Τράπεζες, κράτος και «ιδιώτες» επενδυτές
02/03/2012
Το ενδεχόμενο κρατικοποίησης κυπριακών τραπεζών αρχικά με τρόμαξε.
Το κυπριακό δημόσιο δεν χρειάστηκε να κρατικοποιήσει τις κυπριακές τράπεζες το 1974 και θα το κάνει τώρα;
Η ιστορία είναι άλλωστε σε βάρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας του κυπριακού κράτους. Από τις αερομεταφορές μέχρι τα ξενοδοχεία, το μόνο που κατάφερε το κυπριακό δημόσιο είναι να φορτώσει τους φορολογούμενους με ζημιές και χρέη. Οι μόνοι ίσως τομείς που το κράτος δεν ζημιώνει είναι σε ορισμένους ημικρατικούς, που εξακολουθούν να απολαμβάνουν τα οφέλη της μονοπωλιακής (ΑΗΚ) ή της δεσπόζουσας (Cyta) θέσης τους.
Η κομματοκρατία των ημικρατικών οργανισμών – που ξεκινά από τις διοικήσεις τους – είναι αρκετός λόγος για να ενεργοποιηθούν αντικρατικά αντανακλαστικά.
Το κυπριακό κράτος δεν είναι κράτος δικαίου όπως άλλα (οι Moody’s μας δίνουν βαθμολογία Ε για το νομικό μας σύστημα). Είναι ένα πελατειακό κράτος που, όπως αναφέρει ο πρώην υπουργός Οικονομικών, έχει μεγάλη διαφθορά και, όπως λένε ξένοι παρατηρητές, θεωρείται από τα πιο αδιαφανή στην Ευρώπη.
Το ενδεχόμενο, λοιπόν, ότι ένας σχετικά πετυχημένος τομέας της ιδιωτικής οικονομίας όπως ο τραπεζικός θα καταλήξει σε αυτό το αδιαφανές, διεφθαρμένο, πελατειακό κράτος θεωρείται από πολλούς ως η έσχατη επιλογή.
Αυτά τα επιχειρήματα ίσχυαν, βέβαια, μέχρι πριν λίγες μέρες.
Έκτοτε έχουν αλλάξει κάποια σημαντικά δεδομένα.
Οι κυπριακές τράπεζες έχασαν €4,4 δισ. ή το 26% του κυπριακού ΑΕΠ. Ο πλέον πετυχημένος κλάδος της οικονομίας έχασε μέσα σε ένα χρόνο περισσότερα από όσα ήταν τα ελλείμματα του κυπριακού κράτους τα τελευταία χρόνια.
Πέραν αυτού, οι φερόμενοι ως υποψήφιοι μέτοχοι της Λαϊκής Κυπριακής Τράπεζας (η Ρωσική VTB στην οποία συμμετέχει το κράτος με 75%, το Abu Dhabi, το Κατάρ και η China Development Bank) δεν είναι «ιδιωτικά κεφάλαια» αλλά οργανισμοί που ανήκουν σε άλλα (και διαφορετικά από την Κύπρο) κράτη ή κρατίδια.
Γιατί λοιπόν να προτιμήσουμε αυτούς τους μετόχους περισσότερο από το δικό μας κράτος;
Μια πιθανή απάντηση είναι ότι σε αντίθεση με αυτά τα κράτη, το κυπριακό δημόσιο δεν έχει τους πόρους να συμμετέχει μετοχικά στις κυπριακές τράπεζες και θα πρέπει να δανειστεί, αυξάνοντας το δημόσιο χρέος στο 80%.
Αυτό όμως έχει ήδη προεξοφληθεί από τους ξένους οίκους αξιολόγησης, που προβλέπουν εδώ και ένα χρόνο αύξηση του χρέους κατά 5-15% λόγω τραπεζών, και μας έχουν σε junk ή στα όρια του junk.
Πέραν αυτού, η Κύπρος έχει ήδη αποκλειστεί από τις διεθνείς αγορές και ακόμα και αν δεν στηρίξει τις τράπεζες, το κράτος δύσκολα θα ξεφύγει από το διακρατικό δανεισμό.
Μια δεύτερη πιθανή απάντηση είναι ότι σε αντίθεση με αυτά τα κράτη-επενδυτές, το κυπριακό δημόσιο θα προσπαθήσει μέσω των τραπεζών να εξυπηρετεί κομματικούς «πελάτες» με αποτέλεσμα να επιδεινώσει αντί να βελτιώσει την κατάσταση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Με όλα του τα κενά, όμως, το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε το Δεκέμβριο από τη βουλή για κρατική στήριξη των τραπεζών περιορίζει αυτό το ενδεχόμενο δίνοντας ουσιαστικό ρόλο και βέτο στην Κεντρική Τράπεζα σε όλες τις σημαντικές αποφάσεις του Υπουργικού.
