Περιμένοντας τους βαρβάρους
06/06/2012
Σε ένα προηγούμενο μου άρθρο, είχα αναφέρει ότι η προσφυγή της Κύπρου στο Mηχανισμό Στήριξης είναι πια σχεδόν δεδομένη και ίσως επιθυμητή. Οι οικονομικές και τραπεζικές εξελίξεις τους τελευταίους μήνες έχουν δυστυχώς επιβεβαιώσει αυτή την πρόβλεψη.
Μπορεί να μιλάμε όσο θέλουμε για διατήρηση κεκτημένων και προστασία του λαού από «συνταγές λιτότητας». Η αλήθεια όμως είναι ότι, απλά, δεν έχουμε τους πόρους για να συνεχίσουμε να ξοδεύουμε όπως τώρα. Είναι γεγονός ότι το δημόσιο μας χρέος, το οποίο έφτασε το 71.6% του ΑΕΠ στο τέλος του 2011, είναι χαμηλότερο του μέσου όρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (πληροφοριακά αναφέρω ότι η Ισπανία έχει ακόμα χαμηλότερο ποσοστό από την Κύπρο). Αυτό όμως δεν έχει σημασία από τη στιγμή που η Κυπριακή Δημοκρατία έχει ήδη αποκλειστεί από τις διεθνείς χρηματαγορές από το περασμένο καλοκαίρι. Το δάνειο από τη Ρωσία και οι συνεχείς ανανεώσεις (rollover) βραχυπρόθεσμων εντόκων γραμματίων από συγκεκριμένους εγχώριους θεσμικούς επενδυτές καλύπτουν προς το παρόν τις χρηματοδοτικές μας ανάγκες. Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα αφού το κράτος συνεχίζει να έχει δημοσιονομικό έλλειμμα και πρέπει να ξεπληρώσει δάνεια αξίας πάνω από €2 δισ. που λήγουν το 2013. Σε αυτό το ποσό δεν προσμετρείται τυχόν αύξηση του χρέους από τις κυβερνητικές εγγυήσεις 1.5 δισ. ευρώ (δάνεια συμβουλίων αποχετεύσεων και ΑΗΚ, συμμετοχή Κύπρου στα πακέτα διάσωσης της Ευρωζώνης κλπ.) ή την επανακεφαλαιοποίηση της Λαϊκής Τράπεζας μέσω κυβερνητικών ομολόγων.
Το μεγάλο πρόβλημα φυσικά είναι ο τραπεζικός τομέας και ιδιαίτερα οι συστημικοί κίνδυνοι που πηγάζουν από το τεράστιο του μέγεθος, κάτι για το οποίο είχα προειδοποιήσει πέρσι σε σχετικό άρθρο. Το καθαρό δανειακό χαρτοφυλάκιο των δύο μεγάλων μας τραπεζών είναι περίπου €22 δισ. (125% του ΑΕΠ) στην Ελλάδα και €51 δισ. (290% του ΑΕΠ) συνολικά. Ποιός άλλος από το κράτος θα καλύψει τυχόν επιπλέον κεφάλαια που θα χρειαστούν οι τράπεζες αυτές σε περίπτωση που η ποιότητα των χαρτοφυλακίων τους χειροτερεύσει σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και κυρίως τυχόν εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ; Και για όσους νομίζουν ότι μπορούμε να τις αφήσουμε να καταρρεύσουν, ας υπενθυμίσουμε ότι οι συνολικές καταθέσεις τους ανέρχονται σε περίπου €49 δισ. (280% του ΑΕΠ), ένα σημαντικό μέρος των οποίων καλύπτεται από το Κυπριακό Σχέδιο Προστασίας Καταθέσεων. Ποιός θα αποζημιώσει τους καταθέτες σε περίπτωση προβλημάτων όταν το Ταμείο Προστασίας Καταθέσεων έχει μόνο €100 εκ. και τί επιπτώσεις θα έχει ένα τέτοιο σενάριο στην φήμη της Κύπρου σαν χρηματοοικονομικό κέντρο;
Για όλους αυτούς τους λόγους, η προσφυγή στο Μηχανισμό Στήριξης δεν είναι μόνο αναπόφευκτη αλλά και αναγκαία σαν ασπίδα προστασίας της Κύπρου από τα χειρότερα και αποκατάστασης της εμπιστοσύνης στο εγχώριο τραπεζικό μας σύστημα από τους ξένους επενδυτές. Το κόστος μιας καθυστερημένης ένταξης στο Μηχανισμό γίνεται μεγαλύτερο κάθε μέρα αφού τα προβλήματα μεγεθύνονται, ενώ η διαπραγματευτική μας θέση έναντι των Ευρωπαϊκών αρχών όλο και αποδυναμώνεται. Το γεγονός ότι η Ισπανία έχει και αυτή σημαντικά προβλήματα αυτό το διάστημα ίσως αποβεί χρήσιμο για τη δική μας περίπτωση αφού μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση των όρων για πρόσβαση στο Μηχανισμό, αλλά χρειάζεται κατάλληλη προεργασία ώστε να πείσουμε τις Ευρωπαϊκές αρχές για το είδος και μέγεθος του προγράμματος που επιδιώκουμε.
Θεωρητικά είναι δυνατή η πρόσβαση της κυβέρνησης στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (EFSF) μόνο για την ανακεφαλαιοποίηση τραπεζικών ιδρυμάτων, χωρίς να χρειαστεί να μπει σε πλήρες Οικονομικό Πρόγραμμα όπως στην περίπτωση της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και της Ιρλανδίας. Οι σχετικοί κανονισμοί όμως απαιτούν όπως η χώρα που θα λάβει τέτοια στήριξη να αποδείξει ότι διαθέτει μια υγιή δημοσιονομική πολιτική, κάτι που για την Κύπρο προϋποθέτει πλήρη τήρηση των δεσμεύσεων που έχει δώσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (και όχι αδιαφορία για την τήρηση τους, όπως ακούστηκε πρόσφατα). Ο μόνιμος μηχανισμός διάσωσης των χωρών της Ευρωζώνης, ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM), έχει επίσης αυστηρά κριτήρια οικονομικής και δημοσιονομικής προσαρμογής.
Τυχόν ένταξη της Κύπρου στο Μηχανισμό περιέχει πλεονεκτήματα αλλά και κινδύνους. Δύο συγκεκριμένες ανησυχίες είναι η αποτυχία προγραμμάτων στήριξης σε χώρες όπως η Ελλάδα λόγω της εξαιρετικά σκληρής λιτότητας που έχουν επιβάλει, καθώς και το θέμα της διατήρησης του (χαμηλού) φορολογικού καθεστώτος στην Κύπρο. Αυτά είναι θέματα που πρέπει να μπουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από την αρχή. Από την άλλη πλευρά, η Κύπρος ξεκινά σε σχετικά καλύτερη δημοσιονομική κατάσταση από αντίστοιχες χώρες ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το Μηχανισμό για να δημιουργήσει τις κατάλληλες θεσμικές δομές, να αξιοποιήσει την υπάρχουσα τεχνογνωσία για λύση των δημοσιονομικών και χρηματοοικονομικών της προβλημάτων, καθώς και για να επιβάλλει τις απαραίτητες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για την προώθηση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης.
Μερικοί (κυρίως πολιτικοί) ανησυχούνε για ένα άλλο ενδεχόμενο μειονέκτημα του Μηχανισμού, το οποίο είναι η απώλεια εθνικής κυριαρχίας. Η απάντηση μου σε αυτό το θέμα έρχεται από το γνωστό ποίημα του Κωνσταντίνου Καβάφη «Περιμένοντας τους βαρβάρους»: Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις. Όταν μια κυβέρνηση δεν τολμά να πάρει τις απαραίτητες αποφάσεις για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που έχει, δεν πρέπει να παραπονείται όταν οι αποφάσεις παίρνονται από άλλους.
Ο Κωνσταντίνος Στεφάνου είναι Ανώτερος Οικονομολόγος για Χρηματοοικονομικά Θέματα στην Παγκόσμια Τράπεζα (World Bank). Τα τελευταία χρόνια είναι με απόσπαση στο Συμβούλιο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (Financial Stability Board) που έχει έδρα τη Βασιλεία της Ελβετίας. Έχει σπουδάσει Οικονομικά και Δημόσια Πολιτική στα πανεπιστήμια του Cambridge και Harvard αντίστοιχα. Οι απόψεις που εκφράζονται σε αυτό το άρθρο είναι αυστηρά προσωπικές.
Μπορεί να μιλάμε όσο θέλουμε για διατήρηση κεκτημένων και προστασία του λαού από «συνταγές λιτότητας». Η αλήθεια όμως είναι ότι, απλά, δεν έχουμε τους πόρους για να συνεχίσουμε να ξοδεύουμε όπως τώρα. Είναι γεγονός ότι το δημόσιο μας χρέος, το οποίο έφτασε το 71.6% του ΑΕΠ στο τέλος του 2011, είναι χαμηλότερο του μέσου όρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (πληροφοριακά αναφέρω ότι η Ισπανία έχει ακόμα χαμηλότερο ποσοστό από την Κύπρο). Αυτό όμως δεν έχει σημασία από τη στιγμή που η Κυπριακή Δημοκρατία έχει ήδη αποκλειστεί από τις διεθνείς χρηματαγορές από το περασμένο καλοκαίρι. Το δάνειο από τη Ρωσία και οι συνεχείς ανανεώσεις (rollover) βραχυπρόθεσμων εντόκων γραμματίων από συγκεκριμένους εγχώριους θεσμικούς επενδυτές καλύπτουν προς το παρόν τις χρηματοδοτικές μας ανάγκες. Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα αφού το κράτος συνεχίζει να έχει δημοσιονομικό έλλειμμα και πρέπει να ξεπληρώσει δάνεια αξίας πάνω από €2 δισ. που λήγουν το 2013. Σε αυτό το ποσό δεν προσμετρείται τυχόν αύξηση του χρέους από τις κυβερνητικές εγγυήσεις 1.5 δισ. ευρώ (δάνεια συμβουλίων αποχετεύσεων και ΑΗΚ, συμμετοχή Κύπρου στα πακέτα διάσωσης της Ευρωζώνης κλπ.) ή την επανακεφαλαιοποίηση της Λαϊκής Τράπεζας μέσω κυβερνητικών ομολόγων.
Το μεγάλο πρόβλημα φυσικά είναι ο τραπεζικός τομέας και ιδιαίτερα οι συστημικοί κίνδυνοι που πηγάζουν από το τεράστιο του μέγεθος, κάτι για το οποίο είχα προειδοποιήσει πέρσι σε σχετικό άρθρο. Το καθαρό δανειακό χαρτοφυλάκιο των δύο μεγάλων μας τραπεζών είναι περίπου €22 δισ. (125% του ΑΕΠ) στην Ελλάδα και €51 δισ. (290% του ΑΕΠ) συνολικά. Ποιός άλλος από το κράτος θα καλύψει τυχόν επιπλέον κεφάλαια που θα χρειαστούν οι τράπεζες αυτές σε περίπτωση που η ποιότητα των χαρτοφυλακίων τους χειροτερεύσει σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και κυρίως τυχόν εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ; Και για όσους νομίζουν ότι μπορούμε να τις αφήσουμε να καταρρεύσουν, ας υπενθυμίσουμε ότι οι συνολικές καταθέσεις τους ανέρχονται σε περίπου €49 δισ. (280% του ΑΕΠ), ένα σημαντικό μέρος των οποίων καλύπτεται από το Κυπριακό Σχέδιο Προστασίας Καταθέσεων. Ποιός θα αποζημιώσει τους καταθέτες σε περίπτωση προβλημάτων όταν το Ταμείο Προστασίας Καταθέσεων έχει μόνο €100 εκ. και τί επιπτώσεις θα έχει ένα τέτοιο σενάριο στην φήμη της Κύπρου σαν χρηματοοικονομικό κέντρο;
Για όλους αυτούς τους λόγους, η προσφυγή στο Μηχανισμό Στήριξης δεν είναι μόνο αναπόφευκτη αλλά και αναγκαία σαν ασπίδα προστασίας της Κύπρου από τα χειρότερα και αποκατάστασης της εμπιστοσύνης στο εγχώριο τραπεζικό μας σύστημα από τους ξένους επενδυτές. Το κόστος μιας καθυστερημένης ένταξης στο Μηχανισμό γίνεται μεγαλύτερο κάθε μέρα αφού τα προβλήματα μεγεθύνονται, ενώ η διαπραγματευτική μας θέση έναντι των Ευρωπαϊκών αρχών όλο και αποδυναμώνεται. Το γεγονός ότι η Ισπανία έχει και αυτή σημαντικά προβλήματα αυτό το διάστημα ίσως αποβεί χρήσιμο για τη δική μας περίπτωση αφού μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση των όρων για πρόσβαση στο Μηχανισμό, αλλά χρειάζεται κατάλληλη προεργασία ώστε να πείσουμε τις Ευρωπαϊκές αρχές για το είδος και μέγεθος του προγράμματος που επιδιώκουμε.
