Οι καθυστερήσεις στις αφίξεις των αεροπορικών πτήσεων είναι ένα φαινόμενο που τείνει να γίνει μόνιμο, ειδικότερα μετά την πανδημία του κορονωϊού και την αύξηση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια.
Κι όμως μέσα σε αυτή την ταλαιπωρία για τους ταξιδιώτες, υπάρχουν εταιρείες που προσπαθούν -όσο μπορούν- να είναι συνεπείς ως προς τους χρόνους άφιξης των αεροσκαφών τους.
Εξετάζοντας το πλαίσιο αυτό, η Cirium δημοσίευσε σήμερα μια λίστα με τους αερομεταφορείς που κατάφεραν να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα των πτήσεών τους (το ποσοστό 100% είναι πρακτικά αδύνατο να επιτευχθεί).
Η εταιρεία αεροπορικών αναλύσεων συλλέγει καθημερινά περισσότερα από 25 εκατομμύρια δεδομένα από 600 και πλέον πηγές για να καθορίσει αν οι αεροπορικές εταιρείες τηρούν τους προγραμματισμένους χρόνους άφιξης.
Μια πτήση θεωρείται συνεπής εάν φτάνει εντός 14 λεπτών και 59 δευτερολέπτων από την προγραμματισμένη ώρα προσγείωσής της. Μόνο οι αεροπορικές εταιρείες που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο όριο μεγέθους και περιφερειακής ποικιλομορφίας επιλέγονται από τη Cirium.
Σύμφωνα λοιπόν με την ανάλυση της εταιρείας, η πιο έγκαιρη αεροπορική εταιρεία το 2024 με 86,7% των πτήσεων να φτάνουν στην ώρα τους, ήταν η Aeromexico.
Το ποσοστό αυτό συνιστά βελτίωση κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος: «μια αστρονομική άνοδος», όπως το έθεσε η Cirium κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Η διάκριση επισφραγίζει την προσπάθεια ανάκαμψης της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε το 2022, όταν η Grupo Aeromexico SAB de CV εξήλθε από το καθεστώς πτώχευσης. Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, έχει επενδύσει «αμείλικτα» σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις για τη βελτίωση των επιδόσεων στην ώρα τους και την αύξηση των κερδών, τόνισε ο Μάικ Μαλίκ, επικεφαλής μάρκετινγκ της Cirium.
Κι ενώ συμβαίνουν αυτά, η Aeromexico κατέθεσε αίτηση για αρχική δημόσια προσφορά στις ΗΠΑ τον Μάιο του 2024, επιδιώκοντας να αντλήσει έως και 500 εκατομμύρια δολάρια.
Στη δεύτερη θέση της λίστας είναι η Saudi Arabian Airlines με έδρα την Τζέντα (γνωστή ως Saudia), με επίδοση 86,35%. Η Delta Air Lines βρέθηκε στην τρίτη θέση, με 83,46%, παρά τη δυσλειτουργία του λογισμικού CrowdStrike που οδήγησε σε μια παγκόσμια στάση των πτήσεων τον Ιούλιο.
Η αεροπορική εταιρεία ανέκαμψε πιο αργά από τους ανταγωνιστές της, ακυρώνοντας περίπου 7.000 πτήσεις τις επόμενες ημέρες.
«Οι αριθμοί των επιδόσεων για την έγκαιρη εξυπηρέτηση μετριούνται 365 ημέρες, όχι για τις πέντε ημέρες που ένας συγκεκριμένος αερομεταφορέας είχε πρόβλημα», επισημαίνει ο Μαλίκ, προσθέτοντας ότι οι επιδόσεις της Delta στην έγκαιρη εξυπηρέτηση έφτασαν στο 91% τον Αύγουστο.
Στις ΗΠΑ μετά τη Delta, η United Airlines ήταν η πιο συνεπής αεροπορική εταιρεία, με το 80,93% των πτήσεών της να φτάνουν στην ώρα τους. Η Alaska Airlines ήταν η αμερικανική αεροπορική εταιρεία που σημείωσε πτώση.
Οι έγκαιρες αφίξεις της μειώθηκαν κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, στο 79,25%, πέφτοντας από τη δεύτερη θέση στην τρίτη θέση για τις ΗΠΑ. Η Southwest Airlines προσγειώθηκε στην τέταρτη θέση, ξεπερνώντας τις προκλήσεις που αντιμετώπισε το 2023 με ποσοστό έγκαιρων αφίξεων στο 77,77%.
Οι πιο συνεπείς αεροπορικές εταιρείες της Ασίας ήταν οι: Japan Airlines, All Nippon Airways και Singapore Airlines, κατά φθίνουσα σειρά. Στην Ευρώπη, η Iberia Express με έδρα τη Μαδρίτη και η μεγάλη «αδελφή» της Iberia κατέλαβαν την πρώτη και τη δεύτερη θέση, αντίστοιχα.
Ακολουθεί η κατάταξη των δέκα καλύτερων αεροπορικών εταιρειών στον κόσμο σύμφωνα με τη λίστα του Cirium.
1. Aeromexico: 86,70%
2. Saudi Arabian Airlines (Saudia): 86,35%
3. Delta Air Lines: 83,46%
4. LATAM Airlines: 82,89%
5. Qatar Airways: 82,83%
6. Azul Airlines: 82,42%
7. Avianca: 81,80%
8. Iberia: 81,58%
9. Scandinavian Airlines: 81,4%
10. United Airlines: 80,93%
Πηγή: euro2day.gr