Εδραιώνονται μέρα με την ημέρα οι διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές οι οποίες ξεκίνησαν τα χρόνια του covid, δηλώνει ο υπεύθυνος επικοινωνίας του Συνδέσμου Τραπεζών, Ανδρέας Κωστούρης, σημειώνοντας ότι η περίοδος της πανδημίας απογείωσε το πεδίο των ηλεκτρονικών συναλλαγών με αποτέλεσμα οι τράπεζες να επενδύουν όλο και περισσότερο σε αυτές.
Σε δηλώσεις στη StockWatch, είπε ότι οι τράπεζες διαπιστώνοντας την προτίμηση των απλών πολιτών και επιχειρηματιών να επενδύουν περισσότερο στις διαδικτυακές εφαρμογές και υπηρεσίες τους, αναφέρθηκε ενδεικτικά στην πρόσφατη απόφαση της Τράπεζας Κύπρου η οποία παρέχει τη δυνατότητα κατάθεσης επιταγής μέσω της εφαρμογής της Τράπεζας, εκτός από την ATM.
Επεσήμανε επίσης ότι η χρήση της ATM, βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και διάφορων επαγγελματιών όπως ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί και περιπτερούχοι.
Όπως είπε, η μεγαλύτερη χρήση των ΑΤΜ εντοπίζεται στην κατάθεση επιταγών, λόγω του ότι δεν υπάρχει χρονοτριβή στις ουρές των ταμείων ενώ η χρήση της ΑΤΜ γίνεται δωρεάν. Παράλληλα, οι πολίτες χρησιμοποιούν την ΑΤΜ, για κατάθεση ή μεταφορά χρημάτων από τον ένα λογαριασμό στον άλλο βλέποντας μέσω του online banking την κατάσταση του λογαριασμού τους.
Υπηρεσία cashback
Όσον αφορά την υπηρεσία cashback, σημειώνει ότι απογειώθηκε σε μερικές μόνο εβδομάδες από την εφαρμογή της.
«Απλώθηκε σε περισσότερα από 250 σημεία σε όλες τις πόλεις, με την πλειοψηφία να εντοπίζεται σε Λευκωσία και Λεμεσό ενώ καθημερινά αυξάνεται ο αριθμός των συμβαλλομένων επιχειρήσεων οι οποίες με διάφορους τρόπους, όπως σήμανση σε περίοπτα σημεία του υποστατικού, ενημερώνουν το κοινό έτσι και οι επιχειρήσεις κερδίζουν περισσότερους πελάτες και οι πελάτες αποφεύγουν την ταλαιπωρία να τρέχουν σε υποκαταστήματα τραπεζών».
Υπενθύμισε ότι μέσω της υπηρεσίας cashback παρέχεται η δυνατότητα ανάληψης μετρητών μέχρι €100 την ημέρα από σημεία λιανικής πώλησης όπως υπεραγορές, περίπτερα, φούρνους και πρατήρια βενζίνης υπό την προϋπόθεση ότι θα ψωνίσει ο πελάτης από το συγκεκριμένο κατάστημα.
Online banking
Σχετικά με το online banking, ο κ. Κωστούρης ανέφερε ότι οκτώ με εννέα στους δέκα πελάτες των μεγάλων κυρίως τραπεζών διαθέτουν online λογαριασμό και σε αυτό συνέβαλε η γνώση και εξοικείωση που απέκτησαν μέσω της online εκπαίδευσης την περίοδο της πανδημίας.
Διευκρίνισε ότι οι πολίτες προτιμούν τις online συναλλαγές για μεταφορές χρημάτων, πληρωμές και online αγορές, τις οποίες προτιμούν οι νεαρότερες ηλικίες.
«Για παράδειγμα, ένας πατέρας επιλέγει μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών να πληρώνει τους λογαριασμούς του, τα δίδακτρα των παιδιών αλλά και να στέλνει λεφτά στο εξωτερικό στα παιδιά του, όπως διαφάνηκε από ένα σημείο και μετά χρησιμοποιούν μόνο τις ηλεκτρονικές συναλλαγές», αναφέρει.
Ο κ. Κωστουρής, σημείωσε ακόμη ότι από πλευράς των τραπεζών γίνονται διάφορες ενέργειες για εξειδίκευση και εξοικείωση των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας στα διάφορα πεδία των ηλεκτρονικών συναλλαγών.