Θεωρητικά είναι δυνατή η πρόσβαση της κυβέρνησης στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (EFSF) μόνο για την ανακεφαλαιοποίηση τραπεζικών ιδρυμάτων, χωρίς να χρειαστεί να μπει σε πλήρες Οικονομικό Πρόγραμμα όπως στην περίπτωση της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και της Ιρλανδίας. Οι σχετικοί κανονισμοί όμως απαιτούν όπως η χώρα που θα λάβει τέτοια στήριξη να αποδείξει ότι διαθέτει μια υγιή δημοσιονομική πολιτική, κάτι που για την Κύπρο προϋποθέτει πλήρη τήρηση των δεσμεύσεων που έχει δώσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (και όχι αδιαφορία για την τήρηση τους, όπως ακούστηκε πρόσφατα). Ο μόνιμος μηχανισμός διάσωσης των χωρών της Ευρωζώνης, ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM), έχει επίσης αυστηρά κριτήρια οικονομικής και δημοσιονομικής προσαρμογής.
Τυχόν ένταξη της Κύπρου στο Μηχανισμό περιέχει πλεονεκτήματα αλλά και κινδύνους. Δύο συγκεκριμένες ανησυχίες είναι η αποτυχία προγραμμάτων στήριξης σε χώρες όπως η Ελλάδα λόγω της εξαιρετικά σκληρής λιτότητας που έχουν επιβάλει, καθώς και το θέμα της διατήρησης του (χαμηλού) φορολογικού καθεστώτος στην Κύπρο. Αυτά είναι θέματα που πρέπει να μπουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από την αρχή. Από την άλλη πλευρά, η Κύπρος ξεκινά σε σχετικά καλύτερη δημοσιονομική κατάσταση από αντίστοιχες χώρες ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το Μηχανισμό για να δημιουργήσει τις κατάλληλες θεσμικές δομές, να αξιοποιήσει την υπάρχουσα τεχνογνωσία για λύση των δημοσιονομικών και χρηματοοικονομικών της προβλημάτων, καθώς και για να επιβάλλει τις απαραίτητες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για την προώθηση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης.
Μερικοί (κυρίως πολιτικοί) ανησυχούνε για ένα άλλο ενδεχόμενο μειονέκτημα του Μηχανισμού, το οποίο είναι η απώλεια εθνικής κυριαρχίας. Η απάντηση μου σε αυτό το θέμα έρχεται από το γνωστό ποίημα του Κωνσταντίνου Καβάφη «Περιμένοντας τους βαρβάρους»: Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις. Όταν μια κυβέρνηση δεν τολμά να πάρει τις απαραίτητες αποφάσεις για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που έχει, δεν πρέπει να παραπονείται όταν οι αποφάσεις παίρνονται από άλλους.
Ο Κωνσταντίνος Στεφάνου είναι Ανώτερος Οικονομολόγος για Χρηματοοικονομικά Θέματα στην Παγκόσμια Τράπεζα (World Bank). Τα τελευταία χρόνια είναι με απόσπαση στο Συμβούλιο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (Financial Stability Board) που έχει έδρα τη Βασιλεία της Ελβετίας. Έχει σπουδάσει Οικονομικά και Δημόσια Πολιτική στα πανεπιστήμια του Cambridge και Harvard αντίστοιχα. Οι απόψεις που εκφράζονται σε αυτό το άρθρο είναι αυστηρά προσωπικές.
49 comments
06/06/2012
on «Τετέλεσται, καὶ κλίνας τὴν κεφαλὴν παρέδωκε τὸ πνεῦμα».
Είμαστε ακριβώς στο σημείο που έχουμε παραδώσει το πνεύμα.
Παρακολουθώ τους κυβερνώντες.
Στους πρώτους 5-6 μήνες τους δικαιολογούσα ότι ήταν μέχρι να αντιληφθούν τι γινόταν.
Στα επόμενα 3 χρόνια έλεγα ότι ήταν λόγω ανικανότητας.
Από τον περασμένο Ιούνιο έχω πεισθεί ότι τα κάνουν με συγκεκριμένο σκοπό και στόχο: Να παραδώσουν ΚΑΜΕΝΗ ΓΗ εξαντλώντας προς όφελος του κόμματός τους όλα τα ταμεία και τον ερχόμενο Νοέμβριο -χωρίς να κοκκινίζουν από ντροπή- θα μας πουν ότι φταίει η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρώ και ότι η θέση τους για μη ένταξη δικαιώνεται.
Καθημερινά διαπιστώνω μέσα από τα λεγόμενα των αξιωματούχων του ΑΚΕΛ (και της κυβέρνησης εννοείται) την προσπάθεια αυτή και με ποιους τρόπους προσπαθούν να την περάσουν στον κόσμο.
Οι άνθρωποι κυριολεκτικά «δεν παίζουνται». Στην προπαγάνδα οφείλω να τους παραδεχθώ, αφού μέσω και της Χαραυγής έχουν καταφέρει να περάσουν τις πιο πάνω θέσεις και στα απλά μέλη τους!
Μπορεί για κάποιους να φαίνεται ότι η κατάσταση αυτή αγγίζει τα όρια της εθνικής προδοσίας. Ο καθένας ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
Δυστυχώς τους έχουν μείνει ακόμα 8 μήνες δηλαδή ακόμα 267 ολόκληρες μέρες. Τρομάζω μπροστά σε αυτά που έχουν να δουν τα μάτια μας και να ακούσουν τα αυτιά μας από αυτούς.
Ο Θεός να βάλει το χέρι του…
Είμαστε ακριβώς στο σημείο που έχουμε παραδώσει το πνεύμα.
Παρακολουθώ τους κυβερνώντες.
Στους πρώτους 5-6 μήνες τους δικαιολογούσα ότι ήταν μέχρι να αντιληφθούν τι γινόταν.
Στα επόμενα 3 χρόνια έλεγα ότι ήταν λόγω ανικανότητας.
Από τον περασμένο Ιούνιο έχω πεισθεί ότι τα κάνουν με συγκεκριμένο σκοπό και στόχο: Να παραδώσουν ΚΑΜΕΝΗ ΓΗ εξαντλώντας προς όφελος του κόμματός τους όλα τα ταμεία και τον ερχόμενο Νοέμβριο -χωρίς να κοκκινίζουν από ντροπή- θα μας πουν ότι φταίει η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρώ και ότι η θέση τους για μη ένταξη δικαιώνεται.
Καθημερινά διαπιστώνω μέσα από τα λεγόμενα των αξιωματούχων του ΑΚΕΛ (και της κυβέρνησης εννοείται) την προσπάθεια αυτή και με ποιους τρόπους προσπαθούν να την περάσουν στον κόσμο.
Οι άνθρωποι κυριολεκτικά «δεν παίζουνται». Στην προπαγάνδα οφείλω να τους παραδεχθώ, αφού μέσω και της Χαραυγής έχουν καταφέρει να περάσουν τις πιο πάνω θέσεις και στα απλά μέλη τους!
Μπορεί για κάποιους να φαίνεται ότι η κατάσταση αυτή αγγίζει τα όρια της εθνικής προδοσίας. Ο καθένας ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
Δυστυχώς τους έχουν μείνει ακόμα 8 μήνες δηλαδή ακόμα 267 ολόκληρες μέρες. Τρομάζω μπροστά σε αυτά που έχουν να δουν τα μάτια μας και να ακούσουν τα αυτιά μας από αυτούς.
Ο Θεός να βάλει το χέρι του…
07/06/2012
on Συμφωνω απολυτα με την αποψη σου.Σκοπος τους ειναι να προκαλεσουν χαος για τους επομενους αλλα δυστυχως δεν θα προλαβουν πριν τις εκλογες.Θα αναγκαστει και αυτη η κυβερνηση να λαβει μετρα δραστικα πριν τον Νοεμβριο
on 06/06/2012
Aplos tha ithela na kamo mia erotisi se oulu to oikonimologous sto blog i opia mpori, kapioi na tin theorisoun ke afeli.
Vlepoume ta provlimata to adelfon Ellinon ke to megalo dilima pou tora exoun stis ekloges pou erxonte. Meta apo tria xronia exathliosis exun to dilima Euro/mnimonio i draxmi/xreokopia.
To thema ine pos an proxorisun stin draxmi, i xora ine toso adinati oikomika pou i aksia tou neou nomizmatos tha ine ... (apla den tha iparxi ).
Gia tin Kipro, men tin logiki tou Kiriou Stephanou na mpoume sto mixanismo tora pou exume kalitero "bargaining power" ego roto. GIATI NA MIN VGOUME APO TO EVRO TORA POU EXUME KALITERO BARGAINING POWER??????
Kai stin ousia na apofygume to dilima tis adynatis LIRAS sto mellon. I empiries tou mnimoniou stin Elada ine tragikes. Den nomizo i epiptosis tu sin kipro na ine diaforetikes. Ta metra pou pernoun stoxevoun tin litotita ke ousiastika perikopes ke odigoun ston favlo kiklo ti ifesis.
Oi anthropoi san pistotes pernoun metra gai na ispraksoun ta lefta tus. An den vgenoun ta lefta pernoun ke ala. Mpori na arxisun stin kipro me liga, ala an den xeplirononte tha pernoun ke ala metra. Den vlepoun sto mellon ke den tous endiaferi (den tus katigoro giati ke emis ke o opiosdipote pistotis etsi tha Ekane). O scopos ine na ispraktoun ta lefta.
Prosopika ime fanatikos ipostiriktis tis Evropaikis Kiprou gai tris logous.
1. Asfalia
2. Oikonomiki Evmaria
3. Anthropina Dikeomata.
Omos prosopika niotho parapano asfalia otan kanun dilosis i Israelini (apo ta liga kala aftis ti kivernisi) kai oi rosoi para oi evropeoi.
Oikonomiki katastasi idika me to mnimonio tha pai apo to kako sto xirotero.
Den xero an aftes i skepsis ine paraloges ala ine anisixies pou mpori na exun poloi ke vlepontas ti ginete stin ellada epistrefo stin erotisi (mpori ke afelis)
Me tin idia logiki na mpoume sto mixanismo tora pou imaste kalitera eroto
GIATI NA MIN VGOUME APO TO EVRO TORA POU IMASTE KALITERA?
para na vrethume sto idio paranomasti me tin elada sto melon ke na min exume dieksodo.
Thanks
(signomi gia ta greeklish - english keyboard)
Vlepoume ta provlimata to adelfon Ellinon ke to megalo dilima pou tora exoun stis ekloges pou erxonte. Meta apo tria xronia exathliosis exun to dilima Euro/mnimonio i draxmi/xreokopia.
To thema ine pos an proxorisun stin draxmi, i xora ine toso adinati oikomika pou i aksia tou neou nomizmatos tha ine ... (apla den tha iparxi ).
Gia tin Kipro, men tin logiki tou Kiriou Stephanou na mpoume sto mixanismo tora pou exume kalitero "bargaining power" ego roto. GIATI NA MIN VGOUME APO TO EVRO TORA POU EXUME KALITERO BARGAINING POWER??????
Kai stin ousia na apofygume to dilima tis adynatis LIRAS sto mellon. I empiries tou mnimoniou stin Elada ine tragikes. Den nomizo i epiptosis tu sin kipro na ine diaforetikes. Ta metra pou pernoun stoxevoun tin litotita ke ousiastika perikopes ke odigoun ston favlo kiklo ti ifesis.
Oi anthropoi san pistotes pernoun metra gai na ispraksoun ta lefta tus. An den vgenoun ta lefta pernoun ke ala. Mpori na arxisun stin kipro me liga, ala an den xeplirononte tha pernoun ke ala metra. Den vlepoun sto mellon ke den tous endiaferi (den tus katigoro giati ke emis ke o opiosdipote pistotis etsi tha Ekane). O scopos ine na ispraktoun ta lefta.
Prosopika ime fanatikos ipostiriktis tis Evropaikis Kiprou gai tris logous.
1. Asfalia
2. Oikonomiki Evmaria
3. Anthropina Dikeomata.
Omos prosopika niotho parapano asfalia otan kanun dilosis i Israelini (apo ta liga kala aftis ti kivernisi) kai oi rosoi para oi evropeoi.
Oikonomiki katastasi idika me to mnimonio tha pai apo to kako sto xirotero.
Den xero an aftes i skepsis ine paraloges ala ine anisixies pou mpori na exun poloi ke vlepontas ti ginete stin ellada epistrefo stin erotisi (mpori ke afelis)
Me tin idia logiki na mpoume sto mixanismo tora pou imaste kalitera eroto
GIATI NA MIN VGOUME APO TO EVRO TORA POU IMASTE KALITERA?
para na vrethume sto idio paranomasti me tin elada sto melon ke na min exume dieksodo.
Thanks
(signomi gia ta greeklish - english keyboard)
06/06/2012
on Αγαπητέ μου,
Από την στιγμή που έκανες έστω την σκέψη για επιστροφή στην λίρα σημαίνει ότι η προπαγάνδα του κυβερνώντος κόμματος έκανε καλά την δουλειά της.
