ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ CEO Cyprus Airways: Άλλαξε ο καταναλωτής

CEO Cyprus Airways: Άλλαξε ο καταναλωτής

CEO Cyprus Airways: Άλλαξε ο καταναλωτής

Η μετά τον Covid-19 περίοδος, όπως και το σκηνικό πολέμου που επικρατεί τους τελευταίους δύο μήνες έκαναν τον καταναλωτή να συμπεριφέρεται διαφορετικά, αναφέρει ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Cyprus Airways Paul Sies.

Σε συνέντευξή του στη StockWatch με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων του ως νέου CEO της εταιρείας, επισημαίνει ότι η αγοραστική συμπεριφορά, οι απαιτήσεις αλλά και η ανάγκη για πληροφόρηση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Σημειώνει ότι λόγω των απανωτών πληγμάτων που δέχεται η αγορά θα χρειαστούν περίπου 6 χρόνια για να ανακάμψει πλήρως ο τομέας των αερομεταφορών.

Επισημαίνει ότι η αγορά των αερομεταφορών, είναι μια πολύ απαιτητική αλλά και παράλληλα ανταγωνιστική αγορά.

Αναφέρει ότι οι πιο πολλές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη έλαβαν βοήθεια από τις κυβερνήσεις τους για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που δημιουργήθηκαν.

Στη συνέντευξή του αναφέρεται ακόμη στα πλάνα της εταιρείας αλλά και τις αγορές που δίνει έμφαση η εταιρεία, ενώ απευθύνει κάλεσμα στην κυβέρνηση να την αντιμετωπίζει «επί ίσοις όροις».

Η συνέντευξη

Ερ.: Αναλάβατε πρόσφατα τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Cyprus Airways. Με ποιους στόχους και ποιο όραμα φιλοδοξείτε να ηγηθείτε της εταιρείας;

Απ.: Μέσα στην επόμενη χρονικά περίοδο, είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε το καλοκαιρινό μας δίκτυο και να προχωρήσουμε σε άμεσες πωλήσεις. Αυτή, είναι μια προτεραιότητα. Η μετά τον Covid-19 περίοδος, όπως και το σκηνικό πολέμου που επικρατεί τους τελευταίους 2 μήνες έκαναν τον καταναλωτή να συμπεριφέρεται διαφορετικά. Πρέπει να κάνουμε σαφές ότι αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες του αλλά και τις προσδοκίες του. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να διαχειριστούμε τον νέο καταναλωτή που δημιουργήθηκε. Αναβαθμίζοντας το προϊόν μας αλλά και τις πωλήσεις μας, σε διάφορους προορισμούς, θα μας επιτρέψει να ικανοποιήσουμε τις προσδοκίες.

Παράλληλα με όλα τα πιο πάνω, προσπαθούμε να επιβιώσουμε και με το θέμα της πανδημίας του Covid-19. Οι πιο πολλές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη έλαβαν βοήθεια από τις κυβερνήσεις τους για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που δημιουργήθηκαν. Η εταιρεία μας, δεν έλαβε καμία τέτοια οικονομική βοήθεια. Παράλληλα όμως, εκτιμούμε τη βοήθεια που μας πρόσφεραν οι άνθρωποι μας. Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μας, που έβαλε πλάτη και τους ευχαριστούμε δημόσια. 

Κλείνοντας, αναμένουμε την υποστήριξη της Κυπριακής Κυβέρνησης προκειμένου να μπορούμε να «παίζουμε» επί ίσους όρους με τον ανταγωνισμό.

Ερ.: Πώς βλέπετε την παρουσία της Cyprus Airways μέσα στο έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται, όπως είναι αυτό των αερομεταφορών;

Απ.: Η αγορά των αερομεταφορών είναι μια πολύ απαιτητική αλλά και παράλληλα ανταγωνιστική αγορά. Οι εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτή την αγορά πρέπει να είναι βέβαιες ότι μπορούν να αφήσουν το αποτύπωμα τους και να μπορούν, παράλληλα, να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Μετά από 30 χρόνια στο χώρο των αερομεταφορών, μπορώ να πω ότι αυτό δεν έχει αλλάξει. Ακόμα και μετά την πανδημία, οι απαιτήσεις του κοινού παραμένουν σε υψηλό επίπεδο.