Όπως ανέφερα στην αρχή, το κυπριακό κράτος δεν είναι ο ιδεώδης επενδυτής στο κυπριακό τραπεζικό σύστημα. Δεν είναι ούτε το βρετανικό κράτος (που στήριξε, για παράδειγμα, την RBS), ούτε το ελβετικό (που στήριξε τη UBS), ούτε το γερμανικό (που στήριξε την Commerzbank).
Δεν έχω πειστεί όμως ότι τη δεδομένη στιγμή το κυπριακό κράτος είναι χειρότερη λύση από αυτές που ακούγονται.
Το κράτος μπορεί σήμερα να συμμετέχει στη Λαϊκή με τους όρους που θα επιλέξει.
Αν η τράπεζα τα καταφέρει, το κράτος θα είναι σε θέση να πωλήσει τις μετοχές του με ευνοϊκότερους όρους και σημαντικό όφελος.
Αν η τράπεζα δεν τα καταφέρει, το κράτος θα οδηγηθεί σε ακόμα μεγαλύτερες διακρατικές εξαρτήσεις από αυτές που έχει σήμερα.
Η άποψη ότι πρέπει να οδηγηθούμε στο σημείο των υπερβολικών εξαρτήσεων από μόνοι μας – πριν καν προσπαθήσουμε να τα καταφέρουμε αυτόνομα – δεν με έχει πείσει.
Προτιμώ, άλλωστε, τους κινδύνους που ξέρω (αύξηση χρέους, κομματικοποίηση τραπεζών) παρά αυτούς που δεν ξέρω.
Αντώνης Έλληνας
Επίκουρος Καθηγητής Πολιτικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κύπρου
Το κυπριακό δημόσιο δεν χρειάστηκε να κρατικοποιήσει τις κυπριακές τράπεζες το 1974 και θα το κάνει τώρα;
Η ιστορία είναι άλλωστε σε βάρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας του κυπριακού κράτους. Από τις αερομεταφορές μέχρι τα ξενοδοχεία, το μόνο που κατάφερε το κυπριακό δημόσιο είναι να φορτώσει τους φορολογούμενους με ζημιές και χρέη. Οι μόνοι ίσως τομείς που το κράτος δεν ζημιώνει είναι σε ορισμένους ημικρατικούς, που εξακολουθούν να απολαμβάνουν τα οφέλη της μονοπωλιακής (ΑΗΚ) ή της δεσπόζουσας (Cyta) θέσης τους.
Η κομματοκρατία των ημικρατικών οργανισμών – που ξεκινά από τις διοικήσεις τους – είναι αρκετός λόγος για να ενεργοποιηθούν αντικρατικά αντανακλαστικά.
Το κυπριακό κράτος δεν είναι κράτος δικαίου όπως άλλα (οι Moody’s μας δίνουν βαθμολογία Ε για το νομικό μας σύστημα). Είναι ένα πελατειακό κράτος που, όπως αναφέρει ο πρώην υπουργός Οικονομικών, έχει μεγάλη διαφθορά και, όπως λένε ξένοι παρατηρητές, θεωρείται από τα πιο αδιαφανή στην Ευρώπη.
Το ενδεχόμενο, λοιπόν, ότι ένας σχετικά πετυχημένος τομέας της ιδιωτικής οικονομίας όπως ο τραπεζικός θα καταλήξει σε αυτό το αδιαφανές, διεφθαρμένο, πελατειακό κράτος θεωρείται από πολλούς ως η έσχατη επιλογή.
Αυτά τα επιχειρήματα ίσχυαν, βέβαια, μέχρι πριν λίγες μέρες.
Έκτοτε έχουν αλλάξει κάποια σημαντικά δεδομένα.
Οι κυπριακές τράπεζες έχασαν €4,4 δισ. ή το 26% του κυπριακού ΑΕΠ. Ο πλέον πετυχημένος κλάδος της οικονομίας έχασε μέσα σε ένα χρόνο περισσότερα από όσα ήταν τα ελλείμματα του κυπριακού κράτους τα τελευταία χρόνια.
Πέραν αυτού, οι φερόμενοι ως υποψήφιοι μέτοχοι της Λαϊκής Κυπριακής Τράπεζας (η Ρωσική VTB στην οποία συμμετέχει το κράτος με 75%, το Abu Dhabi, το Κατάρ και η China Development Bank) δεν είναι «ιδιωτικά κεφάλαια» αλλά οργανισμοί που ανήκουν σε άλλα (και διαφορετικά από την Κύπρο) κράτη ή κρατίδια.
