ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Α. Ανδριώτη, ISOP: Εκπαιδευτικό κέντρο η Κύπρος

Α. Ανδριώτη, ISOP: Εκπαιδευτικό κέντρο η Κύπρος

Α. Ανδριώτη, ISOP: Εκπαιδευτικό κέντρο η Κύπρος

Η Κύπρος μπορεί να γίνει εκπαιδευτικό κέντρο που θα προσελκύει μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το εξωτερικό, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ελβετίας, αναφέρει μεταξύ άλλων η Διευθύνουσα Σύμβουλος του International School of Paphos Αρίστη Ανδριώτη.

Όπως εξηγεί σε συνέντευξή της στη StockWatch, υπάρχει μια μεγάλη τάση παγκοσμίως, η δευτεροβάθμια εκπαίδευση να διδάσκεται στα αγγλικά, από διεθνή σχολεία, κάτι που προσφέρεται στη χώρα μας, ενώ παράλληλα τα αγγλικά είναι μία γλώσσα που ομιλείται ευρέως στο νησί.

Η κ. Ανδριώτη σημειώνει ότι το κόστος της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ένας ακόμα λόγος που η Κύπρος μπορεί να μετεξελιχθεί σε διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, είναι σύμφωνα με την κ. Ανδριώτη, η γεωγραφική θέση της, καθώς αποτελεί κόμβο μεταξύ Ασίας, Αφρικής και Ευρώπης.

Προσθέτει επίσης ότι η Κύπρος αποτελεί μία από τις ασφαλέστερες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ παράλληλα προσφέρει και ένα πολύ καλό κλίμα.

Η κ. Ανδριώτη επισημαίνει ωστόσο ότι η Κύπρος αποτελεί νέο εκπαιδευτικό προορισμό, ο οποίος θα χρειαστεί δουλειά και επιμονή ώστε να καθιερωθεί εκπαιδευτικό κέντρο.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ISOP αναλύει τη φιλοσοφία του σχολείου της, ενώ παράλληλα απαντά σε ερωτήσεις για τις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, αλλά και πως το διαχειρίστηκαν. Κάνει επίσης ιδιαίτερη αναφορά, στο πρώτο οικοτροφείο που λειτούργησε στην Πάφο το σχολείο 

Η συνέντευξη

-Ποια είναι η φιλοσοφία του International School of Paphos; Τι πρεσβεύει;

-Όραμα του σχολείου μας είναι να λειτουργεί ως φάρος εκπαίδευσης στην τοπική κοινωνία της Πάφου, συμβάλλοντας στην προσωπική ανάπτυξη των μαθητών μας. Παράλληλα φιλοδοξούμε να παρέχουμε στα παιδιά που επιλέγουν το ISOP, τη δυνατότητα να αξιοποιούν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, πραγματώνοντας τα προσωπικά τους οράματα και συνεισφέροντας στο κοινωνικό σύνολο ως συνειδητοποιημένοι πολίτες.

Βασική μας αποστολή, ως ISOP, είναι η προώθηση ολοκληρωμένης εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τις οικογένειες των μαθητών μας, η δημιουργία ενός ιδανικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο οι μαθητές μας θα έχουν ίσες ευκαιρίες για πρόοδο και ανάπτυξη, θα καλλιεργείται σε κάθε μαθητή η έννοια του αυτοσεβασμού, του σεβασμού των άλλων και του αισθήματος του καθήκοντος προς την κοινωνία και τέλος, κύρια επιδίωξη μας: οι απόφοιτοι του Σχολείου μας, μέσω της ακαδημαϊκής αριστείας και της κριτικής σκέψης, να διακρίνονται από δημιουργικότητα, διάθεση συνεργασίας και διερευνητικό πνεύμα.

-Πόσο δύσκολο ήταν να διαχειριστείτε τις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία;

-Η πανδημία Covid-19 επηρέασε καθοριστικά τον τομέα της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα οι σχολικές μονάδες να επηρεαστούν σημαντικά. Στο International School of Paphos λάβαμε όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, έχοντας πάντα ως προτεραιότητά μας, την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών και του προσωπικού μας. Χωρίς αυτό να σημαίνει αλλοίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, οι οποία παρέμεινε στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Τα μέτρα που λάβαμε κάλυψαν το σύνολο του προγράμματος και των δραστηριοτήτων μας σε ό,τι αφορά τις εγκαταστάσεις, τη διαρκή ενημέρωση, την εκπαίδευση και την προετοιμασία του προσωπικού και των μαθητών μας.

