You are here

Έναρξη σχολικής χρονιάς με ερωτήματα, εργοτάξια και στόχους

07/09/2022 13:36

Στην επιτροπή παιδείας της βουλής, παρουσιάστηκαν σήμερα τα πλάνα, οι πυλώνες και οι στόχοι της νέας σχολικής χρονιάς, με αρκετά ερωτήματα να τίθενται ενώπιον των βουλευτών.

Υπουργείο παιδείας και εμπλεκόμενοι εταίροι, παρουσίασαν στους βουλευτές την εικόνα της έναρξης της νέας χρονιάς, αναφορικά με την προδημοτική, δημοτική, μέση και ανώτερη εκπαίδευση.

Οι διευθυντές του υπουργείου παιδείας, παρουσίασαν τους στόχους για την κάθε βαθμίδα, με καυτά θέματα στην ατζέντα των βουλευτών να παραμένουν τα κλιματιστικά, οι εξετάσεις τετραμήνων και οι διαβουλεύσεις εκπαιδευτικών και υπουργείου.

Ο γενικός διευθυντής του υπουργείου παιδείας, Νέοφυτος Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε σε τρεις οριζόντιους στόχους του υπουργείου: τον εκσυγχρονισμό της διοικητικής σχολής, τη διαμόρφωση σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού, όπως τα αναλυτικά προγράμματα και την εισαγωγή μέσων και τα κτίρια και τον εξοπλισμό των σχολείων.

«Στόχος να διαμορφωθούν σύγχρονες προσεγγίσεις για σύγχρονες υποδομές, ώστε οι διευθύνσεις των σχολείων να μπορούν να ανταποκριθούν ταχύτερα», πρόσθεσε.

Ακόμη, αναφέρθηκε στο ζήτημα της διαδικασίας αξιολόγησης, όπως εξαγγέλθηκε από τον υπουργό παιδείας, Πρόδρομο Προδρόμου. Αναφορικά με το ζήτημα των τετραμήνων, ο γενικός διευθυντής, είπε πως η εισαγωγή διαγωνισμάτων τετραμήνων, αποτελεί καινοτομία στο γυμνασιακό κύκλο της μέσης εκπαίδευσης.

Όσον αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολικού έργου, είπε, πως είναι στα σκαριά νομοσχέδιο και το υπουργείο, ευελπιστεί στην ολοκλήρωσή του εντός του τρέχοντος έτους, για κατάθεση του στην βουλή.

Επιπλέον, ο γενικός διευθυντής εξήγησε πως έγινε διαμόρφωση πλάνου για μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία, το οποίο θα επιτρέψει σε όσους δεν περάσουν, να έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε ενισχυτικά μαθήματα, αλλά και σε προαιρετικό ολοήμερο σχολείο.

Στη μέση εκπαίδευση, αναφέρθηκε ότι οι στόχοι της νέας χρονιάς είναι η καθολική εφαρμογή αξιολόγησης για βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, εφαρμογή στρατηγικής πολιτικής για μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία.

Επίσης, η μέση εκπαίδευση στοχεύει, οι σχολικές μονάδες να καταστούν λειτουργικές και δημοκρατικές και να γνωρίζουν τον κύκλο εργασιών οι διευθύνσεις, ενώ αναμένεται να επεκταθεί το πρόγραμμα STEAM και στις υπόλοιπες επαρχίες.

Στη δημοτική εκπαίδευση, σημειώθηκε πως υπάρχει μία «χρυσή ευκαιρία να επικεντρωθούμε στον πυρήνα της δουλειάς», σε διδασκαλία και μάθηση, για βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, με οχτώ πυλώνες δράσης.