Γιατί λοιπόν να προτιμήσουμε αυτούς τους μετόχους περισσότερο από το δικό μας κράτος;
Μια πιθανή απάντηση είναι ότι σε αντίθεση με αυτά τα κράτη, το κυπριακό δημόσιο δεν έχει τους πόρους να συμμετέχει μετοχικά στις κυπριακές τράπεζες και θα πρέπει να δανειστεί, αυξάνοντας το δημόσιο χρέος στο 80%.
Αυτό όμως έχει ήδη προεξοφληθεί από τους ξένους οίκους αξιολόγησης, που προβλέπουν εδώ και ένα χρόνο αύξηση του χρέους κατά 5-15% λόγω τραπεζών, και μας έχουν σε junk ή στα όρια του junk.
Πέραν αυτού, η Κύπρος έχει ήδη αποκλειστεί από τις διεθνείς αγορές και ακόμα και αν δεν στηρίξει τις τράπεζες, το κράτος δύσκολα θα ξεφύγει από το διακρατικό δανεισμό.
Μια δεύτερη πιθανή απάντηση είναι ότι σε αντίθεση με αυτά τα κράτη-επενδυτές, το κυπριακό δημόσιο θα προσπαθήσει μέσω των τραπεζών να εξυπηρετεί κομματικούς «πελάτες» με αποτέλεσμα να επιδεινώσει αντί να βελτιώσει την κατάσταση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Με όλα του τα κενά, όμως, το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε το Δεκέμβριο από τη βουλή για κρατική στήριξη των τραπεζών περιορίζει αυτό το ενδεχόμενο δίνοντας ουσιαστικό ρόλο και βέτο στην Κεντρική Τράπεζα σε όλες τις σημαντικές αποφάσεις του Υπουργικού.
Όπως ανέφερα στην αρχή, το κυπριακό κράτος δεν είναι ο ιδεώδης επενδυτής στο κυπριακό τραπεζικό σύστημα. Δεν είναι ούτε το βρετανικό κράτος (που στήριξε, για παράδειγμα, την RBS), ούτε το ελβετικό (που στήριξε τη UBS), ούτε το γερμανικό (που στήριξε την Commerzbank).
Δεν έχω πειστεί όμως ότι τη δεδομένη στιγμή το κυπριακό κράτος είναι χειρότερη λύση από αυτές που ακούγονται.
Το κράτος μπορεί σήμερα να συμμετέχει στη Λαϊκή με τους όρους που θα επιλέξει.
Αν η τράπεζα τα καταφέρει, το κράτος θα είναι σε θέση να πωλήσει τις μετοχές του με ευνοϊκότερους όρους και σημαντικό όφελος.
Αν η τράπεζα δεν τα καταφέρει, το κράτος θα οδηγηθεί σε ακόμα μεγαλύτερες διακρατικές εξαρτήσεις από αυτές που έχει σήμερα.
Η άποψη ότι πρέπει να οδηγηθούμε στο σημείο των υπερβολικών εξαρτήσεων από μόνοι μας – πριν καν προσπαθήσουμε να τα καταφέρουμε αυτόνομα – δεν με έχει πείσει.
Προτιμώ, άλλωστε, τους κινδύνους που ξέρω (αύξηση χρέους, κομματικοποίηση τραπεζών) παρά αυτούς που δεν ξέρω.
Αντώνης Έλληνας
Επίκουρος Καθηγητής Πολιτικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κύπρου
46 comments
02/03/2012
on Excellent article I agree
02/03/2012
on να γίνει ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΗ΅σταθερότητας
1. Δέν αυξάνετε το δημόσιο χρέος αφού σε αυτό θα συνεισφέρουν και οι τράπεζες που έχουν και ευθυνη για τις ζημίες, ξένοι επενδυτές, ντοπιοι θεσμικοί, ισος και λίγα το κράτος....κλπ κλπ κλπ
2. δέν χάνουμε τις τράπεζες και δεν θα ΄κινδυνευουμε να πάθουμε αυτά που πάθαμε απο τον Βγενόπουλο
το πιο πάνω ταμείο θα είναι παρόμοιο με το αμερικάνικο TARP αλλά μέσα θα μπούνε και ιδιωτικά κεφάλαια.....
την πιο πάνω εισήγηση την γράφω εδώ και 2 μήνες πριν ανακοινωθούν οι ζημίες, γράφω συνεχώς οτι για τα σκουπίδια που μας κάνανε οι ξένοι οικοι έχουν απόλυτο δίκιο και οτι είμαστε σκουπίδια λόγο τραπεζών. Οι τράπεζες μας δέν είναι σκουπίδια, είναι σκουπιδότοποι (π.χ κοτσιάτης) και οσο δεν το καταλαβαίνουμε αυτό να τες βοηθήσουμε τόσο πιο πολύ θα διαρκεί αυτή κρίση...............
