Τράπεζες και ασυμμετρική πληροφόρηση
13/02/2012
Το προηγούμενο μου άρθρο, με τίτλο «Κακές τράπεζες», δημιούργησε κάποια δικαιολογημένα ερωτηματικά που πιστεύω δε μπορούν εύκολα να απαντηθούν χωρίς πρώτα να γίνει μια εισαγωγή στη βασική έννοια της ασυμμετρικής πληροφόρησης. Σκοπός του άρθρου αυτού είναι να εξηγήσει τη μεγάλη σημασία που έχει η έννοια της ασυμμετρικής πληροφόρησης, για να αντιληφθούμε καλύτερα και τα σημερινά προβλήματα της κυπριακής οικονομίας.
Η ασυμμετρική πληροφόρηση ορίζεται σαν η άνιση κατανομή πληροφοριών μεταξύ δύο πλευρών σε μια οικονομική συναλλαγή. Στην αγορά πιστώσεων ο δανειζόμενος είναι συνήθως πολύ πιο καλά πληροφορημένος γιέ τις ικανότητές του, όπως και για την προθυμία του να αποπληρώσει το δάνειο που παίρνει, παρά αυτός που δανείζει. Δηλαδή ο δανείζων έχει λιγότερες πληροφορίες παρά ο δανειζόμενος. Ένα άλλο παράδειγμα, για να κάνω και τη σύνδεση με το προηγούμενο μου άρθρο, είναι η πληροφόρηση των επενδυτών σχετικά με την ποιότητα του χαρτοφυλακίου μιας τράπεζας σε περίοδο ύφεσης ή/και κρίσης. Η τράπεζα γνωρίζει πολύ καλύτερα από τους επενδυτές την ποιότητα αυτή. Οι επενδυτές είναι φυσιολογικό να είναι επιφυλακτικοί και μπορεί να υποθέτουν τα χειρότερα για την ποιότητα του χαρτοφυλακίου της τράπεζας.
Οι επιπτώσεις της ασυμμετρικής πληροφόρησης είναι πολύ σημαντικές, γιατί δημιουργούν δύο ουσιώδεις δυσλειτουργίες της αγοράς, τη «δυσμενή επιλογή» (adverse selection) και τον «ηθικό κίνδυνο» (moral hazard). H δυσμενής επιλογή, όπως εξηγεί το πρωτοποριακό άρθρο του George Akerlof «The Market for Lemons» που δημοσιεύτηκε το 1970 στο Quarterly Journal of Economics, μπορεί να οδηγήσει στην κατάρρευση της αγοράς. Ο Akerlof - ο οποίος κέρδισε το γνωστό Βραβείο της Σουηδικής Ακαδημίας για το άρθρο αυτό - χρησιμοποίησε την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να εξηγήσει το πρόβλημα της δυσμενούς επιλογής. Στην αγορά αυτή υπάρχουν δύο είδη αυτοκίνητα, υπέθεσε, τα «λεμόνια» και τα «ροδάκινα». Τα λεμόνια είναι κακής ποιότητας αυτοκίνητα και αφήνουν τον ιδιοκτήτη με μια ξινή γεύση στο στόμα κάθε φορά που τα χρησιμοποιεί, τον αφήνουν δηλαδή στο δρόμο κλπ. Τα ροδάκινα είναι τα καλής ποιότητας αυτοκίνητα και αφήνουν μια ευχάριστη γλυκιά γεύση στο στόμα του ιδιοκτήτη τους κάθε φορά που τα οδηγεί. Οι ιδιοκτήτες γνωρίζουν φυσικά την ποιότητα του αυτοκινήτου τους. Οι αγοραστές όμως δεν γνωρίζουν και έτσι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν μια μέση τιμή για να αποκτήσουν αυτοκίνητο. Δηλαδή θέλουν να πληρώσουν το μέσο όρο μεταξύ λεμονιού και ροδάκινου. Οι ιδιοκτήτες των καλών αυτοκινήτων δεν δέχονται να πουλήσουν σε αυτή τη τιμή ενώ οι ιδιοκτήτες των λεμονιών είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτή την τιμή. Έτσι η αγορά γεμίζει λεμόνια, αυτό γίνεται γνωστό και κανείς δεν αγοράζει πλέον μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Voila. Η αγορά έχει καταρρεύσει λόγω δυσμενούς επιλογής.
Η δυσμενής επιλογή επηρεάζει όλες τις αγορές όπου η πληροφόρηση είναι άνιση. Επηρεάζει τις χρηματοοικονομικές αγορές όπως και την αγορά εργασίας. Η μεγάλη μείωση των μισθών στην Ελλάδα, εφόσον γίνεται με ισοπεδωτικό τρόπο, θα οξύνει το πρόβλημα δυσμενούς επιλογής, τόσο για το δημόσιο όσο και για τον ιδιωτικό τομέα, γιατί οι πιο ικανοί εργαζόμενοι πιθανό να μεταναστεύσουν (brain drain). Εκείνοι που πιστεύουν ότι τα μέτρα λιτότητας δεν επηρεάζουν αρνητικά το μακροπρόθεσμο ρυθμό ανάπτυξης της χώρας θα πέσουν και πάλι έξω γιατί η ποιότητα του ανθρώπινου κεφαλαίου της χώρας θα υποβαθμισθεί. Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα, οι αναλύσεις που συνεχίζονται να γίνονται από αυτούς που κρατούν τα ηνία της μακροοικονομικής πολιτικής αγνοούν τις μικροοικονομικές πτυχές των μέτρων λιτότητας αφού οι μακροοικονομολόγοι συνεχίζουν να εμμένουν σε αναλύσεις που χρησιμοποιούν τον «αντιπροσωπευτικό καταναλωτή». Εξ΄ ορισμού τέτοιες αναλύσεις δεν επιτρέπουν την ανάλυση των προβλημάτων της ασυμμετρικής πληροφόρησης, τα οποία μάλιστα εντείνονται μέσα σε μια κρίση.
Η δυσμενής επιλογή επηρεάζει σήμερα τις κυπριακές τράπεζες, όπως και το κυπριακό κράτος, με πολλαπλούς τρόπους, γιατί τα αυξημένα προβλήματα πληροφόρησης σε περίοδο κρίσης δημιουργούν περισσότερη αβεβαιότητα για την ποιότητα του χαρτοφυλακίου των δύο μεγάλων κυπριακών τραπεζών. Αυτή η αβεβαιότητα είναι φυσιολογικό να επηρεάζει τους καταθέτες, έστω και αν οι περισσότεροι καλύπτονται από ασφάλιση των καταθέσεων τους. Επηρεάζει επίσης την αγορά τραπεζικών μετοχών, γιατί οι επενδυτές δεν είναι σίγουροι για την ασφάλεια των επενδύσεών τους, δυσκολεύοντας τις τράπεζες να εξεύρουν νέα κεφάλαια. Με τη σειρά της όλη αυτή η αβεβαιότητα μεταφέρεται στην αγορά ομολόγων του κυπριακού κράτους, αφού το κράτος είναι και ο εγγυητής των συστημικά μεγάλων τραπεζών. Είναι γι’ αυτό το λόγο που η εξυγίανση του χαρτοφυλακίου των μεγάλων κυπριακών τραπεζών, με Α ή Β τρόπο, πρέπει να αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα της οικονομικής πολιτικής σήμερα.
Πανίκος Δημητριάδης
Καθηγητής Οικονομικών Πανεπιστήμιο του Leicester
Μέλος της Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών του Ηνωμένου Βασιλείου
Η ασυμμετρική πληροφόρηση ορίζεται σαν η άνιση κατανομή πληροφοριών μεταξύ δύο πλευρών σε μια οικονομική συναλλαγή. Στην αγορά πιστώσεων ο δανειζόμενος είναι συνήθως πολύ πιο καλά πληροφορημένος γιέ τις ικανότητές του, όπως και για την προθυμία του να αποπληρώσει το δάνειο που παίρνει, παρά αυτός που δανείζει. Δηλαδή ο δανείζων έχει λιγότερες πληροφορίες παρά ο δανειζόμενος. Ένα άλλο παράδειγμα, για να κάνω και τη σύνδεση με το προηγούμενο μου άρθρο, είναι η πληροφόρηση των επενδυτών σχετικά με την ποιότητα του χαρτοφυλακίου μιας τράπεζας σε περίοδο ύφεσης ή/και κρίσης. Η τράπεζα γνωρίζει πολύ καλύτερα από τους επενδυτές την ποιότητα αυτή. Οι επενδυτές είναι φυσιολογικό να είναι επιφυλακτικοί και μπορεί να υποθέτουν τα χειρότερα για την ποιότητα του χαρτοφυλακίου της τράπεζας.
Οι επιπτώσεις της ασυμμετρικής πληροφόρησης είναι πολύ σημαντικές, γιατί δημιουργούν δύο ουσιώδεις δυσλειτουργίες της αγοράς, τη «δυσμενή επιλογή» (adverse selection) και τον «ηθικό κίνδυνο» (moral hazard). H δυσμενής επιλογή, όπως εξηγεί το πρωτοποριακό άρθρο του George Akerlof «The Market for Lemons» που δημοσιεύτηκε το 1970 στο Quarterly Journal of Economics, μπορεί να οδηγήσει στην κατάρρευση της αγοράς. Ο Akerlof - ο οποίος κέρδισε το γνωστό Βραβείο της Σουηδικής Ακαδημίας για το άρθρο αυτό - χρησιμοποίησε την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να εξηγήσει το πρόβλημα της δυσμενούς επιλογής. Στην αγορά αυτή υπάρχουν δύο είδη αυτοκίνητα, υπέθεσε, τα «λεμόνια» και τα «ροδάκινα». Τα λεμόνια είναι κακής ποιότητας αυτοκίνητα και αφήνουν τον ιδιοκτήτη με μια ξινή γεύση στο στόμα κάθε φορά που τα χρησιμοποιεί, τον αφήνουν δηλαδή στο δρόμο κλπ. Τα ροδάκινα είναι τα καλής ποιότητας αυτοκίνητα και αφήνουν μια ευχάριστη γλυκιά γεύση στο στόμα του ιδιοκτήτη τους κάθε φορά που τα οδηγεί. Οι ιδιοκτήτες γνωρίζουν φυσικά την ποιότητα του αυτοκινήτου τους. Οι αγοραστές όμως δεν γνωρίζουν και έτσι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν μια μέση τιμή για να αποκτήσουν αυτοκίνητο. Δηλαδή θέλουν να πληρώσουν το μέσο όρο μεταξύ λεμονιού και ροδάκινου. Οι ιδιοκτήτες των καλών αυτοκινήτων δεν δέχονται να πουλήσουν σε αυτή τη τιμή ενώ οι ιδιοκτήτες των λεμονιών είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτή την τιμή. Έτσι η αγορά γεμίζει λεμόνια, αυτό γίνεται γνωστό και κανείς δεν αγοράζει πλέον μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Voila. Η αγορά έχει καταρρεύσει λόγω δυσμενούς επιλογής.
Η δυσμενής επιλογή επηρεάζει όλες τις αγορές όπου η πληροφόρηση είναι άνιση. Επηρεάζει τις χρηματοοικονομικές αγορές όπως και την αγορά εργασίας. Η μεγάλη μείωση των μισθών στην Ελλάδα, εφόσον γίνεται με ισοπεδωτικό τρόπο, θα οξύνει το πρόβλημα δυσμενούς επιλογής, τόσο για το δημόσιο όσο και για τον ιδιωτικό τομέα, γιατί οι πιο ικανοί εργαζόμενοι πιθανό να μεταναστεύσουν (brain drain). Εκείνοι που πιστεύουν ότι τα μέτρα λιτότητας δεν επηρεάζουν αρνητικά το μακροπρόθεσμο ρυθμό ανάπτυξης της χώρας θα πέσουν και πάλι έξω γιατί η ποιότητα του ανθρώπινου κεφαλαίου της χώρας θα υποβαθμισθεί. Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα, οι αναλύσεις που συνεχίζονται να γίνονται από αυτούς που κρατούν τα ηνία της μακροοικονομικής πολιτικής αγνοούν τις μικροοικονομικές πτυχές των μέτρων λιτότητας αφού οι μακροοικονομολόγοι συνεχίζουν να εμμένουν σε αναλύσεις που χρησιμοποιούν τον «αντιπροσωπευτικό καταναλωτή». Εξ΄ ορισμού τέτοιες αναλύσεις δεν επιτρέπουν την ανάλυση των προβλημάτων της ασυμμετρικής πληροφόρησης, τα οποία μάλιστα εντείνονται μέσα σε μια κρίση.
