Αρκετά τα ανοιχτά ζητήματα τόσο της καθημερινότητας των σχολείων όσο και τα εκπαιδευτικά, αλλά και συνδικαλιστικά, τα οποία χρήζουν διαχείρισης και επίλυσης προκειμένου να επιτευχθεί η ουσιαστική και ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αναφέρει σε μήνυμα της για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2023-2024, η ΠΟΕΔ.
Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς 2023 – 2024, η ΠΟΕΔ απευθύνει προς τους εκπαιδευτικούς εγκάρδιους συναδελφικούς χαιρετισμούς και τους εύχεται καλή, δημιουργική και παραγωγική σχολική χρονιά.
Συγχαίρει και καλωσορίζει, παράλληλα, στη Δημόσια Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση τους νέους/ες εκπαιδευτικούς, που έχουν μονιμοποιηθεί, καθώς και τους/τις συμβασιούχους/ες εκπαιδευτικούς που έχουν κληθεί να υπηρετήσουν το Δημόσιο Σχολείο τη νέα σχολική χρονιά 2023 – 2024.
Η ΠΟΕΔ τους διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει με υπευθυνότητα, τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία, διεκδικητικότητα, και δυναμισμό να επιδιώκει τη διευθέτηση σημαντικών ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα και που άπτονται της εύρυθμης και αποτελεσματικότερης λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Με τη νέα σχολική χρονιά, αναφέρει η Οργάνωση σημειώνονται με θετικό πρόσημο αλλαγές που πέτυχε η ΠΟΕΔ.
Συγκεκριμένα, σημειώνει ότι η νέα σχολική χρονιά, βρίσκει απαλλαγμένη την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών.
«Ένας πολύχρονος αγώνας, φτάνει φέτος σε θετική κατάληξη. Η εκπαιδευτική πολιτική για τη μεταναστευτική βιογραφία στα σχολεία που ανήκουν στο πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ+, ενσωματώνονται στη στελέχωση των σχολείων αυτών, διασφαλίζοντας την έγκαιρη λειτουργία των προγραμμάτων από την πρώτη μέρα και με τον ενδεδειγμένο παιδαγωγικό τρόπο», προσθέτει.
Επιπλέον, σημειώνει ότι ο τρόπος στελέχωσης των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων, διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και την ομαλότερη λειτουργία τους.
«Αναμένεται επίσης, σύντομα να ξεκινήσει ο διάλογος με τη συμμετοχή της ΠΟΕΔ, για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της λειτουργίας του Προαιρετικού Ολοήμερου Σχολείου», προσθέτει.
Αναφέρει, επίσης, ότι ο θεσμός του Υπεύθυνου Τμήματος, ολοκληρώνεται στα Νηπιαγωγεία και στα Ειδικά Σχολεία , ενώ η ολοκλήρωση του θεσμού του Υπεύθυνου Τμήματος σε Δ’ και Ε’ τάξη Δημοτικών, θα ολοκληρωθεί την επόμενη σχολική χρονιά.
Σημειώνει ότι παραχωρείται αύξηση στον διοικητικό χρόνο κατά μία ώρα, των διευθύνουσων Νηπιαγωγείων με αριθμό τμημάτων άνω των δύο, καθώς αύξηση του διοικητικού χρόνου κατά μία περίοδο σε όλους/ες τους/τις Διευθυντές/Διευθύντριες των δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών/ριών πέραν των 300 και δύο περιόδων σε όλους/ες τους/τις Διευθυντές/Διευθύντριες των δημοτικών σχολείων με αριθμό παιδιών πέραν των 400.
Αναφέρει, παράλληλα, ότι ξεκινά ο διάλογος, για ουσιαστική αύξηση του διοικητικού χρόνου της διευθυντικής ομάδας σε όλα τα σχολεία, με χρονοδιάγραμμα τριετίας.
Σημειώνει ότι η ΠΟΕΔ έχει εξασφαλίσει τη δέσμευση της Υπουργού και των αρμόδιων φορέων, για την εγκατάσταση κλιματιστικών στις αίθουσες διδασκαλίας από τον φετινό Οκτώβρη.
«Αναμένεται, ότι η όλη διαδικασία, θα ολοκληρωθεί σε διάστημα τριών χρόνων», συμπληρώνει.
Την ίδια ώρα, η ΠΟΕΔ σημειώνει την επιτακτική ανάγκη της αύξησης των μόνιμων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού είναι ξεκάθαρα τα προβλήματα που δημιουργούνται από την κάλυψη μεγάλου μέρους των εκπαιδευτικών αναγκών με έκτακτους διορισμούς.
«Παραμένουμε σε εγρήγορση, ώστε να εφαρμοστούν οι γραπτές δεσμεύσεις της Επίσημης Πλευράς, για επίλυση του θέματος και στη βάση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, με μείωση του ποσοστού των εκτάκτων σε 5 - 7%. Ταυτόχρονα ζητούμε την αύξηση των διευθυντικών θέσεων (Διευθυντών/ντριών και Βοηθών Διευθυντών/ντριών) στην Προδημοτική Εκπαίδευση, αφού αυτή τη στιγμή δεκάδες νηπιαγωγεία μας είναι υποστελεχωμένα διοικητικά», προσθέτει.
Η Οργάνωση αναφέρει πως αναμένουν ότι το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει διάλογος μεταξύ ΠΟΕΔ και ΥΠΑΝ για να τροχοδρομηθούν λύσεις σε μια σειρά εκπαιδευτικών και συνδικαλιστικών ζητημάτων, όπως αύξηση του διοικητικού χρόνου της διευθυντικής ομάδας, στρεβλώσεις του νέου Συστήματος διορισμού και διατήρηση του καταλόγου διοριστέων, όροι εργασίας αντικαταστατών, παράμετροι που αφορούν στους προτεινόμενους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων, νέο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου, επέκταση της υποχρεωτικής Προδημοτικής Εκπαίδευσης, Αναλυτικά Προγράμματα, αξιολόγηση μαθητή/τριας, Ειδική Εκπαίδευση κλπ.
«Αρκετά τα ανοιχτά ζητήματα τόσο της καθημερινότητας των σχολείων μας όσο και τα εκπαιδευτικά, αλλά και συνδικαλιστικά, τα οποία χρήζουν διαχείρισης και επίλυσης προκειμένου να επιτευχθεί η ουσιαστική και ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Τα πιο πάνω αποτελούν μόνο μερικά από τα δεκάδες εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά ζητήματα που θα διαχειρίζεται η Οργάνωσή μας», σημειώνει.
Η ΠΟΕΔ αναφέρει, επίσης, ότι μέσα από αγώνες και διεκδικήσεις επτά δεκαετιών, άφησε και αφήνει το στίγμα της στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της Κύπρου.
«Ταυτόχρονα, δηλώνουμε εμφατικά, ότι η ΠΟΕΔ θα συνεχίσει να έχει ως πρωταρχική επιδίωξή της να διεκδικεί δυναμικά και αποφασιστικά για το καλό τόσο του κλάδου όσο και του Δημόσιου Σχολείου. Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλες και όλους», καταλήγει η Οργάνωση, στο μήνυμα της.