ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Μ. Βασιλείου, ΠΟΕΔ: Ανοίγουν τα σχολεία με πολλές εκκρεμότητες

Μ. Βασιλείου, ΠΟΕΔ: Ανοίγουν τα σχολεία με πολλές εκκρεμότητες

Μ. Βασιλείου, ΠΟΕΔ: Ανοίγουν τα σχολεία με πολλές εκκρεμότητες
From
10/9/2022 6:00

Με πολλές ανοιχτές εκκρεμότητες, ανοίγουν τη Δευτέρα τα δημοτικά σχολεία, με αρκετά να μοιάζουν με εργοτάξια, ενώ άλλα είναι χωρίς κλιματιστικά.

Σε συνέντευξή της στη StockWatch, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, σημειώνει ότι τα δημοτικά σχολεία που θα υποδεχθούν τους μαθητές τους στις 12 Σεπτεμβρίου, είναι σε μεγάλο βαθμό έτοιμα, προσθέτοντας, πως υπάρχουν μέχρι σήμερα εκκρεμότητες στο θέμα του εκπαιδευτικού προσωπικού και της στελέχωσης.

Για τα σχολεία – εργοτάξια, η κ. Βασιλείου αναφέρει πως είναι αναμενόμενο να υπάρχουν, καθώς η αναβάθμιση και βελτίωση των σχολείων χρειάζεται, όμως εντός των πλαισίων ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ερωτηθείσα για τις εκκρεμότητες που άφησε το Υπουργείο Παιδείας, η κ. Βασιλείου απάντησε, ότι εκκρεμεί η χαρτογράφηση των αναγκών των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, αλλά και το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου.

Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, σχολιάζοντας το θέμα της ακρίβειας και του αυξανόμενου πληθωρισμού, σημειώνει ότι το δημόσιο σχολείο διαχρονικά στηρίζει τους μαθητές και τις οικογένειες που βρίσκονται σε ευάλωτη κατάσταση, κάτι το οποίο δεν απέκλεισε να γίνει και για τη νέα σχολική χρονιά.

Η κ. Βασιλείου, εντοπίζει ανοιχτά θέματα και στα αναλυτικά προγράμματα, στην ειδική εκπαίδευση και στο εκπαιδευτικό υλικό, ζητήματα που έθιξαν και στη Βουλή των Αντιπροσώπων.

Της Μαρίας Κυριακίδου

Η συνέντευξη

Ερ.: Μερικές ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα δημοτικά σχολεία είναι έτοιμα να υποδεχθούν μαθητές και εκπαιδευτικούς;

Απ.: Σε θέματα εκπαιδευτικού προσωπικού και στελέχωσης, υπάρχουν μέχρι και αυτή την ώρα εκκρεμότητες, τόσο σε διορισμούς, όσο και σε μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών. Είναι σημαντικό και αυτές οι εκκρεμότητες να διευθετηθούν άμεσα. Στόχος πρέπει να είναι, η πλήρης και επαρκής στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων, στη βάση των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών.

Όσον αφορά την κτηριακή ετοιμότητα των σχολικών μονάδων, υπάρχει ένας αριθμός σχολείων όπου γίνονται κτηριακές εργασίες. Αυτό είναι αναμενόμενο, μιας και η αναβάθμιση και βελτίωση των σχολικών μας κτηρίων, χρειάζεται και είναι κάτι που και εμείς, ως ΠΟΕΔ ζητούμε.

Παραμένει όμως, υψίστης σημασίας, και το θέμα της ασφάλειας παιδιών και εκπαιδευτικών, επομένως αναμένουμε ότι στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν εργοτάξια, θα παρθούν τα αναγκαία μέτρα που θα διασφαλίζουν θέματα ασφάλειας παιδιών και εκπαιδευτικών.  Και μιας και αναφέρομαι σε κτηριακή ετοιμότητα, δυστυχώς, το θέμα με τα κλιματιστικά στις αίθουσες διδασκαλίας, παραμένει για ακόμη μία χρονιά σε εκκρεμότητα. Με θερμοκρασίες που κάθε χρόνο αυξάνονται, σε συνδυασμό με τη σκόνη και την υγρασία, επιβάλλεται οι σχεδιασμοί από πλευράς ΥΠΑΝ, να προχωρήσουν τάχιστα.

Ερ.: Τι εκκρεμότητες εντοπίζετε εσείς που πρέπει να ολοκληρώσει το υπουργείο παιδείας;

Απ.: Σημαντική για εμάς εκκρεμότητα, παραμένει το θέμα της χαρτογράφησης των αναγκών των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία και κατ’ επέκταση της στελέχωσης των σχολείων με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, που θα βοηθήσει τα παιδιά αυτά στην εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η χαρτογράφηση πρέπει να γίνει άμεσα. Θέση της Οργάνωσης, είναι ότι η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, πρέπει να γίνεται από μόνιμο προσωπικό και όχι υπό το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών. Και τονίζουμε, εμφατικά, ότι η αγορά υπηρεσιών δεν γίνεται αποδεκτή σε καμιά περίπτωση από την ΠΟΕΔ και είμαστε έντονοι σε αυτό.