Η δυσμενής επιλογή επηρεάζει σήμερα τις κυπριακές τράπεζες, όπως και το κυπριακό κράτος, με πολλαπλούς τρόπους, γιατί τα αυξημένα προβλήματα πληροφόρησης σε περίοδο κρίσης δημιουργούν περισσότερη αβεβαιότητα για την ποιότητα του χαρτοφυλακίου των δύο μεγάλων κυπριακών τραπεζών. Αυτή η αβεβαιότητα είναι φυσιολογικό να επηρεάζει τους καταθέτες, έστω και αν οι περισσότεροι καλύπτονται από ασφάλιση των καταθέσεων τους. Επηρεάζει επίσης την αγορά τραπεζικών μετοχών, γιατί οι επενδυτές δεν είναι σίγουροι για την ασφάλεια των επενδύσεών τους, δυσκολεύοντας τις τράπεζες να εξεύρουν νέα κεφάλαια. Με τη σειρά της όλη αυτή η αβεβαιότητα μεταφέρεται στην αγορά ομολόγων του κυπριακού κράτους, αφού το κράτος είναι και ο εγγυητής των συστημικά μεγάλων τραπεζών. Είναι γι’ αυτό το λόγο που η εξυγίανση του χαρτοφυλακίου των μεγάλων κυπριακών τραπεζών, με Α ή Β τρόπο, πρέπει να αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα της οικονομικής πολιτικής σήμερα.
Πανίκος Δημητριάδης
Καθηγητής Οικονομικών Πανεπιστήμιο του Leicester
Μέλος της Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών του Ηνωμένου Βασιλείου
45 σχόλια
13/02/2012
on Κύριε Δημητριάδη , συμφωνώ με πολλές σημεία του άρθρου σας, πρέπει όμως να αναφέρω το εξής, αβεβαιώτητα για την ποιότητα των χαρτοφυλακίων των τραπεζών υπάρχει μόνον απο μια μερίδα, αυτοί που καθορίζουν τις τιμές των μετοχών , τα μεγάλα ταμεία, οι επαγγελματίες αναλυτές χρηματιστές γνωρίζουν πολύ καλά την ποιότητα των χαρτοφυλακίων των τραπεζών και την γνωρίζουν καλύτερα απο τους ίδιους τους τραπεζίτες (διοικητικά συμβούλια) , καλά γνωριζούν τις τράπεζες και οι ξένοι οίκοι
efficient market hypothesis.
εκτενέστερα για το ποιο πάνω θέμα θα αναφέρω ίσος απόψε
άρθρο στο stockwatch αναφέρει σήμερα για τα δάνεια, αυτό που γράφω εδώ και καιρό, η οικονομία θα κτυπήσει τις τράπεζες ,,,,,,είμαστε σε σπιράλ θανάτου ....η οικονομία/αγορά θα κτυπησει και τα εισοδήματα του κράτους για αυτό επιμένω σε έλλειμα 4% φέτος.......
καλή μέρα να έχετε όλοι.........
efficient market hypothesis.
εκτενέστερα για το ποιο πάνω θέμα θα αναφέρω ίσος απόψε
άρθρο στο stockwatch αναφέρει σήμερα για τα δάνεια, αυτό που γράφω εδώ και καιρό, η οικονομία θα κτυπήσει τις τράπεζες ,,,,,,είμαστε σε σπιράλ θανάτου ....η οικονομία/αγορά θα κτυπησει και τα εισοδήματα του κράτους για αυτό επιμένω σε έλλειμα 4% φέτος.......
καλή μέρα να έχετε όλοι.........
13/02/2012
on I am very glad the Professor chose Akerlof's academic economic paper "The Market for Lemons" as the paper to back up his analysis, as it is my favourite paper in the subject and what I believe the most relevant paper to real life, if a non economist would like to read just one academic economics paper I believe and recommend that this should be the one.
The problems of "adverse selection" and "moral hazard" are to my mind two of the most important concepts in economics.
To put things in perspective as the Professor mentioned, transparency to everyone concerned should be the primary aim of both the regulator as well as the bank execs. Why should this be so?
The two big banks want to issue new rights or to get new (foreign institutional) investors on board to raise their core tier 1 capital to 9% before 30/06/2012, therefore if they continue "hiding" their NON Performing loans they have on their books, this basically means that investors will not risk buying more rights if they don't know the true extent of the problem, more specifically the big two banks are admitting to non performing loans of 8-8.5% this is undereporting, as it does not take into consideration loans 90 days past due which are fully collateralised, it also does not take into account loans that were non performing and that were restructured with grace periods etc etc that have not become bad yet but will most probably fall back into the non performing definition of more than 3 months delay.
If I were the regulator, I would make a strict on site examination of all the Cypriot banks loans and force them to come clean, showing the true percentages of their NPL's which is at least 15%. This would mean that a BlackRock examination would NOT be necessary and would signal to international investors that the regulatory authority is on top of things and this would mean that both domestic investors as well as foreign institutional investors would know where they stand. They would thus more easily invest, knowing the true extent of the problem, than the case now where the bank execs are painting a rosier picture than the facts and this is creating fear in retail investors, who do not want to throw good money after bad, by buying more rights. At the end of the day an investor must trust the bank board and its senior execs that they are telling them the truth (good corporate governance) Only if the above occurs will our banks have chances of raising capital!
The problems of "adverse selection" and "moral hazard" are to my mind two of the most important concepts in economics.
To put things in perspective as the Professor mentioned, transparency to everyone concerned should be the primary aim of both the regulator as well as the bank execs. Why should this be so?
The two big banks want to issue new rights or to get new (foreign institutional) investors on board to raise their core tier 1 capital to 9% before 30/06/2012, therefore if they continue "hiding" their NON Performing loans they have on their books, this basically means that investors will not risk buying more rights if they don't know the true extent of the problem, more specifically the big two banks are admitting to non performing loans of 8-8.5% this is undereporting, as it does not take into consideration loans 90 days past due which are fully collateralised, it also does not take into account loans that were non performing and that were restructured with grace periods etc etc that have not become bad yet but will most probably fall back into the non performing definition of more than 3 months delay.
If I were the regulator, I would make a strict on site examination of all the Cypriot banks loans and force them to come clean, showing the true percentages of their NPL's which is at least 15%. This would mean that a BlackRock examination would NOT be necessary and would signal to international investors that the regulatory authority is on top of things and this would mean that both domestic investors as well as foreign institutional investors would know where they stand. They would thus more easily invest, knowing the true extent of the problem, than the case now where the bank execs are painting a rosier picture than the facts and this is creating fear in retail investors, who do not want to throw good money after bad, by buying more rights. At the end of the day an investor must trust the bank board and its senior execs that they are telling them the truth (good corporate governance) Only if the above occurs will our banks have chances of raising capital!
13/02/2012
on Good suggestions, Taylor.
13/02/2012
on Dear Taylor,
The Banks perhaps want to take advantage of the moral hazard they believe still exists in their favour!
If you were the Regulator (as you put it), seeking
re-appointment in a few weeks' time, I am not sure if you would insist on performing this "strict on site" examination, of our 2 Banks.
The Banks perhaps want to take advantage of the moral hazard they believe still exists in their favour!
If you were the Regulator (as you put it), seeking
re-appointment in a few weeks' time, I am not sure if you would insist on performing this "strict on site" examination, of our 2 Banks.
13/02/2012
on This is exactly why Dr O must now be replaced, he might until his term expires on April 30th regulate lightly and do more damage. If I were the president I would announce his successor TODAY!
13/02/2012
on Prof Demetriades hit the nail on its head with assymetrical information. The subject of your comment should be extended to include the assymetry that exists between the management of Cypriot banks and the Boards of the banks, which as custodians of shareholder value, have not done their job. This question has finally been taken up by Andreas PapaEllinas in a recent speech and Mr Averoff Neophytou. In other EU countries the Boards of banks have been swiftly replaced; in Cyprus we see only when the matter reaches crisis levels that such action is taken. It begs the question why so much exposure to Greece was allowed to remain in place (talk is of over €25bln to Greek borrowers plus the bonds) in the last 3-4 years. Did Boards of banks have this informatin; was the risk analysis using value at risk shown to risk committee? it should have shown the downside. Where they informed about what value at risk means (it only works if you can sell and in an illiquid market it has been proven wrong)? There is a need to come up clean whether the members of Boards knew as much as management and if so how did they act. Many EU banks have been reducing their exposure to Greece for the last 2 years. Just like in the case of the UK regarding RBS there is a need to know who knew what and how did they act? Perhaps a parliamentary committee should shed light on this and where it is found wanting to change the composition of Boards to avert such crisis again in future. Politicans and analystst have in the past blamed the Central Bank it is high time the officials who took the decisions and those who are meant to supervise (the Boards of banks) these officials really explain themselves.
13/02/2012
on I quote from the Daily Telegraph a UK Conservative leaning newspaper:
"But that is not the argument made by Mr Schäuble. As high priest of the “household fallacy” - the false equation of macro-economics with the budget of a Schwabian Hausfrau - he thinks Greece is in trouble because it spends too much, not because it is trapped in debt deflation with a badly over-valued currency."
"But that is not the argument made by Mr Schäuble. As high priest of the “household fallacy” - the false equation of macro-economics with the budget of a Schwabian Hausfrau - he thinks Greece is in trouble because it spends too much, not because it is trapped in debt deflation with a badly over-valued currency."
13/02/2012
on Εξαιρετικό άρθρο!!!
Ελπίζω οι τράπεζες και η Κεντρική Τράπεζα να προβληματιστούν έστω και ετεροχρονισμένα από τις εισηγήσεις του κ. Δημητριάδη.
Ελπίζω οι τράπεζες και η Κεντρική Τράπεζα να προβληματιστούν έστω και ετεροχρονισμένα από τις εισηγήσεις του κ. Δημητριάδη.
13/02/2012
on Το πόσο δίκαιο έχει ο Κος Δημητριάδης φαίνεται από μιά απλή σύγκριση'της λογιστικής και της χρηματιστηριακής τιμής των τραπεζικών μετοχών.Είναι φανερόν ότι αυτοί ΄που αγοράζουν προφέρουν πολυ λιγότερο απόσο λέγουν οι οικονομικές καταστάσεις ότι αξίζουν.
15/02/2012
on προς καχ:
η διαφορα μεταξυ market και book value που λες δεν σημαινει οτι υπαρχει λογω ασυμμετρικης πληροφορησης. Αν π.χ εχω στα βιβλια μου ελληνικα ομολογα αποτιμημενα σε τιμη κτησης εννοειται οτι η οικονομικη μου κατασταση στα βιβλια μου ειναι υπερτιμημενη και αρα αυτοι που αγοραζουν θα προσφερουν πολυ λιγοτερα.
Επισης, με την ιδια λογικη το ιδιο θα συνεβαινε στις μεγαλες ευρωπαικες τραπεζες που εχουν στο ενεργητικο τους assets τα οποια ειναι εξαιρετικα πολυπλοκα και γι'αυτο ειναι δυσκολο να αποτιμηθουν. Ετσι ο επενδυτης πολλες φορες πρεπει απλα να βασιστει στη αποτιμηση που του δινει η ιδια η τραπεζα. Εκει η ασυμμετρικη πληροφορηση ειναι πολυ πιο μεγαλη σε σχεση με κυπριακες τραπεζες που δεν εχουν τετοια assets στο ενεργητικο τους.
Το γεγονος οτι δεν ξερει κανενας πως θα εξελιχθει η κριση στην Ελλαδα (που εχει μεγαλο αντικτυπο στις Κυπριακες τραπεζες) δεν εχει σχεση με ασυμμετρικη πληροφορηση διοτι πολυ απλα κανεις δεν ξερει πως θα εξελιχθει η κριση.
Επισης απλα να υπενθυμισω, οτι μεσα στο 2010 και αρχες του 2011, πολλες ελληνικες τραπεζες εκαναν πετυχημενες αυξησεις μετοχικου κεφαλαιου, παρα το γεγονος οτι και τοτε ηταν σε πολυ δυσμενη κατασταση...
η διαφορα μεταξυ market και book value που λες δεν σημαινει οτι υπαρχει λογω ασυμμετρικης πληροφορησης. Αν π.χ εχω στα βιβλια μου ελληνικα ομολογα αποτιμημενα σε τιμη κτησης εννοειται οτι η οικονομικη μου κατασταση στα βιβλια μου ειναι υπερτιμημενη και αρα αυτοι που αγοραζουν θα προσφερουν πολυ λιγοτερα.
