ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Μ. Πολυβίου: Πόλος έλξης για επιχειρηματίες η Λάρνακα

Μ. Πολυβίου: Πόλος έλξης για επιχειρηματίες η Λάρνακα

Μ. Πολυβίου: Πόλος έλξης για επιχειρηματίες η Λάρνακα
From
12/10/2024 6:00

Ο σωστός σχεδιασμός των τελευταίων χρόνων και τα έργα υποδομής που κατασκευάζονται, έχουν μεταμορφώσει την πόλη του Ζήνωνα σε ένα μοναδικό πόλο έλξης για επιχειρηματίες από το εσωτερικό και εξωτερικό, δηλώνει ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Λάρνακας και CEO της Sunnyseeker Hotels, Μάριος Πολυβίου.

Επισημαίνει πως αν και τα γεγονότα στις χώρες της γειτονιάς μας δημιουργούν ένα κλίμα αβεβαιότητας, η Λάρνακα παραμένει μια ασφαλής και φιλόξενη πόλη με τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης.

Στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του στη StockWatch, ο κ. Πολυβίου αναφέρει ότι το μερίδιο της Λάρνακας από την τουριστική πίτα χρόνο με τον χρόνο αυξάνεται, σημειώνοντας ότι φέτος η αύξηση είναι της τάξης του 4%.

Κάνει επίσης λόγο για την καλύτερη τουριστική σεζόν μετά τον κορωνοϊό.

Την ίδια ώρα, εκφράζει ανησυχία για τις επιπτώσεις του πολέμου στον τουρισμό, αν και επισημαίνει πως μέχρι στιγμής δεν έχει παρατηρηθεί αναστολή ή ακύρωση κρατήσεων.

Της Ηρώς Ευθυμίου

Η συνέντευξη

Ερ.: Ένα μήνα πριν τη λήξη της τουριστικής σεζόν, ποιος ο απολογισμός της χρονιάς;

Απ.: Φθάσαμε αισίως στον Οκτώβριο, με τον απολογισμό της σεζόν να κλείνει με θετικό πρόσημο. Οι επιδόσεις της τουριστικής σεζόν καταγράφονται ως πολύ καλές. Παρότι οι δύο πρώτοι μήνες ξεκίνησαν κάπως νωχελικά, στην πορεία αναπτύχτηκε πολύ καλή δυναμική με τα ανάλογα αποτελέσματα.

Μάλιστα, θα έλεγα ότι κλείνει ως μια από τις πιο καλές χρονιές μετά την πανδημία.

Ερ.: Η έξαρση του πολέμου στις χώρες της Μέσης Ανατολής, σας προβληματίζει;

Απ.: Σίγουρα μας προβληματίζει η έξαρση του πολέμου και ευχόμαστε να μην επηρεάσει την Κύπρο σε κανένα πολιτικοοικονομικό τομέα και πολύ περισσότερο τον τουρισμό, που γνωρίζουμε πόσο ευαίσθητος είναι στους εξωγενείς παράγοντες.

Ερ.: Παρατηρήθηκε αναστολή ή ακύρωση κρατήσεων;

Απ.: Όχι, μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακυρώσεις, οι κρατήσεις που έχουμε αυτή τη στιγμή αντικατοπτρίζουν τον τουρισμό του φθινοπώρου και για το μήνα Οκτώβριο και για το μήνα Νοέμβριο. 

Ερ.: Ποιο το μερίδιο αγοράς της Λάρνακας, η οποία πριν μερικά χρόνια αποτελούσε το «φτωχό συγγενή» των άλλων παραλιακών πόλεων;

Απ.: Το μερίδιο μας τα τελευταία χρόνια, με αργά αλλά σταθερά βήματα, διευρύνεται συνεχώς στην τουριστική αγορά. Φέτος η αύξηση που σημειώθηκε σε σχέση με πέρυσι κυμάνθηκε γύρω στο 4%.

Φυσικά δεν σημαίνει ότι είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι από αυτές τις επιδόσεις, διότι θεωρούμε ότι μπορούμε να αυξήσουμε περαιτέρω τα νούμερα των επισκεπτών.

Ερ.: Εκτιμάτε ότι το αποτύπωμα της Λάρνακας στερείται σε σχέση με τις άλλες τουριστικές πόλεις που διαθέτουν μεγάλο αριθμό ξενοδοχειακών μονάδων τεσσάρων και πέντε αστέρων;

Απ.: Ναι, θα συμφωνούσα με την αναφορά. Όμως η Λάρνακα τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει ένα ξεχωριστό τουριστικό προϊόν μέσα στην πόλη, με τη λειτουργία μεγάλου αριθμού μικρών ξενοδοχειακών μονάδων πέριξ του πυρήνα της πόλης.

Δηλαδή, μικρά ξενοδοχεία 60 δωματίων ή και λιγότερων, τα οποία αθροιστικά φτάνουν από 600 έως 800 δωμάτια, δημιουργώντας έτσι ένα διαφορετικό rebranding στο κέντρο της πόλης, προσελκύοντας τουρίστες 12 μήνες το χρόνο.

Το αποτύπωμα της Λάρνακας διαφοροποιείται από τις άλλες πόλεις, διότι δεν αποτελεί προορισμό μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα ή διακοπές σε ένα μεγάλο παραθαλάσσιο ξενοδοχείο.

