Τα νέα στοιχεία που δημοσίευσε η Circana επιβεβαιώνουν τη διατήρηση των θετικών ρυθμών ανάπτυξης στα σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 3,1% σε 5,868 δισ. ευρώ, ο όγκος πωλήσεων σημείωσε άνοδο 2,9%, ενώ η μέση τιμή ανά προϊόν αυξήθηκε οριακά 0,1%, γεγονός που υποδηλώνει άμβλυνση των πληθωριστικών πιέσεων σε ορισμένες κατηγορίες.
Η κατηγορία των τροφίμων πρωτοστάτησε στην αύξηση αυτή, με τις πωλήσεις να αυξάνονται 3,6% σε αξία και 2,8% σε όγκο. Αυτή η ανοδική πορεία ήταν πιο έντονη σε συγκεκριμένες υποκατηγορίες, όπως τα αλκοολούχα ποτά, τα αναψυκτικά και τα γαλακτοκομικά. Η κατανάλωση σε αυτές τις κατηγορίες αυξήθηκε κατά 9,7%, 6,6% και 6,6% αντίστοιχα, με την αξία των πωλήσεων να έχει σημειώσει άνοδο κατά 7,3%, 8,1% και 3,3%. Τάση η οποία, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως της στροφής στην οικιακή κατανάλωση και την ψυχαγωγία στο σπίτι, που ωθείται από την οικονομική πίεση λόγω πληθωρισμού.
Η αύξηση των δαπανών στα σούπερ μάρκετ κρύβει και ένα πιο σύνθετο τοπίο καταναλωτικής συμπεριφοράς, που οφείλεται εν μέρει στις προσφορές και στην επιρροή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ας δούμε για παράδειγμα τις προωθητικές ενέργειες. Το μερίδιο των προϊόντων που πωλήθηκαν υπό κάποιας μορφή προώθηση αυξήθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 26,6% των συνολικών πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η μεγαλύτερη αύξηση της έντασης των προσφορών καταγράφηκε στα οικιακά προϊόντα και τα είδη προσωπικής φροντίδας, με άνοδο 2,8 και 2,4 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα, με αποτέλεσμα το 27,7% των οικιακών προϊόντων και το 30,6% των ειδών προσωπικής φροντίδας να πωλούνται με προωθητικές ενέργειες.
Αυτό είχε άμεση επίπτωση στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Ενώ το συνολικό μερίδιο των ειδών ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 26,8% από 26,3% πέρυσι αυτό οφείλεται αποκλειστικά σε μια κατηγορία. Στα τρόφιμα όπου το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφθασε στο 27,4% από 26,5% πέρυσι.
Αντιθέτως, το μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας των προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 20,7% από 22,1% το πρώτο εξάμηνο του 2023. Με το μερίδιο των προϊόντων για το σπίτι να έχει διαμορφωθεί στο 26,1% από 26,6% πέρυσι και 25,5% που ήταν το 2022.
Πηγή: Euro2day