Επισης, με την ιδια λογικη το ιδιο θα συνεβαινε στις μεγαλες ευρωπαικες τραπεζες που εχουν στο ενεργητικο τους assets τα οποια ειναι εξαιρετικα πολυπλοκα και γι'αυτο ειναι δυσκολο να αποτιμηθουν. Ετσι ο επενδυτης πολλες φορες πρεπει απλα να βασιστει στη αποτιμηση που του δινει η ιδια η τραπεζα. Εκει η ασυμμετρικη πληροφορηση ειναι πολυ πιο μεγαλη σε σχεση με κυπριακες τραπεζες που δεν εχουν τετοια assets στο ενεργητικο τους.
Το γεγονος οτι δεν ξερει κανενας πως θα εξελιχθει η κριση στην Ελλαδα (που εχει μεγαλο αντικτυπο στις Κυπριακες τραπεζες) δεν εχει σχεση με ασυμμετρικη πληροφορηση διοτι πολυ απλα κανεις δεν ξερει πως θα εξελιχθει η κριση.
Επισης απλα να υπενθυμισω, οτι μεσα στο 2010 και αρχες του 2011, πολλες ελληνικες τραπεζες εκαναν πετυχημενες αυξησεις μετοχικου κεφαλαιου, παρα το γεγονος οτι και τοτε ηταν σε πολυ δυσμενη κατασταση...
14/02/2012
on Σωστός ο ΚΑΧ..
15/02/2012
on Από επισημάνσεις καλά πάμε.Και το σπιράλ θανάτου το έχουμε εμπεδώσει.Θα δεχθώ επίσης,αν αυτό βολεύει κάποιους,ότι φταίει ο Ορφανίδης για το χάλι των τραπεζών.Εκείνο όμως που με αποκαρδιώνει,κι ας είμαι λίγο εκτός θέματος,είναι η νοοτροπία του προέδρου.Εδώ και μήνες μιλά ο Καζαμίας για καζίνο.Ολες οι προτεινόμενες τουριστικές αναπτύξεις,το θεωρούν MUST.Kαι έρχεται η κυβέρνηση να το βάλει ξανά στο ντουλάπι γιατί το 'μελετά' ακόμα το ΑΚΕΛ. Ε, λοιπόν,πράγματι δεν έχουμε σωτηρία με τέτοια μυαλά.
15/02/2012
on Δηλώσεις για Ορφανίδη (14/2/2012) κ.Αβέρωφ Νεοφύτου, Αναπληρωτή Προεδρου Δημοκρατικού Συναγερμού:
στον 107,6 FM
Ερώτηση δημοσιογράφου:
έκανε καλά την δουλειά του ο Κ. Ορφανίδης ως επόμπτης, του αξίζει επαναδιορισμός στη θέση του Διοικητή?
Απάντηση Αβέρωφ:
Το τελευταίο διάστημα βγαίνουν προς τα έξω, είτε σε blogs, είτε επώνυμα είτε σε παραπολιτικά ότι είναι καιρός να ξεφορτωθούμε τον "κακό" Ορφανίδη. Αν υπάρχει σήμερα ένας Κύπριος με παγκόσμιο εκτόπισμα και ευρωπαική καταξίωση αυτός δεν είναι άλλος από τον Αθανάσιο Ορφανίδη.
Ερώτηση δημοσιογράφου:
Δεν φέρει όμως ευθύνες ο Ορφανίδης για την έκθεση των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα?
Απάντηση Αβέρωφ:
Αυτοί που τα λεν γνωρίζουν, και λυπούμαι για τον τρόπο που συμπεριφέρονται, καμία, καμία τράπεζα δεν είχε υποχρέωση να ζητήσει την άδεια του Διοικητή για να επενδύσει στα ελληνικά ομόλογα.Ούτε και ο διοικητής της ΚΤΚ μέσα στο ΔΣ της ΕΚΤ ως μέλος μπορούσε να έβγαζε ντιρεκτίβα να μην επενδύουν σε ελληνικά ομόλογα. Αν γινόταν αυτό το πράγμα θα κατάρρεε το ευρωσύστημα.
Ερώτηση:δεν είχε όμως τη δυνατότητα ο Διοικητής να περιορίσει τον βαθμό έκθεσης σε ελληνικά ομόλογα.
Απάντηση Αβέρωφ:Δεν είχε κανένα δικαίωμα ο διοικητής να παρέμβει και να πει σε τράπεζα μη αγοράζετε ομόλογα χώρας μέλους της ευρωζώνης.Είναι ως να πυροβολούσε και να ανατίναζε το ευρωσύστημα μια ώρα γρηγορότερα. Όσοι τα λεν δεν είναι αδιάβαστοι.ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ!!!
Αυτό που μπορεί κάποιος να πει είναι μα τι έπραξε ο Διοικητής εκτονιστέρων-μετά την αγορά ομολόγων-όταν είδε αυτή την κατάσταση. Έκανε ένα έλεγχο? Ζήτησε εξηγήσεις? Αν ετίθετο αυτό το ζήτημα ευχαρίστως να το συζητήσουμε.
Ερώτηση:
δηλαδή λέτε πως δεν το έκανε και έχει ευθύνη?
Απάντηση Αβέρωφ:
Αυτό να το μάθουμε, να το διερευνήσουμε .Αν αύριο ο Κώστας κωνσταντίνου πάει σε μια τράπεζα και ζητήσει ένα δάνειο 100000 ευρώ, η τράπεζα θα πάει στον διοικητή της Κεντρικής, να τον ρωτήσει? Είναι δικαίωμα της Τράπεζας (να δώσει το δάνειο)
Σχόλιο δημοσιογράφου:
όχι βέβαια, είναι δικό της θέμα.
Αβέρωφ:
Οταν έδιναν στον παρελθόν στον τάδε επειχηρηματία 100 εκατομύρια δάνειο ζητούσαν ποτέ την άδεια του Διοικητή? Μα τι είναι αυτά τα παράφρονα και παράλογα που ακούμε τον τελευταίο καιρό?
Σχόλιο δημοσιογράφου:
μα δεν ακούμε απαντήσεις από τον διοικητή...
Απάντηση Αβέρωφ:
Ναι γιατί είναι ένας σοβαρός άνθρωπος που δεν μπαίνει σε συζήτηση γι' αυτά τα γελοία επιχειρήματα.Με όλο το σεβασμό, όσοι τα λεν δεν είναι αδαείς, τα γνωρίζουν. Και είπα, μπορεί κάποιος να πει, καλά, και όταν συμβαίνουν όλα αυτά, μήπως έκ των υστέρων ως όφειλες έλεξες πότε αγοράστηκαν τα ομόλογα, από ποια αγορά, την πρωτογενή, τη δευτερογενή, λήφθηκαν υπόψη οι πιθανοί κίνδυνοι, ήταν όταν η Ελλάδα δεν είχε τα προβλήματα ή όταν η Ελλάδα μπήκε στο φαύλο κύκλο της πορείας προς την χρεοκοπία? Αν αυτό είναι το ερώτημα να το διερευνήσουμε.(Διευκρίνηση που έκανε σε μένα ο Αβέρωφ: δηλαδή αν έγινε έρευνα από τον Διοικητή και παίρνονται σήμερα μέτρα εναντίον όλων όσοι έκαναν αυτά τα σφάλματα, Διοικητικά Συμβούλια τραπεζών κλπ). Αν όμως(συνεχίζει ο Αβέρωφ στο ραδιόφωνο) το ερώτημα είναι γιατί τους επέτρεψε, λυπούμαι αλλά αυτό είναι ΑΙΣΧΡΟ (το ερώτημα)!
Σχόλιο δικό μου: Η θέση του Δημοκρατικού Συναγερμού είναι ΞΕΚΑΘΑΡΗ. Αυτοί που κατηγορούν τον Διοικητή γιατί επέτρεψε στις τράπεζες να αγοράσουν ελληνικά ομόλογα έχουν σκοπιμότητες γιατί γνωρίζουν πολύ καλά πως δεν είχε κανένα δικαίωμα (όπως εξήγησε ο Αβέρωφ και εγώ άπειρες φορές σε αυτό το Blog) ο Διοικητής να τις αποτρέψει. Ας κρίνουν αν θέλουν τώρα τις κινήσεις του Διοικητή έναντι των Διοικητικών Συμβουλίων των τραπεζών που πήραν εκείνες τις λανθασμένες αποφάσεις και να συζητήσουμε. Η μήπως τα (τότε)Διοικητικά Συμβούλια των τραπεζών θα μείνουν στο απυρόβλητο από τους επικριτές Ορφανίδη επειδή ακριβώς δεν είναι η αγορά ελληνικών ομολόγων που τους ενδιαφέρει στην πραγματικότητα αλλά ένα και μόνο πράγμα: να φύγει ο "κακός" Ορφανίδης για να αλώσουν οι ίδιοι ΚΑΙ την Κεντρική Τράπεζα.
στον 107,6 FM
Ερώτηση δημοσιογράφου:
έκανε καλά την δουλειά του ο Κ. Ορφανίδης ως επόμπτης, του αξίζει επαναδιορισμός στη θέση του Διοικητή?
Απάντηση Αβέρωφ:
Το τελευταίο διάστημα βγαίνουν προς τα έξω, είτε σε blogs, είτε επώνυμα είτε σε παραπολιτικά ότι είναι καιρός να ξεφορτωθούμε τον "κακό" Ορφανίδη. Αν υπάρχει σήμερα ένας Κύπριος με παγκόσμιο εκτόπισμα και ευρωπαική καταξίωση αυτός δεν είναι άλλος από τον Αθανάσιο Ορφανίδη.
Ερώτηση δημοσιογράφου:
Δεν φέρει όμως ευθύνες ο Ορφανίδης για την έκθεση των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα?
Απάντηση Αβέρωφ:
Αυτοί που τα λεν γνωρίζουν, και λυπούμαι για τον τρόπο που συμπεριφέρονται, καμία, καμία τράπεζα δεν είχε υποχρέωση να ζητήσει την άδεια του Διοικητή για να επενδύσει στα ελληνικά ομόλογα.Ούτε και ο διοικητής της ΚΤΚ μέσα στο ΔΣ της ΕΚΤ ως μέλος μπορούσε να έβγαζε ντιρεκτίβα να μην επενδύουν σε ελληνικά ομόλογα. Αν γινόταν αυτό το πράγμα θα κατάρρεε το ευρωσύστημα.
Ερώτηση:δεν είχε όμως τη δυνατότητα ο Διοικητής να περιορίσει τον βαθμό έκθεσης σε ελληνικά ομόλογα.
Απάντηση Αβέρωφ:Δεν είχε κανένα δικαίωμα ο διοικητής να παρέμβει και να πει σε τράπεζα μη αγοράζετε ομόλογα χώρας μέλους της ευρωζώνης.Είναι ως να πυροβολούσε και να ανατίναζε το ευρωσύστημα μια ώρα γρηγορότερα. Όσοι τα λεν δεν είναι αδιάβαστοι.ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ!!!
Αυτό που μπορεί κάποιος να πει είναι μα τι έπραξε ο Διοικητής εκτονιστέρων-μετά την αγορά ομολόγων-όταν είδε αυτή την κατάσταση. Έκανε ένα έλεγχο? Ζήτησε εξηγήσεις? Αν ετίθετο αυτό το ζήτημα ευχαρίστως να το συζητήσουμε.
Ερώτηση:
δηλαδή λέτε πως δεν το έκανε και έχει ευθύνη?
Απάντηση Αβέρωφ:
Αυτό να το μάθουμε, να το διερευνήσουμε .Αν αύριο ο Κώστας κωνσταντίνου πάει σε μια τράπεζα και ζητήσει ένα δάνειο 100000 ευρώ, η τράπεζα θα πάει στον διοικητή της Κεντρικής, να τον ρωτήσει? Είναι δικαίωμα της Τράπεζας (να δώσει το δάνειο)
Σχόλιο δημοσιογράφου:
όχι βέβαια, είναι δικό της θέμα.
Αβέρωφ:
Οταν έδιναν στον παρελθόν στον τάδε επειχηρηματία 100 εκατομύρια δάνειο ζητούσαν ποτέ την άδεια του Διοικητή? Μα τι είναι αυτά τα παράφρονα και παράλογα που ακούμε τον τελευταίο καιρό?
Σχόλιο δημοσιογράφου:
μα δεν ακούμε απαντήσεις από τον διοικητή...
