Όλα τα είχε η Μαριορή, ένα τραμ της έλειπε
Έχετε προσέξει ότι σε αυτήν την προεκλογική περίοδο η Κυβέρνηση και το κυβερνών ΔΗΣΥ δεν άφησαν ούτε γουμάν που να μην επισκεφθούν και εξαγγελία που να μην την κάνουν. Οι δε υπουργοί, μας έχουν φλομώσει με τις ανακοινώσεις τους. Λίγο έμεινε να μας ενημερώνουν και πότε πηγαίνουν για….
Χθες, για παράδειγμα, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, βλέπετε τα υπουργεία έχουν καταντήσει ονομαστικά σιδηρόδρομοι, εξ ου και ο κ. Υπουργός μας, μας πληροφόρησε ότι συμμετείχε «σε άτυπη τηλεδιάσκεψη των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης» για την προώθηση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Και θεώρησε ότι όλοι εμείς οι πολίτες αυτής της χώρας, θα έπρεπε να ενημερωθούμε πάραυτα ότι στην «άτυπη τηλεδιάσκεψη», «σε παρέμβασή του ο κ. Καρούσος ανέφερε ότι η Κύπρος, παρόλο που δεν διαθέτει σιδηροδρομική υποδομή ακόμη (προσέξτε το «ακόμη», υποστηρίζει πρωτοβουλίες οι οποίες ενισχύουν το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι σιδηρόδρομοι για την μεταφορά αγαθών και ανθρώπων».
Επομένως φίλοι, γνωστοί και άγνωστοι αναγνώστες, μην ανησυχείτε, ο Υπουργός μας και κατ’ επέκταση η χώρα μας, υποστηρίζουν «πρωτοβουλίες οι οποίες ενισχύουν το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι σιδηρόδρομοι». Και ελπίζω η ανακοίνωση του Υπουργείου μας, Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, να έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες της Ευρώπης για να καθησυχαστούν και οι ευρωπαίοι συμπολίτες μας.
Μας ενημέρωσε και για κάτι άλλο το Υπουργείο με την ανακοίνωσή του. Ότι ο Υπουργός μας πληροφόρησε τους ευρωπαίους συναδέλφους του υπουργούς πως, είναι και στους δικούς μας σχεδιασμούς η ανάπτυξη σιδηροδρομικών μεταφορών. Η Κύπρος, τους είπε, έχει πραγματοποιήσει εκτεταμένες μελέτες και προτίθεται στο μέλλον να εισαγάγει τραμ σε πυκνές αστικές περιοχές και να συνδέσει σιδηροδρομικά τις κύριες πόλεις με τα λιμάνια και τα αεροδρόμια του νησιού. «Το κόστος υλοποίησης του πιο πάνω εγχειρήματος εκτιμάται στα 1,2 δισ. ευρώ» αλλά να μην ανησυχούν διότι, τα μισά θα τα καταβάλει το κυπριακό κράτος, τους είπε ο κ. Καρούσος.
Βέβαια με τα λόγια κτίζω ανώγια και κατώγια. Και αυτό αφορά και τον κατά την άποψή μου σχεδιασμό για τρένα και τραμ. Καθότι θα πρέπει να συντρέχουν πολλοί παράμετροι μαζί για να πετύχει ένας σχεδιασμός όπως ο πιο πάνω. Με πιο σημαντικό τον πολεοδομικό ιστό μιας χώρας. Και ο κακός τρόπος που αναπτύχθηκε πολεοδομικά η Κύπρος ο οποίος δεν είναι άσχετος με τη διαχρονική διαφθορά και διαπλοκή στη χώρας μας, δυστυχώς δεν προσφέρετε για μαζικές συγκοινωνίες. Και είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο δεν έχουν πετύχει μέχρι σήμερα και οι δημόσιες συγκοινωνίες με λεωφορεία.
Μη νομίζετε όμως ότι είναι μόνο ο Υπουργός των μελλοντικών σιδηροδρόμων που μας έχει φλομώσει με ανακοινώσεις. Είναι σχεδόν όλοι και σύντομα θα ασχοληθώ ευρύτερα με το θέμα και όχι μόνο με το «θέαμα» του σιδηροδρόμου.
Εν πάση όμως περιπτώσει θα ήθελα να εισηγηθώ στην Κυβέρνηση ότι, αφού θα αποκτήσουμε τραμ και τρένα, να μετονομάσει ξανά το Υπουργείο του κ. Καρούσου σε Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών, Έργων και Σιδηροδρόμων. Να φροντίσει επίσης το τραμ να περνά έξω από το Προεδρικό και τα Υπουργεία για να το χρησιμοποιούν τόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας όσο και οι Υπουργοί του. Μελλοντικά εννοείται. Εκτός κι αν είναι κι αυτό το έργο μέσα στα επόμενα που θα εξαγγελθούν στις επόμενες 60 ημέρες πριν τις βουλευτικές εκλογές!