Αναφέρθηκε πως υπάρχουν 109 δημοτικά σχολεία και 65 νηπιαγωγεία τα οποία λαμβάνουν, κονδύλια προγραμμάτων από την ΕΕ, ενώ όσον αφορά στη μεταναστευτική βιογραφία, υπάρχει κάλυψη σε όλα τα σχολεία, 55 εκπαιδευτικούς σε πλήρη απασχόληση για το πρόγραμμα Δ.Ρ.Α.Σ.Ε.

Αναφορικά, με το πρόβλημα του αναλφαβητισμού, υπάρχουν 50 σχολεία με μεγάλο ρίσκο, ενώ εργοδοτούνται 32 εκπαιδευτικοί για το ζήτημα. Για πρώτη φορά σημειώθηκε μείωση στο ποσοστό, στην τρίτη τάξη των δημοτικών, από 14% σε 10%.

Επιπλέον, δίνεται με τη νέα χρονιά έμφαση στην αξιολόγηση, με τη δημιουργία ενός οδηγού διαφοροποίησης για τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος απουσίαζε από την εκπαιδευτική κουλτούρα και αναμένεται, να ανακοινωθεί στις επόμενες μέρες.

Για την προδημοτική εκπαίδευση, το υπουργείο ανακοίνωσε, την ετοιμασία βιβλίων για νηπιαγωγεία για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, κόστους €200 χιλ. από το ταμείο ασύλου μεταναστών, ενώ για το κέντρο αξιολόγησης της ειδικής εκπαίδευσης, θα δοθεί έμφαση στο μηχανισμό ένταξης και στήριξης των σχολικών μονάδων.

Επιπλέον, στη νέα χρονιά, παραμένει το πιλοτικό πρόγραμμα για δεύτερη χρονιά, των ειδικών εκπαιδευτικών και λογοθεραπευτών.

Αναπτυξιακά έργα

Το υπουργείο ακόμη, ανέφερε για τα σχολικά εργοτάξια, ότι ολοκληρώθηκαν ήδη πολλά έργα ύψους €12 εκατ. όπως ήταν ο προγραμματισμός, με κάποια ακόμη να ολοκληρώνονται. Το συνολικό κόστος ανήλθε σε €27 εκατ. για όλα τα σχολεία.

Επίσης, αναμένεται αύξηση των κονδυλίων για τα αναπτυξιακά έργα, με την επόμενη χρονιά, συνολικού κόστους πέραν των €110 εκατ., τα οποία αφορούν σε 8 μεγάλα έργα: τη νέα τεχνική σχολή του Αγίου Λαζάρου ύψους €30 εκατ., την ειδική σχολή του Αποστόλου Λουκά στη Λεμεσό ύψους €15 εκατ., την επέκταση και αναβάθμιση του δημοτικού Ανάγειας, νέα τεχνική σχολή στη Λεμεσό και μετακόμιση της υφιστάμενης του Άγιου Συλά ύψους πέραν των €30 εκατ., και ακόμη 4 έργα της τάξης €1-€2 εκατ.

Επιπλέον, υπάρχουν δύο μεγάλα προγράμματα για αντισεισμική αναβάθμιση, με το υπουργείο να υπογραμμίζει πως η Κύπρος είναι η μόνη χώρα ανά το παγκόσμιο που αναβάθμισε τα σχολεία, ενώ τρέχει και η ενεργειακή αναβάθμιση.

Οι βουλευτές, κατέθεσαν σημαντικά ερωτήματα προς τους αρμοδίους του υπουργείου, όσον αφορά την απουσία των κλιματιστικών από τα σχολεία για ακόμη μία χρονιά, την ηλεκτρονική αναβάθμιση, τα ΜΙΕΕΚ και τις παγκύπριες εξετάσεις.

Ακόμη, ζήτησαν, να απαντηθούν ερωτήματα όσον αφορά, τα ολοήμερα σχολεία, τα ευρωπαϊκά κονδύλια σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία για την επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, τα ανοικτά προβλήματα για την ειδική εκπαίδευση και το θέμα της αγοράς υπηρεσιών από το υπουργείο.

Μ.Κ.