Απάντηση Αβέρωφ:
Ναι γιατί είναι ένας σοβαρός άνθρωπος που δεν μπαίνει σε συζήτηση γι' αυτά τα γελοία επιχειρήματα.Με όλο το σεβασμό, όσοι τα λεν δεν είναι αδαείς, τα γνωρίζουν. Και είπα, μπορεί κάποιος να πει, καλά, και όταν συμβαίνουν όλα αυτά, μήπως έκ των υστέρων ως όφειλες έλεξες πότε αγοράστηκαν τα ομόλογα, από ποια αγορά, την πρωτογενή, τη δευτερογενή, λήφθηκαν υπόψη οι πιθανοί κίνδυνοι, ήταν όταν η Ελλάδα δεν είχε τα προβλήματα ή όταν η Ελλάδα μπήκε στο φαύλο κύκλο της πορείας προς την χρεοκοπία? Αν αυτό είναι το ερώτημα να το διερευνήσουμε.(Διευκρίνηση που έκανε σε μένα ο Αβέρωφ: δηλαδή αν έγινε έρευνα από τον Διοικητή και παίρνονται σήμερα μέτρα εναντίον όλων όσοι έκαναν αυτά τα σφάλματα, Διοικητικά Συμβούλια τραπεζών κλπ). Αν όμως(συνεχίζει ο Αβέρωφ στο ραδιόφωνο) το ερώτημα είναι γιατί τους επέτρεψε, λυπούμαι αλλά αυτό είναι ΑΙΣΧΡΟ (το ερώτημα)!
Σχόλιο δικό μου: Η θέση του Δημοκρατικού Συναγερμού είναι ΞΕΚΑΘΑΡΗ. Αυτοί που κατηγορούν τον Διοικητή γιατί επέτρεψε στις τράπεζες να αγοράσουν ελληνικά ομόλογα έχουν σκοπιμότητες γιατί γνωρίζουν πολύ καλά πως δεν είχε κανένα δικαίωμα (όπως εξήγησε ο Αβέρωφ και εγώ άπειρες φορές σε αυτό το Blog) ο Διοικητής να τις αποτρέψει. Ας κρίνουν αν θέλουν τώρα τις κινήσεις του Διοικητή έναντι των Διοικητικών Συμβουλίων των τραπεζών που πήραν εκείνες τις λανθασμένες αποφάσεις και να συζητήσουμε. Η μήπως τα (τότε)Διοικητικά Συμβούλια των τραπεζών θα μείνουν στο απυρόβλητο από τους επικριτές Ορφανίδη επειδή ακριβώς δεν είναι η αγορά ελληνικών ομολόγων που τους ενδιαφέρει στην πραγματικότητα αλλά ένα και μόνο πράγμα: να φύγει ο "κακός" Ορφανίδης για να αλώσουν οι ίδιοι ΚΑΙ την Κεντρική Τράπεζα.
15/02/2012
on Συμφωνώ με τα περισσότερα που λέγει ο Αβέρωφ,αλλά το κυριότερο δεν το αναφέρει.Αν μετά την αγορά τους έπρεπε να πουλούνταν με ζημιά τα ομόλογα,ακόμα και τώρα.Αν θα ρωτήσεις ποιός θα τα αγοράσει να ξεκινήσουμε με εκείνους που πήραν τις αποφάσεις για την αμοιβή τους,σε τιμή κτήσης και μετά βλέπουμε...Διαφωνώ ως προς την σκοπιμότητα των επικριτών,σχόλιο καθαρά πολιτικό.Κάποιοι έχουνάλλότρια κίνητρα άλλοι όχι.
Προς CPP
Να διορθώσω το σχόλιο μου αλλάζοντας τις "οικονομικές καταστάσεις"με όσα φαίνονται η εξάγονται από τις οικονομικές καταστάσεις η είναι γνωστά.Συμφωνώ ότι το ίδιο ισχύει για όλες τις τράπεζες,όχι μόνο τις Κυπριακές.
Προς CPP
Να διορθώσω το σχόλιο μου αλλάζοντας τις "οικονομικές καταστάσεις"με όσα φαίνονται η εξάγονται από τις οικονομικές καταστάσεις η είναι γνωστά.Συμφωνώ ότι το ίδιο ισχύει για όλες τις τράπεζες,όχι μόνο τις Κυπριακές.
15/02/2012
on ΚΑΧ,
σε ευχαριστώ για το επεικοδομητικό σου σχόλιο(άσχετο αν διαφωνούμε στο σημείο των σκοπιμοτήτων). Για να δούμε όμως η γνωστή χορωδία πως θα αντιδράσει και τι εντολές θα πάρει από τον μαέστρο της :-)
σε ευχαριστώ για το επεικοδομητικό σου σχόλιο(άσχετο αν διαφωνούμε στο σημείο των σκοπιμοτήτων). Για να δούμε όμως η γνωστή χορωδία πως θα αντιδράσει και τι εντολές θα πάρει από τον μαέστρο της :-)
15/02/2012
on Of course what Averof is saying is Orphanides line of defence, he was seen at the CBC one day before this radio interview discussing with Thanasis how to protect him and shift the blame only to the bank board. Unfortunately for both it is not up to them and the die has been cast on 30th April Dr O will be gone.
Now my objections to the Orphanides defence are, almost no mention is made of Dr O allowing say BoC to open 20 more branches
In Greece in 2010 that had to be sanctioned by Thanasis and it was no questions asked if opening 20 more branches in Greece a country rated at the time at the level of African nations is not madness then what is?
My second objection is simple they are confusing two roles
Of the CBC. The CBC is on the ECB governing council via Dr O and he is there for monetary policy purposes which is a pan European mandate. Until the creation of the European Systemic Risk board recently there was no pan European body dealing with financial stability. Now when it comes to micro regulation of banks this is up to the National central banks. There is a Cypriot banking law that is NOT contrary to any European banking law as there does not exist such a pan European regulatory law. Now the Cypriot banking law gives LOTS of power to the governor to prevent banks and their boards both from increasing country as well as concentration risk. In this light Thanasis should have used this law primarily to not allow banks from 2010 onwards to expand in Greece by opening more branches and secondarily from not buying MORE GGB's after 2010 in the secondary market. I throw down the gauntlet to all three Paratiriti, Thanasi and Averof to firstly read the Cypriot banking law and then to explain to me why it was not applied to prevent primarily Cypriot banks from expanding in Greece and secondarily from buying more GGBs
Now my objections to the Orphanides defence are, almost no mention is made of Dr O allowing say BoC to open 20 more branches
In Greece in 2010 that had to be sanctioned by Thanasis and it was no questions asked if opening 20 more branches in Greece a country rated at the time at the level of African nations is not madness then what is?
My second objection is simple they are confusing two roles
Of the CBC. The CBC is on the ECB governing council via Dr O and he is there for monetary policy purposes which is a pan European mandate. Until the creation of the European Systemic Risk board recently there was no pan European body dealing with financial stability. Now when it comes to micro regulation of banks this is up to the National central banks. There is a Cypriot banking law that is NOT contrary to any European banking law as there does not exist such a pan European regulatory law. Now the Cypriot banking law gives LOTS of power to the governor to prevent banks and their boards both from increasing country as well as concentration risk. In this light Thanasis should have used this law primarily to not allow banks from 2010 onwards to expand in Greece by opening more branches and secondarily from not buying MORE GGB's after 2010 in the secondary market. I throw down the gauntlet to all three Paratiriti, Thanasi and Averof to firstly read the Cypriot banking law and then to explain to me why it was not applied to prevent primarily Cypriot banks from expanding in Greece and secondarily from buying more GGBs
15/02/2012
on Αγαπητέ Παρατηρητή,
Ο διορισμός του Διοικητή της ΚΤΚ, είναι πρωτίστως και πολιτική πράξη.Όπως π.χ. και ο διορισμός του Γενικού Εισαγγελέα, Επιτρόπου Διοικήσεως, Δικαστών Ανωτάτου κλπ.
Εάν επιθυμία σας είναι ο επαναδιορισμός του κ. Ορφανίδη, το πιό πάνω σχόλιο σας κάθε άλλο παρά εξυπηρετεί τον σκοπό σας. Η επιρροή καθώς και η ελαστικότητα του κ.Κίκη Καζαμία σίγουρα έχουν και όρια.
Γιά την συνέντευξη του κ. Αβέρωφ που μας παραθέτεις πιό πάνω, με καλύπτει η φράση "Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει".
Ο διορισμός του Διοικητή της ΚΤΚ, είναι πρωτίστως και πολιτική πράξη.Όπως π.χ. και ο διορισμός του Γενικού Εισαγγελέα, Επιτρόπου Διοικήσεως, Δικαστών Ανωτάτου κλπ.
Εάν επιθυμία σας είναι ο επαναδιορισμός του κ. Ορφανίδη, το πιό πάνω σχόλιο σας κάθε άλλο παρά εξυπηρετεί τον σκοπό σας. Η επιρροή καθώς και η ελαστικότητα του κ.Κίκη Καζαμία σίγουρα έχουν και όρια.
Γιά την συνέντευξη του κ. Αβέρωφ που μας παραθέτεις πιό πάνω, με καλύπτει η φράση "Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει".
16/02/2012
on Αγαπητέ Επιλήσμων,
μπορεί για σας και με τον τρόπο που σκέφτεστε να είναι πρωτίστως πολιτική πράξη ο διορισμός Διοικητή της ΚΤΚ . Ο διορισμός Ορφανίδη όμως από τον αείμνηστο Τάσσο Παπαδόπουλο ήταν πολιτικός διορισμός???
Και δεν νομίζω με όλα όσα έγραψα να έχω θίξει κατ' οποιονδήποτε τρόπο τις αντοχές και την ελαστικότητα του Κίκη Καζαμία όπως λες, ο οποίος , για να στηρίζει τον Ορφανίδη,σημαίνει πως αντιλαμβάνεται πόσο καλά κάνει ο άνθρωπος την δουλειά του. Αντίθετα, ο Κίκης Καζαμίας κατηγορήθηκε ουκ ολίγες φορές σε αυτό το blog από τον Taylor ο οποίος ηγείται της προσπάθειας για απομάκρυνση Ορφανίδη.
Μιας και μιλάμε όμως για ελαστικότητα και αντοχές, θα πρέπει να γνωρίζεις αγαπητέ πως αντοχές, όρια και ελαστικότητα μέχρις ενός ορίου έχει και η κυπριακή οικονομία. Και αυτές ασφαλώς η αντοχές και τα όρια δεν μπορούν να υπόκεινται σε πολιτικούς διορισμούς και πείσματα και σκοπιμότητες των λίγων, γιατί αυτοί οι λίγοι μπορεί να πανηγυρίσουν γιατί έφυγε ο "κακός" Ορφανίδης, δεν θα είναι όμως σε θέση να κάνουν ότιδήποτε για να ανακόψουν τις νέες οικονομικές περιπέτειες στις οποίες θα μπει η χώρα. Και μην με ρωτήσεις αν δεν κατάλαβες τι εννοώ. Μπορείς να αποταθείς στον κ.Κίκη Καζαμία ο οποίος με κάθε σοβαρότητα και νηφαλιότητα πιστεύω θα σου εξηγήσει γιατί για το καλό της χώρας στην θέση αυτή πρέπει να μείνει ο Ορφανίδης. Διευκρινίζω βέβαια πως για να μείνει ο Ορφανίδης θα πρέπει να το επιθυμεί και ο ίδιος, πράγμα που δεν γνωρίζω αγαπητέ επιλήσμονα.
μπορεί για σας και με τον τρόπο που σκέφτεστε να είναι πρωτίστως πολιτική πράξη ο διορισμός Διοικητή της ΚΤΚ . Ο διορισμός Ορφανίδη όμως από τον αείμνηστο Τάσσο Παπαδόπουλο ήταν πολιτικός διορισμός???
Και δεν νομίζω με όλα όσα έγραψα να έχω θίξει κατ' οποιονδήποτε τρόπο τις αντοχές και την ελαστικότητα του Κίκη Καζαμία όπως λες, ο οποίος , για να στηρίζει τον Ορφανίδη,σημαίνει πως αντιλαμβάνεται πόσο καλά κάνει ο άνθρωπος την δουλειά του. Αντίθετα, ο Κίκης Καζαμίας κατηγορήθηκε ουκ ολίγες φορές σε αυτό το blog από τον Taylor ο οποίος ηγείται της προσπάθειας για απομάκρυνση Ορφανίδη.
Μιας και μιλάμε όμως για ελαστικότητα και αντοχές, θα πρέπει να γνωρίζεις αγαπητέ πως αντοχές, όρια και ελαστικότητα μέχρις ενός ορίου έχει και η κυπριακή οικονομία. Και αυτές ασφαλώς η αντοχές και τα όρια δεν μπορούν να υπόκεινται σε πολιτικούς διορισμούς και πείσματα και σκοπιμότητες των λίγων, γιατί αυτοί οι λίγοι μπορεί να πανηγυρίσουν γιατί έφυγε ο "κακός" Ορφανίδης, δεν θα είναι όμως σε θέση να κάνουν ότιδήποτε για να ανακόψουν τις νέες οικονομικές περιπέτειες στις οποίες θα μπει η χώρα. Και μην με ρωτήσεις αν δεν κατάλαβες τι εννοώ. Μπορείς να αποταθείς στον κ.Κίκη Καζαμία ο οποίος με κάθε σοβαρότητα και νηφαλιότητα πιστεύω θα σου εξηγήσει γιατί για το καλό της χώρας στην θέση αυτή πρέπει να μείνει ο Ορφανίδης. Διευκρινίζω βέβαια πως για να μείνει ο Ορφανίδης θα πρέπει να το επιθυμεί και ο ίδιος, πράγμα που δεν γνωρίζω αγαπητέ επιλήσμονα.
