You are here

Ανησυχίες για υπόσκαψη βιωσιμότητας δημόσιων σχολείων

20/12/2024 17:32

Τη θέση ότι η εισαγωγή ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων στα δημόσια πανεπιστήμια πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά, εκφράζει το Κίνημα Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών. Ο Πρόεδρος του Κινήματος Γιώργος Περδίκης και το μέλος της Επιτροπής Παιδείας του Κινήματος Γιώργος Στρατουράς, συναντήθηκαν σήμερα στα γραφεία του Κινήματος με αντιπροσωπεία των οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ, ΠΣΕΜ, ΦΕΠΑΝ και της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Κινήματος, σε δηλώσεις του ο κ. Περδίκης είπε πως οι οργανώσεις εξέφρασαν την κοινή τους θέση κατά της δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων στα δημόσια πανεπιστήμια Κύπρου και επισήμαναν ότι μια τέτοια πολιτική μπορεί να υποσκάψει τη λειτουργία και την βιωσιμότητα των δημοσίων σχολείων της μέσης εκπαίδευσης.

«Εκφράστηκαν ανησυχίες ότι θα αποκτήσουν τα ιδιωτικά σχολεία μέσης εκπαίδευσης συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των δημόσιων σχολείων αν η εισδοχή θα γίνεται μέσω διεθνών εξετάσεων, όπως τα GC’s, που προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας συγκριτικά με τις παγκύπριες εξετάσεις», είπε.

Όπως σημειώνεται, το Κίνημα Οικολόγων αναγνωρίζει τη βάση των ανησυχιών που εξέφρασαν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, οι γονείς και οι μαθητές. 

«Υποστηρίζουμε ότι η εισαγωγή ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων στα δημόσια πανεπιστήμια πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά, ώστε να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και η ελκυστικότητα των δημόσιων σχολείων της μέσης εκπαίδευσης, να αποφεύγονται αδικίες εις βάρος των μαθητών της δημόσιας εκπαίδευσης και να μη δημιουργείται πρόσθετη επιβάρυνση στα δημόσια οικονομικά», είπε.

«Πρόκειται για ένα δύσκολο ζήτημα που απαιτεί ορθολογιστική προσέγγιση, μακριά από φανατισμούς και ακρότητες. Είναι σημαντικό να εξευρεθούν ισορροπημένες λύσεις που να στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση και να διασφαλίζουν τη δικαιοσύνη για όλους τους μαθητές», ανέφερε ο κ. Περδίκης.

Τέλος, σημειώνεται πως το Κίνημα θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά το ζήτημα, προωθώντας διάλογο και προτάσεις που υπηρετούν τη δημόσια εκπαίδευση και την κοινωνική δικαιοσύνη.