Συνέδριο, με θέμα: «Πρόληψη Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης και Εκμετάλλευσης στο Διαδίκτυο», στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πανεπιστημίου Frederick, στη Λεμεσό, πραγματοποίησαν, προχθές Τετάρτη, το υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου και της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας), σε συνεργασία με την Παγκύπρια Σχολή Γονέων.
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, το συνέδριο αποσκοπούσε στην ενημέρωση και τη συζήτηση γύρω από τη σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση ανηλίκων στο διαδίκτυο.
Έχοντας δυνατό το αίσθημα της ευθύνης έναντι στα παιδιά και τους/τις νέους/νέες, το συνέδριο είχε ως στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες, πετυχαίνοντας την ενδυνάμωση της στρατηγικής της πρόληψης και της προστασίας των παιδιών και των νέων, από τον σωματικό και τον ψυχικό τραυματισμό, που μπορεί να προκληθεί από τη σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση στο διαδίκτυο.
Το συνέδριο χαιρέτισαν ο Λοίζος Γιάσουμας, πρόεδρος της Παγκύπριας Σχολής Γονέων και η διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, Δρ Έλενα Χατζηκακού, η οποία ανέγνωσε τον χαιρετισμό της υπουργού.
Ακολούθως οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις παρακάτω εξαιρετικά ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις: “The new ways children - and technology - are being abused to create online sexual abuse imagery” από την Emma Hardy Chart. PR, Communications Director, UK Safer Internet Centre Director, «Ας σπάσουμε τη σιωπή: Συζητώντας για τη Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση Παιδιών στο Διαδίκτυο», από την Παναγιώτα Χατζηττοφή, εκπαιδευτική ψυχολόγο της υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του ΥΠΑΝ.
Στη συνέχεια, οι παρευρισκόμενοι/
Στη συζήτηση συμμετείχαν η Αναστασία Παπαδοπούλου, πρόεδρος του Συμβουλίου «Φωνή», ο Ανδρέας Αναστασιάδης, προϊστάμενος υποδιεύθυνσης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η Δρ Έλενα Χατζηκακού, διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, η Δρ Χριστίνα Ιωάννου ανώτερη ψκπαιδευτική Ψυχολόγος της υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, ο Λοΐζος Κωνσταντίνου, πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης και οι μαθήτριες Κορίνα Κωνσταντίνου, μέλος της Ομάδας CyberSafety Youth Panel και Στυλιανή Δράκου, μέλος της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Τη συζήτηση συντόνισε ο Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, λειτουργός του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου/Παρατηρητηρίου για τη Βία στο Σχολείο.
Εκπαιδευτικό σεμινάριο για τους/τις καθηγητές/καθηγήτριες συμβουλευτικής και επαγγελματικής αγωγής
Στο μεταξύ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία από τις 3-5 Απριλίου το εκπαιδευτικό σεμινάριο της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (Υ.Σ.Ε.Α.) για τη χορήγηση, ανάλυση και συμβουλευτική στο ψυχομετρικό εργαλείο «Άριστον τεστ».
Κατά το σεμινάριο εκπαιδεύτηκαν καθηγητές/καθηγήτριες Σ.Ε.Α. (συμπεριλαμβανομένων και των αντικαταστατών) που δεν έτυχαν προηγούμενης εκπαίδευσης στο συγκεκριμένο εργαλείο.
Στις 5 Απριλίου 2024, έτυχαν εκπαίδευσης καθηγητές/καθηγήτριες Σ.Ε.Α. που παρακολούθησαν την προηγούμενη κύρια εκπαίδευση στο «Άριστον τεστ» το 2011, με σκοπό την επικαιροποίηση της θεματολογίας ως προς την όλη χρήση και αξιοποίηση του συγκεκριμένου εργαλείου.
Η συμμετοχή των καθηγητών/καθηγητριών Σ.Ε.Α. ήταν υποχρεωτική. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Λυκείου Αραδίππου.
Την Ημερίδα στις 5 Απριλίου 2024 χαιρέτισε η προϊσταμένη της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (Υ.Σ.Ε.Α.) της διεύθυνσης Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, Δρ Ειρήνη Παρασκευά Ροδοσθένους, ενώ την Ημερίδα στις 3 και 4 Απριλίου 2024, εκ μέρους της προϊσταμένης της Υ.Σ.Ε.Α. Δρος Ειρήνης Παρασκευά Ροδοσθένους, χαιρέτισε η ΕΜΕ Σ.Ε.Α., Ελένη Παπαστεφάνου.
Στη συνέχεια έγιναν παρουσιάσεις από τον Δρα Εμμανουήλ Γιαννακουδάκη (Ακαδημαϊκός) και την Εύα Φουντουλάκη (MSc Counselling Psychology, Managing Director Ariston Psychometric), βασικοί εισηγητές του Εκπαιδευτικού Σεμιναρίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το «Άριστον τεστ» αποτελεί ένα πρωτοποριακό, έμπειρο σύστημα επαγγελματικού προσανατολισμού που διερευνά την προσωπικότητα, τις κλίσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντα κάθε ατόμου και προσδιορίζει τα επαγγέλματα που του ταιριάζουν, καθώς και τα αντίστοιχα τμήματα του ελληνικού και κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος.
Απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες Γ’ Γυμνασίου και Λυκείων/ΤΕΣΕΚ. Βασίζεται σε πολυετείς, εξειδικευμένες έρευνες σχετικά με την ανάλυση της εργασιακής προσωπικότητας, των διανοητικών απαιτήσεων των επαγγελμάτων και το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας και της Κύπρου, οι οποίες συνδυάστηκαν με ψυχομετρικές μεθόδους και διεθνείς θεωρίες προσωπικότητας και επαγγελματικού προσανατολισμού.
Αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τους/τις καθηγητές/καθηγήτριες ΣΕΑ, για τη σε βάθος διερεύνηση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών των μαθητών/τριών.
Ο σχεδιασμός της όλης εκπαίδευσης και των τριών προαναφερόμενων ημερομηνιών στηρίχθηκε στις διαπιστωμένες ανάγκες των καθηγητών/καθηγητριών Σ.Ε.Α. βάσει των αποτελεσμάτων του σχετικού ερωτηματολογίου που χορηγήθηκε προηγουμένως.