16/02/2012
on Αγαπητέ Παρατηρητή,
Με εκπλήττει που στη πρώτη παράγραφο χρησιμοποιείς τον πληθυντικό (όχι ευγενείας), υπονοώντας ότι ανήκω σε κάποιαν ομάδα (ή πολιτική ή ιδεολογική παράταξη). Αυτό το ζήτημα το έχω ξεκαθαρίσει από καιρό (και σε εσένα και στην αγαπητή Αθηνά) και ως αναμενόμενο η Αθηνά ζήτησε την γνώμη μου -κοροϊδετικά- σαν άτομο που είμαι χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες. (Τελευταία φορά που είχα ανάμειξη με πολιτικο κόμμα ηταν πριν μερικές δεκαετίες στην Ε.Κ.)
Δεν γνωρίζω εάν ο διορισμός Ορφανίδη από τον αείμνηστο Τάσσο Παπαδόπουλο ήταν όντως πολιτικός διορισμός (διότι δεν έτυχε να συζητήσω το συγκεκριμένο με τον ίδιο), αλλά γνωρίζω ότι ο τέως Πρόεδρος δεν θα διόριζε κάποιον με κριτήριο απλώς την πολιτική σκοπιμότητα χωρίς να υπάρχουν και τα προσόντα. Όμως πιστεύω ο κ.Ορφανίδης στην προκειμένη περίπτωση, τότε, πληρούσε και τα δύο.
Εάν ο κ. Κίκης Καζαμίας υποστηρίζει τον κ.Ορφανίδη, είμαι σίγουρος ότι έχει πεισθεί γιά την αναγκαιότητα επαναδιορισμού του. (Ελπίζω να έχω σύντομα, φιλική, συνάντηση μαζί του και σίγουρα θα εγείρω το θέμα).
Το ότι αγαπητέ παρατηρητή, οι δικές μας οι απόψεις, προς το παρών, εξακολουθούν να διίστανται, είναι προφανώς, άνευ αντικειμένου.
Με εκπλήττει που στη πρώτη παράγραφο χρησιμοποιείς τον πληθυντικό (όχι ευγενείας), υπονοώντας ότι ανήκω σε κάποιαν ομάδα (ή πολιτική ή ιδεολογική παράταξη). Αυτό το ζήτημα το έχω ξεκαθαρίσει από καιρό (και σε εσένα και στην αγαπητή Αθηνά) και ως αναμενόμενο η Αθηνά ζήτησε την γνώμη μου -κοροϊδετικά- σαν άτομο που είμαι χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες. (Τελευταία φορά που είχα ανάμειξη με πολιτικο κόμμα ηταν πριν μερικές δεκαετίες στην Ε.Κ.)
Δεν γνωρίζω εάν ο διορισμός Ορφανίδη από τον αείμνηστο Τάσσο Παπαδόπουλο ήταν όντως πολιτικός διορισμός (διότι δεν έτυχε να συζητήσω το συγκεκριμένο με τον ίδιο), αλλά γνωρίζω ότι ο τέως Πρόεδρος δεν θα διόριζε κάποιον με κριτήριο απλώς την πολιτική σκοπιμότητα χωρίς να υπάρχουν και τα προσόντα. Όμως πιστεύω ο κ.Ορφανίδης στην προκειμένη περίπτωση, τότε, πληρούσε και τα δύο.
Εάν ο κ. Κίκης Καζαμίας υποστηρίζει τον κ.Ορφανίδη, είμαι σίγουρος ότι έχει πεισθεί γιά την αναγκαιότητα επαναδιορισμού του. (Ελπίζω να έχω σύντομα, φιλική, συνάντηση μαζί του και σίγουρα θα εγείρω το θέμα).
Το ότι αγαπητέ παρατηρητή, οι δικές μας οι απόψεις, προς το παρών, εξακολουθούν να διίστανται, είναι προφανώς, άνευ αντικειμένου.
16/02/2012
on Αγαπητέ Επιλήσμων
Χαίρομαι γιατί αυτή την φορά το σχόλιο σου κρατήθηκε σε ένα καλό επίπεδο αποφέυγοντας σχόλια όπως αυτό περί "κοράκων" που περιείχε το προηγούμενο σου σχόλιο και το οποίο εσκεμμένα δεν σχολιασα για να κρατήσουμε ένα επίπεδο.
Με τον πληθυντικό που χρησιμοποίησα δεν υπονοούσα κα ότι ανήκεις σε κόμμα, αυτό δεν το γνωρίζω, εννούσα πως ανήκεις σε μια σχολή σκέψης που βλέπει τον διορισμό Διοικητή της ΚΤΚ ως πολιτική πράξη.
Χαίρομαι ειλικρινα που έχεις φιλικές σχέσεις και εκτιμάς τον Κίκη Καζαμία. Τον Κίκη Καζαμία δεν τον εκτίμησα ξαφνικά γιατί πληροφορήθηκα ότι υποστηρίζει Ορφανίδη, τον Κίκη Καζαμία τον υποστήριξα, ανοικτά και δημόσια και ενυπόγραφα με άρθρο μου την αμέσως επόμενη μέρα όταν είχε παραιτηθεί το 2004 από Υπουργός για λόγους αρχής. Ένας άνθρωπος όμως που έχει αρχές εξακολουθεί να έχει αρχές ότι και να γίνει και η υποστήριξη του προς τον Ορφανίδη δεν είναι τίποτε άλλο παρά φυσιολογική και αναμενόμενη. Ένας τίμιος άνθρωπος υποστηρίζει κάποιον άλλο τίμιο άνθρωπο.
Εύχομαι η συνάντηση που θα έχεις μαζί του να γίνει σύντομα και να μας ενημερώσεις αν θέλεις και για τα αποτελέσματά της.
Χαίρομαι γιατί αυτή την φορά το σχόλιο σου κρατήθηκε σε ένα καλό επίπεδο αποφέυγοντας σχόλια όπως αυτό περί "κοράκων" που περιείχε το προηγούμενο σου σχόλιο και το οποίο εσκεμμένα δεν σχολιασα για να κρατήσουμε ένα επίπεδο.
Με τον πληθυντικό που χρησιμοποίησα δεν υπονοούσα κα ότι ανήκεις σε κόμμα, αυτό δεν το γνωρίζω, εννούσα πως ανήκεις σε μια σχολή σκέψης που βλέπει τον διορισμό Διοικητή της ΚΤΚ ως πολιτική πράξη.
Χαίρομαι ειλικρινα που έχεις φιλικές σχέσεις και εκτιμάς τον Κίκη Καζαμία. Τον Κίκη Καζαμία δεν τον εκτίμησα ξαφνικά γιατί πληροφορήθηκα ότι υποστηρίζει Ορφανίδη, τον Κίκη Καζαμία τον υποστήριξα, ανοικτά και δημόσια και ενυπόγραφα με άρθρο μου την αμέσως επόμενη μέρα όταν είχε παραιτηθεί το 2004 από Υπουργός για λόγους αρχής. Ένας άνθρωπος όμως που έχει αρχές εξακολουθεί να έχει αρχές ότι και να γίνει και η υποστήριξη του προς τον Ορφανίδη δεν είναι τίποτε άλλο παρά φυσιολογική και αναμενόμενη. Ένας τίμιος άνθρωπος υποστηρίζει κάποιον άλλο τίμιο άνθρωπο.
Εύχομαι η συνάντηση που θα έχεις μαζί του να γίνει σύντομα και να μας ενημερώσεις αν θέλεις και για τα αποτελέσματά της.
16/02/2012
on Dear Epilismon the legendary Tassos afterwards lamented his choice of governor who at the time was imposed on him by Akel (Thanasis parents were left wing) I know from people close to the then president that he regretted placing Thanasis at the CBC...
16/02/2012
on Aγαπητέ Επιλήσμονα,οι κεντρώοι πάντα αλλοιθώριζαν προς τ'αριστερά.Παραδείγματα υπάρχουν πολλά.
16/02/2012
on Αγαπητέ Παρατηρητή,
Η φράση με τον κόρακα δεν νομιζω ότι υποβιβάζει το επίπεδο, είναι απλώς μιά λαϊκή ρήση. Μπορούσα να έλεγα π.χ. "χειρ χείρα νίπτει" (το ένα χέρι νίβει το άλλο). Δεν παρομοίαζα τα άτομα (Αβέρωφ-Ορφανίδη) με κόρακες.
Το διευκρινίζω διότι ποτέ δεν έχω κατηγορηθεί γιά έλλειψη τακτ.
Αγαπητή Αθηνά,
Χαίρομαι, σε αυτή τη περίπτωση, που δεν είμαι ασθενής σας, γιατί η διάγνωση σας όσον αφορά το άτομο μου, είναι εκδήλως λανθασμένη.
Η φράση με τον κόρακα δεν νομιζω ότι υποβιβάζει το επίπεδο, είναι απλώς μιά λαϊκή ρήση. Μπορούσα να έλεγα π.χ. "χειρ χείρα νίπτει" (το ένα χέρι νίβει το άλλο). Δεν παρομοίαζα τα άτομα (Αβέρωφ-Ορφανίδη) με κόρακες.
Το διευκρινίζω διότι ποτέ δεν έχω κατηγορηθεί γιά έλλειψη τακτ.
Αγαπητή Αθηνά,
Χαίρομαι, σε αυτή τη περίπτωση, που δεν είμαι ασθενής σας, γιατί η διάγνωση σας όσον αφορά το άτομο μου, είναι εκδήλως λανθασμένη.
17/02/2012
on This is funny what will happen, dear Paratiriti if Dr O is not in fact re-appointed on May 1st? Is this a threat? Will our banks run to the ground even more? Or as you previously said he is the only truly “independent” person in the funny way you and your hero interpret CB independence i.e. he has a say in everything but nobody can intervene to keep him in check so he can threaten with sending people to the Attorney General…
Dr O is dying to be re-appointed, Sarris and Kikis are working on that, but their attempts are falling on deaf ears, because the person who will take the decision knows exactly the mess Thanasis created in regulating our banks, what more can one say he did not apply a national law preventing expansion in Greece at the peak of the crisis in 2010, you never responded to that challenge nor has Thanasis nor has Averof.
Thanasis needs to say many Mea Culpa before he will have even the slightest chance for re-appointment…Is he prepared to say them or does his “independence” prevent him from admitting he makes mistakes?
Dr O is dying to be re-appointed, Sarris and Kikis are working on that, but their attempts are falling on deaf ears, because the person who will take the decision knows exactly the mess Thanasis created in regulating our banks, what more can one say he did not apply a national law preventing expansion in Greece at the peak of the crisis in 2010, you never responded to that challenge nor has Thanasis nor has Averof.
Thanasis needs to say many Mea Culpa before he will have even the slightest chance for re-appointment…Is he prepared to say them or does his “independence” prevent him from admitting he makes mistakes?
17/02/2012
on This is funny what will happen, dear Paratiriti if Dr O is not in fact re-appointed on May 1st? Is this a threat? :)Will our banks run to the ground even more? Or as you previously said he is the only truly "independent" person in the funny way you and your hero interpret CB independence i.e. he has a say in everything but nobody can intervene to keep him in check so he can threaten with sending people to the Attorney General...
Dr O is dying to be re-appointed, Sarris and Kikis are working on that, but their attempts are falling on deaf ears, because the person who will take the decision knows exactly the mess Thanasis created in regulating our banks, what more can one say he did not apply a national law preventing expansion in Greece at the peak of the crisis in 2010, you never responded to that challenge nor has Thanasis nor has Averof.
Thanasis needs to say many Mea Culpa before he will have even the slightest chance for re-appointment…Is he prepared to say them or does his "independence" prevent him from admitting he makes mistakes? :)
Dr O is dying to be re-appointed, Sarris and Kikis are working on that, but their attempts are falling on deaf ears, because the person who will take the decision knows exactly the mess Thanasis created in regulating our banks, what more can one say he did not apply a national law preventing expansion in Greece at the peak of the crisis in 2010, you never responded to that challenge nor has Thanasis nor has Averof.