Το ιστορικό κέντρο της πόλης διαθέτει αρκετά μουσεία τα οποία μπορεί να επισκεφθούν οι περιηγητές, ή να δοκιμάσουν τις γαστρονομικές γεύσεις του παραδοσιακού μεζέ, ή κάποιας ξένης κουζίνας, στη μεγάλη ποικιλία εστιατορίων που διαθέτει η πόλη.

Ή ακόμη, να περπατήσουν στα σοκάκια της πόλης με την πληθώρα των παραδοσιακών εμπορικών καταστημάτων.

Ερ.: Ποιο είναι το προφίλ των τουριστών που επισκέπτεται ως επί το πλείστον την πόλη του Ζήνωνα;

Απ.: Σίγουρα έχουμε ένα μείγμα νεαρών ατόμων, όχι όμως της νεολαίας που επισκέπτεται την Αγία Νάπα. Νεαρά ζευγάρια, οικογένειες, μεγαλύτερης ηλικίας τουρίστες που προτιμούν την πόλη μας για όλα αυτά που έχω προαναφέρει.

Μια άλλη κατηγορία είναι οι επιχειρηματίες που επισκέπτονται την Κύπρο για δουλειές, οι οποίοι παλαιότερα έρχονται από το αεροδρόμιο της Λάρνακας, αλλά επέλεγαν να διαμένουν σε άλλες πόλεις. Σήμερα οι ‘corporate visitors’ δημιούργησαν τη βάση τους στα ξενοδοχεία της πόλης.

Ερ.: Στη Λάρνακα θα παραμείνουν ανοικτά τα ξενοδοχεία και τους χειμερινούς μήνες;

Απ.: Οι μικρές ξενοδοχειακές μονάδες στο κέντρο της πόλης, τα τέσσερα ξενοδοχεία της εταιρείας μας, αλλά και κάποια άλλα στο παραλιακό μέτωπο Ορόκλινης και Πύλας, θα παραμείνουν ανοικτά.

Σίγουρα κάποια ξενοδοχεία εκμεταλλεύονται τους χειμερινούς μήνες για να προχωρήσουν σε ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις των μονάδων τους.

Ερ.: Αρκετοί επιχειρηματίες από το Ισραήλ, επιλέγουν τη Λάρνακα για τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, κυρίως στον τομέα των ακινήτων. Θεωρείτε ότι το γεγονός αυτό δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό με τις ντόπιες επιχειρήσεις ανάπτυξης γης;

Απ.: Αντίθετα, θεωρώ πολύ θετική την κάθοδο επενδυτών από το Ισραήλ, το Λίβανο και από άλλες χώρες, στην πόλη μας, διότι μια οικονομία για να αναπτυχθεί χρειάζεται κεφάλαια. Και μια αναπτυγμένη οικονομία, συμβάλλει στην αύξηση του πληθυσμού της πόλης, διότι έρχονται οι ξένοι και δραστηριοποιούνται επαγγελματικά, μεταφέρουν συγγενείς, φίλους και συνεργάτες, δημιουργώντας έτσι ένα διαφορετικό στάτους στην πόλη.

Συνεπώς, όλα αυτά μόνο οφέλη μπορεί να έχουν για την οικονομία της Λάρνακας και γενικότερα της χώρας.

Να σημειώσουμε ότι οι επενδυτές από το Ισραήλ και το Λίβανο διαχρονικά επιδεικνύουν ενδιαφέρον για την πόλη μας, όμως σήμερα λόγω του πολέμου το ενδιαφέρον είναι πιο ισχυρό.

Εμείς, εν πάση περιπτώσει, καταδικάζουμε κάθε πολεμική σύρραξη, είτε στην γειτονιά μας, είτε αλλού.

Ερ.: Επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι η Λάρνακα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πρώτη γραμμή προτίμησης ξένων και ντόπιων επενδυτών. Πώς σχολιάζετε;

Απ.: Σίγουρα η Λάρνακα, αναγνωρίζεται πλέον από την ξένη και εγχώρια αγορά, ως ένας πολύ καλός στρατηγικός επενδυτικός προορισμός. 

Ο σωστός σχεδιασμός των τελευταίων χρόνων και τα έργα υποδομής που κατασκευάζονται, έχουν μεταμορφώσει την πόλη του Ζήνωνα σε ένα μοναδικό πόλο έλξης για επιχειρηματίες από το εσωτερικό και εξωτερικό.

Αν και τα γεγονότα στις χώρες της γειτονιάς μας δημιουργούν ένα κλίμα αβεβαιότητας, η Λάρνακα παραμένει μια ασφαλής και φιλόξενη πόλη με τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης.

Ερ.: Ποια τα νέα επιχειρηματικά πλάνα της εταιρείας σας. Βρίσκονται νέες ξενοδοχειακές μονάδες στα σκαριά;

Απ.: Στα πλάνα μας δεν υπάρχουν ακόμη νέες αναπτύξεις ή νέες ξενοδοχειακές μονάδες, ωστόσο θα έλεγα ότι βρισκόμαστε σε φάση σταθεροποίησης των επαγγελματικών δράσεων μας.

Η χρονιά για τα ξενοδοχεία της εταιρείας μας ήταν εξαιρετική, με τα νούμερα των επισκεπτών να συνάδουν με την πολύ καλή δυναμική που ανάπτυξε ο τουρισμός από το Μάιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

NEWSLETTER