Η διαθεσιμότητα ψηφιακών προϊόντων στηρίζει τα έσοδα των τραπεζών, καθώς οι πελάτες εξοικειώνονται με την χρήση τους και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα ψηφιακά κανάλια για τις ανάγκες τους, είτε αφορούν καταθέσεις και αναλήψεις, είτε δάνεια, ή την αγορά ασφάλειας.
Στα οικονομικά αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα η Τράπεζα Κύπρου, σημειώνεται ότι τα ψηφιακά προϊόντα συνέχισαν να ενισχύουν περαιτέρω τις πωλήσεις του Συγκροτήματος κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Τράπεζας, όπως αναφέρεται, συνεχίζει να εστιάζει στην ανάπτυξη των ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων που βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών, στον εξορθολογισμό των εσωτερικών διαδικασιών και στην εισαγωγή νέων μεθόδων εργασίας με στόχο τη βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος.
Τα στοιχεία που περιλαμβάνουν τα οικονομικά αποτελέσματα, είναι ενδεικτικά της σταδιακής ενίσχυσης της στροφής των καταναλωτών στην χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων.
Όπως σημειώνεται, ο νέος δανεισμός που δόθηκε μέσω Quickloans κατά το β’ τρίμηνο 2023 ανήλθε σε €26 εκατ. (σε σύγκριση με τον νέο δανεισμό το α’ τρίμηνο 2023 που ανήλθε σε €18 εκατ.), αυξημένος κατά 45% σε τριμηνιαία βάση, ενώ ανήλθε σε €44 εκατ. για το α’ εξάμηνο 2023.
Σημειώνεται ότι ο συνολικός νέος δανεισμός ανήλθε στο €1.1 δισ. το πρώτο εξάμηνο, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα σε ετήσια βάση.
Αύξηση παρουσίασαν επίσης οι ψηφιακές καταθέσεις, κατά 33% σε ετήσια βάση, φθάνοντας στα €221 εκατ. στις 30 Ιουνίου 2023.
Παράλληλα, οι ψηφιακές πωλήσεις δυο νέων ασφαλιστικών προϊόντων στο mobile app (Οχήματος & Κατοικίας), υπερδιπλασιάστηκαν το 1ο εξάμηνο 2023 σε σχέση με τις συνολικές πωλήσεις του έτους 2022 (€159 χιλιάδες για το 1ο εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με €68 χιλιάδες για το έτος 2022).
Κερδίζουν έδαφος ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες
Η υιοθέτηση των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών συνέχισε να αυξάνεται και να κερδίζει δυναμική κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με την BOCH.
Συγκεκριμένα, σημειώνεται ότι στα τέλη Ιουνίου 2023, το 95.0% του αριθμού των συναλλαγών που αφορούν καταθέσεις, αναλήψεις μετρητών και μεταφορές εντός και εκτός της Τράπεζας, πραγματοποιήθηκαν μέσω των ψηφιακών καναλιών (αύξηση κατά 11.2 ε.μ. από 83.8% τον Ιούνιο 2020).
Επιπλέον, το 83.2% των ιδιωτών πελατών επιλέγουν τα ψηφιακά κανάλια έναντι των καταστημάτων για τις συναλλαγές τους, κάτι που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 10.8 ε.μ. από 72.4% τον Ιούνιο 2020).
Στα τέλη Ιουνίου 2023, οι ενεργοί χρήστες του mobile banking και του QuickPay αυξήθηκαν κατά 15.0% και 25.1% αντίστοιχα τους τελευταίους 12 μήνες.
Παράλληλα, τον Ιούνιο 2023 καταγράφηκε, μέχρι στιγμής, ο υψηλότερος αριθμός χρηστών QuickPay, με 186 χιλιάδες ενεργούς χρήστες.
Για το 2023, καταγράφηκε τον Ιούνιο ο υψηλότερος αριθμός πληρωμών μέσω QuickPay, με 602 χιλιάδες συναλλαγές, που αντιστοιχούν σε 32% αύξηση σε ετήσια βάση.
Εμπλουτισμός υπηρεσιών και νέες δυνατότητες
Η Τράπεζα αναφέρει ότι κατά το β’ τρίμηνο 2023, συνέχισε να εμπλουτίζει και να βελτιώνει τις ψηφιακές της υπηρεσίες με την παροχή νέων υπηρεσιών στους πελάτες της.
«Tο QuickHub, το νέο, ψηφιακό κατάστημα της Τράπεζας, εισάχθηκε στις αρχές Μαΐου 2023, και παρέχει όλα τα διαθέσιμα σε πελάτες ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες με το πάτημα ενός κουμπιού», σημειώνεται.
Προστίθεται ότι έχει δοθεί δυνατότητα στους πελάτες να διαχειρίζονται μέσω ψηφιακών καναλιών τους λογαριασμούς εμπρόθεσμων καταθέσεων τους, δίνοντας οδηγίες στην λήξη τους. Πιο συγκεκριμένα, παρέχεται δυνατότητα αλλαγής διάρκειας των εμπρόθεσμων καταθέσεων, αύξησης ή μείωσης του ποσού και κλείσιμο λογαριασμού.
Επιπρόσθετα, αναφέρεται ότι η εμπειρία ψηφιακής εγγραφής νέων πελατών (‘digital onboarding’) έχει αναβαθμιστεί με την ενεργοποίηση της τεχνολογίας NFC για διαβατήρια κατά τη διαδικασία επαλήθευσης ταυτότητας.
Οι στόχοι του μετασχηματισμού
Το πρόγραμμα μετασχηματισμού της BOCH, που είναι ήδη σε εξέλιξη, έχει ως στόχο να επιτρέψει τη μετάβαση σε ένα πιο σύγχρονο τρόπο διεξαγωγής τραπεζικών εργασιών, ενισχύοντας την ψηφιοποίηση της εξυπηρέτησης των πελατών, καθώς και των εσωτερικών λειτουργιών, αναφέρει η Τράπεζα.
Ο συνολικός μετασχηματισμός, όπως σημειώνεται, έχει ως στόχο:
(i) να μεταβεί σε ένα πιο πελατοκεντρικό λειτουργικό μοντέλο με τον καθορισμό στρατηγικών ανά τομέα πελατών,
(ii) να επαναπροσδιορίσει το μοντέλο διανομής σε υπάρχοντα και νέα κανάλια,
(iii) να μεταμορφώσει ψηφιακά τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών και εσωτερικής λειτουργίας του Συγκροτήματος, και
(iv) να βελτιώσει τη συμμετοχή των εργαζομένων μέσω ενός ισχυρού συνόλου οργανωσιακών πρωτοβουλιών.