ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Α. Χρίστου για Καζίνο: «Δεν είμαι πουριτανός, αλλά...»

Α. Χρίστου για Καζίνο: «Δεν είμαι πουριτανός, αλλά...»

Α. Χρίστου για Καζίνο: «Δεν είμαι πουριτανός, αλλά...»
From
19/7/2004 9:10
Ο Αντρέας Χρίστου δεν χρειάζεται συστάσεις και προαγγελίες. Από τους πιο γνωστούς στη κοινή γνώμη, πολιτικούς, προτού αναλάβει το πόστο του Υπουργού Εσωτερικών στην κυβέρνηση Τάσσου Παπαδόπουλου. Ηγετικό στέλεχος του ΑΚΕΛ και επί σειρά ετών βουλευτής, διακρίνεται πάντοτε για τη σοβαρότητα, τη μετριοπάθεια και τη μεθοδικότητα στις πολιτικές του προσεγγίσεις και αναλύσεις.

Στοιχεία που τον κατατάσσουν στους πολιτικούς εκείνους, που χαίρουν γενικής εκτίμησης ανεξάρτητα από τις ιδεολογικές ή κομματικές πεποιθήσεις, μεταξύ της κοινής γνώμης. Κάτι που επιβεβαιώνουν, κάθε φορά και οι εκάστοτε δημοσκοπήσεις.

Θεωρείται, και είναι, από τα πλέον επιτυχημένα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, έστω κι αν ο ίδιος δεν επιδιώκει και δεν αρέσκεται στη συχνή αυτοπροβολή στα ΜΜΕ.

Του Κυριάκου Κυριακίδη

Χωριστή φορολογία για ξενοδοχεία;

Ερ.: Κύριε Υπουργέ, να ξεκινήσουμε τη συνέντευξη με μια πρόσφατη δήλωση σε επιτροπή της Bουλής, του συνάδελφου σας, Yπουργού Εμπορίου, Βιομηχανίας & Τουρισμού, πως το υπουργείο του εξετάζει, την προώθηση χωριστής φορολογίας για τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα ή τουριστικά καταλύματα που παρουσιάζουν προβλήματα με παράνομες επεκτάσεις.

Απ.:
Υπάρχει και σήμερα διαδικασία για χορήγηση πολεοδομικής άδειας κατά παρέκκλιση σε περιπτώσεις υπέρβασης συντελεστή ακόμα και σε σχέση με τουριστικά καταλύματα. Αντιλαμβάνομαι ότι δεν θα είναι κάτι το σημαντικά διαφορετικό, από αυτό που σήμερα ισχύει.

Ερ.: Αυτό που είπε ο κ. Λιλλήκας, είναι ότι τα έσοδα από αυτή τη φορολογία θα καρπούται ο ΚΟΤ.

Απ.
Δεν έχει κατατεθεί συγκεκριμένη πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο αλλά έγινε μια προφορική ενημέρωση μόνο. Η οποιαδήποτε πρόταση, θα πρέπει να προέλθει μετά από συνεργασία των υπηρεσιών των δύο υπουργείων, διότι η πολεοδομική άδεια εκδίδεται από τις Πολεοδομικές Αρχές σε όλες τις περιπτώσεις.

Ερ.: Αυτό είπε και ο κ. Λιλλήκας. Πως θα γίνει αυτό όμως;

Απ.:
Αντιλαμβάνομαι ότι ο κ. Λιλλήκας αναφερόταν στην πληρωμή κάποιου προστίμου, κάποιου τιμήματος ενόψει της χορήγησης άδειας. Όμως και εδώ, θα πρέπει να εξεταστεί κατά πόσο είναι εφικτό να δοθεί μια τέτοια άδεια με βάση τα κριτήρια και τις διαδικασίες των σχετικών Κανονισμών. Δεδομένου ότι στο τέλος τίθεται το ερώτημα κατά πόσο κάποιος μπορεί να παρανομεί και να πληρώνει, εξαγοράζοντας ουσιαστικά την παρανομία του.