Τίποτα άλλο.
Από την στιγμή που έκανες έστω την σκέψη για επιστροφή στην λίρα σημαίνει ότι η προπαγάνδα του κυβερνώντος κόμματος έκανε καλά την δουλειά της.
Τίποτα άλλο.
06/06/2012
on @ Anonymous:
Πολύ εύλογη και καθόλου αφελής η ερώτησή σου. Είναι αλήθεια ότι η έξοδος από το ευρώ είναι κάτι που δεν περνά καν από το μυαλό μας αλλά το ίδιο λέγαμε και για την Ελλάδα πριν μερικούς μήνες. Ιστορικά, διάφοροι νομισματικοί διακονονισμοί κατέρρευσαν που στην εποχή τους ακολουθούνταν πιστά σαν θρησκες (Gold Standard, Bretton Woods...).
Πιστεύω όμως ότι η κατάσταση μας διαφέρει από της Ελλάδας ειδικά στο δημόσιο χρέος. Παρόλο που αποκλειστήκαμε από τις διεθνείς αγορές πιστεύω η χρεοκοπία απέχει αρκετά για την περίπτωση της χώρας μας και ίσως, ένα χρέος στο 70%, να καλύπτεται δεδομένου φυσικά κάποιων μέτρων. Σημαντικό πρόβλημα είναι η ανακεφελαίωση των τραπεζών, η οποία μπορεί να γίνει μέσω του Μηχανισμού ενώ ο δημόσιος τομέας να νοικοκυρέψει τα οικονομικά του με μέτρα τα οποία ούτως ή άλλως διαλαλούμε ότι θα πάρουμε μέσα ή έξω από το Μηχανισμό. Ολική χρεωκοπία όμως θα έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό μας από τις διεθνείς αγορές για μεγάλο χρονικό διάστημα με ό,τι αυτό συνεπάγεται, πανικό, διατίμηση του νομίσματος κλπ. Οσο για τη λογική του "bargaining power", I personally don't buy it. Εμείς θα ενταχθούμε στο Μηχανισμό, αυτοί θα μας επιβάλουν τους όρους...
Εν κατακλείδι, θεωρώ ότι η έξοδος από τώρα είναι πρόωρη, διότι η ολική χρεωκοπία φαντάζει μακριά. Φυσικά, μπορεί να κάνω λάθος κι οφείλω να ομολογήσω ότι δεν έχω κοιτάξει στατιστικά δεδομένα. Εάν θα φτάσουμε στην κατάσταση της Ελλάδας "sooner or later", τότε ίσως "better sooner than later". Οπως κι εσύ, καλώ τους οικονομολόγους του blog να απαντήσουν στην ερώτησή σου κατα πόσον, ΑΠΟ ΚΑΘΑΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΑΣ, εξερουμένου πολιτικού κόστους κλπ, η επιλογη της εξόδου θα ήταν συμφέρουσα, ή επιθημητή.
Πολύ εύλογη και καθόλου αφελής η ερώτησή σου. Είναι αλήθεια ότι η έξοδος από το ευρώ είναι κάτι που δεν περνά καν από το μυαλό μας αλλά το ίδιο λέγαμε και για την Ελλάδα πριν μερικούς μήνες. Ιστορικά, διάφοροι νομισματικοί διακονονισμοί κατέρρευσαν που στην εποχή τους ακολουθούνταν πιστά σαν θρησκες (Gold Standard, Bretton Woods...).
Πιστεύω όμως ότι η κατάσταση μας διαφέρει από της Ελλάδας ειδικά στο δημόσιο χρέος. Παρόλο που αποκλειστήκαμε από τις διεθνείς αγορές πιστεύω η χρεοκοπία απέχει αρκετά για την περίπτωση της χώρας μας και ίσως, ένα χρέος στο 70%, να καλύπτεται δεδομένου φυσικά κάποιων μέτρων. Σημαντικό πρόβλημα είναι η ανακεφελαίωση των τραπεζών, η οποία μπορεί να γίνει μέσω του Μηχανισμού ενώ ο δημόσιος τομέας να νοικοκυρέψει τα οικονομικά του με μέτρα τα οποία ούτως ή άλλως διαλαλούμε ότι θα πάρουμε μέσα ή έξω από το Μηχανισμό. Ολική χρεωκοπία όμως θα έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό μας από τις διεθνείς αγορές για μεγάλο χρονικό διάστημα με ό,τι αυτό συνεπάγεται, πανικό, διατίμηση του νομίσματος κλπ. Οσο για τη λογική του "bargaining power", I personally don't buy it. Εμείς θα ενταχθούμε στο Μηχανισμό, αυτοί θα μας επιβάλουν τους όρους...
Εν κατακλείδι, θεωρώ ότι η έξοδος από τώρα είναι πρόωρη, διότι η ολική χρεωκοπία φαντάζει μακριά. Φυσικά, μπορεί να κάνω λάθος κι οφείλω να ομολογήσω ότι δεν έχω κοιτάξει στατιστικά δεδομένα. Εάν θα φτάσουμε στην κατάσταση της Ελλάδας "sooner or later", τότε ίσως "better sooner than later". Οπως κι εσύ, καλώ τους οικονομολόγους του blog να απαντήσουν στην ερώτησή σου κατα πόσον, ΑΠΟ ΚΑΘΑΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΑΣ, εξερουμένου πολιτικού κόστους κλπ, η επιλογη της εξόδου θα ήταν συμφέρουσα, ή επιθημητή.
07/06/2012
on Φιλε anonymous,δεν ειναι παιχνιδι το ευρο και οι κανονισμοι του για να να μπαινεις και να βγαινεις.Κανεις δεν θα ξαναδει την Κυπρο σοβαρα για επενδυτικους και καταθετικους σκοπους για παρα πολλα χρονια αν βγει απο το ευρω διοτι απλα με την εξοδο της θα φανει οτι δεν ειμαστε σοβαρη χωρα .Αναλαβαμε καποιες υποχρεωσεις προς το ευρω τις οποιες δεν θα τηρησουμε.
07/06/2012
on Prosopika ime fanatikos ipostiriktis tis Evropaikis Kiprou gai tris logous.
1. Asfalia
2. Oikonomiki Evmaria
3. Anthropina Dikeomata.
Ένθερμος υποστηρικτής της Εθρωπαϊκής Κοινότητας ήμουν και εγώ προσωπικά. Μπορεί κάποιος όμως, να μας πεί πως η ΕυρωπαΊκή Κύπρος διασφάλησε τη οικονομική ευμάρια? Γιατί μάλλον τα αποτελέσματα (αλλά και οικονομικοί σχεδιασμοί) δείχνουν ότι η ΕΚ διασφαλίζει την οικονομική ευμάρια μόνο των λίγων, όχι ολόκληρου του πληθυσμού των Κυπρίων. Για τα δικαιώματα και την ασφάλεια δεν σχολιάζω...
1. Asfalia
2. Oikonomiki Evmaria
3. Anthropina Dikeomata.
Ένθερμος υποστηρικτής της Εθρωπαϊκής Κοινότητας ήμουν και εγώ προσωπικά. Μπορεί κάποιος όμως, να μας πεί πως η ΕυρωπαΊκή Κύπρος διασφάλησε τη οικονομική ευμάρια? Γιατί μάλλον τα αποτελέσματα (αλλά και οικονομικοί σχεδιασμοί) δείχνουν ότι η ΕΚ διασφαλίζει την οικονομική ευμάρια μόνο των λίγων, όχι ολόκληρου του πληθυσμού των Κυπρίων. Για τα δικαιώματα και την ασφάλεια δεν σχολιάζω...
06/06/2012
on Συμφωνώ πλήρως με την υποβολή τώρα αίτησης για Ένταξη στον μηχανισμό.Έχω δύο μικρές παρατηρήσεις σε σημεία που εγείρονται.
1.Οι μη εγγυημένες καταθέσεις πιστεύω καλύπτουν την οποιαδήποτε ζημιά όσο μεγάλη και να είναι οπότε και να καταρρεύσει μια η όλες οι τράπεζες δεν κινδυνεύουν οι εγγυημένες καταθέσεις.Είμαι εναντίον της άνευ όρων διάσωσης των τραπεζών,αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να επέμβει η Κυβέρνηση για λόγους δημοσίου συμφέροντος αλλά τώρα που οι μέτοχοι έχασαν όλα τα λεφτά τους πρέπει οι διοικούντες να έχουν συνέπειες.Δεν αναφέρομαι απλώς σε παραιτήσεις αλλά σε ανταλλάγματα από μέρους των συμβουλίων για να διασωθούν οι τράπεζες.Αν επιμένουν ότι δεν χρειάζονται διάσωση ας αγοράσουν οι διοικούντες θυγατρικές η ας εγγυηθούν τις επιπρόσθετες ζημιές από τώρα σε περίπτωση που χρειαστούν διάσωση και οι ανάγκες είναι πιο πολλές.
2.Για τους σκοπούς του άρθρου,χωρίς να αμφισβητώ ότι ενδεχομένως οι ζημιές από έξοδο της Ελλάδας από το Ευρώ να είναι περισσότερες για την Κύπρο ,για τις τράπεζες η διαφορά δεν θα είναι ουσιαστική(material).Ούτως η άλλως οι ζημιές είναι εκεί,αυξάνονται εντός και εκτός Ευρώ και επιστροφή στην δραχμή θα παίξει αρχικά διαφορά μόνο στην διαφορά καταθέσεων /δανείων. Μετά μπορεί να έχουν και όφελος από μείωση μισθών,ενοικίων κλπ.Οι τράπεζες και η Ελλάδα θα σωθούν ,αν σωθούν ,μόνο με δραστικά μέτρα από την ΕΚΤ και την ΕΕ και αυτή είναι η μόνη τους ελπίδα.
Όπως είπα και στην αρχή συμφωνώ με το άρθρο,αφού μόνοι μας δεν μπορούμε να κάνουμε ότι χρειάζεται η λύση είναι να τα κάμουν άλλοι για μας.
1.Οι μη εγγυημένες καταθέσεις πιστεύω καλύπτουν την οποιαδήποτε ζημιά όσο μεγάλη και να είναι οπότε και να καταρρεύσει μια η όλες οι τράπεζες δεν κινδυνεύουν οι εγγυημένες καταθέσεις.Είμαι εναντίον της άνευ όρων διάσωσης των τραπεζών,αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να επέμβει η Κυβέρνηση για λόγους δημοσίου συμφέροντος αλλά τώρα που οι μέτοχοι έχασαν όλα τα λεφτά τους πρέπει οι διοικούντες να έχουν συνέπειες.Δεν αναφέρομαι απλώς σε παραιτήσεις αλλά σε ανταλλάγματα από μέρους των συμβουλίων για να διασωθούν οι τράπεζες.Αν επιμένουν ότι δεν χρειάζονται διάσωση ας αγοράσουν οι διοικούντες θυγατρικές η ας εγγυηθούν τις επιπρόσθετες ζημιές από τώρα σε περίπτωση που χρειαστούν διάσωση και οι ανάγκες είναι πιο πολλές.
2.Για τους σκοπούς του άρθρου,χωρίς να αμφισβητώ ότι ενδεχομένως οι ζημιές από έξοδο της Ελλάδας από το Ευρώ να είναι περισσότερες για την Κύπρο ,για τις τράπεζες η διαφορά δεν θα είναι ουσιαστική(material).Ούτως η άλλως οι ζημιές είναι εκεί,αυξάνονται εντός και εκτός Ευρώ και επιστροφή στην δραχμή θα παίξει αρχικά διαφορά μόνο στην διαφορά καταθέσεων /δανείων. Μετά μπορεί να έχουν και όφελος από μείωση μισθών,ενοικίων κλπ.Οι τράπεζες και η Ελλάδα θα σωθούν ,αν σωθούν ,μόνο με δραστικά μέτρα από την ΕΚΤ και την ΕΕ και αυτή είναι η μόνη τους ελπίδα.
Όπως είπα και στην αρχή συμφωνώ με το άρθρο,αφού μόνοι μας δεν μπορούμε να κάνουμε ότι χρειάζεται η λύση είναι να τα κάμουν άλλοι για μας.
06/06/2012
on Κύριε Στεφάνου,εδω πέρα έχουμε 'αδειάσει' οικονομολόγους και οικονομολόγους.Απο νομπελίστες μέχρι πρώην προέδρους [αχ κύριε Βασιλείου με τη φωνούλα σου],και όλους τους υπ.Οικονομικών που εμείς οι ίδιοι διορίσαμε [εγώ σ'εχτισα φούρνε μου,εγώ θα σε χαλάσω],και θα ακούσουν έναν ειδήμονα όπως εσείς;Aπλά θα ροκανίσουν το χρόνο μέχρι το Φλεβάρη,και μετά λέει,θα τους ψάχνουμε αλλά θα είναι αργά.
