Η κύρια πρόκληση για την αγορά αυτοκινήτων το 2023, είναι η ομαλοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας στα εργοστάσια των αυτοκινητοβιομηχανιών, αναφέρει ο CEO της Charalambos Pilakoutas Ltd, Χαράλαμπος Πηλακούτας.
Σε συνέντευξή του στη StockWatch, σημειώνει ότι αν και έχει βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση σε σχέση με το 2022, «εντούτοις απέχουμε από την πλήρη επιστροφή στην κανονικότητα, όπως την ξέραμε τα προηγούμενα χρόνια πριν την έλευση της πανδημίας και στη συνέχεια τον πόλεμο στην Ουκρανία».
Σε ένα άλλο επίπεδο, τονίζει, μια ακόμη σημαντική πρόκληση για όλον τον κλάδο, είναι η ολιστική εφαρμογή πολιτικών βιωσιμότητας, με άξονες το περιβάλλον, την κοινωνία και την υπεύθυνη διακυβέρνηση.
«Χρειάζεται όλοι στο χώρο να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να αυξήσουμε τη θετική κοινωνική μας επίδραση», αναφέρει.
Ορατές οι επιπτώσεις ρωσο-ουκρανικής κρίσης
Όσον αφορά τη ρωσο-ουκρανική κρίση, αναφέρει ότι οι επιπτώσεις της είναι ορατές σε πολλούς τομείς, με ιδιαίτερα αρνητική επίδραση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
Επισημαίνει ότι παρά τις δυσκολίες, η αγορά παρουσιάζει μια ζωηρή κινητικότητα. «Εν μέσω πάντως της παρατεταμένης γεωπολιτικής αβεβαιότητας, είναι ριψοκίνδυνο να γίνει μια ασφαλής εκτίμηση για την πορεία των πραγμάτων στην αγορά αυτοκινήτων. Η ζήτηση υπάρχει. Όπως και η σταδιακή βελτίωση της παραγωγής. Μένει να φανεί αν οι διαφαινόμενες θετικές προοπτικές θα επιβεβαιωθούν στην πράξη», εκτιμά.
Συγκρατημένη αισιοδοξία
O CEO του ομίλου, επισημαίνει ότι υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2023, τονίζοντας ότι το μεγάλο στοίχημα, όχι μόνο στην Κύπρο αλλά και διεθνώς, είναι η μείωση των χρόνων παράδοσης νέων αυτοκινήτων στους κατόχους τους.
Στη συνέντευξή του αναφέρεται στις ενέργειες των εταιρειών εισαγωγής οχημάτων για αύξηση της ζήτησης τονίζοντας ότι στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφεται μια διεθνής δυναμική που σε κάποιο – μικρότερο - βαθμό ακολουθεί και η Κύπρος.
«Στον τόπο μας, αν και έχουν γίνει βήματα μπροστά, οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι αριθμητικά στο επιθυμητό σημείο, κάτι που χωρίς αμφιβολία προβληματίζει τους υποψήφιους αγοραστές. Από την άλλη όσο αυξάνονται οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, αυτό λειτουργεί ως μοχλός αύξησης των σταθμών φόρτισης παγκύπρια», αναφέρει.
Σε ότι αφορά στα σχέδια κινήτρων που έδωσε η πολιτεία, παραδέχεται ότι αναμφίβολα βοήθησαν καθώς έκαναν πιο προσιτή την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Αναφορικά με τις τιμές και εάν οι καταναλωτές αναμένεται να δουν φθηνότερα αυτοκίνητα, τονίζει ότι εν μέσω της διεθνούς αβεβαιότητας και των προκλήσεων της εφοδιαστικής αλυσίδας, καμία ασφαλής πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει για την πορεία των τιμών.
Αναφέρεται ακόμη στους στόχους του ομίλου για το 2023 με τον όμιλο να προσβλέπει σε βελτιώσεις στη διαδικασία παραγωγής ώστε αυτή να ανταποκρίνεται σε μεγαλύτερο βαθμό στην εκτιμώμενη αυξητική ζήτηση.
Διαβάστε τη συνέντευξη εδώ.