Ο εκπαιδευτικός και το σχολείο, καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα των σύγχρονων τεχνολογιών, με στόχο να συνεισφέρουν στην εξέλιξη των παιδιών ως των μελλοντικών πλήρως καταρτισμένων πολιτών, οι οποίοι θα μπορούν να λειτουργούν αποτελεσματικά σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο κοινωνικό και εργασιακό περιβάλλον, δήλωσε την Πέμπτη η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο Παιδείας, αναγνωρίζοντας τις αλλαγές που συντελούνται με ταχύτατους ρυθμούς στον τεχνολογικό τομέα, επιδιώκει την ανάλογη προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος.
Σε χαιρετισμό κατά την παρουσίαση των προγραμμάτων του Κέντρου Διαδραστικής Μάθησης «Λουκάς Πουρούλλης», στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζοντας τις καλές πρακτικές της προηγούμενης διακυβέρνησης, προωθεί τη μετάβαση στο σύγχρονο σχολείο.
Εξήγησε ότι το ζητούμενο είναι ο εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής πρακτικής με σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, βασισμένο στην ψηφιακή τεχνολογία και με νέες μεθοδολογικές προσεγγίσεις, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και των μαθητριών. Πρόσθεσε πως τα προγράμματα διαδραστικής μάθησης, εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο Κέντρου Διαδραστικής Μάθησης συμβάλλουν καθοριστικά προς την πιο πάνω κατεύθυνση και καθιστούν την εκπαίδευση συναρπαστική και απόλυτα προσαρμοσμένη στις ικανότητες και τον ρυθμό μάθησης του κάθε παιδιού.
Σημείωσε ότι μέσα από τα προγράμματα αυτά, με τη χρήση κατάλληλου εξοπλισμού, καινοτόμου υλικού και πρωτότυπων εργαλείων, το κάθε παιδί, έχοντας τη δυνατότητα της βιωματικής διερεύνησης, αποκτά ενεργό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και στην οικοδόμηση της γνώσης, ενώ τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι σαφώς βελτιωμένα.
«Σε αυτή τη διαδικασία, που απαιτεί την υιοθέτηση εργαλείων διαδραστικής μάθησης, εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας ως αναπόσπαστου μέρους της μάθησης, ο ρόλος των εκπαιδευτικών συνεχίζει να είναι ο πιο σημαντικός», είπε προσθέτοντας ότι στον ψηφιακό κόσμο, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να είναι καθοδηγητές, σύμβουλοι και συνοδοί στο ενδιαφέρον ταξίδι των παιδιών, ενθαρρύνοντας τα για εξερεύνηση, παρατήρηση και ανακάλυψη, μέσω της γνώσης και των συμπερασμάτων, καθώς και της αξιοποιήσης της ανεξάντλητης περιέργειάς τους.
Η Υπουργός Παιδείας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Λουκά Πουρούλλη λέγοντας πως «η παρότρυνση και η συνεισφορά του, ως αποτέλεσμα της ευαισθησίας που τον διακρίνει και της αγάπης του για τον τόπο και σε συνέχεια της ευρύτερης κοινωνικής προσφοράς του, υπήρξε καθοριστική για τη δημιουργία και λειτουργία του Κέντρου».
Η κ. Μιχαηλίδου στη συνέχεια επεσήμανε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό, η προσπάθεια αυτή να διασυνδεθεί με άλλες προσπάθειες που στοχεύουν στην πλήρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών κατά τη διδασκαλία, όπως π.χ. αυτήν του Κέντρου Διαδραστικής Μάθησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Η Υπουργός Παιδείας εξέφρασε επίσης τη βεβαιότητα ότι το πρότυπο αυτό σχολείο, το οποίο κόσμησαν σπουδαίοι διδάσκαλοι, θα συνεχίσει το όραμα των ιδρυτών και των ευεργετών του, το οποίο δεν ήταν άλλο από την ανάδειξή του σε κέντρο γνώσης και προσφοράς στην πρόοδο και την ευημερία της πατρίδας μας.
Ανέφερε ακόμη ότι η εφαρμογή των προγραμμάτων του Κέντρου Διαδραστικής Μάθησης «Λουκάς Πουρούλλης», κατέστη δυνατή και με πόρους που αντλήθηκαν από το Σχέδιο Ανάκαμψης κι Ανθεκτικότητας.