Δράσεις για πανδημία

-Πώς χειριστήκατε τους περιορισμούς και κυρίως τα μέτρα προστασίας που επιβλήθηκαν για το διάστημα που λειτουργούσατε κανονικά;

-Προχωρήσαμε σε δημιουργία επιπλέον πυλών εισόδου/εξόδου από το σχολείο ώστε να εξασφαλίσουμε τον ελάχιστο συνωστισμό κατά την είσοδο και έξοδο των μαθητών από τη σχολική μονάδα, ενώ αναβαθμίσαμε τους εξωτερικούς χώρους με στέγαστρα και παγκάκια. Οι αίθουσες διδασκαλίας, καθώς και οι υπόλοιποι χώροι τους σχολείου, διαμορφώθηκαν σύμφωνα με τα πρωτόκολλα των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας. Ιδιαίτερα για τις αίθουσες διδασκαλίας τοποθετήθηκαν ατομικά θρανία, τηρήθηκαν στο έπακρο οι προβλεπόμενες αποστάσεις ενώ οι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματά τους, κάθε διδακτική περίοδο, από την ίδια θέση.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2020-2021 είχαμε καταφέρει, με ιδιαίτερη επιτυχία, να διαχωρίσουμε σε μεγάλο βαθμό τις σχολικές τάξεις, μειώνοντας στο ελάχιστο την αλληλεπίδραση των μαθητών (εφαρμογή «bubble system»).

Ουσιαστικά οι μαθητές κάθε τάξης χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένες αίθουσες διδασκαλίας, κινούνταν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τους σε συγκεκριμένους χώρους και εισέρχονται και εξέρχονται στο σχολείο από συγκεκριμένες πύλες εισόδου και εξόδου (κατά την είσοδο οποιουδήποτε στη σχολική μονάδα διενεργείτο θερμομέτρηση ενώ για τους επισκέπτες υπήρχε καταγραφή των ατόμων με τα οποία συναντήθηκαν).

Μ’ αυτό τον τρόπο δεν αλληλοεπιδρούσαν οι μαθητές διαφορετικών τάξεων, με την πιθανότητα μετάδοσης του ιού, εκτός τάξης, να είναι μειωμένη, ενώ η ιχνηλάτηση -σε περίπτωση κρούσματος- να είναι πιο εφικτή και πιο αποδοτική.

Η διοίκηση διέγνωσε έγκαιρα την αναγκαιότητα επιπλέον υποστήριξης από εξειδικευμένο προσωπικό στην αντιμετώπιση της πανδημίας και προχώρησε στην εργοδότηση Υπεύθυνου Ασφάλειας και Υγείας και στην αύξηση του προσωπικού καθαριότητας.

Όλην αυτή την περίοδο διοργανώσαμε σεμινάρια και ενημερωτικές ημερίδες ώστε όλοι, προσωπικό, μαθητές και γονείς, να είναι ενήμεροι σε ό,τι έχει να κάνει με την πανδημία αλλά και με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παράλληλα, φροντίσαμε να διατηρηθεί η άμεση επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ δασκάλου-μαθητή, σχολείου-γονιών αλλά και μεταξύ των καθηγητών για αλληλοβοήθεια και συντονισμό.

Έχοντας ως προτεραιότητα να διατηρήσουμε το υψηλό επίπεδο διδασκαλίας που προσφέρουμε διαχρονικά στους μαθητές μας κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εφαρμόσαμε ταχύρρυθμα εκπαιδευτικά προγράμματα για τους καθηγητές και τους εφοδιάσαμε με τον απαραίτητο εξοπλισμό (φορητοί υπολογιστές, ακουστικά, κάμερες, tablet) ώστε να μπορούν να διδάξουν και να επικοινωνήσουν με τους μαθητές με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο.

Ήταν, και παραμένει, μια μεγάλη πρόκληση η προσαρμογή στις συνεχείς αλλαγές των πρωτοκόλλων σε σχέση με τη διαχείριση της πανδημίας στις σχολικές μονάδες. Η προσεχτική μελέτη και η συνεχής ενημέρωση μας έδωσε τη δυνατότητα να εφαρμόζουμε με ταχύτητα και ακρίβεια τις ανανεωμένες κυβερνητικές διατάξεις αλλά και να ενημερώνουμε το προσωπικό, τους γονείς αλλά και τους μαθητές μας για τυχόν διαφοροποιήσεις που προέκυπταν και τα αναγκαία μέτρα που λαμβάναμε.

Δέχονται πιέσεις τα ιδιωτικά σχολεία

-Οικονομικά πόσο επιβάρυνε τον προϋπολογισμό και τα έσοδα του Σχολείου αυτή η νέα συνθήκη;

-Τα ιδιωτικά σχολεία στη Κύπρο σαφέστατα και δέχονται πιέσεις, καθώς τα τέλη και οι λειτουργίες τους πλήττονται από τα lockdowns. Η διαχείριση των ταμειακών ροών είναι καίριας σημασίας για έναν τομέα που βρίσκεται ήδη υπό πίεση. Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, με τις επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο να επηρεάζονται με τρόπους που δεν είχαν ποτέ προβλεφθεί προηγουμένως, οπότε ο τομέας των ιδιωτικών σχολείων δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

Η επικείμενη αναμενόμενη ροή τελών μπορεί να καθυστερήσει ή να μειωθεί λόγω των επιπτώσεων του COVID-19 -στους διεθνείς μαθητές. Πολλοί δεν μπορούν να ταξιδέψουν, ενώ αναμφίβολα ο οικογενειακός προϋπολογισμός έχει μειωθεί αρκετά. Αυτό πρακτικά σημαίνει για εμάς απώλεια εσόδων από εξωσχολικά προγράμματα σπουδών και από την αναστολή εργασιών τμημάτων του Σχολείου, όπως η καφετέρια και το θερινό σχολείο.

