Απογοήτευση Πιττοκοπίτη από απόρριψη πρότασης για τέλη κυκλοφορίας
• Για ποιο λόγο πιστεύει ότι την απέρριψε το ΑΚΕΛ
• Πέραν του 90% των πολιτών ασπάζεται την πρόταση
Έντονη απογοήτευση για την απόρριψη της πρότασης του για κατάργηση των τελών αδειών κυκλοφορίας με μετακύλιση του κόστους στα καύσιμα ανά 3 σεντ το λίτρο εξέφρασε σε συνέντευξη του στη StockWatch ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, βουλευτής του ΔΗΚΟ, Νίκος Πιττοκοπίτης. Ο κ. Πιττοκοπίτης τόνισε ότι η πρόταση του ήταν πολύ καλή τόσο για τους πολίτες όσο και για το κράτος και εξέφρασε σφοδρά παράπονα ιδιαίτερα κατά του ΑΚΕΛ, αφού όπως είπε απέρριψε την πρόταση γιατί την κατέθεσε άλλο κόμμα και όχι το ίδιο.
Ο κ. Πιττοκοπίτης πρόσθεσε ότι σκοπεύει να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για να επαναφέρει αυτή την πρόταση και επεσήμανε ότι μέσα από τις μετρήσεις και τις επαφές του με ανθρώπους όλων των πολιτικών αποχρώσεων, η πρόταση του ΔΗΚΟ ασπάστηκε από το λαό πέραν του 90%.
Τέλος, αναφορικά με το αν πιστεύει στην επανεκλογή του, σημείωσε ότι δεν έχει αυτοσκοπό τη βουλευτική έδρα, αλλά το πως να προσφέρει στο λαό, στέλνοντας μήνυμα στο λαό της Πάφου ότι υπάρχουν τέσσερεις υποψήφιοι και πρέπει να εκλέξουν τον καλύτερο.
Του Σωκράτη Ιωακείμ
Ερ.: Κύριε Πιττοκοπίτη, ποια συναισθήματα σας διακατέχουν μετά την απόρριψη της πρότασης σας για κατάργηση των τελών αδειών κυκλοφορία με μετακύλιση του κόστους στα καύσιμα ανά 3 σεντ το λίτρο;
Απ.: Η απάντηση μου θα είναι φορτισμένη και από το συναίσθημα που νιώθει κάθε πολίτης. Αυτή η πρόταση δεν έχει καμία κομματική σκοπιμότητα, ούτε καμία ιδεολογική προέλευση, έχει μόνο κοινωνική πτυχή και αφορά όλους τους πολίτες. Δυστυχώς μέσα σε μια προεκλογική περίοδο λειτουργούν οι προεκλογικές σκοπιμότητες και οι κομματικές εκμεταλλεύσεις. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο, γιατί εάν αυτή η πρόταση εξυπηρετούσε μόνο τους ψηφοφόρους του ΔΗΚΟ, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι και εμείς παίζαμε αυτό το παιχνίδι. Από τη στιγμή όμως που εξυπηρετεί το σύνολο του λαού και με αυτή την πρόταση πολλά εκατομμύρια λίρες θα μετακυλούνταν προς όφελος όλων των πολιτών και ιδιαίτερα της τρίτης γενιάς, που σύμφωνα με έρευνα που κάνουμε καταναλώνουν κατά μέσο όρο £20 καύσιμα μηνιαίως. Σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών το κάθε σεντ αποφέρει £9 εκ. και υπάρχουν συνολικά έσοδα στο κράτος £45 εκ. Άρα θα εισπραχθούν £27 εκ. από τη μετακύλιση του κόστους στα καύσιμα και άλλα £18 εκ. που θα εξοικονομηθούν, εκ των οποίων τα £8 εκ. αφορούν διοικητικό κόστος, άλλα £8 εκ. θα εισπραχθούν από τα 80 χιλ. οχήματα που δεν πλήρωναν άδεια κυκλοφορίας, ενώ θα γίνουν και εισπράξεις £2 εκ. από οχήματα που ενοικιάζονται σε τουρίστες. Άρα τα έσοδα για τα κράτος θα παραμείνουν τα ίδια. Πέραν αυτών, είναι ένα σύστημα δίκαιο, γιατί ο καθένας που χρησιμοποιεί το οδικό δίκτυο καταβάλλει και το ανάλογο τέλος. Πιστεύουμε ότι η έρευνα μας ήταν πολύ σωστή και θα πολεμήσουμε μέχρι τέλους για να γίνει αποδεκτή από όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα.