Αύξηση δικαιώματος, αντί πρόστιμα;

Ερ.: Πάντως, φαίνεται να υπάρχει συνταγματικό κώλυμα με την πρόθεση του υπουργείου για επιβολή προστίμων σε όσους προέβησαν σε πολεοδομικές παρατυπίες ή παρεκκλίσεις. Το αντισυνταγματικό είναι ότι δεν μπορούν να επιβληθούν αναδρομικά πρόστιμα, όταν κατά το χρόνο της διάπραξης των παρατυπιών η ισχύουσα νομοθεσία δεν προέβλεπε την επιβολή προστίμων, αλλά την επιβολή άλλων ποινών.

Απ.:
Για οτιδήποτε προτείνουμε και πολύ περισσότερο για ό,τι υιοθετείται, εξασφαλίζεται προηγουμένως η συμβουλή της Νομικής Υπηρεσίας.

Ερ.: Πως προτίθεστε όμως να επιλύσετε αυτό το θέμα.

Απ.:
Ίσως να μπορούσε να υιοθετηθεί η θέση ότι η καταβολή κάποιου τιμήματος, είναι ένας τρόπος για να αποζημιωθεί η Πολιτεία από την ταλαιπωρία και τα έξοδα στα οποία υποβάλλεται για τη ρύθμιση μιας μη εξουσιοδοτημένης ανάπτυξης. Ίσως ακόμη, όπως στα πλαίσια εξέτασης αίτησης για άδεια κατά παρέκκλιση, η οποία συνοδεύεται από την καταβολή κάποιων δικαιωμάτων από τον αιτητή, να θεωρηθεί ότι καταβάλλεται τέλος για επανεξέταση της υπόθεσης και δεν πρόκειται περί επιβολής προστίμου.

Ερ.: Έχετε ως Υπουργείο Εσωτερικών, υπολογίσει πόσα θα είναι τα έσοδα από την ρύθμιση εκείνων των προβληματικών περιπτώσεων για τα οποία ψηφίστηκε η πρώτη νομοθεσία; Και πόσα θα είναι τα έσοδα με την ψήφιση της δεύτερης νομοθεσίας που αποτελεί μάλλον, την κύρια πηγή των εσόδων για το Κράτος.

Απ.:
Προτιμώ να μην δώσουμε αριθμούς διότι έγινε ήδη πολύς θόρυβος και στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ακριβής τρόπος υπολογισμού. Είναι λάθος όμως να νομίζουμε ότι θα κυλήσουν πακτωλοί χρημάτων και ότι θα είναι κύρια πηγή εσόδων για το κράτος.

Πολεοδομικές άδειες

Ερ.: Πολλά συγκροτήματα διαμερισμάτων ή κατοικιών βρίσκονται σε υποθήκη σε τραπεζικά Ιδρύματα από τους Developers. Επομένως, πως οι αγοραστές θα καταφέρουν να εκδώσουν τίτλους ή/και να νομιμοποιήσουν την οικοδομή που αγόρασαν;

Απ.:
Η δική μας πρόταση, ως Υπουργείο Εσωτερικών, είναι να δικαιούται κάποιος αφού πληρώσει το δικό του διαμέρισμα και η τράπεζα εισπράξει τα λεφτά της, να εκδίδεται ξεχωριστός τίτλος – ιδιοκτησία για τη συγκεκριμένη μονάδα ώστε ο αγοραστής να μπορεί να απαιτήσει τη μεταβίβαση του μέσω του Δικαστηρίου.

Ερ.: Σε περίπτωση όμως, που οι παραβιάσεις ή παρατυπίες για τις οποίες δεν εκδίδονται τίτλοι είναι σε κοινόχρηστους χώρους, τι θα γίνεται;

Απ.:
Η κάθε περίπτωση θα εξετασθεί με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της και με γνώμονα την ακριβοδίκαιη μεταχείριση όλων των πολιτών στα πλαίσια της νομιμότητας. Εκτιμάται ωστόσο, ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι μη εξουσιοδοτημένες κατασκευές δεν αφορούν τα κοινόχρηστα τμήματα μεγάλων αναπτύξεων. Η υποθήκη που αναφέρατε αφορά το οικονομικό μέρος, όχι το τεχνικό.