εκτός απο την πιο πάνω εισήγηση(ταμειο ΧΣ) οι άλλες εισσηγήσεις καταστρέφουν 180,000 μετόχους και αυτό θα κάνει μεγάλη ζημιά στην οικονομία μεσοπρόθεσμα. Να γίνει στηριξης των τραπεζών απο το ταμειο το οποιο θα πιασει μετοχές εξαγοράσιμες με μια καλή απόδοση π.χ 10% και οχι με κανονικές μετοχές για να μην καταστραφουν οι υφιστάμενοι μέτοχοι (βλέπε ελληνικο ταμειο ΧΣ)
1. Δέν αυξάνετε το δημόσιο χρέος αφού σε αυτό θα συνεισφέρουν και οι τράπεζες που έχουν και ευθυνη για τις ζημίες, ξένοι επενδυτές, ντοπιοι θεσμικοί, ισος και λίγα το κράτος....κλπ κλπ κλπ
2. δέν χάνουμε τις τράπεζες και δεν θα ΄κινδυνευουμε να πάθουμε αυτά που πάθαμε απο τον Βγενόπουλο
το πιο πάνω ταμείο θα είναι παρόμοιο με το αμερικάνικο TARP αλλά μέσα θα μπούνε και ιδιωτικά κεφάλαια.....
την πιο πάνω εισήγηση την γράφω εδώ και 2 μήνες πριν ανακοινωθούν οι ζημίες, γράφω συνεχώς οτι για τα σκουπίδια που μας κάνανε οι ξένοι οικοι έχουν απόλυτο δίκιο και οτι είμαστε σκουπίδια λόγο τραπεζών. Οι τράπεζες μας δέν είναι σκουπίδια, είναι σκουπιδότοποι (π.χ κοτσιάτης) και οσο δεν το καταλαβαίνουμε αυτό να τες βοηθήσουμε τόσο πιο πολύ θα διαρκεί αυτή κρίση...............
εκτός απο την πιο πάνω εισήγηση(ταμειο ΧΣ) οι άλλες εισσηγήσεις καταστρέφουν 180,000 μετόχους και αυτό θα κάνει μεγάλη ζημιά στην οικονομία μεσοπρόθεσμα. Να γίνει στηριξης των τραπεζών απο το ταμειο το οποιο θα πιασει μετοχές εξαγοράσιμες με μια καλή απόδοση π.χ 10% και οχι με κανονικές μετοχές για να μην καταστραφουν οι υφιστάμενοι μέτοχοι (βλέπε ελληνικο ταμειο ΧΣ)
02/03/2012
on Έχει ήδη ψηφιστει εδώ και 3 μήνες..
http://www.stockwatch.com.cy/nqcontent.cfm?a_name=news_view&ann_id=145479
http://www.stockwatch.com.cy/nqcontent.cfm?a_name=news_view&ann_id=145479
04/03/2012
on In response to Ttantis comment:
TARP was made up of printed money.... Cyprus does not have the power to print money of its own..
As in every country, the government of Cyprus is the lender of last resort when it comes to bailing out the banks. The CY government has no money to support its own expenses let alone the banks... Unless we want the IMF&EU to start running our affairs, the private sector must rely on its own efforts to salvage their sinking ship.
Not too long ago, Cyprus had a strong and solvent banking sector...not too long ago Cyprus was running a surplus...Now, we are facing doomsday... Everybody is running around like a chicken without a head neglecting to ask how we got here in the first place.... Find the cause to understand the effect and I am afraid the cause is a set variables and shadow sub-variables interwoven in the complexity of global financial engineering, thus impossible to decipher exactly what happened...
One thing is certain: too much government intervention will cause the private sector to shrink.....
TARP was made up of printed money.... Cyprus does not have the power to print money of its own..
As in every country, the government of Cyprus is the lender of last resort when it comes to bailing out the banks. The CY government has no money to support its own expenses let alone the banks... Unless we want the IMF&EU to start running our affairs, the private sector must rely on its own efforts to salvage their sinking ship.
Not too long ago, Cyprus had a strong and solvent banking sector...not too long ago Cyprus was running a surplus...Now, we are facing doomsday... Everybody is running around like a chicken without a head neglecting to ask how we got here in the first place.... Find the cause to understand the effect and I am afraid the cause is a set variables and shadow sub-variables interwoven in the complexity of global financial engineering, thus impossible to decipher exactly what happened...
One thing is certain: too much government intervention will cause the private sector to shrink.....
02/03/2012
on επιδή τίποτα δεν θα γίνει οσο αφορά ΤΧΣ, οι 180,000 μέτοχοι των τραπεζών θα γίνουν dilluted σε τόσο μεγάλο βαθμό που δεν θα πάρουν ποτέ τα λεφτά τους πίσω ουτε και οσοι αγόρασαν πριν μόλις 3 χρονια . Π.χ Κύπρου 5-6 ευρω και Λαική 2.5 - 3 ευρώ.