Ερ.: Το μεγαλύτερο παράπονο σας για τη μη αποδοχή της πρότασης του ΔΗΚΟ είναι από τα δύο κόμματα της συγκυβέρνησης, ΑΚΕΛ και ΕΔΕΚ;
Απ.: Σίγουρα, γιατί δεν μπορούμε να μιλούμε από τη μια για φιλολαϊκά μέτρα και από την άλλη στην πράξη με τις ενέργειες μας να αποδεικνύουμε ότι δεν είναι αυτό που μας ενδιαφέρει. Είμαι πολύ πικραμένος, δεν το κρύβω από τη στάση ιδιαίτερα του ΑΚΕΛ, αλλά από την άλλη ασπάζομαι και σέβομαι τη δημοκρατία.
Ερ.: Πιστεύετε ότι πίσω από την απόρριψη της πρότασης σας βρίσκονται κάποιες σκοπιμότητες από πλευράς ΑΚΕΛ;
Απ.: Πιστεύω ότι το ΑΚΕΛ δεν ήθελε να πιστωθεί στη συνείδηση του λαού το ΔΗΚΟ και κατ’ επέκταση ο Αντιπρόεδρος του κόμματος ο οποίος κατέθεσε αυτή την πρόταση. Δεν μπορώ να δώσω άλλη εξήγηση ασχέτως αν έλεγε το ΑΚΕΛ, αν συμφωνήσει και η κυβέρνηση. Διερωτώμαι αν το ΑΚΕΛ νοιάζεται περισσότερο από το ΔΗΚΟ που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι και πρόεδρος του κόμματος για τη θέση της κυβέρνησης. O καθένας ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
Ερ.: Θεωρείτε ότι το ΑΚΕΛ τήρησε αυτή τη στάση επειδή υπάρχουν διαφωνίες ανάμεσα στα δύο κόμματα σε άλλα θέματα όπως την ημερομηνία ένταξης στην ΟΝΕ;
Απ.: Δεν θέλω να πιστεύω ότι θα φθάσει μέχρι αυτά τα επίπεδα, αλλά όταν η κάθε πολιτική δύναμη αποφασίσει να λάβει κάποια μέτρα, την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπολογίζει ότι η κάθε πολιτική πτέρυγα και το κάθε κόμμα έχει ακριβώς την ίδια δυνατότητα. Δεν πιστεύω όμως ότι το ΑΚΕΛ ενήργησε εκδικητικά.
Ερ.: Αν επανεκλεγείτε θα επαναφέρετε αυτή σας την πρόταση;
Απ.: Μέχρι τέλους, γιατί πιστεύουμε απόλυτα ότι έχουμε δίκαιο. Μέσα από τις μετρήσεις και τις επαφές με ανθρώπους όλων των πολιτικών αποχρώσεων η πρόταση μας ασπάστηκε από το λαό πέραν του 90%.
Ερ.: Διεκδικείτε επανεκλογή για τέταρτη συνεχή φορά. Με ποια συναισθήματα μπήκατε στη Βουλή και ποια σας διακατέχουν τώρα; Πιστεύετε στην επανεκλογή σας;
Απ.: Δεν ήταν ούτε όταν εκλέγηκα για πρώτη φορά το 1991, ούτε και τώρα αυτοσκοπός η βουλευτική έδρα. Στόχος μου ήταν και παραμένει να προσφέρω όσες περισσότερες υπηρεσίες μπορώ στο λαό. Εγώ βάζω την υποψηφιότητα μου ενώπιον του Παφιακού λαού. Αν με ψηφίσουν και πάλι θα το εκτιμήσω. Αν έχουν όμως καλύτερη επιλογή είναι αναφαίρετο τους δικαίωμα να το πράξουν και το αποτέλεσμα θα το σεβαστώ απόλυτα.
