ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Θ. Μιχαηλίδης: Η τουριστική σεζόν ξεκινά από μηδενική βάση

Θ. Μιχαηλίδης: Η τουριστική σεζόν ξεκινά από μηδενική βάση

Θ. Μιχαηλίδης: Η τουριστική σεζόν ξεκινά από μηδενική βάση

Η τουριστική σεζόν ξεκινά από μηδενική βάση, τονίζει ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Πάφου Θάνος Μιχαηλίδης, και απευθύνει έκκληση προς την κυβέρνηση όπως ανακοινωθεί η περαιτέρω στήριξη των ξενοδοχοϋπαλλήλων μέχρι και τον Ιούνιο, το συντομότερο δυνατόν.

Στη συνέντευξη του στη StockWatch, ο κ. Μιχαηλίδης, υπεραμύνεται του τουρισμού «ήλιου και θάλασσας» στέλλοντας το μήνυμα προς τους αρμοδίους ότι υπάρχει ακόμη χώρος για βελτίωση του διότι θα αποτελεί πάντα την καρδιά του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου.

Υπενθυμίζει ότι η Κύπρος θα πρέπει να απεξαρτηθεί από τις δύο κύριες αγορές της, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Ρωσία αλλά και από την απεξάρτηση των τουριστών που αγοράζουν τουριστικά πακέτα από μεγάλους διοργανωτές ταξιδιών υποδεικνύοντας ότι η Κύπρος θα πρέπει να ποντάρει στον ανεξάρτητο ταξιδιώτη.

Καλεί επίσης την κυβέρνηση να επιταχύνει την εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού της χώρας υποδεικνύοντας ότι η Βρετανία, η Ρωσία και το Ισραήλ, οι αγορές από τις οποίες αναμένεται να αντλήσει το μεγαλύτερο τουριστικό ρεύμα έχουν ήδη πολύ προχωρημένο εμβολιαστικό πρόγραμμα.

Ερ.: Η πανδημία ανέδειξε για μια ακόμη μια φορά πόσο ευαίσθητη είναι η τουριστική βιομηχανία. Το μεγάλο ερώτημα είναι πότε θα αρχίσει να ανακάμπτει και πότε θα δούμε να ξεκινούν τα μαζικά ταξίδια το 2021;

Απ.: Σίγουρα η πανδημία έχει δημιουργήσει μια άνευ προηγουμένου κρίση στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία. Στην Κύπρο συγκεκριμένα, το 2020 έχουμε καταγράψει μείωση στις αφίξεις τουριστών ύψους 85% σε σχέση με τις αφίξεις του 2019. Το 2021 έχει ξεκινήσει σε μηδενική βάση, αφού όλα τα ξενοδοχεία είναι κλειστά και θα συνεχίσουν να είναι κλειστά μέχρι και τον Απρίλιο. Η ημερομηνία που έχουμε ως ορόσημο της σταδιακής εκκίνησης του τουρισμού είναι τα μέσα Μαΐου, όπου αναμένουμε τους πρώτους Βρετανούς τουρίστες. Για να μπορέσει η τουριστική βιομηχανία να ξεκινήσει να λειτουργεί έστω και μερικώς, πρέπει να δημιουργηθούν οι σωστές συνθήκες στην αγορά ούτως ώστε να καταφέρουμε να εκκινήσουμε όσον το δυνατόν καλύτερα. Πρέπει να ανακοινωθεί η συνέχιση του σχεδίου στήριξης των ξενοδοχοϋπαλλήλων από τώρα για τους μήνες Απρίλη μέχρι και Ιούνιο καθώς, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Απρίλιος έχει εξαιρετικά χαμηλές πληρότητες, κάποιες μονάδες θα χρειαστούν να έχουν το πρόγραμμα στήριξης υπαλλήλων από το υπουργείο εργασίας ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να ανακοινώσουμε από τώρα πότε θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία, για να μπορέσει η αγορά να κινηθεί. Οι τουριστικοί πράκτορες, οι αεροπορικές εταιρείες και οι τουρίστες πρέπει να γνωρίζουν πότε θα είναι σε λειτουργία τα ξενοδοχεία για να μπορέσουν να διαθέσουν τα τουριστικά πακέτα στην αγορά. Εάν οι καταναλωτές δεν έχουν συγκεκριμένη ημερομηνία που θα είναι ανοιχτά τα ξενοδοχεία προτίμησης τους, δεν θα επιλέξουν να κλείσουν διακοπές στην Κύπρο. Επίσης θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο το πρωτόκολλο που διέπει τα ταξίδια, δηλαδή η κατηγοριοποίηση των χωρών, ώστε να γνωρίζει ο τουρίστας τι χρειάζεται για να ταξιδεύσει. Τέλος υπάρχει και ο παράγοντας του εμβολιασμού. Πρέπει και η Κύπρος να έχει καλύψει ένα ψηλό ποσοστό του πληθυσμού, διότι κύριες αγορές της Κύπρου όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ και η Ρωσία έχουν καλύψει ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού τους. Ένας τουρίστας απ’ αυτές τις χώρες θα θέλει να πάει διακοπές σε χώρα όπου ο ντόπιος πληθυσμός είναι εξίσου καλά εμβολιασμένος. Εκτιμώ πως το συντομότερο που θα μπορούμε να δούμε μια σταθερή και αυξανόμενη ροή τουριστών θα είναι από το τέλος του Ιουνίου και μετά.