Ερ.: Μα και το τεχνικό είναι εξίσου σημαντικό... κοινόχρηστοι χώροι, βεράντες κ.ο.κ.

Απ.:
Τα οποία θα προηγηθούν. Δηλ. η υποβολή των απαραίτητων στοιχείων προς την Τριμελή Επιτροπή και η εξέταση τους θα προηγηθούν. Στη συνέχεια, με τη νομιμοποίηση του κτιρίου, και σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει το θέμα της υποθήκης και δεν μπορεί να γίνει η μεταβίβαση, τότε θα ακολουθήσει αυτό που σας είπα πιο πάνω. Να μπορεί να μεταβιβάζεται το διαμέρισμα, χωρίς κατ’ ανάγκη να ξεκαθαρίσει καθ’ ολοκληρία η πολυκατοικία.

Επέρχονται αλλαγές στη φορολογία ακινήτων

Ερ.: Μελετάτε αλλαγές στη φορολογία των ακινήτων, ώστε να λαμβάνεται υπόψη η αύξηση της αξίας λόγω της αλλαγής των πολεοδομικών ζωνών;

Απ.:
Μάλιστα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζουμε δυο διαστάσεις του θέματος. Πρώτον, το ενδεχόμενο επιβολής φορολογίας στην υπεραξία την οποία αποκτά ένα τεμάχιο γης από γεωργική ζώνη, εντάσσεται σε οποιαδήποτε ζώνη ανάπτυξης (πχ οικιστική, τουριστική ή άλλη ζώνη). Δεύτερον, τον επηρεασμό της αξίας ακίνητης ιδιοκτησίας όταν π.χ. μια περιοχή εντάσσεται σε ζώνη προστασίας.

Ερ.: Πότε προβλέπετε ότι θα εισαχθούν αυτές οι αλλαγές;

Απ.:
Είμαστε σε επαφή και διαβούλευση με το Υπουργείο Οικονομικών και ελπίζω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα καταθέσουμε κάποια πρόταση.

Ερ.: Τα κριτήρια αυτής της αλλαγής θα είναι καθαρά οικονομικά;

Απ.:
Σκοπός μας είναι να καλυφθούν οικονομικά κριτήρια, αλλά ταυτόχρονα να αντιμετωπισθούν κατά τρόπο δίκαιο πολίτες που επηρεάζονται αρνητικά ή θετικά με τη δημιουργία υπεραξίας ή τη μείωση της αξίας της ακίνητης περιουσίας τους λόγω πολεοδομικών ρυθμίσεων. Θεωρούμε ότι το Κράτος συνεισφέρει πάρα πολλά, για να γίνει μια περιοχή οικιστική ή τουριστική. Πρέπει να σημειωθεί επίσης, ότι ορισμένες περιοχές αυξάνουν την αξία τους, μόνο και μόνο, γιατί το Κράτος προβαίνει σε μεγάλα αναπτυξιακά έργα, χωρίς κατ’ ανάγκη να αλλάξει ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης ζώνης.

Γιατί λοιπόν αυτός ο ιδιοκτήτης να μην καταβάλλει μια λογική φορολογία στο Κράτος, το οποίο επενδύει μεγάλα κεφάλαια, όταν αυτός χωρίς να κάμνει απολύτως τίποτα ευεργετείται από την αύξηση της αξίας της γης του λόγω επενδύσεων του Κράτους;

Ερ.: Έχετε υπολογίσει και τα έσοδα, που το Κράτος θα έχει με τις αλλαγές αυτές, σε σχέση με αυτά που σήμερα εισπράττει;

Απ.:
Τα έσοδα σήμερα του Κράτους είναι σχεδόν μηδαμινά. Μην ξεχνάτε ότι δεν εισπράττει τίποτα από την έκδοση αδειών είτε οικοδομής, είτε πολεοδομικών. Όσα εισπράττονται από το Τμήμα Πολεοδομίας και τις Επαρχιακές διοικήσεις επιστρέφονται στις τοπικές αρχές.