06/06/2012
on Επειδή μερικοί πιθανό να μη το έχουν αντιληφθεί, ο κ. Κ. Στεφάνου ο ίδιος εργάζεται στον οργανισμό χρηματοοικονομικής σταθερότητας (ESFS). Αυτά που γράφει λοιπόν δεν είναι μόνο η γνώμη ενός άριστου οικονομολόγου, αλλά ενός ειδικού που ασχολείται ως επαγγελματίας με αυτό το θέμα. Ο καθένας ας κρίνει τη σημαντικότητα των γραφομένων του και ιδιαίτερα οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, πολιτικοί και τεχνοκράτες, να μην αναζητούν δικαιολογίες αν, ως αποτέλεσμα της απραξίας τους επισυμβεί η με σαφήνεια διαγραφόμενη καταστροφή της κυπριακής οικονομίας. Ας μη νομίζουν ότι μια τέτοια εξέλιξη, που θα φέρει στην Κύπρο πίσω την εξαθλίωση, θα αφεθεί να περάσει στο ντούκου με το να μετατοπίζονται με πολιτικές αερολογίες σε άλλους οι ασήκωτες ευθύνες!
06/06/2012
on European Financial Stability Facility EFSF In July it stops and in its place comes the permanent ESM European Stability Mechanism.
06/06/2012
on Συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό με την ουσία του άρθρου σας. Εάν όπως λέτε αληθεύει ότι οι πολιτικοί μας , ανησυχούνε γιά την απώλεια εθνικής κυριαρχίας (λόγω Μηχανισμού) αυτό είναι το άκρο άωτο της υποκρισίας
( ή της αχαπαροσύνης!). Εκ των δύο δεν γνωρίζω ποιό είναι το χειρότερο. Εδώ μας έχουν πάρει την μισή πατρίδα και μιλούμε γιά απώλεια κυριαρχίας από τον Μηχανισμό? Πού θα μας δώσει τα δις? Και θα έρθει μόνο εάν εμείς τον καλέσουμε? Έλεος!
ΥΓ. Επιτρέψετέ μου να παρατηρήσω ότι ο τίτλος του άρθρου σας είναι, σε αυτή την περίπτωση, ατυχής.
Με την ματαίωση του ερχομού των βαρβάρων, η Πόλη (δλδ η Ρώμη και τώρα η Λευκωσία- Κύπρος) χάνει και την τελευταία ελπίδα. Δεν έχει να ελπίζει πλέον σε τίποτα και περιμένει την καταστροφή.
Εφ' όσο όμως σας αρέσει ο Καβάφης, μπορούσατε να βάλετε γιά τίτλο το άλλο του πολιτικό ποίημα "Ας φρόντιζαν" πού μας εξηγεί πως η διαφθορά των πολιτικών ηγετών και η έγνοια τους γιά το πώς θα κρατηθούν στην εξουσία μεταφέρεται και στους πολίτες που η μόνη έγνοια τους είναι να βρούν τρόπο να βολευτούν. Το 'βόλεμα' έχει καταντήσει εθνικό sport.
Η Κύπρος θα βολευτεί με κάποιο από τους Μηχανισμούς, εχτός εάν βρεθεί ο τέταρτος καλός (Κίνα? Ρωσία? ...). Στο ποίημα του Καβάφη πάντως, δεν βρέθηκε. Στο ποίημα αναφέρονται ονόματα και χώρες που εάν εσείς θέλετε τα αλλάζετε. Πχ η Αντιόχεια γίνεται Λευκωσία, η Συρία Κύπρος, ο Ζαβίνας πιθανό να είναι το EFSF κλπ.
Το ποίημα είναι αφιερωμένο στον ΥΠ.ΟΙΚ. και τον Διοικ. της ΚΤΚ.
Ας Φρόντιζαν
Κατήντησα σχεδόν ανέστιος και πένης.
Αυτή η μοιραία πόλις, η Αντιόχεια
όλα τα χρήματά μου τάφαγε:
αυτή η μοιραία με τον δαπανηρό της βίο.
Αλλά είμαι νέος και με υγείαν αρίστην.
Κάτοχος της ελληνικής θαυμάσιος
(ξέρω και παραξέρω Αριστοτέλη,Πλάτωνα,
τι ρήτορας, τι ποιητάς, τι ό,τι κι αν πεις).
Από στρατιωτικά έχω μιαν ιδέα,
κ'έχω φιλίες με αρχηγούς των μισθοφόρων.
Είμαι μπασμένος κάμποσο και στα διοικητικά.
Στην Αλεξάνδρεια έμεινα έξι μήνες πέρσι,
κάπως γνωρίζω (κ'είναι τούτο χρήσιμον) τα εκεί:
του Κακεργέτη βλέψεις,και παληανθρωπιές,και τα λοιπά.
Όθεν φρονώ πως είμαι στα γεμάτα
ενδεδειγμένος για να υπηρετήσω αυτήν την χώρα,
την προσφιλή πατρίδα μου Συρία.
Σ' ό,τι δουλειά με βάλουν θα πασχίσω
να είμαι στην χώρα ωφέλιμος. Αυτή είν' η πρόθεσίς μου.
Αν πάλι μ' εμποδίσουνε με τα συστήματά τους-
τους ξέρουμε τους προκομένους: να τα λέμε τώρα?
αν μ' εμποδίσουνε, τι φταίω εγώ.
Θ' απευθυνθώ προς τον Ζαβίνα πρώτα,
κι αν ο μωρός αυτός δεν μ' εκτιμήσει,
θα πάγω στον αντίπαλό του, τον Γρυπό.
Κι αν ο ηλίθιος κι αυτός δεν με προσλάβει,
πηγαίνω παρευθύς στον Υρκανό.
Θα με θελήσει πάντως ένας απ' τους τρεις.
Κ' ειν' η συνείδησίς μου ήσυχη
γιά το αψήφιστο της εκλογής.
Βλάπτουν κ' οι τρείς τους την Συρία το ίδιο.
Αλλά, κατεστραμμένος άνθρωπος, τι φταίω εγώ.
Ζητώ ο ταλαίπωρος να μπαλωθώ.
Ας φρόντιζαν οι κραταιοί θεοί
να δημιουργήσουν έναν τέταρτο καλό.
Μετά χαράς θα πήγαινα μ' αυτόν.
( ή της αχαπαροσύνης!). Εκ των δύο δεν γνωρίζω ποιό είναι το χειρότερο. Εδώ μας έχουν πάρει την μισή πατρίδα και μιλούμε γιά απώλεια κυριαρχίας από τον Μηχανισμό? Πού θα μας δώσει τα δις? Και θα έρθει μόνο εάν εμείς τον καλέσουμε? Έλεος!
ΥΓ. Επιτρέψετέ μου να παρατηρήσω ότι ο τίτλος του άρθρου σας είναι, σε αυτή την περίπτωση, ατυχής.
Με την ματαίωση του ερχομού των βαρβάρων, η Πόλη (δλδ η Ρώμη και τώρα η Λευκωσία- Κύπρος) χάνει και την τελευταία ελπίδα. Δεν έχει να ελπίζει πλέον σε τίποτα και περιμένει την καταστροφή.
Εφ' όσο όμως σας αρέσει ο Καβάφης, μπορούσατε να βάλετε γιά τίτλο το άλλο του πολιτικό ποίημα "Ας φρόντιζαν" πού μας εξηγεί πως η διαφθορά των πολιτικών ηγετών και η έγνοια τους γιά το πώς θα κρατηθούν στην εξουσία μεταφέρεται και στους πολίτες που η μόνη έγνοια τους είναι να βρούν τρόπο να βολευτούν. Το 'βόλεμα' έχει καταντήσει εθνικό sport.
Η Κύπρος θα βολευτεί με κάποιο από τους Μηχανισμούς, εχτός εάν βρεθεί ο τέταρτος καλός (Κίνα? Ρωσία? ...). Στο ποίημα του Καβάφη πάντως, δεν βρέθηκε. Στο ποίημα αναφέρονται ονόματα και χώρες που εάν εσείς θέλετε τα αλλάζετε. Πχ η Αντιόχεια γίνεται Λευκωσία, η Συρία Κύπρος, ο Ζαβίνας πιθανό να είναι το EFSF κλπ.
Το ποίημα είναι αφιερωμένο στον ΥΠ.ΟΙΚ. και τον Διοικ. της ΚΤΚ.
Ας Φρόντιζαν
Κατήντησα σχεδόν ανέστιος και πένης.
Αυτή η μοιραία πόλις, η Αντιόχεια
όλα τα χρήματά μου τάφαγε:
αυτή η μοιραία με τον δαπανηρό της βίο.
Αλλά είμαι νέος και με υγείαν αρίστην.
Κάτοχος της ελληνικής θαυμάσιος
(ξέρω και παραξέρω Αριστοτέλη,Πλάτωνα,
τι ρήτορας, τι ποιητάς, τι ό,τι κι αν πεις).
Από στρατιωτικά έχω μιαν ιδέα,
κ'έχω φιλίες με αρχηγούς των μισθοφόρων.
Είμαι μπασμένος κάμποσο και στα διοικητικά.
Στην Αλεξάνδρεια έμεινα έξι μήνες πέρσι,
κάπως γνωρίζω (κ'είναι τούτο χρήσιμον) τα εκεί:
του Κακεργέτη βλέψεις,και παληανθρωπιές,και τα λοιπά.
Όθεν φρονώ πως είμαι στα γεμάτα
ενδεδειγμένος για να υπηρετήσω αυτήν την χώρα,
την προσφιλή πατρίδα μου Συρία.
Σ' ό,τι δουλειά με βάλουν θα πασχίσω
να είμαι στην χώρα ωφέλιμος. Αυτή είν' η πρόθεσίς μου.
Αν πάλι μ' εμποδίσουνε με τα συστήματά τους-
τους ξέρουμε τους προκομένους: να τα λέμε τώρα?
αν μ' εμποδίσουνε, τι φταίω εγώ.
Θ' απευθυνθώ προς τον Ζαβίνα πρώτα,
κι αν ο μωρός αυτός δεν μ' εκτιμήσει,
θα πάγω στον αντίπαλό του, τον Γρυπό.
Κι αν ο ηλίθιος κι αυτός δεν με προσλάβει,
πηγαίνω παρευθύς στον Υρκανό.
Θα με θελήσει πάντως ένας απ' τους τρεις.
Κ' ειν' η συνείδησίς μου ήσυχη
γιά το αψήφιστο της εκλογής.
Βλάπτουν κ' οι τρείς τους την Συρία το ίδιο.
Αλλά, κατεστραμμένος άνθρωπος, τι φταίω εγώ.
Ζητώ ο ταλαίπωρος να μπαλωθώ.
Ας φρόντιζαν οι κραταιοί θεοί
να δημιουργήσουν έναν τέταρτο καλό.
Μετά χαράς θα πήγαινα μ' αυτόν.
06/06/2012
on Κύριε Στεφάνου ορθές οι αναφορές σας, ορθοί οι αριθμοί, συμφωνώ οτι πρέπει να πάμε στον μηχανισμό....
προβληματισμός, πόσα μπορούμε να πιάσουμε απο τον μηχανισμό? 10% του ΑΕΠ σωστά?
αυτά θα πάνε για την Λαική αρχές Ιουλίου, τα 3 δις για το 2013 ποιός θα μας τα δώσει και πώς θα τα επιστρέψουμε? Η δόση για το ρωσικό δάνειο πως θα πληρωθεί το 2013? ΘΕΩΡΩ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ. Εγω λέω θα πάμε ΔΝΤ τέλος του 2012 αρχές του 2013.......
προβληματισμός, πόσα μπορούμε να πιάσουμε απο τον μηχανισμό? 10% του ΑΕΠ σωστά?
αυτά θα πάνε για την Λαική αρχές Ιουλίου, τα 3 δις για το 2013 ποιός θα μας τα δώσει και πώς θα τα επιστρέψουμε? Η δόση για το ρωσικό δάνειο πως θα πληρωθεί το 2013? ΘΕΩΡΩ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ. Εγω λέω θα πάμε ΔΝΤ τέλος του 2012 αρχές του 2013.......
06/06/2012
on this is the big one.....μια ματιά στο ταμπλό τα λέει όλα, 7.6 σεντ η Λαική. Είχα πεί οτι το κράτος θα βρεθεί με πέραν του 60% της Λαικής. Τώρα λέω πέραν του 75%. Το κράτος θα αναγκαστεί να βάλει κοντά στα 1.8-1.9 δις στην Λαική .
06/06/2012
on I have never felt so ashamed for our leadership.
In these critical times I would have expected that they would underestimate our IQ a bit less.
I feel ashared of having a leadership that whose naivity and ordinary thinking is hardly common in developed countries.
I feel ashamed that our leadership's incabability is so dangerous and deep that has made it worthwhile to vote in the next elections. I have never kept such a close eye to politicians, and I have never got so disgusted and worried.
I feel ashamed that a number of us have not yet realized what is happening and are willing to drop a vote of support for the current government.
I feel ashamed for what may soon happen to our country and the way politicians will likely escape from it.
