Στροφή σε μικρότερα πλοία από τους εφοπλιστές
Στροφή σε μικρότερα πλοία από τους εφοπλιστές
2/1/2025 11:26

Οι αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο και η απομάκρυνση από την Κίνα προς άλλα λιμάνια της Ασίας οδηγεί τους πλοιοκτήτες σε παραγγελίες μικρότερων σκαφών.

Μόλις έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ικανά να μεταφέρουν το ισοδύναμο περισσότερων από 17.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδιών, γνωστά στη βιομηχανική γλώσσα ως TEU, πρόκειται να παραδοθούν το 2025, έναντι 17 το 2020, σύμφωνα με τον ναυλομεσίτη Braemar.

Ταυτόχρονα, 83 μεσαίου μεγέθους πλοία χωρητικότητας μεταξύ 12.000 TEU και 16.999 TEU πρόκειται να ολοκληρωθούν το 2025, αριθμός σχεδόν πενταπλάσιος σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια.

«Το πλοίο των 16.000 TEU θα γίνει το δημοφιλές "άλογο εργασίας" για τις εταιρείες τακτικών γραμμών», δήλωσε ο Jonathan Roach, αναλυτής αγοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Braemar, ο οποίος πρόσθεσε ότι το «χλιαρό» παγκόσμιο εμπόριο και ο κορεσμός «τεράστιων πλοίων» μείωσαν επίσης την όρεξη για αυτά τα πλοία.

Ανώτερο στέλεχος σε μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων της Ασίας απηχούσε τις δηλώσεις του Σαντ. Καθώς η μεταποίηση μετατοπίζεται στην Ινδία και το Βιετνάμ, «είναι μάλλον λιγότερο λογικό να περιμένουμε τα μεγαλύτερα πλοία [να γεμίσουν] σε δύο ή τρία λιμάνια», είπε στους Financial Times.

Η μετατόπιση ακολουθεί δεκαετίες κατά τις οποίες οι πλοιοκτήτες παρήγγειλαν όλο και μεγαλύτερα πλοία καθώς το παγκόσμιο εμπόριο ανθούσε -μια τάση που έγινε ευρέως διαδεδομένη όταν το πλοίο Ever Given των 220.000 τόνων, ικανότητας μεταφοράς 20.000 TEU προσάραξε και απέκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ για έξι ημέρες το 2021.

Πηγή: euro2day.gr 
 

Σχετικές ειδήσεις

NEWSLETTER