Τοπικά σχέδια

Ερ.: Μόλις αναλάβατε το Υπουργείο Εσωτερικών έγινε πολύ μεγάλος θόρυβος και πολλές διαμαρτυρίες ακούστηκαν για τις αλλαγές στα Τοπικά Σχέδια. Έχει ληφθεί οριστική απόφαση σε σχέση με τις ενστάσεις που είχαν υποβληθεί και αν όχι, πότε αναμένετε ότι θα εκδοθεί;

Απ.:
Τα Τοπικά Σχέδια Λευκωσίας, Λεμεσού, Πάφου και Λάρνακας συζητούνται παράλληλα από Επαρχιακές Επιτροπές, στις οποίες συμμετέχουν και οι Τοπικές Αρχές και στη συνέχεια σχετικές εισηγήσεις θα υποβληθούν στο Πολεοδομικό Συμβούλιο. Το Πολεοδομικό Συμβούλιο προγραμματίζει να συναντηθεί – για πρώτη φορά ίσως στην ιστορία του – και με τις ενδιαφερόμενες Τοπικές Αρχές. Επειδή ο αριθμός των ενστάσεων που υποβλήθηκαν είναι σημαντικός, εκτιμώ ότι ο αρχικός στόχος για αποπεράτωση της διαδικασίας μέχρι τον Οκτώβριο, ενδέχεται να επεκταθεί μέχρι το Δεκέμβριο.

Ερ.: Έτοιμοι για...

Απ.:
Να οριστικοποιηθεί το όλο ζήτημα. Με την κατάθεση των εισηγήσεων των Επαρχιακών Επιτροπών και του Πολεοδομικού Συμβουλίου στο Υπουργείο Εσωτερικών, θα είμαστε σε θέση να υποβάλουμε τις τελικές και ολοκληρωμένες μας θέσεις στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο είναι κατά νόμο υπεύθυνο για τη δημοσίευση της οριστικοποίησης των Τοπικών Σχεδίων.

Τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα

Ερ.: Κύριε Υπουργέ, πολύ μεγάλος θόρυβος έγινε και για ανάμιξη οικονομικών συμφερόντων τα οποία εξυπηρετούνται με τις αλλαγές στα τοπικά σχέδια. Ως κατ’ εξοχήν πολιτικό πρόσωπο προερχόμενο από την αριστερά και ως ηγετικό στέλεχος του ΑΚΕΛ, σας ερωτώ ευθέως: έχετε προσωπικά διαπιστώσει τα λεγόμενα οικονομικά συμφέροντα, να έχουν «κατευθύνει» κάποια από τα Τοπικά σχέδια και αν θέλετε ειδικότερα, της Λευκωσίας;

Απ.:
Διάφορα έχουν λεχθεί, είναι γεγονός. Προσωπικά, τώρα που τα έχω μελετήσει και τα ξαναβλέπω, δεν μπορώ να συμφωνήσω ότι τεκμηριώνεται οτιδήποτε.

Πέραν τούτου, να υπενθυμίσω ότι η μελέτη των Τοπικών Σχεδίων έγινε επί προηγούμενης κυβέρνησης. Η δημοσίευση της τροποποίησης έπρεπε να γίνει από το 2002, αλλά καθυστέρησαν γιατί απαιτείτο μεγάλη διαδικασία. Τα συγκεκριμένα τοπικά σχέδια έγιναν με βάση τη διακηρυγμένη και δημοσιευθείσα πολιτική του προηγούμενου από εμένα Υπουργού Εσωτερικών και επομένως, οι ενδιαφερόμενοι γνώριζαν τις προθέσεις του υπουργού: π.χ. για περιορισμό της μεμονωμένης κατοικίας, ότι θα υπήρχαν έντονα μέτρα περιβαλλοντικής παρέμβασης που να συνάδουν και με τις υποχρεώσεις έναντι της ΕΕ κ.λ.π. κ.λ.π.

Άρα, ήταν γνωστές οι προθέσεις του Υπουργείου και δεν υπήρξε καμία αντίδραση από οποιαδήποτε Τοπική Αρχή, όταν πριν από τρία χρόνια δημοσιεύθηκε η δήλωση του Υπουργού, σύμφωνα με σχετική γνωστοποίηση που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας.