Μια άλλη καλή λύση είναι να πούμε της Ευρωπαικής Αρχής τραπεζών οτι δεν θα κάνουμε τοσο μεγάλες αυξήσες κεφαλαιων τώρα αλλά να πάρουμε πάνω τα εποπτικά 1% το έτος απο τα λειτουργικα κέρδη η και μικρές αυξήσεις κεφαλαιών. Τι μπορουν να μας κάνουν? πρόστιμο? ας το βάλουν , δεν ξέρω εαν θα υπάρξουν σοβαρές αλλες επιπτώσεις αλλά λογικα δεν θα υπάρξουν. Να πάμε με την Βασιλεια ιιι που θέλει εποπτικά σταδιακά πάνω και οχι άμεσα. Η κεντρική τράπεζα μας δεν έπρεπε να δει αυτό το ενδεχόμενο?/ Η κεντρική τράπεζα Κύπρου δεν έχει άποψη η μάλλον η ΕΑΤ δεν πρέπει να λαμβάνει υπόψη την Κεντρική τράπεζα της κάθε χώρας? εαν Η κεντρική μας πει οτι θα πάρουμε πάνω τα εποπτικά σιγά σιγα , τι θα κάνει η ΕΑΤ ??????????
γιατι δεν κάναμε παραστάσεις για το πιο πάνω θέμα?? ειμαστε απλά θεατές σε μια σφαγή των μετόχων και αρπαγή των τραπεζών μας??
να πώ ακόμα κάτι......τι θα γινει σε περίπτωση που δεν ασκηθούν ολα τα rights της Κύπρου? να πιάσει ο Ρωσσος άλλο 10%?? τι γίνετε σε περίπτωση που δεν δεκτουν οι κάτοχοι των ΜΑΕΚ την ανταλλαγη?
Μια άλλη καλή λύση είναι να πούμε της Ευρωπαικής Αρχής τραπεζών οτι δεν θα κάνουμε τοσο μεγάλες αυξήσες κεφαλαιων τώρα αλλά να πάρουμε πάνω τα εποπτικά 1% το έτος απο τα λειτουργικα κέρδη η και μικρές αυξήσεις κεφαλαιών. Τι μπορουν να μας κάνουν? πρόστιμο? ας το βάλουν , δεν ξέρω εαν θα υπάρξουν σοβαρές αλλες επιπτώσεις αλλά λογικα δεν θα υπάρξουν. Να πάμε με την Βασιλεια ιιι που θέλει εποπτικά σταδιακά πάνω και οχι άμεσα. Η κεντρική τράπεζα μας δεν έπρεπε να δει αυτό το ενδεχόμενο?/ Η κεντρική τράπεζα Κύπρου δεν έχει άποψη η μάλλον η ΕΑΤ δεν πρέπει να λαμβάνει υπόψη την Κεντρική τράπεζα της κάθε χώρας? εαν Η κεντρική μας πει οτι θα πάρουμε πάνω τα εποπτικά σιγά σιγα , τι θα κάνει η ΕΑΤ ??????????
γιατι δεν κάναμε παραστάσεις για το πιο πάνω θέμα?? ειμαστε απλά θεατές σε μια σφαγή των μετόχων και αρπαγή των τραπεζών μας??
να πώ ακόμα κάτι......τι θα γινει σε περίπτωση που δεν ασκηθούν ολα τα rights της Κύπρου? να πιάσει ο Ρωσσος άλλο 10%?? τι γίνετε σε περίπτωση που δεν δεκτουν οι κάτοχοι των ΜΑΕΚ την ανταλλαγη?
02/03/2012
on http://www.bloomberg.com/news/2012-03-01/putin-buyback-plan-for-vtb-denounced-as-political-interference.html
An article that shows how VTB the Russian proposed investor in Laiki acts...if we want such an investor whatever happens to us well done to us...
The above article supports Mr Ellinas excellent article and his views.
An article that shows how VTB the Russian proposed investor in Laiki acts...if we want such an investor whatever happens to us well done to us...
The above article supports Mr Ellinas excellent article and his views.
03/03/2012
on http://themoscownews.com/business/20120301/189504496.html
So much for VTB buying Popular bank
So much for VTB buying Popular bank
02/03/2012
on Πολύ καλό το αρθρο σας κ. Ελληνα. Better the devil you know than the one you don't :).