Thanasis needs to say many Mea Culpa before he will have even the slightest chance for re-appointment…Is he prepared to say them or does his "independence" prevent him from admitting he makes mistakes? :)
on 16/02/2012
Article 777 of Basel 2 states:
In the course of their activities supervisors should assess the extent of a bank's credit risk concentrations, how they are managed, and the extent to which the bank considers them in its internal assessment of capital adequacy under Pillar 2...Supervisors should take appropriate actions where the risks arising from a bank's credit risk concentrations are not adequately addressed by the bank.
Article 770 defines risk concentrations as any single exposure or group of exposures with the potential to produce losses large enough (relative to bank's capital, assets etc) to threaten a bank's health..and states that 'risk concentrations are arguably the single most important cause of major problems in banks'.
A bank supervisor who doesn't understand the above is incompetent. One who understands it but chooses to ignore it is dangerous. A politician who chooses to back such a supervisor reveals something about their intelligence and/or integrity.
In the course of their activities supervisors should assess the extent of a bank's credit risk concentrations, how they are managed, and the extent to which the bank considers them in its internal assessment of capital adequacy under Pillar 2...Supervisors should take appropriate actions where the risks arising from a bank's credit risk concentrations are not adequately addressed by the bank.
Article 770 defines risk concentrations as any single exposure or group of exposures with the potential to produce losses large enough (relative to bank's capital, assets etc) to threaten a bank's health..and states that 'risk concentrations are arguably the single most important cause of major problems in banks'.
A bank supervisor who doesn't understand the above is incompetent. One who understands it but chooses to ignore it is dangerous. A politician who chooses to back such a supervisor reveals something about their intelligence and/or integrity.
16/02/2012
on I second this, adding the weight of the Cyprus Banking Law and now even further guidelines in Basel 3 will make it even more strict on regulatory matters, see also in the UK the "ring fencing" of retail banks from investment banks, in the US the Volcker rule that aims to ban proprietary trading from commercial banking, the Dodd-Frank Legislation in the US, the EBA guidelines and the EU in general trying to route derivatives via standardised contracts and on central exchanges. If Dr Orphanides is such a brilliant technocrat, scientist/economist as Paratiritis has repeatedly tried to persuade us here, then why has he ignored all these new regulations and why is he hiding behind the ECB's Open Market Operations and bond buying whose role is for monetary policy purposes, to obsfucate the fact that he has not regulated and where he has regulated, he has regulated lightly and used blunter tools such as the loan to value ratio that did not prevent the property market from overheating. 20 new branches opened by BoC in Greece in 2010, at the peak of the crisis...GGB's bought off the hands of Comerzbank and other German banks that were de-risking their portfolios by getting rid of them from 2010 onwards...Dangerous is the word that comes to my mind, if he doesn't even acknowledge these mistakes and if I were deciding whether or not to re-appoint this guy the fact that he is denying that he even did anything wrong, is super worrying, if we are to give him 5 more years he will do even lighter touch regulation and run our banks into the ground for good!!!
on 16/02/2012
Taylor
Όπως ξέρεις έχω επικρίνει πολλές φορές την εποπτεία της Κεντρικής.Από την συνέντευξη Αβέρωφ που καλά έβαλε ο Παρατηρητής στο μπλοκ της ασύμμετρης πληροφόρησης θέλω αν μπορείς να σχολιάσεις ,αν έχει κάποια ιδέα,το πιο σημαντικό που υπαινίσσεται ο Αβέρωφ.Εγώ καταλαβαίνω από την συνέντευξηΑβέρωφ ότι ο Ορφανίδης χωρίς να το έχει πει δημόσια κάμνει έρευνες και εξετάζει πως μπορεί να αποδώσει ευθύνες στους διοικούντες τις τράπεζες.Περίπου ότι όπως δεν απαντά στις επικρίσεις για όλα τα άλλα ,δεν μιλά αλλά ετοιμάζεται να κάμει έργα.Καταλαβαίνεις και εσύ το ίδιο η ακόμα έχεις κάποιες ενδείξεις ότι θα δοκιμάσει να επιβάλει τάξη στις Διοικήσεις?Θεωρώ πολύ σημαντική την επίρριψη ευθυνών στα συμβούλια των τραπεζών που μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν αδιανόητο και αν τις θέσεις Αβέρωφ υιοθετήσουν και άλλοι θα είναι ουσιαστικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.
Στην Αμερική ο ίδιος ο Ομπάμα ανακοίνωσε τα μέτρα που ανάγκασε τις τράπεζες να δεκτούν.Στην Κύπρο κανένας δεν τολμούσε να μιλήσει.Είναι τα δάνεια,οι προσλήψεις,διαφημίσεις κλπ.Έκαμε την αρχή ο Αβέρωφ.Μπράβο του.
Όπως ξέρεις έχω επικρίνει πολλές φορές την εποπτεία της Κεντρικής.Από την συνέντευξη Αβέρωφ που καλά έβαλε ο Παρατηρητής στο μπλοκ της ασύμμετρης πληροφόρησης θέλω αν μπορείς να σχολιάσεις ,αν έχει κάποια ιδέα,το πιο σημαντικό που υπαινίσσεται ο Αβέρωφ.Εγώ καταλαβαίνω από την συνέντευξηΑβέρωφ ότι ο Ορφανίδης χωρίς να το έχει πει δημόσια κάμνει έρευνες και εξετάζει πως μπορεί να αποδώσει ευθύνες στους διοικούντες τις τράπεζες.Περίπου ότι όπως δεν απαντά στις επικρίσεις για όλα τα άλλα ,δεν μιλά αλλά ετοιμάζεται να κάμει έργα.Καταλαβαίνεις και εσύ το ίδιο η ακόμα έχεις κάποιες ενδείξεις ότι θα δοκιμάσει να επιβάλει τάξη στις Διοικήσεις?Θεωρώ πολύ σημαντική την επίρριψη ευθυνών στα συμβούλια των τραπεζών που μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν αδιανόητο και αν τις θέσεις Αβέρωφ υιοθετήσουν και άλλοι θα είναι ουσιαστικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.
Στην Αμερική ο ίδιος ο Ομπάμα ανακοίνωσε τα μέτρα που ανάγκασε τις τράπεζες να δεκτούν.Στην Κύπρο κανένας δεν τολμούσε να μιλήσει.Είναι τα δάνεια,οι προσλήψεις,διαφημίσεις κλπ.Έκαμε την αρχή ο Αβέρωφ.Μπράβο του.
17/02/2012
on Αν περιμένεις αγαπητέ ανώνυμε ότι ο Taylor θα σου δώσει αντικειμενική άποψη στα όσα καλόπιστα θέτεις, πλανάσαι. Μα είναι δυνατόν, ότι άποψη και να έχεις για την εποπεία της ΚΤΚ η οποία είναι σεβαστή από εμένα άσχετα αν διαφωνούμε (εννοώ η άποψή σου) να μην έχεις καταλάβει περί τίνος πρόκειται όσον αφορά τον Taylor???
16/02/2012
on Ταυλορ,
τις απόψεις σου τις γνωρίζουμε καλά και ούτε έβαλα εδώ τα όσα είπε ο Αβέρωφ για να προβληματίσω εσένα. Τα έβαλα για να ξεκαθαρίσω σε όλους την θέση του Δημοκρατικού Συναγερμού και να διαψεύσω τις συκοφαντίες τις δικές σου και άλλων πως δήθεν ο Αβέρωφ εγκατέλειψε τον Διοικητή. Μήπως ξέχασες τι μας έγραφες πριν μια εβδομάδα? Τελικά οι πληροφορίες σου για άλλη μια φορά αποδείκτηκαν αναληθείς(όπως και για το πραξικόπημα που ετοιμαζε ο Βασιλείου!!!). Και ένα πουλάκι μου λέει πως εξίσου αναληθείς υπάρχει πιθανότητα να αποδεικτούν και οι προβλεψεις σου για τον Απρίλη :-) Ειλικρινά Ταυλορ, δεν νιώθω καμία έχθρα και καμία αντιπάθεια απέναντί σου. Απλά σε λυπάμαι γιατί οι εμμονές δεν οδηγούν ποτέ σε καλά αποτελέσματα...και είναι κρίμα, πραγματικά κρίμα...αντίο και καλή συνέχεια...
τις απόψεις σου τις γνωρίζουμε καλά και ούτε έβαλα εδώ τα όσα είπε ο Αβέρωφ για να προβληματίσω εσένα. Τα έβαλα για να ξεκαθαρίσω σε όλους την θέση του Δημοκρατικού Συναγερμού και να διαψεύσω τις συκοφαντίες τις δικές σου και άλλων πως δήθεν ο Αβέρωφ εγκατέλειψε τον Διοικητή. Μήπως ξέχασες τι μας έγραφες πριν μια εβδομάδα? Τελικά οι πληροφορίες σου για άλλη μια φορά αποδείκτηκαν αναληθείς(όπως και για το πραξικόπημα που ετοιμαζε ο Βασιλείου!!!). Και ένα πουλάκι μου λέει πως εξίσου αναληθείς υπάρχει πιθανότητα να αποδεικτούν και οι προβλεψεις σου για τον Απρίλη :-) Ειλικρινά Ταυλορ, δεν νιώθω καμία έχθρα και καμία αντιπάθεια απέναντί σου. Απλά σε λυπάμαι γιατί οι εμμονές δεν οδηγούν ποτέ σε καλά αποτελέσματα...και είναι κρίμα, πραγματικά κρίμα...αντίο και καλή συνέχεια...
17/02/2012
on Para the failed attempted coup of the technocratic trio of Orphanides-Sarris-Vasilliou was there for all to see. The first two demonstrating outside the presidential palace and all three spreading panic and unsubstantiated rumours about our fiscal position after Mari. Sarris even went as far as saying we are best to go in the mechanism back then, which he repeated yesterday at the Economist's conference...
You really believe that your hero is well served by using Sarris to lobby for him for re-appointment, the guy who was NOT made MoF despite your certainty and me assuring you that he will not become minister??
Anon, Dr O and Averof are trying to shift the blame from Dr O to the board of one bank ( i will not disclose which), that board will be "sacrificed" as a price to pay, so Dr O can come out unscathed, despite not applying Cypriot Banking Law, a Machiavellian way to stay in power...
Thanasis needs to see a few Mea Culpa before he will have even the slightest chance for re-appointment…Is he prepared to say them or does his “independence” prevent him from admitting he makes mistakes? :) I think his notion of Central Bank independence is interpreted by him in a way that suits him, he can criticise and threaten everyone but nobody is allowed to retaliate, I do not think this way of interpreting CB independence is what the ECB had in mind...
Now multiple sources have told me that O's chances of re-appointed are not even one in a million, so we will see dear Para who will be proven wrong in around 70 days...
You really believe that your hero is well served by using Sarris to lobby for him for re-appointment, the guy who was NOT made MoF despite your certainty and me assuring you that he will not become minister??
Anon, Dr O and Averof are trying to shift the blame from Dr O to the board of one bank ( i will not disclose which), that board will be "sacrificed" as a price to pay, so Dr O can come out unscathed, despite not applying Cypriot Banking Law, a Machiavellian way to stay in power...
Thanasis needs to see a few Mea Culpa before he will have even the slightest chance for re-appointment…Is he prepared to say them or does his “independence” prevent him from admitting he makes mistakes? :) I think his notion of Central Bank independence is interpreted by him in a way that suits him, he can criticise and threaten everyone but nobody is allowed to retaliate, I do not think this way of interpreting CB independence is what the ECB had in mind...
Now multiple sources have told me that O's chances of re-appointed are not even one in a million, so we will see dear Para who will be proven wrong in around 70 days...
17/02/2012
on Taylor,
φαίνεται πως θα με σύγχισες με κανέναν άλλο. Πότε είπα εγώ ότι ανάμενα να γίνει υπουργός ο Σαρρής? Σε ποιο σχόλιό μου? Μπορείς να μας υποδείξεις?
ΥΓ:Αν και δεν έκανα πουθενά τέτοιο σχόλιο γνωρίζω πάρα πολύ καλά πως έγινε πρόταση στον κ.Σαρρή από τον κ.Χριστόφια να δεκτεί την υπουργοποίηση ακόμα και όταν το ΔΗΚΟ αποφάσισε να μην συμμετέχει στην κυβέρνηση και απέρριψε την πρόταση ο κ.Σαρρής. Περίεργο να μην ενημερώθηκε η προσκείμενη σε εσένα πτέρυγα της ακελικής ηγεσίας(και εσύ ασφαλώς) γι'αυτό το θέμα. Η νούσιμη πάντως πτέρυγα από την οποία πάιρνω εγώ πληροφορίες, το γνωρίζει.