Επιπλέον, η ανάγκη για περαιτέρω αναβάθμιση των εγκαταστάσεvν και των υποδομών μας, όπως και του έμψυχου δυναμικού επιβάρυνε τον ετήσιο προϋπολογισμό. Την ίδια στιγμή ως Σχολείο σταθήκαμε δίπλα στις οικογένειες των μαθητών μας, παγοποιώντας δίδακτρα και τέλη φοίτησης.

Λειτουργία οικοτροφείου

-Μία ακόμη καινοτομία του ISOP, είναι η λειτουργία του Οικοτροφείου. Σε ποιους απευθύνεται;

-Το οικοτροφείο του ISOP απευθύνεται σε μαθητές από όλο τον κόσμο, που επιθυμούν να συνεχίσουν την εκπαίδευση τους σε ένα διεθνές σχολείο, σε μια από τις ασφαλέστερες χώρες της Ευρώπης. Οι οικογένειες τους συνήθως διαμένουν στη χώρα καταγωγής τους και οι μαθητές στο οικοτροφείο μας.

Οι οικότροφοι επιστρέφουν στις χώρες καταγωγής τους κατά τις σχολικές τους διακοπές (full-time boarders). Επίσης το οικοτροφείο απευθύνεται και σε μαθητές που οι γονείς τους ζουν στην Κύπρο. Τέτοιες περιπτώσεις παιδιών, μένουν στο οικοτροφείο τις ημέρες του σχολείου και επιστρέφουν στο σπίτι τους τα σαββατοκύριακα (weekly boarders).

Οι μαθητές του ISOP επιπλέον έχουν τη δυνατότητα να διαμένουν σε ένα οργανωμένο σχολικό περιβάλλον, κάθε φορά που οι γονείς τους ταξιδεύουν. Σε μια διεθνή κοινότητα όπως η δικιά μας, τα ταξίδια είναι πολύ συχνά και η δημιουργία του οικοτροφείου προσέφερε την ιδανικότερη λύση στις οικογένειες της κοινότητάς μας.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οργανώνουμε Summer Camp με συμμετοχή μαθητών από όλο τον κόσμο. Μια καταπληκτική και αξέχαστη εμπειρία, μου δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν συνομήλικους τους, με κοινά ενδιαφέροντα από όλο τον κόσμο.

-Τι προσφέρει η παραμονή ενός μαθητή στο Οικοτροφείο;

-Το οικοτροφείο  προσφέρει ένα δομημένο και οργανωμένο περιβάλλον, στο οποίο οι οικότροφοι έχουν πλήρη ακαδημαϊκή υποστήριξη και επίβλεψη από το προσωπικό του ISOP. Οι οικότροφοι χτίζουν φιλίες σε γερές βάσεις και μαθαίνουν να σέβονται τους συμμαθητές τους και τους κανόνες λειτουργίας. Οι οικότροφοι μαθητές γίνονται πιο ανεξάρτητοι και υπεύθυνοι και είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για το πανεπιστήμιο και την ζωή γενικότερα.

-Πόσο διάστημα λειτουργεί το οικοτροφείο; Υπάρχει ενδιαφέρον;

-Το οικοτροφείο λειτουργεί δύο χρόνια και φέτος φιλοξένησε σχεδόν 10 μαθητές από Κύπρο, Ασία και Ευρώπη. Υπάρχει ενδιαφέρον από αρκετές χώρες, ωστόσο η πανδημία και οι αλλαγές που έφερε στην καθημερινότητά μας, αποτελούν τροχοπέδη για τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Ελπίζουμε σύντομα να επιτρέψουμε σε μία κανονικότητα και να βρούμε τους ρυθμούς μας.

Πρότυπο εκπαιδευτικό κέντρο

-Θα μπορούσε η Κύπρος, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ελβετίας, να γίνει ένα εκπαιδευτικό κέντρο που θα προσελκύει μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το εξωτερικό;

-Η Κύπρος μπορεί και πρέπει να γίνει ένα πρότυπο εκπαιδευτικό κέντρο δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υπάρχει μια μεγάλη τάση, παγκοσμίως, διεθνούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα αγγλικά, σε διεθνή σχολεία. Η Κύπρος αποτελεί νέο εκπαιδευτικό προορισμό και θα χρειαστεί δουλειά και επιμονή ώστε να καθιερωθεί, αλλά θα έχει σημαντικά πλεονεκτήματα.

-Μπορείτε να αναφέρετε μερικά από αυτά;

-Θα ξεκινήσω από το θέμα της ασφάλειας, καθώς αποτελεί μία από τις ασφαλέστερες ευρωπαϊκές χώρες. Έπειτα γεωγραφικά θεωρούμαστε κόμβος μεταξύ Ασίας, Αφρικής και Ευρώπης. Τα αγγλικά είναι μία γλώσσα που ομιλείται ευρέως στο νησί. Έπειτα είναι το πολύ καλό κλίμα του τόπου και τέλος, το κόστος της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

NEWSLETTER