Να προσθέσω οτι ο κίνδυνος λεηλασίας μιάς τράπεζας από αμφιβόλου εντιμότητας ξένους επενδυτές είναι πολύ μεγάλος όταν το κεφάλιαο των τραπεζών είναι ισχνό. Με μιά επένδυση του 1 δις. κάποιος σήμερα μπορεί να αποκτήσει πλήρη ελεγχο τράπεζας με ισολογισμό 40 και πλέον δις. Το να μπαλώσουμε τρύπες με ξάνα χρήματα μπορεί εύκολα να προκαλέσει πολλαπλάσιες καταστροφές στο μέλλον. Αρκεί να δεί κάποιος τι έγινε στην περίπτωση BCCI:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bank_of_Credit_and_Commerce_International
Να προσθέσω οτι ο κίνδυνος λεηλασίας μιάς τράπεζας από αμφιβόλου εντιμότητας ξένους επενδυτές είναι πολύ μεγάλος όταν το κεφάλιαο των τραπεζών είναι ισχνό. Με μιά επένδυση του 1 δις. κάποιος σήμερα μπορεί να αποκτήσει πλήρη ελεγχο τράπεζας με ισολογισμό 40 και πλέον δις. Το να μπαλώσουμε τρύπες με ξάνα χρήματα μπορεί εύκολα να προκαλέσει πολλαπλάσιες καταστροφές στο μέλλον. Αρκεί να δεί κάποιος τι έγινε στην περίπτωση BCCI:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bank_of_Credit_and_Commerce_International
02/03/2012
on Ανεξάρτητε, δεν έχει περάσει όύτε ένα 24ωρο που εγραφες εδώ στο blog ως απάντηση στον Φύλαρχο ότι : "Δεν συμφωνώ μαζί σας ότι η κυβέρνηση, σε μιά ελεύθερη οικονομία, εχει την ευθύνη να στηρίζει τις τράπεζες, οταν αυτές κάνουν μεγάλες επεκτάσεις και ανοίγματα στο εξωτερικό. Αυτή είναι μιά απεχθής μορφή καπιταλισμού η οποία δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα."
Τώρα συμφωνάς ακριβώς με την αντίθετη θέση!!! Πόσες αντιφάσεις ανεξάρτητε, πόσες??? Κατά τα άλλα ισχυρίζεσαι πως είμαι ...εγώ ο συγχισμένος :-)
Τώρα συμφωνάς ακριβώς με την αντίθετη θέση!!! Πόσες αντιφάσεις ανεξάρτητε, πόσες??? Κατά τα άλλα ισχυρίζεσαι πως είμαι ...εγώ ο συγχισμένος :-)
02/03/2012
on παρατηρητή,
Που βλέπεις την αντίφαση; Ενας αμφιβόλου εντιμότητας ξένος επενδυτής δεν είναι η λύση αλλά η απαρχή νέων περιπετειών με ακόμη μεγαλύτερο λογαριασμό γιά το φορολογούμενο. Αυτό μπορεί να αποφευχθεί με την συμμετοχή του κράτους. Εδώ που εφθασε το τραπεζικό σύστημα το μη χείρον βέλτιστον.
Που βλέπεις την αντίφαση; Ενας αμφιβόλου εντιμότητας ξένος επενδυτής δεν είναι η λύση αλλά η απαρχή νέων περιπετειών με ακόμη μεγαλύτερο λογαριασμό γιά το φορολογούμενο. Αυτό μπορεί να αποφευχθεί με την συμμετοχή του κράτους. Εδώ που εφθασε το τραπεζικό σύστημα το μη χείρον βέλτιστον.
03/03/2012
on Φίλε Ανεξάρτητε,
η επιλογή του κράτους θα πρέπει να είναι η ύστατη, η τελευταία ακραία επιλογή. Θα είναι τρομακτικά πολύπλοκο και επικίνδυνο να περάσουν οι τράπεζες από το υφιστάμενο καθεστώς στο κρατικό και μετά εξίσουν πολύπλοκο να ξαναπαράσουν πίσω στο παλιό τους καθεστώς. Όπου αναμίχθηκε το κράτος είχαμε τεράστιες ζημιές σε φυσιολογικούς καιρούς και όχι μόνο σε περιόδους κρίσεων. Δες π.χ τι έγινε με τις κυπριακές αερογραμμές κλπ και στο τέλος θα πληρώσουμε όλοι εμείς, ο απλός κόσμος (και εμείς είμαστε απλός κόσμος ανεξάρτητε ασχέτως αν δεν είμαστε του ...Λαικού Κινήματος :-) ).
Θα μου πεις βέβαια μα και σήμερα που δεν είναι κρατικές οι τράπεζες είχαμε ζημιές. Αυτό όμως έχει γίνει μόνο σε μια ξεχωριστή περίπτωση και για πολύ exceptional λόγους, την απομείωση των ελληνικών ομολόγων. Όμως καθ' όλη την δειάρκεια της ζωής τους οι τράπεζές της Κύπρου ήταν κερδοφόρες και παρά το λάθος που έγινε από τα ΔΣ με την υπέρμετρη αγορά των ελληνικών ομολόγων, το οποίο επαναλαμβάνω ήταν ένα exceptional λάθος σε εξαιρετικά μοναδικές συνθήκες, οι τράπεζες μας εξακολουθούν στα υπόλοιπα να είναι κερδοφόρες.