I feel ashamed to accept that we cannot decide for our destiny, and that is worthwhile to consider moving abroad for a better life.
I feel ashamed that our system has not yet started a legal case against the boards of BOCY and CPB. In my view, if indeed they did not know what was included in the annual reports they have signed, they should be accused of negligence.
Πρόβατα ξυπνάτε η σειρά μας έρχεται
κι εσείς τσομπανάκια βρε άιντε να κουρεύεστε
πρόβατα ξυπνάτε πιάστε τα υψώματα
λύκοι θα υπάρχουν όσο θα υπάρχουν πρόβατα
PS. Not even to mention that I feel ashamed for having a president whose negligence and wise guidance have killed 13 lifes and have brought our companies' competitiveness to its knees.
I sincerely hope one day our current government would have the intellectual capacity to reflect back to what they actually did for Cyprus.
In these critical times I would have expected that they would underestimate our IQ a bit less.
I feel ashared of having a leadership that whose naivity and ordinary thinking is hardly common in developed countries.
I feel ashamed that our leadership's incabability is so dangerous and deep that has made it worthwhile to vote in the next elections. I have never kept such a close eye to politicians, and I have never got so disgusted and worried.
I feel ashamed that a number of us have not yet realized what is happening and are willing to drop a vote of support for the current government.
I feel ashamed for what may soon happen to our country and the way politicians will likely escape from it.
I feel ashamed to accept that we cannot decide for our destiny, and that is worthwhile to consider moving abroad for a better life.
I feel ashamed that our system has not yet started a legal case against the boards of BOCY and CPB. In my view, if indeed they did not know what was included in the annual reports they have signed, they should be accused of negligence.
Πρόβατα ξυπνάτε η σειρά μας έρχεται
κι εσείς τσομπανάκια βρε άιντε να κουρεύεστε
πρόβατα ξυπνάτε πιάστε τα υψώματα
λύκοι θα υπάρχουν όσο θα υπάρχουν πρόβατα
PS. Not even to mention that I feel ashamed for having a president whose negligence and wise guidance have killed 13 lifes and have brought our companies' competitiveness to its knees.
I sincerely hope one day our current government would have the intellectual capacity to reflect back to what they actually did for Cyprus.
06/06/2012
on Αγαπητέ μου,σωτηρία δεν έχουμε.Περιμένεις απο έναν πρόεδρο σωστές κινήσεις για να σωθεί η οικονομία του τόπου,όταν για τη καταστροφή στο Μαρί, μετά απο ένα σχεδόν χρόνο και αφού έχει καταθέσει στην επιτροπή Πολυβίου ότι ήξερε για την υπόθεση,να έρχεται τώρα και να λέει ότι ακόμα δεν μίλησε και...κάποτε θα τα πει έξω απο τα δόντια; Αυτά είναι ιστορίες για αγρίους.
06/06/2012
on @ Ashamed. Παρά το γεγονός ότι το σχόλιο σου δεν έχει άμεση σχέση με το άρθρο του κ.Στεφάνου, θα κάνω 2 μικρές παρατηρήσεις.
1.Υπάρχει σύγχυσις μεταξύ του όρου "leadership" και "government" όπως τις χρησιμοποιάς εδώ.
2.Θα ήταν ποιό επικοδομητικό εκ μέρους σου εάν αντί του κατεβατού "I feel ashamed...", χρησιμοποιούσες το 'format'της ομιλίας του Martin Luther King "I have a dream ..." που έδωσε στις 28 Αυγούστου 1963 στην Ουάσιγκτων D.C. (Και να μας πεις τι πρέπει να γίνει).
Γράφω στα ελληνικά διότι αντιλαμβάνομαι ότι η αγγλική δεν είναι η μητρική σου γλώσσα.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ με αρκετά σημεία που εγείρεις στο σχόλιο σου, εχτός μερικά που θεωρώ ακραία και θυμίζουν προεκλογική ομιλία.
1.Υπάρχει σύγχυσις μεταξύ του όρου "leadership" και "government" όπως τις χρησιμοποιάς εδώ.
2.Θα ήταν ποιό επικοδομητικό εκ μέρους σου εάν αντί του κατεβατού "I feel ashamed...", χρησιμοποιούσες το 'format'της ομιλίας του Martin Luther King "I have a dream ..." που έδωσε στις 28 Αυγούστου 1963 στην Ουάσιγκτων D.C. (Και να μας πεις τι πρέπει να γίνει).
Γράφω στα ελληνικά διότι αντιλαμβάνομαι ότι η αγγλική δεν είναι η μητρική σου γλώσσα.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ με αρκετά σημεία που εγείρεις στο σχόλιο σου, εχτός μερικά που θεωρώ ακραία και θυμίζουν προεκλογική ομιλία.
07/06/2012
on Sorry for writing in english - my computer does not have greek characters, but I am pure Cypriot.
I understand why you feel my comments have a pre-election flavour. Never meant to give such impression. I don't support any political party, and my family is actually supporting the current government. I do not think that other political parties would have done a lot better anyway.
Simply, there is a sense of urgency that our government does not seem to conceptually understand. They are spending their time to find common ground for a candidate for the presidential elections, or give speeches about the PIK's archive.
I agree, it's important to give a view of what needs to be done than a summary of what most of us know.
I guess, we first need to do what we have promised. A prerequisite is for our government to realize that there is a problem, and that staying inactive makes things worse. Not doing so makes us look really unreliable internationally.
We then need to fix our banking system - our banks should reduce exposure to Greek bonds (perhaps too late) and recapitalize. I hope this won't mean that we will loose control of any of our national banks. With such strong bank labour unions led by boards that publically deny they know where billions of their investments have been allocated, I doubt whether we will be able to find external investors, unless we force a change in our banks or sell too cheap.
A lot of the negativity relates to the uncertainty around jobs. We all doubt that austerity helps to resolve this, on the contrary. Perhaps we will end up seeing printing of more euros, the ECB together with large hedge funds buying assets very cheap, no euro, or some other adverse developments.
We rely heavily on tourism and services to offshore companies. We still think that we sell Venus sun and have not done much to improve our product. I live abroad for many years, and I am tired to hear that Cyprus is very rich and very expensive. We have no material industrial sector and the agriculture sector is nearly disappearing. Perhaps we need to get back to these sectors.
With our sovereign rating below investment grade (sorry have difficulty to say junk), I am not even surprised that the Qatar investment may likely not happen. Pity it would have given a decent boost to our small economy. I wished we had taken measures much earlier to avoid the downgrade.
We still have strong unions for civil servants, CY and banks. These unions in my view are central to productivity loss and harm our competitiveness. We need to change.
There is probably little that could be done at the state we are today, but never too late. We have heard bright people expressing their views for a long time now, to help us avoid the situation we are now heading to.
Let's admit it, this government knows it all.
I understand why you feel my comments have a pre-election flavour. Never meant to give such impression. I don't support any political party, and my family is actually supporting the current government. I do not think that other political parties would have done a lot better anyway.
Simply, there is a sense of urgency that our government does not seem to conceptually understand. They are spending their time to find common ground for a candidate for the presidential elections, or give speeches about the PIK's archive.
I agree, it's important to give a view of what needs to be done than a summary of what most of us know.
I guess, we first need to do what we have promised. A prerequisite is for our government to realize that there is a problem, and that staying inactive makes things worse. Not doing so makes us look really unreliable internationally.
We then need to fix our banking system - our banks should reduce exposure to Greek bonds (perhaps too late) and recapitalize. I hope this won't mean that we will loose control of any of our national banks. With such strong bank labour unions led by boards that publically deny they know where billions of their investments have been allocated, I doubt whether we will be able to find external investors, unless we force a change in our banks or sell too cheap.
A lot of the negativity relates to the uncertainty around jobs. We all doubt that austerity helps to resolve this, on the contrary. Perhaps we will end up seeing printing of more euros, the ECB together with large hedge funds buying assets very cheap, no euro, or some other adverse developments.
We rely heavily on tourism and services to offshore companies. We still think that we sell Venus sun and have not done much to improve our product. I live abroad for many years, and I am tired to hear that Cyprus is very rich and very expensive. We have no material industrial sector and the agriculture sector is nearly disappearing. Perhaps we need to get back to these sectors.
With our sovereign rating below investment grade (sorry have difficulty to say junk), I am not even surprised that the Qatar investment may likely not happen. Pity it would have given a decent boost to our small economy. I wished we had taken measures much earlier to avoid the downgrade.
We still have strong unions for civil servants, CY and banks. These unions in my view are central to productivity loss and harm our competitiveness. We need to change.
There is probably little that could be done at the state we are today, but never too late. We have heard bright people expressing their views for a long time now, to help us avoid the situation we are now heading to.
Let's admit it, this government knows it all.
06/06/2012
on ΚΥΡΙΕ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΕΝΩ ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΓΑΤΕ ΠΟΣΑ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΣΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΕΓΩ ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΟΤΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΓΚΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΕΦΟΣΟΝ ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ 49 ΔΙΣ ΤΟΤΕ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΕΠΕΡΡΝΟΥΣΑΝ ΟΥΤΕ 45 ΔΙΣ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ 10% ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ. ΜΕ 73 ΔΙΣ ΔΑΝΕΙΑ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 85 ΔΙΣ ΣΕ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ. ΕΓΕΙΡΟΝΤΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ. ΕΝΩ ΜΙΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΣΤΗΡΗΞΗΣ ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΑΝ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΟΔΥΝΗΡΗ ΛΥΣΗ. ΕΝΑ ΚΟΥΡΕΜΑ 50% ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΑΣ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΞΑΝΑΡΧΗΣΟΥΝ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
06/06/2012
on Η διαστρέβλωση της αλήθειας δεν γίνεται μόνο με ψέματα που λέγονται αλλά και με αλήθειες (δεδομένα και γεγονότα) που δεν λέγονται. Παραδείγματα:
1. «Η Ισπανία έχει ακόμα χαμηλότερο ποσοστό [δημοσίου χρέους] από την Κύπρο». Αυτό που δεν λέγεται είναι ότι η Ισπανία είχε πέρσι 8,5% έλλειμμα, 9,3% το 2010 και 11,2% το 2009 ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για την Κύπρο ήταν 6,3%, 5,3% και 6,1% ενώ δεν προβλέπεται να ξεπεράσει το 3% φέτος, την στιγμή που στην Ισπανία θα ξεπεράσει το 7%.
2. «Ποιός θα αποζημιώσει τους καταθέτες σε περίπτωση προβλημάτων όταν το Ταμείο Προστασίας Καταθέσεων έχει μόνο €100 εκ». Αυτό που δεν λέχθηκε είναι αυτό που είπε ο ΚΑΧ ότι «Οι μη εγγυημένες καταθέσεις … καλύπτουν την οποιαδήποτε ζημιά όσο μεγάλη και να είναι οπότε και να καταρρεύσει μια η όλες οι τράπεζες δεν κινδυνεύουν οι εγγυημένες καταθέσεις» εφόσον οι εγγυημένες καταθέσεις είναι οι πρώτες 100,000. Επίσης σε περίπτωση κατάρρευσης (δυστυχώς για τους περισσότερους από εμάς) δεν μηδενίζονται τα δάνεια.
3. «Οι … κανονισμοί … απαιτούν όπως η χώρα που θα λάβει τέτοια στήριξη να αποδείξει ότι διαθέτει μια υγιή δημοσιονομική πολιτική, κάτι που για την Κύπρο προϋποθέτει πλήρη τήρηση των δεσμεύσεων που έχει δώσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Αυτό που δεν λέχθηκε είναι αυτό που ανάφερε ο Μπαρόζο στον Αναστασιάδη ότι σημαντικότερο είναι η τήρηση των "δημοσιονομικών στόχων" όπως και αν αυτοί επιτευχθούν.
4. Ο «R» μιλά για καμένη Γη, όταν στην περίοδο της χειρότερης οικονομικής κρίσης από το 1928 η υφιστάμενη κυβέρνηση θα παραδώσει έλλειμμα κάτω του 3%, ενώ δεν λέει ότι το κόμμα του εν μέσω πρωτοφανούς παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παρέδωσε το 2003 έλλειμμα της τάξης του 6,6%.
5. Ο Ashamed καλά κάνει και ντρέπεται αλλά ντρέπεται για τους λάθος λόγους.
1. «Η Ισπανία έχει ακόμα χαμηλότερο ποσοστό [δημοσίου χρέους] από την Κύπρο». Αυτό που δεν λέγεται είναι ότι η Ισπανία είχε πέρσι 8,5% έλλειμμα, 9,3% το 2010 και 11,2% το 2009 ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για την Κύπρο ήταν 6,3%, 5,3% και 6,1% ενώ δεν προβλέπεται να ξεπεράσει το 3% φέτος, την στιγμή που στην Ισπανία θα ξεπεράσει το 7%.