• Πέραν του 90% των πολιτών ασπάζεται την πρόταση
Έντονη απογοήτευση για την απόρριψη της πρότασης του για κατάργηση των τελών αδειών κυκλοφορίας με μετακύλιση του κόστους στα καύσιμα ανά 3 σεντ το λίτρο εξέφρασε σε συνέντευξη του στη StockWatch ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, βουλευτής του ΔΗΚΟ, Νίκος Πιττοκοπίτης. Ο κ. Πιττοκοπίτης τόνισε ότι η πρόταση του ήταν πολύ καλή τόσο για τους πολίτες όσο και για το κράτος και εξέφρασε σφοδρά παράπονα ιδιαίτερα κατά του ΑΚΕΛ, αφού όπως είπε απέρριψε την πρόταση γιατί την κατέθεσε άλλο κόμμα και όχι το ίδιο.
Ο κ. Πιττοκοπίτης πρόσθεσε ότι σκοπεύει να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για να επαναφέρει αυτή την πρόταση και επεσήμανε ότι μέσα από τις μετρήσεις και τις επαφές του με ανθρώπους όλων των πολιτικών αποχρώσεων, η πρόταση του ΔΗΚΟ ασπάστηκε από το λαό πέραν του 90%.
Τέλος, αναφορικά με το αν πιστεύει στην επανεκλογή του, σημείωσε ότι δεν έχει αυτοσκοπό τη βουλευτική έδρα, αλλά το πως να προσφέρει στο λαό, στέλνοντας μήνυμα στο λαό της Πάφου ότι υπάρχουν τέσσερεις υποψήφιοι και πρέπει να εκλέξουν τον καλύτερο.
Του Σωκράτη Ιωακείμ
Ερ.: Κύριε Πιττοκοπίτη, ποια συναισθήματα σας διακατέχουν μετά την απόρριψη της πρότασης σας για κατάργηση των τελών αδειών κυκλοφορία με μετακύλιση του κόστους στα καύσιμα ανά 3 σεντ το λίτρο;
Απ.: Η απάντηση μου θα είναι φορτισμένη και από το συναίσθημα που νιώθει κάθε πολίτης. Αυτή η πρόταση δεν έχει καμία κομματική σκοπιμότητα, ούτε καμία ιδεολογική προέλευση, έχει μόνο κοινωνική πτυχή και αφορά όλους τους πολίτες. Δυστυχώς μέσα σε μια προεκλογική περίοδο λειτουργούν οι προεκλογικές σκοπιμότητες και οι κομματικές εκμεταλλεύσεις. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο, γιατί εάν αυτή η πρόταση εξυπηρετούσε μόνο τους ψηφοφόρους του ΔΗΚΟ, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι και εμείς παίζαμε αυτό το παιχνίδι. Από τη στιγμή όμως που εξυπηρετεί το σύνολο του λαού και με αυτή την πρόταση πολλά εκατομμύρια λίρες θα μετακυλούνταν προς όφελος όλων των πολιτών και ιδιαίτερα της τρίτης γενιάς, που σύμφωνα με έρευνα που κάνουμε καταναλώνουν κατά μέσο όρο £20 καύσιμα μηνιαίως. Σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών το κάθε σεντ αποφέρει £9 εκ. και υπάρχουν συνολικά έσοδα στο κράτος £45 εκ. Άρα θα εισπραχθούν £27 εκ. από τη μετακύλιση του κόστους στα καύσιμα και άλλα £18 εκ. που θα εξοικονομηθούν, εκ των οποίων τα £8 εκ. αφορούν διοικητικό κόστος, άλλα £8 εκ. θα εισπραχθούν από τα 80 χιλ. οχήματα που δεν πλήρωναν άδεια κυκλοφορίας, ενώ θα γίνουν και εισπράξεις £2 εκ. από οχήματα που ενοικιάζονται σε τουρίστες. Άρα τα έσοδα για τα κράτος θα παραμείνουν τα ίδια. Πέραν αυτών, είναι ένα σύστημα δίκαιο, γιατί ο καθένας που χρησιμοποιεί το οδικό δίκτυο καταβάλλει και το ανάλογο τέλος. Πιστεύουμε ότι η έρευνα μας ήταν πολύ σωστή και θα πολεμήσουμε μέχρι τέλους για να γίνει αποδεκτή από όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα.