Αλίμονο λοιπόν αν πιάσουμε αυτές τις τράπεζες και τις παραδώσουμε σε μια κρατική μηχανή η οποία όχι exceptionally αλλά ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙ στην διαχείρηση οποιασδήποτε επιχείρησης (δεν μιλώ για την σημερινή κυβέρνηση, μην με παρεξηγήσεις, μιλώ διαχρονικά και όχι μόνο για τη δική μας χώρα).
η επιλογή του κράτους θα πρέπει να είναι η ύστατη, η τελευταία ακραία επιλογή. Θα είναι τρομακτικά πολύπλοκο και επικίνδυνο να περάσουν οι τράπεζες από το υφιστάμενο καθεστώς στο κρατικό και μετά εξίσουν πολύπλοκο να ξαναπαράσουν πίσω στο παλιό τους καθεστώς. Όπου αναμίχθηκε το κράτος είχαμε τεράστιες ζημιές σε φυσιολογικούς καιρούς και όχι μόνο σε περιόδους κρίσεων. Δες π.χ τι έγινε με τις κυπριακές αερογραμμές κλπ και στο τέλος θα πληρώσουμε όλοι εμείς, ο απλός κόσμος (και εμείς είμαστε απλός κόσμος ανεξάρτητε ασχέτως αν δεν είμαστε του ...Λαικού Κινήματος :-) ).
Θα μου πεις βέβαια μα και σήμερα που δεν είναι κρατικές οι τράπεζες είχαμε ζημιές. Αυτό όμως έχει γίνει μόνο σε μια ξεχωριστή περίπτωση και για πολύ exceptional λόγους, την απομείωση των ελληνικών ομολόγων. Όμως καθ' όλη την δειάρκεια της ζωής τους οι τράπεζές της Κύπρου ήταν κερδοφόρες και παρά το λάθος που έγινε από τα ΔΣ με την υπέρμετρη αγορά των ελληνικών ομολόγων, το οποίο επαναλαμβάνω ήταν ένα exceptional λάθος σε εξαιρετικά μοναδικές συνθήκες, οι τράπεζες μας εξακολουθούν στα υπόλοιπα να είναι κερδοφόρες.
Αλίμονο λοιπόν αν πιάσουμε αυτές τις τράπεζες και τις παραδώσουμε σε μια κρατική μηχανή η οποία όχι exceptionally αλλά ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙ στην διαχείρηση οποιασδήποτε επιχείρησης (δεν μιλώ για την σημερινή κυβέρνηση, μην με παρεξηγήσεις, μιλώ διαχρονικά και όχι μόνο για τη δική μας χώρα).
03/03/2012
on Φίλε παρατηρητή,
Σου συστήνω να διαβάσεις το αρθρο των Akerlof και Romer στο Brookings Papers, "Looting: the economic underworld of bankruptcy for profit" , γιά να αντιληφθείς ελπίζω οτι οι τράπεζες παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο από αυτόν της κακής διαχείρισης απο το κράτος, αν πέσουν σε λανθασμένα χέρια.
http://www.signallake.com/innovation/Looting1993.pdf
Καλό διάβασμα.
Σου συστήνω να διαβάσεις το αρθρο των Akerlof και Romer στο Brookings Papers, "Looting: the economic underworld of bankruptcy for profit" , γιά να αντιληφθείς ελπίζω οτι οι τράπεζες παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο από αυτόν της κακής διαχείρισης απο το κράτος, αν πέσουν σε λανθασμένα χέρια.
http://www.signallake.com/innovation/Looting1993.pdf
Καλό διάβασμα.
03/03/2012
on Ανεξάρτητε,
οκ, θα διαβάσω το άρθρο και θα σου πω την γνώμη μου...
οκ, θα διαβάσω το άρθρο και θα σου πω την γνώμη μου...
02/03/2012
on Ίσως να πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί στο τι γράφουμε και τι διαβάζουμε.
Οι κυπριακές τράπεζες όντως έχασαν €4,4 δισ. αλλά δεν έχασαν το 26% του κυπριακού ΑΕΠ. Έχασαν ποσό που αντιστοιχεί στο 26% του κυπριακού ΑΕΠ. Επίσης τα ποσά που έχασαν ανήκαν κατά 60% για την Λαική και 45% για την Κύπρου σε ξένους, οπότε δεν χάθηκαν από τον κυπριακό πλούτο. Όσο για τους Κύπριους που έχασαν τα λεφτά τους στην μείωση των τιμών των μετοχών, ας πρόσεχαν. Ο επόμενος μεγαλύτερος χαμένος είναι το κράτος που δεν θα εισπράξει εταιρικό φόρο εισοδήματος για μερικά χρόνια από τις τράπεζες.