2. «Ποιός θα αποζημιώσει τους καταθέτες σε περίπτωση προβλημάτων όταν το Ταμείο Προστασίας Καταθέσεων έχει μόνο €100 εκ». Αυτό που δεν λέχθηκε είναι αυτό που είπε ο ΚΑΧ ότι «Οι μη εγγυημένες καταθέσεις … καλύπτουν την οποιαδήποτε ζημιά όσο μεγάλη και να είναι οπότε και να καταρρεύσει μια η όλες οι τράπεζες δεν κινδυνεύουν οι εγγυημένες καταθέσεις» εφόσον οι εγγυημένες καταθέσεις είναι οι πρώτες 100,000. Επίσης σε περίπτωση κατάρρευσης (δυστυχώς για τους περισσότερους από εμάς) δεν μηδενίζονται τα δάνεια.
3. «Οι … κανονισμοί … απαιτούν όπως η χώρα που θα λάβει τέτοια στήριξη να αποδείξει ότι διαθέτει μια υγιή δημοσιονομική πολιτική, κάτι που για την Κύπρο προϋποθέτει πλήρη τήρηση των δεσμεύσεων που έχει δώσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Αυτό που δεν λέχθηκε είναι αυτό που ανάφερε ο Μπαρόζο στον Αναστασιάδη ότι σημαντικότερο είναι η τήρηση των "δημοσιονομικών στόχων" όπως και αν αυτοί επιτευχθούν.
4. Ο «R» μιλά για καμένη Γη, όταν στην περίοδο της χειρότερης οικονομικής κρίσης από το 1928 η υφιστάμενη κυβέρνηση θα παραδώσει έλλειμμα κάτω του 3%, ενώ δεν λέει ότι το κόμμα του εν μέσω πρωτοφανούς παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παρέδωσε το 2003 έλλειμμα της τάξης του 6,6%.
5. Ο Ashamed καλά κάνει και ντρέπεται αλλά ντρέπεται για τους λάθος λόγους.
07/06/2012
on Συγνώμη αλλά ο στόχος για φέτος δεν ήταν 2.5%? Και πέραν αυτού, το ίδιο το ΥΠΟΚ δεν μας είπε ότι ήδη προβλέπει μια απόκλιση της τάξεως του 1%? Άρα από που και ως που προβλέπεται έλλειμμα κάτω του 3%? Με τα μέτρα που ΘΑ παρθούν? Ας τα πάρουν πρώτα και μετά ας μιλάμε για το τι προβλέπεται.
Έτσι όπως είναι τα πράγματα σήμερα αυτό που προβλέπεται είναι ότι δεν θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας.
Έτσι όπως είναι τα πράγματα σήμερα αυτό που προβλέπεται είναι ότι δεν θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας.
07/06/2012
on Αγαπητέ,
Πού ξέρεις εσύ με τι κόμμα είμαι εγώ;
Η επαγρύπνηση του κόμματος σου έκανε λάθος!
Επειδή έχω κάποιες δυνατές απόψεις με κατάταξες αυτόματα στους «βαρβάρους»;
Δυστυχώς την πάτησες. Έχασες...
Όπως έχασε και όλη η Κύπρος.
Πού ξέρεις εσύ με τι κόμμα είμαι εγώ;
Η επαγρύπνηση του κόμματος σου έκανε λάθος!
Επειδή έχω κάποιες δυνατές απόψεις με κατάταξες αυτόματα στους «βαρβάρους»;
Δυστυχώς την πάτησες. Έχασες...
Όπως έχασε και όλη η Κύπρος.
07/06/2012
on Συνήθως κριτικάρουμε αλλά κάποιες φορές πρέπει να σημειώνουμε και σωστές ενέργειες.Εν αναμονή του μηχανισμού οφείλω να εκφράσω την ικανοποίηση μου για τα προληπτικά μέτρα που παίρνει Κεντρική,Υπουργείον και Δ.Σ. της Λαικής Τράπεζας για να μειώσουν τις επιπτώσεις που σίγουρα δεν θα είναι ευχάριστες.Η ανάθεση σε ξένες εξειδικευμένες εταιρείες από την Λαική του δύσκολου έργου της αναδιάρθρωσης είναι ενέργεια που έπρεπε να εγίνετο από όλες τις Τράπεζες διότι σίγουρα υπάρχουν λύσεις που κάμνου λιγότερο άσχημη την κατάσταση.
Άρθρα όπως του Κου Στεφάνου κατ εξοχήν ειδικού του Οργανισμού Σταθερότητας θα ήταν καλό να ακουλουθηθούν από άρθρα επαγγελματιών που θα μας δώσουν την οπτική γω νιά από την άλλη πλευρά.
Η συζήτηση γιατί πάμε στο μηχανισμό είναι αχρείαστη αφού αν και όταν ζητήσουμε να μπούμε αν είναι για να στηρικτούν τράπεζες μόνο σημαίνει ότι φταιν μόνο οι τράπεζες.Αν θα πάρουμε λεφτά και για άλλες ανάγκες,εκτός τραπεζών,τότε φταίν και τράπεζες και δημοσιονομικό.Απόψεις όμως του τύπου ότι αν δεν μπούμε τώρα για τις τράπεζες θα μπούμε του χρόνου για το δημοσιονομικό είναι εκτός πραγματικότητας.Αν σκοτωθεί κάποιος σε αυτοκινητικό δυστήχημα έστω και αν πάσχει από καρκίνο και έχει ένα δύο χρόνια ζωής ο θάνατος οφείλεται στο δυστήχημα.
Άρθρα όπως του Κου Στεφάνου κατ εξοχήν ειδικού του Οργανισμού Σταθερότητας θα ήταν καλό να ακουλουθηθούν από άρθρα επαγγελματιών που θα μας δώσουν την οπτική γω νιά από την άλλη πλευρά.
Η συζήτηση γιατί πάμε στο μηχανισμό είναι αχρείαστη αφού αν και όταν ζητήσουμε να μπούμε αν είναι για να στηρικτούν τράπεζες μόνο σημαίνει ότι φταιν μόνο οι τράπεζες.Αν θα πάρουμε λεφτά και για άλλες ανάγκες,εκτός τραπεζών,τότε φταίν και τράπεζες και δημοσιονομικό.Απόψεις όμως του τύπου ότι αν δεν μπούμε τώρα για τις τράπεζες θα μπούμε του χρόνου για το δημοσιονομικό είναι εκτός πραγματικότητας.Αν σκοτωθεί κάποιος σε αυτοκινητικό δυστήχημα έστω και αν πάσχει από καρκίνο και έχει ένα δύο χρόνια ζωής ο θάνατος οφείλεται στο δυστήχημα.
07/06/2012
on Διαβάζοντας τις πρώτες γραμμές του άρθρου (η προσφυγή της Κύπρου στο Mηχανισμό Στήριξης είναι πια σχεδόν δεδομένη και ίσως επιθυμητή) διερωτήθηκα για ποιους είναι επιθυμητή η ένταξη της Κύπρου στον Μηχανισμό.
Η απάντηση ήρθε αβίαστα λίγες γραμμές πιο κάτω. «....η προσφυγή στο Μηχανισμό Στήριξης δεν είναι μόνο αναπόφευκτη αλλά και αναγκαία».
Τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο ξεκάθαρα στο τέλος. « Ο Κωνσταντίνος Στεφάνου είναι Ανώτερος Οικονομολόγος για Χρηματοοικονομικά Θέματα στην Παγκόσμια Τράπεζα (World Bank). Τα τελευταία χρόνια είναι με απόσπαση στο Συμβούλιο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (Financial Stability Board)».
Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι κάποιοι θέλουν να οδηγήσουν την Κύπρο στον Μηχανισμό, πριν προλάβει να ενισχύσει τη διαπραγματευτική της θέση, μέσω της λήψης νέων μέτρων για τα δημόσια οικονομικά, αλλά και την πιθανή επίτευξη συμφωνίας με τρίτη χώρα για εξασφάλιση δανείου.
Διαβάζοντας την τελευταία έκθεση της Κομισιον για την Κύπρο, αυτό που κατάλαβα είναι ότι όσα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης και να λαμβάνονταν, δεν θα μπορούσε να επιλυθεί το πρόβλημα. Και αυτό γιατί το πρόβλημα δεν είναι τα δημόσια οικονομικά. Άλλωστε, όπως επεσήμανε και η Κομισιόν, η Κυβέρνηση έλαβε μέτρα για την εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών. Αλλά αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω της μεγάλης έκθεσης των τραπεζών σε ελληνικά ομόλογα (και προς αυτή την κατεύθυνση δυστυχώς δεν λήφθηκε ΚΑΝΕΝΑ μέτρο, παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις των οίκων αξιολόγησης).
Συμφωνώ ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για διόρθωση των διαχρονικών στρεβλώσεων που εξακολουθούν να υπάρχουν. Οφείλουν όμως όλοι να είναι ειλικρινείς σ' αυτή τη δύσκολη συγκυρία: Αν η Κύπρος μπει σε μνημόνιο δεν θα είναι για τα δημόσια οικονομικά, αλλά για τις τράπεζες.
Η απάντηση ήρθε αβίαστα λίγες γραμμές πιο κάτω. «....η προσφυγή στο Μηχανισμό Στήριξης δεν είναι μόνο αναπόφευκτη αλλά και αναγκαία».
Τα πράγματα έγιναν ακόμη πιο ξεκάθαρα στο τέλος. « Ο Κωνσταντίνος Στεφάνου είναι Ανώτερος Οικονομολόγος για Χρηματοοικονομικά Θέματα στην Παγκόσμια Τράπεζα (World Bank). Τα τελευταία χρόνια είναι με απόσπαση στο Συμβούλιο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (Financial Stability Board)».
Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι κάποιοι θέλουν να οδηγήσουν την Κύπρο στον Μηχανισμό, πριν προλάβει να ενισχύσει τη διαπραγματευτική της θέση, μέσω της λήψης νέων μέτρων για τα δημόσια οικονομικά, αλλά και την πιθανή επίτευξη συμφωνίας με τρίτη χώρα για εξασφάλιση δανείου.
Διαβάζοντας την τελευταία έκθεση της Κομισιον για την Κύπρο, αυτό που κατάλαβα είναι ότι όσα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης και να λαμβάνονταν, δεν θα μπορούσε να επιλυθεί το πρόβλημα. Και αυτό γιατί το πρόβλημα δεν είναι τα δημόσια οικονομικά. Άλλωστε, όπως επεσήμανε και η Κομισιόν, η Κυβέρνηση έλαβε μέτρα για την εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών. Αλλά αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω της μεγάλης έκθεσης των τραπεζών σε ελληνικά ομόλογα (και προς αυτή την κατεύθυνση δυστυχώς δεν λήφθηκε ΚΑΝΕΝΑ μέτρο, παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις των οίκων αξιολόγησης).
Συμφωνώ ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για διόρθωση των διαχρονικών στρεβλώσεων που εξακολουθούν να υπάρχουν. Οφείλουν όμως όλοι να είναι ειλικρινείς σ' αυτή τη δύσκολη συγκυρία: Αν η Κύπρος μπει σε μνημόνιο δεν θα είναι για τα δημόσια οικονομικά, αλλά για τις τράπεζες.
07/06/2012
on Φαίνεται ότι τις συστάσεις της Κομισιόν,τις ερμηνεύουμε a la carte Κωνσταντίνε. Οταν μας βολεύουν,πανηγυρίζουμε ότι το είπε και η Κομισιόν,και όταν δεν μας αρέσουν,βγαίνετε και φωνάζετε για νεοφιλελεύθερες συνταγές λιτότητας που έχουν αποτύχει οικτρά.Αμα η Μέρκελ έρχεται στην Κύπρο,το θεωρείτε ψήφο εμπιστοσύνης στο Χριστόφια,άσχετα αν είναι ο Πάπας της λιτότητας.Αποφασίστε επιτέλους.
07/06/2012
on Αγαπητέ Κωνσταντίνε,
Η οικονομία της Κύπρου αντιπετωπίζει προβλήματα σε δύο 'μετωπα'. Το ένα είναι το δημοσιονομικό και το άλλο οι τράπεζες. Χωρίς μέτρα για βελτίωση των δημοσιονομικών δεικτών θα καταφύγουμε στο μηχανισμό, ακόμα και αν κάποιος απο μηχανής θεός διαθέσει τα αναγκαία κεφάλαια για ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Δυστυχώς οι κυβερνώντες, μας λένε συνέχεια ότι για όλα φταίνε οι τράπεζες, για να κρύψουν τα λάθη και τις παραλείψεις τους.
Η οικονομία της Κύπρου αντιπετωπίζει προβλήματα σε δύο 'μετωπα'. Το ένα είναι το δημοσιονομικό και το άλλο οι τράπεζες. Χωρίς μέτρα για βελτίωση των δημοσιονομικών δεικτών θα καταφύγουμε στο μηχανισμό, ακόμα και αν κάποιος απο μηχανής θεός διαθέσει τα αναγκαία κεφάλαια για ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Δυστυχώς οι κυβερνώντες, μας λένε συνέχεια ότι για όλα φταίνε οι τράπεζες, για να κρύψουν τα λάθη και τις παραλείψεις τους.
