Στόχος είναι εντός Φεβρουαρίου οι πολίτες να μπορούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για το ηλεκτρονικό καλάθι (e-kalathi), δήλωσε την Παρασκευή ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, Γιώργος Παπαναστασίου ο οποίος συμμετείχε σε διαδικτυακή παρουσίαση σε δημοσιογράφους της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-kalathi. Τον τρόπο λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας εξήγησε εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας ο Βασίλειος Περγιουδάκης, ενώ συμμετείχε και ο Διευθυντής Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, Κωνσταντίνος Καραγιώργης.
Ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε ότι το e-kalathi ήταν ιδέα που εφαρμόστηκε σε άλλες χώρες και θεωρήθηκε ορθό να εφαρμοστεί και στην Κύπρο σημειώνοντας ότι «αποφασίσαμε να προχωρήσουμε με μια πλατφόρμα, με ένα εργαλείο το οποίο να είναι εξειδικευμένο και λειτουργικό και να λαμβάνει υπόψη τις ευαισθησίες του Κύπριου καταναλωτή».
Δήλωσε ότι η πορεία για την εφαρμογή του e-kalathi δεν ήταν εύκολη επισημαίνοντας ότι «αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μια κατεύθυνση υλοποίησης, όχι με την έννοια να χτίσουμε το εργαλείο, αλλά να δώσουμε το εργαλείο σε λειτουργία έξω» στον κόσμο. Ανέφερε ότι η πλατφόρμα «είναι ένας τρόπος για να απαιτήσουμε ανταγωνισμό».
Σημείωσε ότι «είχαμε καταλήξει ότι είναι ορθότερο και πιο ασφαλισμένο για τις υπεραγορές, αλλά και για την ίδια την πλατφόρμα να πάρει εξ αρχής θετικά σχόλια. Θέλουμε να είναι ένα εργαλείο λειτουργικό που να παίρνει θετικά σχόλια και να το χρησιμοποιεί ο καταναλωτής».
Πρόσθεσε ότι θα δοθεί ακόμη λίγος χρόνος ώστε να οργανωθούν οι υπεραγορές, κατά κύριο λόγο, και η πλατφόρμα να μπορέσει να έχει και τη χρήση πάνω σε έξυπνα τηλέφωνα (smart phones). Ο κ. Παπαναστασίου σημείωσε ότι εάν λειτουργούσε σήμερα, 20 Δεκεμβρίου η πλατφόρμα θα δούλευε ως εφαρμογή ιστοσελίδας (web application), υπογραμμίζοντας ότι στόχος είναι εντός Φεβρουαρίου η πλατφόρμα e-kalathi να δοθεί σε κανονική λειτουργία στο κοινό.
Ο κ. Παπαναστασίου υπέδειξε ότι από τώρα και μέχρι την κανονική λειτουργία και τα διατάγματα η πλατφόρμα θα τεθεί σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες και θα ελέγχεται από τον ανάδοχο και το Υπουργείο.
Επεσήμανε ότι η ανταλλαγή απόψεων με τους εμπλεκόμενους φορείς και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι πολύ χρήσιμη καθώς μέσω τέτοιων διαλόγων «χτίζουμε ένα εργαλείο το οποίο να είναι ό,τι καταλληλότερο θέλει ο καταναλωτής».
Ο κ. Καραγιώργης ανέφερε από πλευράς του ότι το «demo» παρουσιάστηκε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς την Τετάρτη και «κοινή συναινέση αποφασίσαμε ότι θα ήταν καλό η πλατφόρμα αυτή να δοκιμαστεί πρώτα σε κλειστό κύκλωμα ώστε να υπάρχει μια συνεχόμενη ανατροφοδότηση και να είμαστε σίγουροι ότι το αποτέλεσμα που θέλουμε να παρουσιάσουμε στους καταναλωτές θα είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα και οι καταναλωτές θα το αξιοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό».
Πρόσθεσε ότι η πλατφόρμα θα ξεκινήσει με 480 προϊόντα σε αρχική φάση και ακολούθως ανάλογα με την εξέλιξη της πλατφόρμας τα προϊόντα θα αυξηθούν. Σημείωσε ότι στο e-kalathi συμμετέχουν υπεραγορές/οντότητες με κύκλο εργασίας πέραν των 5 εκατομμυρίων ευρώ και αυτές είναι περίπου 22 οντότητες με γύρω στα 160 καταστήματα.