φαίνεται πως θα με σύγχισες με κανέναν άλλο. Πότε είπα εγώ ότι ανάμενα να γίνει υπουργός ο Σαρρής? Σε ποιο σχόλιό μου? Μπορείς να μας υποδείξεις?
ΥΓ:Αν και δεν έκανα πουθενά τέτοιο σχόλιο γνωρίζω πάρα πολύ καλά πως έγινε πρόταση στον κ.Σαρρή από τον κ.Χριστόφια να δεκτεί την υπουργοποίηση ακόμα και όταν το ΔΗΚΟ αποφάσισε να μην συμμετέχει στην κυβέρνηση και απέρριψε την πρόταση ο κ.Σαρρής. Περίεργο να μην ενημερώθηκε η προσκείμενη σε εσένα πτέρυγα της ακελικής ηγεσίας(και εσύ ασφαλώς) γι'αυτό το θέμα. Η νούσιμη πάντως πτέρυγα από την οποία πάιρνω εγώ πληροφορίες, το γνωρίζει.
15/02/2012
on I am for opening Casinos in Cyprus, even though I don't gamble, I see their usefullness as a taxable source for our government given that we are flooded with online ones where the tax proceeds go to Malta and the ones in the occupied territory. In general I cannot say I support Akel's economic ideology but I definitely will support this president when he gets rid of the "incorruptable technocrat" Dr O in precisely 75 days.
15/02/2012
on Taylor,αν έμενες στη πρώτη σου πρόταση,θα συμφωνούσαμε απόλυτα.
15/02/2012
on I think we agree Athina.
17/02/2012
on Para even Charilaos is now openly criticising Dr O's regulatory record!!
17/02/2012
on Taylor,
"even Charilaos"??? Σώπα, δεν το περίμέναμε καθόλου αυτό!!! :-)
"even Charilaos"??? Σώπα, δεν το περίμέναμε καθόλου αυτό!!! :-)
17/02/2012
on Πάντως Taylor, αν κατάλαβε ο Χριστόφιας τι ζημιά έκανε ο Σταυράκης στην εικόνα της κυβέρνησης του επί υπουργείας του, και αν την συγκρίνει με την θετική επίδραση που έχει η θητεία Καζαμία στην Κυβέρνηση του, τότε ποιον άραγε είναι λογικό να ακούσει για τον ποιον θα διορίσει Διοικητή? Τον Σταυράκη και την παρέα του, η τον Καζαμία?
17/02/2012
on Προσωπικά βρίσκω το εξής απόσπασμα να είναι το πιό ζουμερό από όλα τα άλλα που δήλωσε ο κ. Σταυράκης:
-------------------
Ο κ. Σταυράκης επιρρίπτει επίσης ευθύνες στον κ. Ορφανίδη γιατί αμφισβήτησε την αξιοπιστία των κυπριακών χρεογράφων και του καταλογίζει ότι «άσκησε έντονες πιέσεις στις κυπριακές τράπεζες να μην επενδύσουν».
«Αυτό μου αποκάλυψε αριθμός τραπεζιτών, τα ονόματα των οποίων προτιμών να μην αποκαλύψω. Ο διοικητής δεν έδειξε τον ίδιο ζήλο να σταματήσει τις κυπριακές τράπεζες από το να επενδύσουν στα χρεόγραφα του ελληνικού Δημοσίου, πράγματα που αποδείχθηκε
καταστροφικό για την οικονομία μας», συμπληρώνει."
------------------------
Αυτό θα ήταν καλό να σχολιασθεί γιατί, αν αληθεύει, μου φαίνεται ότι ισοδυναμεί με κάτι πολύ χειρότερο από αμέλεια.
-------------------
Ο κ. Σταυράκης επιρρίπτει επίσης ευθύνες στον κ. Ορφανίδη γιατί αμφισβήτησε την αξιοπιστία των κυπριακών χρεογράφων και του καταλογίζει ότι «άσκησε έντονες πιέσεις στις κυπριακές τράπεζες να μην επενδύσουν».
«Αυτό μου αποκάλυψε αριθμός τραπεζιτών, τα ονόματα των οποίων προτιμών να μην αποκαλύψω. Ο διοικητής δεν έδειξε τον ίδιο ζήλο να σταματήσει τις κυπριακές τράπεζες από το να επενδύσουν στα χρεόγραφα του ελληνικού Δημοσίου, πράγματα που αποδείχθηκε
καταστροφικό για την οικονομία μας», συμπληρώνει."
------------------------
Αυτό θα ήταν καλό να σχολιασθεί γιατί, αν αληθεύει, μου φαίνεται ότι ισοδυναμεί με κάτι πολύ χειρότερο από αμέλεια.
17/02/2012
on Para how do u respond to Charilaos' criticism of your hero the fact that he did not send his condolence for the ex MoF sister the fact that he persuaded banks to not buy Cypriot government bonds but encouraged them to buy Greek ones instead?
I hear the CBC itself has massive GGB holdings. What you call the "nousimi pteriga" is just Kikis. I will not go back and quote u it is too cumbersome and I have better things to do but you were adamant that Sarris would become MoF and u were so wrong. I therefore suggest that if u are relying on the same source who is telling u Dr O will stay on you will be proven wrong yet again. I suggest u stop re-arranging the deck chairs on the Titanic and to start looking for a lifeboat for your personal well being!
I hear the CBC itself has massive GGB holdings. What you call the "nousimi pteriga" is just Kikis. I will not go back and quote u it is too cumbersome and I have better things to do but you were adamant that Sarris would become MoF and u were so wrong. I therefore suggest that if u are relying on the same source who is telling u Dr O will stay on you will be proven wrong yet again. I suggest u stop re-arranging the deck chairs on the Titanic and to start looking for a lifeboat for your personal well being!
18/02/2012
on Wow - one takes a little break from blogging to avoid divorce and all hell breaks lose.
I do not think not sending condolences for a bereavement is illegal, just bad taste. Not totally out of character for someone who has managed to offend Fedias Pelides and the board of CIPA, as we have found out: http://www.sigmalive.com/simerini/business/news/464754
However, what Stavrakis said about Orphanides actively discouraging banks from buying Cyprus government bonds is a lot more serious. If true, it is a blatant contravention of Articles 5(2) and 6(f) of the CBC Law as it shows intent to inflict damage on the country's public finances. In such case your advice to Para and his friend, Taylor, might come in handy.
I do not think not sending condolences for a bereavement is illegal, just bad taste. Not totally out of character for someone who has managed to offend Fedias Pelides and the board of CIPA, as we have found out: http://www.sigmalive.com/simerini/business/news/464754
However, what Stavrakis said about Orphanides actively discouraging banks from buying Cyprus government bonds is a lot more serious. If true, it is a blatant contravention of Articles 5(2) and 6(f) of the CBC Law as it shows intent to inflict damage on the country's public finances. In such case your advice to Para and his friend, Taylor, might come in handy.
18/02/2012
on Taylor,
Αν μόνο ο Κίκης είναι η νούσιμη πτέρυγα του ΑΚΕΛ και πάλι αρκει και περισσεύει, μην ανησυχείς :-)
Και για να πάμε πίσω στις αστειότητες Σταυράκη όσον αφορά την οικονομία, αντί σχολιασμού δικού μου, παραθέτω τις σημερινές εύστοχες δηλώσεις του Νικόλα Παπαδόπουλου: «Γεγονός παραμένει ότι ο κ. Χριστόφιας και ο κ. Σταυράκης παρέλαβαν μια οικονομία κατηγορίας άλφα-άλφα και παρέδωσαν μια οικονομία κατηγορίας σκουπίδια».
«παρέλαβαν μια οικονομία με πλεονάσματα και παρέδωσαν μια οικονομία στα πρόθυρα της χρεοκοπίας», «παρέλαβαν μια οικονομία σε ανάπτυξη και παραδίδουν 30.000 συμπολίτες μας στην ανεργία».
Αν μόνο ο Κίκης είναι η νούσιμη πτέρυγα του ΑΚΕΛ και πάλι αρκει και περισσεύει, μην ανησυχείς :-)
Και για να πάμε πίσω στις αστειότητες Σταυράκη όσον αφορά την οικονομία, αντί σχολιασμού δικού μου, παραθέτω τις σημερινές εύστοχες δηλώσεις του Νικόλα Παπαδόπουλου: «Γεγονός παραμένει ότι ο κ. Χριστόφιας και ο κ. Σταυράκης παρέλαβαν μια οικονομία κατηγορίας άλφα-άλφα και παρέδωσαν μια οικονομία κατηγορίας σκουπίδια».
«παρέλαβαν μια οικονομία με πλεονάσματα και παρέδωσαν μια οικονομία στα πρόθυρα της χρεοκοπίας», «παρέλαβαν μια οικονομία σε ανάπτυξη και παραδίδουν 30.000 συμπολίτες μας στην ανεργία».
19/02/2012
on Papadopoulos is once again politicking without substance but I find it amusing that you choose to hide behind such non-arguments.
Stavrakis, for all his faults (and no doubt there are some, including I hear his work ethic), has made some very serious allegations about your hero that you continue to ignore. These will not go away, Pandora's box has been opened. In a court of law, Stavrakis' record as a minister is utterly irrelevant. What matters is whether he and the bankers he alludes to are telling the truth.
Stavrakis, for all his faults (and no doubt there are some, including I hear his work ethic), has made some very serious allegations about your hero that you continue to ignore. These will not go away, Pandora's box has been opened. In a court of law, Stavrakis' record as a minister is utterly irrelevant. What matters is whether he and the bankers he alludes to are telling the truth.
20/02/2012
on Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2012Αυξήσεις κεφαλαίων των Ελληνικών και ευρωπαικών τραπεζών....ακόμα ένα λάθος της Ευρωζώνης...
Σε προηγούμενο άρθρο μου ανάφερε οτι η άυξηση κεφαλαίων για τις τράπεζες αυτήν την περίοδο είναι μεγάλο λάθος για πολλούς λόγους...η απόφαση της Ευρωπαικής αρχής τραπεζών να ζητήσει απο τις Ελληνικές , Κυπριακές και δεκάδες άλλες ευρωπαικές τράπεζες να αυξήσουν τα εποπτικά τους κεφάλαια στο 9% εώς τις 30-6-2012, είναι ένα ακόμα μεγάλο λάθος των ευρωπαίων ηγετών .
Η ευρωπαική Αρχη τραπεζών θα έπρεπε να ζητήσει απο τις ευρωπαικές και ειδικά απο τις Ελληνικές τράπεζες να αυξήσουν σταδιακά τα εποπτικά κεφάλαια τους στο 9% σε ένα χρονικό ορίζοντα 5 ετών και όχι σε μερικούς μήνες. Οι Ελληνικές τράπεζες χρειάζονται γύρω στα 23 δις ευρώ λόγο κυρίως των ζημιών του κουρέματος των Ελληνικών ομολόγων. Αυτά τα 23 δις θα δοθούν στις τράπεζες απο το δέυτερο πακέτο στήριξης της Ελλάδας ύψους 130 δις .
Αυτά τα 23 δις ευρώ αποτελούν 10% του ΑΕΠ της Ελλάδας. Αυτά τα κεφάλαια θα μπορούσαν να δοθούν απο το Ελληνικό κράτος για αναπτυξιακά έργα μέσα απο τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργηθούν χιλίαδες θέσεις εργασίας. Επίσης, εάν η ΕΑΤ δεν ζητούσε τόσο μεγάλες αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων απο τις τράπεζες σε ένα τοσο μικρό χρονικό διάστημα , οι τιμές των τραπεζικών μετοχών θα είταν ψηλότερες , οι ζημίες των επενδυτών λιγότερες και η εικόνα του ΧΑΑ πολύ καλύτερη.
Αντιλαμβάνομαι ότι η ΕΑΤ ζήτησε να αυξηθούν τα εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών στο 9% για να μειωθεί ο κίνδυνος χρεωκοπίας τους. Ομως, οι κυβερνήσεις και το ευρωπαικό ταμίο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας θα μπορούσαν να παρέμβουν εάν και εφόσον χρειαστεί να βοηθήσουν κάποια τράπεζα.
Σε μια περίοδο μακράς οικονομικής κρίσης όπως αυτής που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια , όλοι οι πόροι πρέπει να χρησιμοποιούνται για να δημιουργούμε ανάπτυξη και οχι για να ευημερούν οι αριθμοί , και ειδικά με την περίπτωση της Ελλάδας όπου το κάθε ευρώ είναι πλέον πολύ σημαντικό.......