Ένα άλλο θέμα που βρίσκεται σε εκκρεμότητα, είναι και το θέμα που αφορά το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού και Εκπαιδευτικού έργου. Βρισκόμαστε σε διάλογο με το ΥΠΑΝ, ο οποίος δεν έχει ολοκληρωθεί. Αναμένουμε τη συνέχιση και ολοκλήρωση του διαλόγου, μιας και θέση μας είναι ότι το νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικού έργου, πρέπει να είναι προϊόν συμφωνίας μεταξύ ΥΠΑΝ και ΠΟΕΔ με την ολοκλήρωση του διαλόγου.

Επιπλέον, μας απασχολούν πολλά άλλα ζητήματα όπως η ανάγκη για νέες οργανικές θέσεις, κάτι που θα βοηθήσει και στη γρηγορότερη στελέχωση των σχολείων μας.

Ερ.: Εν μέσω και του αυξανόμενου πληθωρισμού, θεωρείτε πως φέτος θα κληθεί η κυπριακή εκπαίδευση να βοηθήσει ευάλωτους μαθητές;

Απ.: Το Δημόσιο Σχολείο, έχει ως βασική του αποστολή την εκπαίδευση, αλλά και τη στήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους. Ειδικότερα, τα παιδιά και τις οικογένειες που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες. Φέτος, με την άνοδο των τιμών, πιθανόν να υπάρξουν οικογένειες που θα δυσκολευτούν να τα βγάλουν πέρα. Επομένως, η στήριξη του Δημοσίου Σχολείου προς τα παιδιά και στις οικογένειές τους, θα συνεχίσει να υφίσταται, όπως γίνεται διαχρονικά, τόσο από το σχολείο, όσο και από τους οργανωμένους γονείς. Υπάρχουν προγράμματα που είναι ήδη σε ισχύ. Για αυτό και η Πολιτεία, θα πρέπει να τα παρακολουθεί και να τα ενδυναμώνει, εάν αυτό χρειαστεί.

Ερ..: Οι εκπαιδευτικοί είναι έτοιμοι να υποδεχθούν τους μαθητές στις τάξεις;

Απ.: Οι εκπαιδευτικοί μας, Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, είναι έτοιμοι και έτοιμες να υποδεχτούν τα παιδιά στις σχολικές αίθουσες. Ευχή όλων, η φετινή χρονιά να κυλήσει πιο ομαλά όσον αφορά την πανδημία και τους περιορισμούς που είχε φέρει στα σχολεία, ειδικά τις προηγούμενες χρονιές. Ζητούμενο για τα σχολεία μας, σιγά σιγά, είναι να αρχίσουν να επανέρχονται στην προ-covid εποχή και τα παιδιά να μπορούν να έχουν απρόσκοπτη δια ζώσης εκπαίδευση και να χαρούν ξανά το παιχνίδι, την κοινωνικοποίηση, τις εκδρομές και τις επισκέψεις.

Ερ.: Τι αλλαγές αναμένετε να ζητήσετε – αν προκύψουν, από το υπουργείο;

Απ.: Ως Οργάνωση, έχουμε ως αποστολή μας, να στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο και τους λειτουργούς του. Ως εκ τούτου και κατά τη φετινή σχολική χρονιά, θα είμαστε σε ετοιμότητα να διαχειριστούμε, τόσο εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά θέματα, όσο και θέματα που άπτονται της καθημερινότητας των δασκάλων, των νηπιαγωγών και των ειδικών εκπαιδευτικών. Αναμένουμε και το Υπουργείο Παιδείας, να προβεί σε όποιες ενέργειες χρειάζονται, ώστε να στηριχθούν τα σχολεία και κατ’ επέκταση τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί.  

Ερ.: Σε σχέση με το εκπαιδευτικό υλικό και το πρόγραμμα, είστε ικανοποιημένοι από το υπουργείο;

Απ.: Όπως έχουμε δηλώσει και από το βήμα της Βουλής, υπάρχει ανάγκη για συνεχή αξιολόγηση με στόχο τη βελτίωση των Ωρολόγιων και των Αναλυτικών μας Προγραμμάτων, για να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος.

Μαζί με αυτό, υπάρχει ανάγκη αντικατάστασης ή/και συγγραφής νέων σχολικών εγχειριδίων αλλά και εκπαιδευτικού υλικού, ειδικότερα στην Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση. Βεβαίως, αυτό συνδέεται άμεσα, τόσο με την απαραίτητη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όσο και με την ύπαρξη αναγκαίου αριθμού εκπαιδευτικών - συμβούλων στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα (μαθήματα), που θα στηρίζουν τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία με εκπαιδευτικό υλικό και παιδαγωγικές συμβουλές. Πολλά μπορούν να γίνουν, πάντα σε πνεύμα συνεχούς βελτίωσης και στήριξης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

NEWSLETTER