Ερ.: Αυτά όλα, πριν αναλάβει η νέα κυβέρνηση και εσείς ως Υπουργός Εσωτερικών. Μετά όμως;

Απ.:
Ήταν δική μας υποχρέωση πιστεύω και το πιστεύω ακράδαντα - να τα δημοσιεύσουμε. Αν προχωρούσαμε σε επανασυζήτηση - αναθεώρηση, θα χρειάζονταν άλλα δυο χρόνια και θα ξεφεύγαμε εντελώς από την 5ετία που προβλέπει ο Νόμος για τις αλλαγές των Τοπικών Σχεδίων. Άλλωστε, με την ευχέρεια που παρέχεται με την αναθεωρητική διαδικασία, μπορούν να διορθωθούν τυχόν λάθη και αδικίες.

Δεν έχω διαπιστώσει, αν και έχω προκαλέσει πολλές φορές να μου υποδείξουν στοιχεία, κάτι που να επιβεβαιώνει τις φήμες και τους ισχυρισμούς για ενσυνείδητη και σκανδαλώδη εξυπηρέτηση οποιουδήποτε με τις πρόνοιες των Τοπικών Σχεδίων. Δεν φαίνεται να ισχύει ότι ευνοήθηκαν δήθεν τα μεν συμφέροντα και παραγνωρίσθηκαν άλλα.

Ερ.: Αυτά αποτελούν απάντηση σε όσους, ακόμη και φίλους και οπαδούς του ΑΚΕΛ και αυτής της διακυβέρνησης, που ισχυρίζονται ότι ο Αντρέας Χρίστου βιάστηκε ή ξεγελάστηκε και υπέγραψε τα Τοπικά Σχέδια ευθύς μόλις ανέλαβε Υπουργός Εσωτερικών;

Απ.:
Ουδέν τούτου αναληθέστερον. Ο Αντρέας Χρίστου ούτε βιάστηκε ούτε και ξεγελάστηκε. Σεμνύομαι μάλιστα, να λέω ότι είμαι από τους υπουργούς που γνωρίζουν λίγο αυτό το αντικείμενο. Ότι έπραξα, το έπραξα εν πλήρη συνείδηση και μετά που ενημέρωσα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τους αρχηγούς των κομμάτων.

Ερ.: Τους οποίους κρίνατε αναγκαίο να ενημερώσετε για τί;

Απ.
Τους είπα ότι παρατηρείται διαρροή των πληροφοριών για τα Τοπικά Σχέδια – κάτι που ήταν αναπόφευκτο αφού το γνώριζε μεγάλος αριθμός προσώπων – και ότι θα έπρεπε να δημοσιευθούν, σύντομα.

Ερ.: Υπήρχαν δηλαδή κρούσματα εκμετάλλευσης.

Απ.:
Είπα στα κόμματα ότι εγίνονταν πράξεις που οδηγούσαν σε εξαπάτηση πολλών πολιτών οι οποίοι μη γνωρίζοντας που εντασσόταν η γη τους, ετύγχαναν εκμετάλλευσης από επιτήδειους.

Εκποιήσεις και δάνεια για αγορά μετοχών...

Ερ.: Σε ποίο σημείο βρίσκεται ο διάλογος με το Σύνδεσμο Εμπορικών Τραπεζών για εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας;

Απ.:
Έχουν τεθεί κάποια ζητήματα που όντως θα πρέπει να τα μελετήσουμε. Όμως θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Επειδή έχει προκληθεί ανησυχία σε κάποιους συμπολίτες μας πως κάποιοι βιάζονται να εκποιήσουν περιουσίες - και ορισμένοι το συνδέουν και με τις υποθηκεύσεις που έγιναν (1999 - 2000) για σκοπούς επένδυσης στο ΧΑΚ - θέλω να τονίσω και να υπογραμμίσω ότι το θέμα που συζητούμε δεν έχει καμία σχέση με αυτή τη διάσταση.