Σε προηγούμενο άρθρο μου ανάφερε οτι η άυξηση κεφαλαίων για τις τράπεζες αυτήν την περίοδο είναι μεγάλο λάθος για πολλούς λόγους...η απόφαση της Ευρωπαικής αρχής τραπεζών να ζητήσει απο τις Ελληνικές , Κυπριακές και δεκάδες άλλες ευρωπαικές τράπεζες να αυξήσουν τα εποπτικά τους κεφάλαια στο 9% εώς τις 30-6-2012, είναι ένα ακόμα μεγάλο λάθος των ευρωπαίων ηγετών .
Η ευρωπαική Αρχη τραπεζών θα έπρεπε να ζητήσει απο τις ευρωπαικές και ειδικά απο τις Ελληνικές τράπεζες να αυξήσουν σταδιακά τα εποπτικά κεφάλαια τους στο 9% σε ένα χρονικό ορίζοντα 5 ετών και όχι σε μερικούς μήνες. Οι Ελληνικές τράπεζες χρειάζονται γύρω στα 23 δις ευρώ λόγο κυρίως των ζημιών του κουρέματος των Ελληνικών ομολόγων. Αυτά τα 23 δις θα δοθούν στις τράπεζες απο το δέυτερο πακέτο στήριξης της Ελλάδας ύψους 130 δις .
Αυτά τα 23 δις ευρώ αποτελούν 10% του ΑΕΠ της Ελλάδας. Αυτά τα κεφάλαια θα μπορούσαν να δοθούν απο το Ελληνικό κράτος για αναπτυξιακά έργα μέσα απο τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργηθούν χιλίαδες θέσεις εργασίας. Επίσης, εάν η ΕΑΤ δεν ζητούσε τόσο μεγάλες αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων απο τις τράπεζες σε ένα τοσο μικρό χρονικό διάστημα , οι τιμές των τραπεζικών μετοχών θα είταν ψηλότερες , οι ζημίες των επενδυτών λιγότερες και η εικόνα του ΧΑΑ πολύ καλύτερη.
Αντιλαμβάνομαι ότι η ΕΑΤ ζήτησε να αυξηθούν τα εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών στο 9% για να μειωθεί ο κίνδυνος χρεωκοπίας τους. Ομως, οι κυβερνήσεις και το ευρωπαικό ταμίο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας θα μπορούσαν να παρέμβουν εάν και εφόσον χρειαστεί να βοηθήσουν κάποια τράπεζα.
Σε μια περίοδο μακράς οικονομικής κρίσης όπως αυτής που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια , όλοι οι πόροι πρέπει να χρησιμοποιούνται για να δημιουργούμε ανάπτυξη και οχι για να ευημερούν οι αριθμοί , και ειδικά με την περίπτωση της Ελλάδας όπου το κάθε ευρώ είναι πλέον πολύ σημαντικό.......
27/02/2012
on παρακαλώ δημοσιευσετε το ακόλουθο και οχι το προηγούμενο...
Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012
H Κυπριακή οικονομία σε αποσύνθεση...πρέπει να βοηθηθούν οι Κυπριακές τράπεζες...
H Κυπριακή οικονομία καταστρέφετε σιγά σιγά καθημερινά, η Κυπριακή οικονομία οδηγήτε αργά αργά σε αποσύνθεση, μπήκαμε σε σπιράλ θανάτου…το έχω αναφέρει πολλές φορές…..η Κατάσταση των τραπεζών μας είναι τραγική, κανένας δεν ασχολείτε να βοηθήσει τις τράπεζες ουσιαστικά,,,περιμένουν όλοι να αντληθούν τα κεφάλαια απο τους ιδιώτες μετόχους ,να αντληθούν κεφάλαια απο μια οικονομία η οποία έχει έλλειψη ρευστότητας…να δημιουργηθεί μεγαλύτερη έλλειψη ρευστότητας….μακάρι να τα καταφέρουν απο μόνες τους οι τράπεζες, μακάρι να βρεθούν ξένοι επενδυτές να επενδυσουν στα κεφάλαια τους,,,,
Η Ευρωπαική αρχή τραπεζών έκανε λάθος να ζητήσει άμεση αύξηση των εποπτικών κεφαλαίων των τραπεζών αυτήν την χρονική στιγμή ,πιο σωστό θα είταν να αυξηθούν τα εποπτικά κεφάλαια σταδιακά στα επόμενα 5 χρόνια. Οι κεντρικές τράπεζες των ευρωπαικών χωρών δέν έπρεπε να δεχθούν αυτό το αίτημα της ΕΑΤ. Η Κεντρική τράπεζα της Κύπρου φέρει τεράστια ευθύνη για την σημερινή τραγική κατάσταση των τραπεζών την οποία πληρώνει η πραγματική οικονομία και ο Κυπριακός λαός. Τα ψηλά επιτόκια που αναγκάζονται να χρεώνουν οι τράπεζες για να αυξήσουν κέρδη και η αδυναμία τους να διοχετέυσουν ρευστότητα σε μια περίοδο ύφεσης οδηγούν την Κυπριακή οικονομία σε μεγαλύτερη ύφεση…..
Πρέπει να δημιουργηθεί ταμείο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας των τραπεζών το οποίο να στηρίξει τις τράπεζες με κεφάλαια και ρευστότητητα, να γίνει ένα παρόμοιο σχέδιο με το ταμείο ΧΣ , που υπάρχει στην Ελλάδα και να δοθούν κεφάλαια στις τράπεζες με παρόμοιο τρόπο οπως θα γίνει στην Ελλάδα…..έχω αναφερθεί σε παρομοιο τρόπο και στο παρελθόν, να δοθούν κεφάλαια εξαγοράσιμα πίσω απο τις τράπεζες σε μερικά χρόνια……οι αυξήσεις κανονικών ιδίων μετοχών οδηγούν σε καταστροφή των μικρομετόχων και μείωση της ρευστότητας απο την αγορά ……Η Τράπεζα Κύπρου μετά την αυξηση κεφαλαίου θα εχει 2.6 δις μετοχές,,,,,,η άυξηση κεφαλαίων με κοινές μετοχές είναι η ακριβότερη μορφής χρηματοδότησης και γίνετε σε χαμηλές τιμές, μέγα σφάλμα, ακόμα ένα μεγάλο σφάλμα των Κυπριακών τραπεζών ….εάν το σχέδιο ανακεφαλαίωσης των Ελληνικών τραπεζών περάσει απο την Ελληνική βουλή με βάση τις πληροφορίες που έχουν διαρέυση τις τελευταίες μέρες τότε οι Κυπριακές τράπεζες μένουν εκτεθημένες και σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τις Ελληνικές τράπεζες οσο αφορά τις ζημίες απο τα Ελληνικά ομόλογα. Στην Ελλ άδα , το Ελληνικό κράτος θα αναλάβει μέρος της ζημίας που υπέστησαν οι Ελληνικές τράπεζες μέσω το Ελληνικού ταμείου χρηματοπιστωτικής σταθερότητας ενώ οι κυπριακές τράπεζες δέν έχουν βοήθεια απο κανένα και ολη την ζημία που υπέστησαν οι Κυπριακές τράπεζες απο τα Ελληνικά ομόλογα θα τα πληρώσουν οι μετόχοι των τραπεζών και η Κυπριακή οικονομία.........(περισσότερα για το θέμα αυτό θα αναφέρω με αναλυση όταν ψηφιστεί απο την Ελληνική βουλή η βοήθεια προς τις Ελληνικές τράπεζες.....)
Τα προβλήματα των τραπεζών μας είναι μεγάλα , τα ελληνικά ομόλογα δέν είναι το μοναδικό τους πρόβλημα, δυστηχώς έχουν μεγαλύτερα προβλήματα, τα μη εξηπηρετούντα δάνεια αυξάνονται συνεχώς και ειδικά τα 25 δις των δανείων στην Ελλάδα θα δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερες ζημίες για τις τράπεζες μας,,,,,,,
Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012
H Κυπριακή οικονομία σε αποσύνθεση...πρέπει να βοηθηθούν οι Κυπριακές τράπεζες...
H Κυπριακή οικονομία καταστρέφετε σιγά σιγά καθημερινά, η Κυπριακή οικονομία οδηγήτε αργά αργά σε αποσύνθεση, μπήκαμε σε σπιράλ θανάτου…το έχω αναφέρει πολλές φορές…..η Κατάσταση των τραπεζών μας είναι τραγική, κανένας δεν ασχολείτε να βοηθήσει τις τράπεζες ουσιαστικά,,,περιμένουν όλοι να αντληθούν τα κεφάλαια απο τους ιδιώτες μετόχους ,να αντληθούν κεφάλαια απο μια οικονομία η οποία έχει έλλειψη ρευστότητας…να δημιουργηθεί μεγαλύτερη έλλειψη ρευστότητας….μακάρι να τα καταφέρουν απο μόνες τους οι τράπεζες, μακάρι να βρεθούν ξένοι επενδυτές να επενδυσουν στα κεφάλαια τους,,,,
Η Ευρωπαική αρχή τραπεζών έκανε λάθος να ζητήσει άμεση αύξηση των εποπτικών κεφαλαίων των τραπεζών αυτήν την χρονική στιγμή ,πιο σωστό θα είταν να αυξηθούν τα εποπτικά κεφάλαια σταδιακά στα επόμενα 5 χρόνια. Οι κεντρικές τράπεζες των ευρωπαικών χωρών δέν έπρεπε να δεχθούν αυτό το αίτημα της ΕΑΤ. Η Κεντρική τράπεζα της Κύπρου φέρει τεράστια ευθύνη για την σημερινή τραγική κατάσταση των τραπεζών την οποία πληρώνει η πραγματική οικονομία και ο Κυπριακός λαός. Τα ψηλά επιτόκια που αναγκάζονται να χρεώνουν οι τράπεζες για να αυξήσουν κέρδη και η αδυναμία τους να διοχετέυσουν ρευστότητα σε μια περίοδο ύφεσης οδηγούν την Κυπριακή οικονομία σε μεγαλύτερη ύφεση…..
Πρέπει να δημιουργηθεί ταμείο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας των τραπεζών το οποίο να στηρίξει τις τράπεζες με κεφάλαια και ρευστότητητα, να γίνει ένα παρόμοιο σχέδιο με το ταμείο ΧΣ , που υπάρχει στην Ελλάδα και να δοθούν κεφάλαια στις τράπεζες με παρόμοιο τρόπο οπως θα γίνει στην Ελλάδα…..έχω αναφερθεί σε παρομοιο τρόπο και στο παρελθόν, να δοθούν κεφάλαια εξαγοράσιμα πίσω απο τις τράπεζες σε μερικά χρόνια……οι αυξήσεις κανονικών ιδίων μετοχών οδηγούν σε καταστροφή των μικρομετόχων και μείωση της ρευστότητας απο την αγορά ……Η Τράπεζα Κύπρου μετά την αυξηση κεφαλαίου θα εχει 2.6 δις μετοχές,,,,,,η άυξηση κεφαλαίων με κοινές μετοχές είναι η ακριβότερη μορφής χρηματοδότησης και γίνετε σε χαμηλές τιμές, μέγα σφάλμα, ακόμα ένα μεγάλο σφάλμα των Κυπριακών τραπεζών ….εάν το σχέδιο ανακεφαλαίωσης των Ελληνικών τραπεζών περάσει απο την Ελληνική βουλή με βάση τις πληροφορίες που έχουν διαρέυση τις τελευταίες μέρες τότε οι Κυπριακές τράπεζες μένουν εκτεθημένες και σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τις Ελληνικές τράπεζες οσο αφορά τις ζημίες απο τα Ελληνικά ομόλογα. Στην Ελλ άδα , το Ελληνικό κράτος θα αναλάβει μέρος της ζημίας που υπέστησαν οι Ελληνικές τράπεζες μέσω το Ελληνικού ταμείου χρηματοπιστωτικής σταθερότητας ενώ οι κυπριακές τράπεζες δέν έχουν βοήθεια απο κανένα και ολη την ζημία που υπέστησαν οι Κυπριακές τράπεζες απο τα Ελληνικά ομόλογα θα τα πληρώσουν οι μετόχοι των τραπεζών και η Κυπριακή οικονομία.........(περισσότερα για το θέμα αυτό θα αναφέρω με αναλυση όταν ψηφιστεί απο την Ελληνική βουλή η βοήθεια προς τις Ελληνικές τράπεζες.....)
Τα προβλήματα των τραπεζών μας είναι μεγάλα , τα ελληνικά ομόλογα δέν είναι το μοναδικό τους πρόβλημα, δυστηχώς έχουν μεγαλύτερα προβλήματα, τα μη εξηπηρετούντα δάνεια αυξάνονται συνεχώς και ειδικά τα 25 δις των δανείων στην Ελλάδα θα δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερες ζημίες για τις τράπεζες μας,,,,,,,