«Εμείς πιστεύουμε ότι θα είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο γιατί ο κόσμος θέλει να βλέπει να υπάρχει διαφάνεια τιμών -που είναι αυτό που μας ενδιαφέρει- και να μπορεί να βλέπει ο καθένας τις τιμές σε πραγματικό χρόνο και να κάνει τις επιλογές του», είπε και υπογράμμισε ότι «ο βασικός στόχος είναι η εύχρηστη χρήση του εργαλείου».
Παρουσιάζοντας τις δυνατότητες της πλατφόρμας e-kalathi ο κ. Περγιουδάκης είπε, μεταξύ άλλων, ότι πρόκειται για μια «πολυκαναλική εφαρμογή» δηλαδή μια εφαρμογή που θα παρέχεται μέσα από ένα browser (περιηγητή ιστοσελίδας) αλλά και μέσω κινητών τηλεφώνων. Παράλληλα, σημείωσε ότι η εγγραφή και η σύνδεση του χρήστη θα γίνεται με το Cy-Login, λέγοντας ότι η εφαρμογή e-kalathi έχει αναπτυχθεί με βάση τα πλέον πρόσφατα πρότυπα του Υφυπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
Σημείωσε ότι μέσα από τον κατάλογο των προϊόντων τον οποίο μπορεί ο καταναλωτής να φιλτράρει, μέσα από κατηγορίες, ή να βάλει συγκεκριμένο barcode μπορεί να βρει το προϊόν που επιθυμεί και επιλέγοντας την εικόνα του προϊόντος μπορεί να δει πιο αναλυτικές πληροφορίες και κυρίως την τιμή σε πραγματικό χρόνο που προσφέρουν οι διάφορες αλυσίδες υπεραγορών.
Ο κ. Περγιουδάκης ανέφερε ότι η πλατφόρμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ετικέτες όπως τη δημιουργία «Καλαθιού», «Αγαπημένα προϊόντα», «Προτιμήσεις», «Ειδοποιήσεις», «Ιστορικό Αγορών» και «Προσφορές/Εκπτώσεις», ενώ θα υπάρχει και η επιλογή για εισαγωγή «φίλτρων» και «ταξινόμησης προϊόντων», αναλόγως του τι θέλει να ψάξει ο καταναλωτής.
Είπε ακόμη ότι ο χρήστης μπορεί να πλοηγηθεί στους καταλόγους, να προσθέσει προϊόντα στο καλάθι βάζοντας και την ποσότητα και κλείνοντας το παράθυρο να δει τα προϊόντα που έχει βάλει στο καλάθι και να δει και τη συνολική τιμή του καλαθιού μέσα στις διάφορες υπεραγορές.
Ακόμη σημείωσε ότι ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα μέσα από την πλατφόρμα να επιλέγει για ποια προϊόντα ενδιαφέρεται και να λαμβάνει ειδοποιήσεις στην περίπτωση που η τιμή τους έχει μειωθεί ή τα προϊόντα αυτά παρέχονται με έκπτωση σε κάποια καταστήματα. «Ο καταναλωτής θα έχει επίσης πρόσβαση σε εκπτωτικά φυλλάδια από τις διάφορες υπεραγορές, ενώ θα έχει πρόσβαση και σε βοήθεια», σημείωσε.
Ο κ. Περγιουδάκης υπέδειξε ότι αυτό που βλέπει ο καταναλωτής είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι της εφαρμογής διότι από πίσω υπάρχει ολόκληρη πλατφόρμα με την οποία καταγράφονται και καταχωρούνται τα προϊόντα σημειώνοντας ότι «υπάρχει μηχανισμός με τον οποίο συνδέονται οι υπεραγορές οι οποίες στέλνουν σε σχεδόν πραγματικό χρόνο όλα τα προϊόντα τα οποία έχουν αλλάξει τιμή ή βρίσκονται σε έκπτωση».
Ο κ. Καραγιώργης πρόσθεσε ότι το e-kalathi θα περιλαμβάνει και επιλογές ανάλογα με τη γεωγραφική θέση του κάθε καταναλωτή, ενώ επεσήμανε ότι «πέρα από αυτό θα έχει και άλλα πολλά χαρακτηριστικά τα οποία θα εμπλουτίζονται συνεχώς». Ο κ. Περγιουδάκης επ’ αυτού πρόσθεσε ότι θα υπάρχει και διαδραστικός χάρτης με τις πλησιέστερες στον χρήστη υπεραγορές.