08/06/2012
on Αγαπητέ YiannisP,
ασφαλώς και πρέπει να ληφθούν μέτρα προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης των δημοσίων οικονομικών.
Όπως όμως έχεις επισημάνει και εσύ, τα προβλήματα είναι σε δύο μέτωπα. Συνεπώς δεν πρέπει να ληφθούν μέτρα μόνο προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης των δημοσίων οικονομικών, αλλά και στον τραπεζικό τομέα.
Μιλάς για λάθη και παραλείψεις των κυβερνώντων. Παρά το γεγονός ότι διαφωνώ, δεν θα αντιδικήσω μαζί σου. Είναι προσωπική σου άποψη. Θέλω όμως να ρωτήσω κάτι: Η Κυβέρνηση έλαβε (όπως επεσήμανε και η Κομισιόν) μέτρα προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης των δημοσίων οικονομικών. Η Κεντρική τι μέτρα έλαβε για το άλλο μέτωπο (των τραπεζών);
Με την ίδια λογική που κάποιοι κατηγορούν την Κυβέρνηση για καθυστέρηση στη λήψη μέτρων, λογικά θα έπρεπε να κατακεραυνώνουν την Κεντρική για ΠΑΝΤΕΛΗ ΑΠΡΑΞΙΑ.
ασφαλώς και πρέπει να ληφθούν μέτρα προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης των δημοσίων οικονομικών.
Όπως όμως έχεις επισημάνει και εσύ, τα προβλήματα είναι σε δύο μέτωπα. Συνεπώς δεν πρέπει να ληφθούν μέτρα μόνο προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης των δημοσίων οικονομικών, αλλά και στον τραπεζικό τομέα.
Μιλάς για λάθη και παραλείψεις των κυβερνώντων. Παρά το γεγονός ότι διαφωνώ, δεν θα αντιδικήσω μαζί σου. Είναι προσωπική σου άποψη. Θέλω όμως να ρωτήσω κάτι: Η Κυβέρνηση έλαβε (όπως επεσήμανε και η Κομισιόν) μέτρα προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης των δημοσίων οικονομικών. Η Κεντρική τι μέτρα έλαβε για το άλλο μέτωπο (των τραπεζών);
Με την ίδια λογική που κάποιοι κατηγορούν την Κυβέρνηση για καθυστέρηση στη λήψη μέτρων, λογικά θα έπρεπε να κατακεραυνώνουν την Κεντρική για ΠΑΝΤΕΛΗ ΑΠΡΑΞΙΑ.
08/06/2012
on Η Κομισιόν επεσήμανε και άλλα πολλά που η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να κάνει.Απλά,όπως έγραψα και σε άλλο σχόλιο,παίρνει a la carte,ότι βολεύει την 'ευφάνταστη,πολυδιάστατη,πολυεπίπεδη,φιλολα'ι'κή,νούσιμη'-ελπίζοντας ότι δεν παρέλειψα κάτι- πολιτική της,για δίκαιη κοινωνία.Τώρα,το ότι μέχρι να πάει στο καλό,οι άνεργοι θα ξεπεράσουν τις 50000,είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
08/06/2012
on Με ένα σημείο ουσιαστικά διαφωνεί η Κυβέρνηση με την Κομισιόν (την αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης) και κατά την άποψη μου καλά κάνει. Αφού όμως κατηγορείς την Κυβέρνηση ότι δεν υιοθετεί τις συστάσεις της Κομισιόν στην ολότητα τους (που απ' ότι αντιλαμβάνομαι για εσένα είναι πανάκεια), γιατί δεν σχολιάζει και το γεγονός ότι ο φίλος σου ο Αθ. Ορφανίδης έγραφε στα παλαιότερα των υποδημάτων του εδώ και δύο και πλέον χρόνια τις επανειλημμένες επισημάνσεις της Κομισιόν για την έκθεση των τραπεζών στην Ελλάδα. Και μην μου πεις πάλι το γνωστό παραμύθι ότι τάχα δεν μπορούσε να παρέμβει. Είμαι βέβαιος ότι γνωρίζεις πολύ καλά τους κανονισμούς της Κεντρικής.
Όσο για το ποιός θα πάει στο καλό και ποιος όχι, άσε να το κρίνει ο λαός. Όπως έλεγε και ο Γλ. Κληρίδης, μην σούζεις τα πόδκια σου πριν καβαλλητζιέπσεις... Και μην ανησυχείς. Εδώ θα είμαστε να κρίνουμε και την επόμενη Κυβέρνηση.
Υ.Γ: Να σε ρωτήσω και κάτι άσχετο. Πού χάθηκε ο φίλος σου ο Παρατηρητής; Ή μήπως άλλαξε όνομα λόγω αλλαγής ιδιότητας;
Όσο για το ποιός θα πάει στο καλό και ποιος όχι, άσε να το κρίνει ο λαός. Όπως έλεγε και ο Γλ. Κληρίδης, μην σούζεις τα πόδκια σου πριν καβαλλητζιέπσεις... Και μην ανησυχείς. Εδώ θα είμαστε να κρίνουμε και την επόμενη Κυβέρνηση.
Υ.Γ: Να σε ρωτήσω και κάτι άσχετο. Πού χάθηκε ο φίλος σου ο Παρατηρητής; Ή μήπως άλλαξε όνομα λόγω αλλαγής ιδιότητας;
09/06/2012
on Κωνσταντίνε,άλλο είναι να λέμε ότι συμφωνούμε με τις συστάσεις της Κομισιόν,και άλλο να ...μην τις εφαρμόζουμε.Τρανό παράδειγμα το ΓΕΣΥ.Αρα δεν είναι μόνο η αύξηση του ορίου αφυπηρέτησης,και επιμένω στο a la carte.Οσον αφορά το αν υποστηρίζω αναφανδόν τις προτάσεις της Κομισιόν,μάλλον δεν κατάλαβες.Κατ'επανάληψιν έχω πεί πως, ή θα γίνουμε οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης,ή το ευρωπα'ι'κό οικοδόμημα θα καταρρεύσει.Τώρα,σχετικά με τα υπονοούμενα για το Παρατηρητή,μάλλον εσύ θα ξέρεις κάτι παραπάνω,λόγω καλύτερης πρόσβασης στην Επαγρύπνηση.Εγώ πάντως δεν έχω ιδέα,γιατί μιά απλή γιατρός είμαι.
07/06/2012
on Κύριοι,
Συμφωνώ ότι θα ήταν καλό στον χώρο αυτό να εκφράζονταν απόψεις με επιστημονικό υπόβαθρο ώστε να δούμε ως Κύπρος πως προχωρούμε.
Το θέμα είναι ποιός στα ώτα ποίων επιθυμούμε να φτάσουν οι απόψεις αυτές.
Δυστυχώς μιλούμε «είς ώτα μή ακουώντων».
Γι αυτό και έχω απελπιστεί και μιλώ συνεχώς για καμένη γη.
Δεν μπορεί εδώ και 3,5 χρόνια να συμβαίνουν όλα αυτά τα πρωτόγνωρα γύρω μας και οι εντεταλμένοι από τον λαό να λαμβάνουν αποφάσεις να σφυρίζουν αδιάφορα ωσάν να μην συμβαίνει τίποτα.
Ως λαός έχουμε σταυρώσει τα χέρια μας και έχουμε εναποθέσει την πάσα ελπίδα μας στον Θεό!
Συμφωνώ ότι θα ήταν καλό στον χώρο αυτό να εκφράζονταν απόψεις με επιστημονικό υπόβαθρο ώστε να δούμε ως Κύπρος πως προχωρούμε.
Το θέμα είναι ποιός στα ώτα ποίων επιθυμούμε να φτάσουν οι απόψεις αυτές.
Δυστυχώς μιλούμε «είς ώτα μή ακουώντων».
Γι αυτό και έχω απελπιστεί και μιλώ συνεχώς για καμένη γη.
Δεν μπορεί εδώ και 3,5 χρόνια να συμβαίνουν όλα αυτά τα πρωτόγνωρα γύρω μας και οι εντεταλμένοι από τον λαό να λαμβάνουν αποφάσεις να σφυρίζουν αδιάφορα ωσάν να μην συμβαίνει τίποτα.
Ως λαός έχουμε σταυρώσει τα χέρια μας και έχουμε εναποθέσει την πάσα ελπίδα μας στον Θεό!
08/06/2012
on ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΙΑΚΑΩΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΟΥΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΕΛΠΙΔΑΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΤΩΝ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ ΜΗ ΕΞΕΡΟΥΜΕΝΩΝ....
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ (ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΕΡΚΕΤΑ) ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ (ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΕΡΚΕΤΑ) ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ.
08/06/2012
on Όσοι παρακολουθούν γερμανικά ηλεκτρονικά και κοινά έντυπα διαβάζουν ότι το θέμα της εναρμόνισης του εταιρικού φόρου της Κύπρου ως προϋπόθεση για κρατική δανειοδότηση είναι αντικείμενο καθημερινών συζητήσεων ακόμη και σε ανοιχτά μπλογκς.
08/06/2012
on Kαι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά,εμείς παίρνουμε μαζί μας στη Μάλτα τον κ.Σιαρλή,όχι για υπηρεσιακούς λόγους,αλλά γιατί έχει... Μαλτέζικες ρίζες,και όπως είπε ο ίδιος ο πρόεδρος,για να δεί τη δεύτερη πατρίδα του.Κάτι σαν ταξιδάκι αναψυχής.Κατά τα άλλα,στα πλαίσια της δημοσιονομικής περεισυλλογής,γίνονται δραστικές περικοπές των ταξιδιών στο εξωτερικό! Και μετά σου λέει,πως ότι πάθουμε δεν είναι απο το κεφάλι μας.
10/06/2012
on This same info was reproduced by certain journalists in Politis and Cyprus Mail Medical Dr!! Athina I wonder how you are so well informed...it is not the first time K. When there was lobbying for the ex CBC governor the same channels were used I wonder what doctorate you have!
10/06/2012
on Taylor,είναι η δεύτερη φορά που αμφισβητείς την επαγγελματική μου ιδιότητα,και σου είχα υποδείξει ότι αυτό είναι unfair.Γιά ευνόητους λόγους χρησιμοποιώ ψευδώνυμο,όπως και συ άλλωστε,αλλά το θεωρώ προσωπικά μειωτικό να λέω ψέματα.Εν πάση περιπτώσει, δεν πρόκειται να τα βάψω μαύρα.Μπορείς να οπτασιάζεσαι ότι θέλεις.Ομως,προς πληροφορίαν σου, την είδηση για την οποία λειτούργησες σαν Σέρλοκ Χόλμς,την είδα στο ΡΙΚ.Τόσο απλά, ευφάνταστε φίλε μου.
11/06/2012
on Εκτός και αν κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια.O Cynic,αλήθεια,τι γίνεται; Ομως θα σε προκαλέσω ακόμα μιά φορά.Αν σου έχει γίνει obsession o ή η Κ ή ΚΡ,όπως με αποκάλεσες πιό παλιά,νομίζω να αποταθείς σε κάποιον πιό ειδικό συνάδελφο.Λυπούμαι,εγώ δεν μπορώ να σε βοηθήσω.
11/06/2012
on Taylor,τι έγινε,σιγή βοώντος εν τη ερήμω;
11/06/2012
on Αθηνά αφού "δεν το έχεις" όσον αφορά τη χρήση της Ελληνικής γλώσσας (να σου θυμίσω το "ο γέγονε γέγονε" που επέμενες ότι το "ο" είναι "ω") γιατί το βασανίζεις; Το σωστό είναι "φωνή βοώντος εν τη ερήμω".
12/06/2012
on Σε ευχαριστώ Στέλιο για την υπόδειξη.Πράγματι η φράση της Παλαιάς Διαθήκης είναι όπως την έγραψες.Πρόσεχε όμως στο μέλλον,μήπως πέσεις ο ίδιος,μέσα στο λάκκο που έσκαψες για μένα,που δεν το έχω!
13/06/2012
on Αγαπητοί μου αθηνα και Στέλιο, Η κόντρα μεταξύ σας μου θυμίζει τον Δαρείο που έβαλε ένα υπηρέτη να του λέει κάθε βράδυ πριν το δείπνο 3 φορές την φράση "Δέσποτα, μέμνεο των Αθηναίων" , γιά να τον υπενθυμίζει ότι έπρεπε να τιμωρήσει τους Αθηναίους.
ΥΓ. Προς το παρών ο Στέλιος προηγείται με 2-0.
ΥΓ. Προς το παρών ο Στέλιος προηγείται με 2-0.
13/06/2012
on Αγαπητέ Επιλήσμονα, ο υπηρέτης έλεγε "μέμνησο των Αθηναίων".
Αρα έχουμε και το "Στέλιος - Επιλήσμων: 1-0".
Αρα έχουμε και το "Στέλιος - Επιλήσμων: 1-0".