Να ξεκινήσουμε όσο το δυνατόν πιο δυναμικά

Ερ.: Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για το 2021 που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η τουριστική βιομηχανία;

Απ.: Λαμβάνοντας υπόψη ότι η τουριστική σεζόν θα είναι ουσιαστικά από το Μάϊο μέχρι τον Οκτώβριο, δηλαδή έξι μήνες, πρέπει να προσπαθήσουμε να ξεκινήσουμε όσο το δυνατόν πιο δυναμικά για να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση αυτών των έξιμηνών. Ο βαθμός επιτυχίας μας αυτή την περίοδο θα καθορίσει την απόδοση του 2021, αλλά και την απόδοση του 2022.

Ερ.: Η πανδημία του Covid – 19, τι δίδαξε τους παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας και θα αφήσει πίσω της;

Απ.: Τα διδάγματα της πανδημίας είναι ότι:

α) Πρέπει να αυξήσουμε τις αγορές απ’ όπου αντλούμε τουρισμό, καθώς σήμερα είμαστε υπερεξαρτημένοι από τις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ρωσίας

β) Πρέπει να αναπτύξουμε τον τουρισμό που βασίζεται στον ανεξάρτητο ταξιδιώτη, διότι τώρα υπάρχει υπερεξάρτηση στους τουρίστες που αγοράζουν τουριστικά πακέτα από μεγάλους διοργανωτές ταξιδιών.

γ) Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και να προσαρμόζουμε την επικοινωνιακή μας πολιτική ανάλογα με την κατάσταση στις αγορές. Αυτό σημαίνει την ανάπτυξη ψηφιακής καμπάνιας.

Marketing στις απαιτήσεις της εποχής

Ερ.: Η Κύπρος τι πρέπει να κάνει για να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να προετοιμαστεί να επανέλθει δυναμικά στο διεθνή στίβο του τουρισμού;

Απ.: Επιπρόσθετα από την απεξάρτηση που έχουμε από συγκεκριμένες αγορές, χρειάζεται να βελτιώσουμε το τουριστικό μας προϊόν πέραν των ξενοδοχειακών μονάδων, ώστε να προσελκύσουμε καινούργιους τουρίστες και να μειώσουμε την εποχικότητα. Επίσης πρέπει να εκσυγχρονίσουμε τον τρόπο που προωθούμε την Κύπρο ως τουριστικό προορισμό (marketing).

Ερ.: Η Κύπρος διαθέτει τα πλεονεκτήματα και την υποδομή για να στραφεί σε νέους εναλλακτικούς τρόπους τουρισμού, όπως ο παράκτιος, ο καταδυτικός, ο θρησκευτικός, ο αγροτουρισμός, της ευεξίας και της υγείας, καθώς και ο πράσινος τουρισμός;

Απ.: Ο τουρισμός του «ήλιου και της θάλασσας» θα είναι πάντα η καρδιά του τουριστικού προϊόντος μας. Υπάρχει ακόμη χώρος για βελτίωση του προϊόντος που εμπίπτει στο τίτλο «τουρισμός ήλιος και θάλασσα». Επιπρόσθετα μπορούμε να αναπτύξουμε και άλλες μορφές τουρισμού π.χ. αθλητικό τουρισμό που θα προσθέσει στο προϊόν. Οι πολλές θεματικές ενότητες του τουρισμού στο σύνολο θα βελτιώσουν την απόδοση της τουριστικής βιομηχανίας, όμως πρέπει να θεωρούνται εμπλουτιστικές μορφές στο ήδη υπάρχον προϊόν και όχι η λύση.

Περιμένουν τις αποφάσεις μας

Ερ.: Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τις αγορές και τους συνεργάτες σας στο εξωτερικό (Βρετανία, Ρωσία, Σκανδιναβικές χώρες, Γερμανία);

Απ.: Στο παρόν στάδιο οι συνεργάτες μας θέλουν να γνωρίζουν πότε θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία με σιγουριά και την επιδημιολογική εικόνα της χώρας, καθώς και κάτω από ποιες παραμέτρους θα μπορέσουν να ταξιδέψουν στην Κύπρο.

Ερ.: Εκτιμάτε ότι η συμφωνία Κύπρου – Ισραήλ θα τονώσει τον τουρισμό; Θα πρέπει να γίνουν και άλλες παρόμοιες συμφωνίες και με άλλες χώρες;

Απ.: Η συμφωνία Κύπρου – Ισραήλ θα είναι αυτή που θα σηματοδοτήσει την έναρξη της τουριστικής χρονιάς φέτος. Επίσης πρέπει η συμφωνία αυτή να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο για συμφωνίες με άλλες αγορές π.χ. με τη Ρωσία, για να μπορέσουμε έγκαιρα να έχουμε ένα οδικό χάρτη που θα μας βοηθήσει να ανοίξουμε τη βιομηχανία και να δημιουργήσουμε συνθήκες αύξησης του τουριστικού ρεύματος προς την Κύπρο.

Ερ.: Η Πάφος πιστεύετε ότι θα ανακάμψει πιο νωρίς από την ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου; Αν ναι γιατί;

Απ.: Πιστεύω ότι είναι νωρίς να υπολογίσουμε εάν η Πάφος θα ανακάμψει πιο γρήγορα από την ελεύθερη Αμμόχωστο. Επίσης είναι σημαντικό να ανακάμψουν όλες οι τουριστικές περιοχές εξίσου γρήγορα διότι στο τέλος η επιτυχία της κυπριακής τουριστικής βιομηχανίας εξαρτάται από την επιτυχία όλων των περιοχών.

Ερ.: Ποια τα μελλοντικά σχέδια του Ομίλου Thanos Hotels & Resorts;

Απ.: Τα άμεσα σχέδια του Ομίλου μας είναι να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της πανδημίας με τρόπο που να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας των υπαλλήλων μας, καθώς και τη παροχή υπηρεσιών προς τους πελάτες μας που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.

NEWSLETTER