Λάβετε υπόψη σας, ότι οι αιτήσεις από χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα για εκποίηση ακίνητης περιουσίας – και δεν μιλάμε πάντοτε για εκποιήσεις κατοικιών - δεν παρουσιάζουν αυτό που ίσως, ορισμένοι να ανέμεναν δηλ. μια ξαφνική έξαρση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, την 1/1/2003 οι εκκρεμούσες υποθέσεις εκποίησης ανέρχονταν στις 6.160, ενώ την 1/1/2004 ανήλθαν στις 6.473. Οι αριθμοί αυτοί είναι συμβατοί με τη γενικότερη αύξηση στις αγοραπωλησίες ακινήτων: αγορές, κληρονομικές διευθετήσεις, οικογενειακός διαμοιρασμός τεμαχίων κ.λ.π. και δεν παρουσιάζουν χαρακτηριστικά κρίσης.

Ερ.: Το πρόβλημα είναι η τεράστια χρονική αργοπορία στις αναγκαστικές πωλήσεις ακινήτων.

Απ.:
Η υποθήκευση είναι μια πολύ γρήγορη διαδικασία στην Κύπρο, ενώ αντιθέτως η εκποίηση αποτελεί μια πολύ αργή διαδικασία. Ο νομοθέτης όμως δεν είχε άδικο, όταν έβαζε κάποιες ασφαλιστικές δικλείδες, αφού έπρεπε να διασφαλιστεί ότι η εκποίηση ως λύση θα είναι το «έσχατο του εσχάτου» των μέτρων.

Ερ.: Σας ανησυχούν επομένως, οι κοινωνικές επιδράσεις και συνέπειες;

Απ.:
Ορισμένα εμπόδια και προβλήματα που υπάρχουν σήμερα, δεν επηρεάζουν την κοινωνική διάσταση του ζητήματος και η επίλυση τους, μπορεί πραγματικά να διευκολύνει την όλη διαδικασία. Για παράδειγμα, μπορούν να καθορισθούν επιπρόσθετοι συγκεκριμένοι δημόσιοι και ιδιωτικοί χώροι για τις δημοπρασίες ανά επαρχία, ενώ μπορούν να ορισθούν ως δημοπράτες και νομικά πρόσωπα (εταιρείες ή άλλοι οργανισμοί) που να διαθέτουν το δικό τους οίκημα για τις δημοπρασίες. Επίσης, οι δημοπρασίες μπορούν να γίνονται καθημερινά και όχι μόνο την Κυριακή.

Σημειώστε ακόμα ότι μέχρι σήμερα, η όλη διαδικασία γίνεται από το Κτηματολόγιο. Δεν μπορεί όμως αυτό να συνεχιστεί για πολύ.

Ερ.: Πάμε για αποκέντρωση;

Απ.:
Όχι μόνο αποκέντρωση, αλλά θέλουμε να εμπλέξουμε και ανθρώπους από τον ιδιωτικό τομέα για να λειτουργούν εκ μέρους μας. Δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια διάθεσης προσωπικού για να ασχολείται εξ’ υπαρχής και με κάθε λεπτομέρεια. Το προσωπικό μας πρέπει να ασχολείται πλέον με άλλα θέματα, με μελέτες, με αναλύσεις, με έρευνες... Στόχος μας λοιπόν είναι μια ταχύτερη και ασφαλέστερη διαδικασία προς το συμφέρον όλων.

Προχωρούμε στην ετοιμασία νομοσχεδίου για την ανάθεση περαιτέρω εργασιών σε ιδιώτες εκτιμητές και χωρομέτρες, αλλά προβληματιζόμαστε και για τη μεταφορά επιπρόσθετων εξουσιών στα επαρχιακά κτηματολόγια, τις τοπικές αρχές, τις επαρχιακές διοικήσεις, στο Τμήμα Δημοσίων Έργων. Χωρίς να εμπλέκεται στο κάθε τι, όπως σήμερα, το Κτηματολόγιο.