Ερ.: Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Κύπρο, πώς θα σκιαγραφούσατε την εικόνα του κλάδου των αερομεταφορών;

Απ.: Ο καταναλωτής έχει αλλάξει. Η αγοραστική του συμπεριφορά, οι απαιτήσεις αλλά και η ανάγκη για πληροφόρηση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά πως θα συμπεριφερθεί ο καταναλωτής τα επόμενα χρόνια, συνεπώς, μόνο οι αεροπορικές εταιρείες είναι πρόθυμες να προσαρμόσουν το προϊόν τους προκειμένου να επιβιώσουν.

Η αγορά έχει ήδη συρρικνωθεί και ειδικότερα στα επαγγελματικά ταξίδια. Επομένως, τα επιχειρηματικά μοντέλα θα πρέπει να αλλάξουν και να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα.

Ερ.: Τα τελευταία χρόνια ο τομέας έχει δεχθεί καίριο πλήγμα λόγω της πανδημίας, αλλά και προσφάτως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Πότε διαβλέπετε να επανέρχεται στους κανονικούς του ρυθμούς;

Απ.: Θεωρώ, πως λόγω όλων αυτών των απανωτών πληγμάτων που δέχεται η αγορά θα χρειαστούν περίπου 6 χρόνια για να ανακάμψει πλήρως ο τομέας. Πρέπει να ζήσουμε και να προσαρμοστούμε σε αυτή την νέα πραγματικότητα όποια και να είναι αυτή. Το κλειδί είναι να είσαι αρκετά ευέλικτος και να προσαρμόζεσαι

Ερ.: Ποιες οι προτάσεις σας για την αεροπορική συνδεσιμότητα της Κύπρου, η οποία είναι μειωμένη; Έχετε κάποιο πλάνο για νέους προορισμούς και δρομολόγια, ώστε και η Cyprus Airways να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου για αύξηση της συνδεσιμότητας;

Απ.: Η Cyprus Airways, επιστρέφει ως ο τοπικός αερομεταφορέας διασφαλίζοντας τη διασυνδεσιμότητα τόσο των Κύπριων επιβατών όσο και για τις μεταφορές εμπορευμάτων.

Ενώνει στα κύρια κομβικά αεροδρόμια, με τεράστιο όγκο διασυνδέσεων στην Ευρώπη, μέσω των κατάλληλων συνεργατών της. Η Cyprus Airways έχει και θα πρέπει να έχει αδιαμφισβήτητα καθοδηγητικό ρόλο στην οικονομία της Κύπρου.

Ερ.: Από τις αγορές που βρίσκονται ανάμεσα στο δικό σας πτητικό πρόγραμμα, ποιες εξ’ αυτών παρουσιάζουν το περισσότερο ενδιαφέρον και τη μεγαλύτερη προοπτική, όσον αφορά την προσέλκυση τουριστών;

Απ.: Σίγουρα, οι αγορές αυτές είναι του Τελ Αβίβ, της Βηρυτού αλλά και της Αθήνας. Παράλληλα θεωρώ η νέα συνδεσιμότητα με το Κάιρο μπορεί να είναι πολύ ευεργετική. Στο προσεχές μέλλον, βασικοί κόμβοι όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, η Ρώμη και η Φρανκφούρτη θα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο.

Ερ.: Οτιδήποτε άλλο επιθυμείτε να προσθέσετε;

Απ.: Έχουμε προσθέσει 2 αεροσκάφη στον στόλο μας και έχουμε προσλάβει προσωπικό για αυτά τα αεροσκάφη. Συνεπώς, αναπτυσσόμαστε συνεχώς σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα και να προσφέρουμε τη συνδεσιμότητα της Κύπρου με πολλούς προορισμούς για να επισκεφθούν όσο το δυνατό περισσότερος κόσμο το όμορφο μας νησί.

NEWSLETTER