13/06/2012
on Στέλιο, Δυστυχώς έχεις λάθος. Το διαδύκτιο και το Google δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα αυθεντικά κείμενα. Εχω στη κατοχή μου αντίτυπο του βιβλίου HERODOTI HISTORIAE, Oxford Classical Texts, First edition 1908 - Sixteenth impression 1988.
O Ηρόδοτος έγραψε "Δέσποτα, μέμνεο των Αθηναίων".
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παρόμοιας κακοποίησης της γλώσσας μας. Πχ άκουσα δάσκαλους να λέγουν συχνά "Παν μέτρον άριστον", φυσικά το ορθόν είναι "Μέτρον άριστον" όπως μας το άφησε ο Κλεόβουλος ο Λίνδιος και αντικατοπτρίζει την τελειότητα που χαρακτήριζε τους προγονους μας. Η προσθήκη της λέξης "Παν" καταστρέφει παντελώς την έννοια του ρητού.
O Ηρόδοτος έγραψε "Δέσποτα, μέμνεο των Αθηναίων".
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παρόμοιας κακοποίησης της γλώσσας μας. Πχ άκουσα δάσκαλους να λέγουν συχνά "Παν μέτρον άριστον", φυσικά το ορθόν είναι "Μέτρον άριστον" όπως μας το άφησε ο Κλεόβουλος ο Λίνδιος και αντικατοπτρίζει την τελειότητα που χαρακτήριζε τους προγονους μας. Η προσθήκη της λέξης "Παν" καταστρέφει παντελώς την έννοια του ρητού.
14/06/2012
on Δεν το είχα ψάξει στο διαδίκτυο. Το θυμόμουν όπως μας το είχε πει κάποτε η δασκάλα στην τετάρτη δημοτικού.
Δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω τις πηγές σου και άρα διορθώνω: Στέλιος - Επιλήσμων: 0-1.
Δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω τις πηγές σου και άρα διορθώνω: Στέλιος - Επιλήσμων: 0-1.
08/06/2012
on Δεν αντιλαμβάνομαι το επιχείρημα του καχ για τις εγγυήσεις των καταθέσεων.
(Το επιχείρημα ασπάζεται και ο ThomasT στην προσπάθεια του να μας πείσει ότι όλα βαίνουν καλώς στη νήσο των αγίων - συνέχισε να το πιστεύεις αγαπητέ, σίγουρα θα ζήσεις πολλά περισσότερα χρόνια από μένα που αγχώνομαι)
Αν καταρρεύσει μια ή περισσότερες τράπεζες, οι καταθέτες θα θέλουν τα λεφτά τους. Λεφτά δεν θα υπάρχουν γιατί έχουν δοθεί ως χορηγήσεις. Το κράτος έχει εγγυηθεί τις καταθέσεις μέχρι 100.000 και είναι υπόχρεωμένο να δώσει αυτό το ποσό σε όσους το ζητήσουν. Αυτό συνεπάγεται μια αγνώστου μεγέθους αλλά σίγουρα ΤΕΡΑΣΤΙΑ υποχρέωση του κράτους.
Το κράτος μπορεί να πάρει πίσω μέρος αυτών των λεφτών (ή και όλα) όταν αποπληρωθούν τα δάνεια αλλά αυτό θα γίνει σε βάθος χρόνου.
Αλλά μην ανησυχείτε, όλα καλά.
(Το επιχείρημα ασπάζεται και ο ThomasT στην προσπάθεια του να μας πείσει ότι όλα βαίνουν καλώς στη νήσο των αγίων - συνέχισε να το πιστεύεις αγαπητέ, σίγουρα θα ζήσεις πολλά περισσότερα χρόνια από μένα που αγχώνομαι)
Αν καταρρεύσει μια ή περισσότερες τράπεζες, οι καταθέτες θα θέλουν τα λεφτά τους. Λεφτά δεν θα υπάρχουν γιατί έχουν δοθεί ως χορηγήσεις. Το κράτος έχει εγγυηθεί τις καταθέσεις μέχρι 100.000 και είναι υπόχρεωμένο να δώσει αυτό το ποσό σε όσους το ζητήσουν. Αυτό συνεπάγεται μια αγνώστου μεγέθους αλλά σίγουρα ΤΕΡΑΣΤΙΑ υποχρέωση του κράτους.
Το κράτος μπορεί να πάρει πίσω μέρος αυτών των λεφτών (ή και όλα) όταν αποπληρωθούν τα δάνεια αλλά αυτό θα γίνει σε βάθος χρόνου.
Αλλά μην ανησυχείτε, όλα καλά.
08/06/2012
on Εν τω μεταξεί,περιμένοντας τους βαρβάρους,ελπίζω στο ταξιδάκι του στη Μάλτα ο πρόεδρος,να έβαλε στη θέση του τον φίλο του το Μαλτέζο πρόεδρο,για το ότι ο κεντρικός server των on-line casino βρίσκεται στη Βαλέττα και εισπράσσει τα εκατομμύρια που δεν έχουμε ανάγκη εμείς.Κατά τα άλλα η οικονομία της Μάλτας ανθεί,ενώ εμείς βρισκόμαστε μιά ανάσα απο το μηχ.στήριξης.Ας είναι όμως,τουλάχιστον απαλλαγήκαμε απο τα... καζίνο.
08/06/2012
on Επαμεινώνδα
Εγώ απλώς έκαμα ένα "statement of fact" θεωρώντας ότι ο Κος Στεφάνου χωρίς να το λέει καθαρά εννοεί ότι θέλουμε δε θέλουμε θα στηρικτούν οι τράπεζες,διότι και να μην θέλουμε θα πληρώσειη κυβέρνηση τις εγγυημένες καταθέσεις.Αυτές είναι πολύ λιγότερες από το σύνολον των καταθέσεων και η διαφορά υπερκαλύπτει την οποιαδήποτε ζημιά.Άρα αν αυτός είναι ο μόνος λόγος που θα στηρίξουμε τις τράπεζες δεν είναι αρκετός.Μιλάς για bank-run.Εννοείται ότι θα προηγηθειεπέμβαση της κυβέρνησης και τα καλά στοιχεία ενεργητικού θα πουληθούν.Αν οι υποχρεώσεις που θα πουληθούν δεν περιλαμβάνουν τις ανασφάλιστες καταθέσεις θα έχουμε ουρά από αγοραστές.Η ουσία είναι ότι υπάρχει κονσένσους σε Ευρώπη και Αμερική να διασώζωνται οι τραπεζίτες και προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι προς το συμφέρον όλων μας.Επιπρόσθετα οι καταθέσεις είναι πληρωτέες σε βάθος χρόνου κλπ
Πιστέυω ότι όπως στοχοποιούνται οι παροχές πρέπει να στοχοποιηθούν και οι διασώζοντες τις τράπεζες.Εκτός από μετόχους,διευθυντές,συμβούλους θα μπορούσαν όλοι όσοι έχουν συμφέρον να συμμετασχουν σε ένα ταμείο και να επενδύσουν στις ΑΜΚ.Θα μπορούσε να είναι τα ταμεία προνοίας τραπεζών,ελεγκτικών οίκων,δικηγορικών εταιρειών και 'οσων άλων έχουν συμφέρον να μείνει η Κύπρος χρηματοοικονομικό κέντρο.Αυτοί που κέρδισαν και κερδίζουν ακόμα να συνεισφέρουν πρώτα και αν χρειαστεί να συνδράμουν οι υπόλοιποι που δεν έχουν άμεσο όφελος ούτε από φορολογικούς συντελεστες ούτε άλλα σχετικά.Με την Ευρωπαική Ένωση καταστράφηκαν όλες οι παραγωγικές εταιρείες, σχεδόν, και ένα σωρο άλλοι επαγγελματίες.Τώρα αυτοί θα πληρώσουν από το έλλειμμα τους όχι απλώς για να κρατήσουν όσα κέρδισαν κάποιοι αλλά να συνεχίσουν να κερδίζουν,τώρα που η ελέυθερη αγορά που επικαλούνται για όλους τους άλλους θα τους στείλει στα τάρταρα αν δεν τους γλιτώσει η Κυβέρνηση.
Επομένως δεν κατάλαβες διότι βεβαίως δεν το είπα τόσο καθαρά.Όπως χρεωκοπούν εταιρείες και χάμνουν οι πιστωτές μέρος η όλα τα λεφτά τους έτσι να γίνει και με τις τράπεζες αν δεν βοηθήσουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι.Μην έχει κανένας αμφιβολία ότι αν δοθουν λεφτά άνευ όρων στους τραπεζίτες στην Κύπρο για να συνεχίσουν το πάρτι θα δούμε χειρότερα από την Ελλάδα.Άλλη φορά θα σου πω με παραδείγματα τι εννοώ πάρτι διότι οι παραπάνω δεν φαντάζονται την χλιδή και σπατάλη που γίνεται.Η οικογένεια Τζοχατζόπουλου θα φανεί οικονομική....
Εγώ απλώς έκαμα ένα "statement of fact" θεωρώντας ότι ο Κος Στεφάνου χωρίς να το λέει καθαρά εννοεί ότι θέλουμε δε θέλουμε θα στηρικτούν οι τράπεζες,διότι και να μην θέλουμε θα πληρώσειη κυβέρνηση τις εγγυημένες καταθέσεις.Αυτές είναι πολύ λιγότερες από το σύνολον των καταθέσεων και η διαφορά υπερκαλύπτει την οποιαδήποτε ζημιά.Άρα αν αυτός είναι ο μόνος λόγος που θα στηρίξουμε τις τράπεζες δεν είναι αρκετός.Μιλάς για bank-run.Εννοείται ότι θα προηγηθειεπέμβαση της κυβέρνησης και τα καλά στοιχεία ενεργητικού θα πουληθούν.Αν οι υποχρεώσεις που θα πουληθούν δεν περιλαμβάνουν τις ανασφάλιστες καταθέσεις θα έχουμε ουρά από αγοραστές.Η ουσία είναι ότι υπάρχει κονσένσους σε Ευρώπη και Αμερική να διασώζωνται οι τραπεζίτες και προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι προς το συμφέρον όλων μας.Επιπρόσθετα οι καταθέσεις είναι πληρωτέες σε βάθος χρόνου κλπ
Πιστέυω ότι όπως στοχοποιούνται οι παροχές πρέπει να στοχοποιηθούν και οι διασώζοντες τις τράπεζες.Εκτός από μετόχους,διευθυντές,συμβούλους θα μπορούσαν όλοι όσοι έχουν συμφέρον να συμμετασχουν σε ένα ταμείο και να επενδύσουν στις ΑΜΚ.Θα μπορούσε να είναι τα ταμεία προνοίας τραπεζών,ελεγκτικών οίκων,δικηγορικών εταιρειών και 'οσων άλων έχουν συμφέρον να μείνει η Κύπρος χρηματοοικονομικό κέντρο.Αυτοί που κέρδισαν και κερδίζουν ακόμα να συνεισφέρουν πρώτα και αν χρειαστεί να συνδράμουν οι υπόλοιποι που δεν έχουν άμεσο όφελος ούτε από φορολογικούς συντελεστες ούτε άλλα σχετικά.Με την Ευρωπαική Ένωση καταστράφηκαν όλες οι παραγωγικές εταιρείες, σχεδόν, και ένα σωρο άλλοι επαγγελματίες.Τώρα αυτοί θα πληρώσουν από το έλλειμμα τους όχι απλώς για να κρατήσουν όσα κέρδισαν κάποιοι αλλά να συνεχίσουν να κερδίζουν,τώρα που η ελέυθερη αγορά που επικαλούνται για όλους τους άλλους θα τους στείλει στα τάρταρα αν δεν τους γλιτώσει η Κυβέρνηση.
Επομένως δεν κατάλαβες διότι βεβαίως δεν το είπα τόσο καθαρά.Όπως χρεωκοπούν εταιρείες και χάμνουν οι πιστωτές μέρος η όλα τα λεφτά τους έτσι να γίνει και με τις τράπεζες αν δεν βοηθήσουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι.Μην έχει κανένας αμφιβολία ότι αν δοθουν λεφτά άνευ όρων στους τραπεζίτες στην Κύπρο για να συνεχίσουν το πάρτι θα δούμε χειρότερα από την Ελλάδα.Άλλη φορά θα σου πω με παραδείγματα τι εννοώ πάρτι διότι οι παραπάνω δεν φαντάζονται την χλιδή και σπατάλη που γίνεται.Η οικογένεια Τζοχατζόπουλου θα φανεί οικονομική....
10/06/2012
on Patching too much debt with debt, creates more debt. Then what?
11/06/2012
on Ο κ.Σιαρλή σήμερα,ήταν ξεκάθαρος.Αν θα μπούμε στο μηχ.στήριξης,δεν θα είναι μόνο για τις τράπεζες,αλλά και για δημοσιονομικούς λόγους.Απλά έβαλε και μιά ουρά 'για το μέλλον',εν είδει 'φύλλου συκής',μπας και ξεσηκωθούν πάλι εκεί στην Εζεκία Παπα'ι'ωάννου,και τον αδειάσουν ακόμα μιά φορά.