Ερ.: Το μεγαλύτερο παράπονο σας για τη μη αποδοχή της πρότασης του ΔΗΚΟ είναι από τα δύο κόμματα της συγκυβέρνησης, ΑΚΕΛ και ΕΔΕΚ;
Απ.: Σίγουρα, γιατί δεν μπορούμε να μιλούμε από τη μια για φιλολαϊκά μέτρα και από την άλλη στην πράξη με τις ενέργειες μας να αποδεικνύουμε ότι δεν είναι αυτό που μας ενδιαφέρει. Είμαι πολύ πικραμένος, δεν το κρύβω από τη στάση ιδιαίτερα του ΑΚΕΛ, αλλά από την άλλη ασπάζομαι και σέβομαι τη δημοκρατία.
Ερ.: Πιστεύετε ότι πίσω από την απόρριψη της πρότασης σας βρίσκονται κάποιες σκοπιμότητες από πλευράς ΑΚΕΛ;
Απ.: Πιστεύω ότι το ΑΚΕΛ δεν ήθελε να πιστωθεί στη συνείδηση του λαού το ΔΗΚΟ και κατ’ επέκταση ο Αντιπρόεδρος του κόμματος ο οποίος κατέθεσε αυτή την πρόταση. Δεν μπορώ να δώσω άλλη εξήγηση ασχέτως αν έλεγε το ΑΚΕΛ, αν συμφωνήσει και η κυβέρνηση. Διερωτώμαι αν το ΑΚΕΛ νοιάζεται περισσότερο από το ΔΗΚΟ που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι και πρόεδρος του κόμματος για τη θέση της κυβέρνησης. O καθένας ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
Ερ.: Θεωρείτε ότι το ΑΚΕΛ τήρησε αυτή τη στάση επειδή υπάρχουν διαφωνίες ανάμεσα στα δύο κόμματα σε άλλα θέματα όπως την ημερομηνία ένταξης στην ΟΝΕ;
Απ.: Δεν θέλω να πιστεύω ότι θα φθάσει μέχρι αυτά τα επίπεδα, αλλά όταν η κάθε πολιτική δύναμη αποφασίσει να λάβει κάποια μέτρα, την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπολογίζει ότι η κάθε πολιτική πτέρυγα και το κάθε κόμμα έχει ακριβώς την ίδια δυνατότητα. Δεν πιστεύω όμως ότι το ΑΚΕΛ ενήργησε εκδικητικά.
Ερ.: Αν επανεκλεγείτε θα επαναφέρετε αυτή σας την πρόταση;
Απ.: Μέχρι τέλους, γιατί πιστεύουμε απόλυτα ότι έχουμε δίκαιο. Μέσα από τις μετρήσεις και τις επαφές με ανθρώπους όλων των πολιτικών αποχρώσεων η πρόταση μας ασπάστηκε από το λαό πέραν του 90%.
Ερ.: Διεκδικείτε επανεκλογή για τέταρτη συνεχή φορά. Με ποια συναισθήματα μπήκατε στη Βουλή και ποια σας διακατέχουν τώρα; Πιστεύετε στην επανεκλογή σας;
Απ.: Δεν ήταν ούτε όταν εκλέγηκα για πρώτη φορά το 1991, ούτε και τώρα αυτοσκοπός η βουλευτική έδρα. Στόχος μου ήταν και παραμένει να προσφέρω όσες περισσότερες υπηρεσίες μπορώ στο λαό. Εγώ βάζω την υποψηφιότητα μου ενώπιον του Παφιακού λαού. Αν με ψηφίσουν και πάλι θα το εκτιμήσω. Αν έχουν όμως καλύτερη επιλογή είναι αναφαίρετο τους δικαίωμα να το πράξουν και το αποτέλεσμα θα το σεβαστώ απόλυτα.