Ερ.: Το Κράτος τι κερδίζει από τις εκποιήσεις;

Απ.:
Σχεδόν τίποτα. Για παράδειγμα όταν τελειώσει ο πλειστηριασμός και ορισθεί ο νέος αγοραστής, ξεκινά άλλος «γολγοθάς», με το Κτηματολόγιο να είναι υπεύθυνο για να διανέμει τα χρήματα από την πώληση. Δηλαδή, το Κτηματολόγιο στη φάση αυτή λειτουργεί ως ένα λογιστικό γραφείο, για να αφαιρέσει τους φόρους, τα έξοδα, τα δικαιώματα και όταν μείνει το «καθαρό ποσό» ξεκινά η αναζήτηση των δικαιούχων για να τους δοθεί το μερίδιο τους από την πώληση.

Αυτή η διαδικασία κάποτε παίρνει χρόνια και πρόθεση μας είναι να βρούμε μια λύση.

Ειδικό Ταμείο Παρακαταθηκών

Ερ.: Η αύξηση του προσωπικού είναι μια λύση;

Απ.:
Όχι. Δεν πιστεύω στην απεριόριστη αύξηση του προσωπικού στο δημόσιο τομέα. Υπάρχουν περιπτώσεις που χρειάζεται, αλλά πιστεύω ότι στις πλείστες περιπτώσεις χρειάζεται καλύτερη οργάνωση και ιδιαίτερα στα θέματα αυτά, θεωρώ ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε και τον ιδιωτικό τομέα. Για παράδειγμα, θεωρώ ενδιαφέρουσα την εισήγηση του Κτηματολογίου για δημιουργία Ειδικού Ταμείου Παρακαταθηκών, στο οποίο να κατατίθενται τα ποσά των πλειστηριασμών, ώστε το Ταμείο να είναι υπεύθυνο για όλη αυτή τη διαδικασία. Η οποία, επαναλαμβάνω υπό τις σημερινές συνθήκες, δεν θα έπρεπε να είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα και ευθύνη του Κτηματολογίου.

Καζίνο: Δεν είμαι πουριτανός, δεν έχω αλλεργία...

Ερ.: Ήσασταν από τους υπουργούς αυτής της κυβέρνησης που αντιδράσατε έντονα στη δημιουργία καζίνο, επικαλούμενος τις κοινωνικές συνέπειες και αρνητικές επιδράσεις. Ο Υπουργός Εμπορίου, προχωρά σε έρευνες και αναφέρεται σε χρονοδιαγράμματα κατάθεσης του νομοσχεδίου. Το ξανασκεφθήκατε;

Απ.:
Δεν έχω αμφιβολία ότι οι κοινωνικές διαστάσεις θα ληφθούν υπόψη για την τελική απόφαση. Το όλο θέμα μόλις πρόσφατα συζητήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο με στόχο να γίνουν μελέτες και να εκτιμηθούν τα πλεονεκτήματα από τη λειτουργία καζίνο αλλά και τα προβλήματα που ενδέχεται να δημιουργηθούν.

Ερ.: Αν ο κ. Λιλλήκας φέρει πρόταση στο Υπουργικό, που όπως δήλωσε θα γίνει αρχές του 2005, εσείς είστε έτοιμος να επανεξετάσετε τη θέση σας; Τι θα μετρήσει στην όποια απόφαση σας;

Απ.:
Θα πρέπει να δούμε πρώτα την πρόταση και να την αξιολογήσουμε με καθαρό πνεύμα και χωρίς θετικές ή αρνητικές προκαταλήψεις. Δεν είμαι πάντως, πουριτανός με την έννοια ότι έχω αλλεργία με το ένα ή το άλλο. Δεν είμαι φανατικός πολέμιος της μιας ή της άλλης πρότασης, όμως, θέλω να μετρήσω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα. Αυτό μπορεί να γίνει, όταν θα έχουμε μπροστά μας συγκεκριμένη πρόταση.

Ερ.: Και εφόσον πειστείτε από τα επιχειρήματα...

Απ.:
Προσωπικά διατηρώ τις απόψεις μου, δεν τις έχω αλλάξει. Ωστόσο, όπως πάντοτε, είμαι έτοιμος να ακούσω και τη διαφορετική άποψη.
NEWSLETTER