Το ζητούμενο δεν είναι το ποιος είναι ο ιδιοκτήτης αλλά ποιος είναι ο επόπτης, όσο αφορά τις τράπεζες. Αυτό είναι αλήθεια και για την Κύπρο (Ορφανίδης), και τις ΗΠΑ (Greenspan) αλλά και την Ευρώπη(Jean-Claude Trichet).
Στην Κεντρική Τράπεζα ελπίζω να έμαθαν από τα λάθη τους. Λίγη ταπεινοφροσύνη δεν βλάπτει από τους κεντρικούς τραπεζίτες.
Οι κυπριακές τράπεζες όντως έχασαν €4,4 δισ. αλλά δεν έχασαν το 26% του κυπριακού ΑΕΠ. Έχασαν ποσό που αντιστοιχεί στο 26% του κυπριακού ΑΕΠ. Επίσης τα ποσά που έχασαν ανήκαν κατά 60% για την Λαική και 45% για την Κύπρου σε ξένους, οπότε δεν χάθηκαν από τον κυπριακό πλούτο. Όσο για τους Κύπριους που έχασαν τα λεφτά τους στην μείωση των τιμών των μετοχών, ας πρόσεχαν. Ο επόμενος μεγαλύτερος χαμένος είναι το κράτος που δεν θα εισπράξει εταιρικό φόρο εισοδήματος για μερικά χρόνια από τις τράπεζες.
Το ζητούμενο δεν είναι το ποιος είναι ο ιδιοκτήτης αλλά ποιος είναι ο επόπτης, όσο αφορά τις τράπεζες. Αυτό είναι αλήθεια και για την Κύπρο (Ορφανίδης), και τις ΗΠΑ (Greenspan) αλλά και την Ευρώπη(Jean-Claude Trichet).
Στην Κεντρική Τράπεζα ελπίζω να έμαθαν από τα λάθη τους. Λίγη ταπεινοφροσύνη δεν βλάπτει από τους κεντρικούς τραπεζίτες.
03/03/2012
on Αγαπητέ, δεν είναι ακριβώς έτσι. Επειδή οι ζημιες που προέρχονται απο το κούρεμα των ομολόγων δεν φοροαπαλλάσσονται. Δηλαδή οι τράπεζες θα συνεχίσουν να πληρώνουν εταιρικό φόρο στα κερδη τους (που υπάρχουν πριν το κούρεμα)
02/03/2012
on .
What I want to know is who decided to buy Greek gnt bonds,
when were they bought and for how match
Was the decision to buy correct AT THE TIME.The answer is definitely no if only they did some reading and looked at the big picture.But sorry they knew everything.You know whom I am talking about.
Did the boards ot the banks show some respect towards their shareholders the owners of the banks and dismiss the people that decided to buy Greek gnt bonds and thus through their decisions bring two banks with histories of over 100 years to the brink of collapse?
What is the Cysec doing about these issues.Any answers?
What are the boards doing?
Corporate Governance is a theoretical concept.Shame on you boards if you do nothing.We have other investment choices outside Cyprus.
It would be best to get some official answers to the above by the banking boards before the end of the rights issues etc of the banks.
To regain our trust you have to tell us who were to bleme and what cosequences they had.
And by the way what happened was not a Tsounami.It was a Mari
What I want to know is who decided to buy Greek gnt bonds,
when were they bought and for how match
Was the decision to buy correct AT THE TIME.The answer is definitely no if only they did some reading and looked at the big picture.But sorry they knew everything.You know whom I am talking about.
Did the boards ot the banks show some respect towards their shareholders the owners of the banks and dismiss the people that decided to buy Greek gnt bonds and thus through their decisions bring two banks with histories of over 100 years to the brink of collapse?
What is the Cysec doing about these issues.Any answers?
What are the boards doing?
Corporate Governance is a theoretical concept.Shame on you boards if you do nothing.We have other investment choices outside Cyprus.
It would be best to get some official answers to the above by the banking boards before the end of the rights issues etc of the banks.
To regain our trust you have to tell us who were to bleme and what cosequences they had.
And by the way what happened was not a Tsounami.It was a Mari
04/03/2012
on Bank Shareholders have rights and they can pursue legal action against the directors for : directors' failure to diligently control the financial position of the bank.
Directors are under a duty and obligation to:
1) to act in good faith in the best interests of the company
2) to act with care and diligence
3) to prevent insolvent trading...........
............
Directors are under a duty and obligation to:
1) to act in good faith in the best interests of the company
2) to act with care and diligence
3) to prevent insolvent trading...........
............
02/03/2012
on Παναγιώτη τι μας λές? λες ας πρόσεχαν οι μέτοχοι? τι φταινε οι μέτοχοι εαν ο Βγενόπουλος και ο Ηλιάδης φόρτωσαν τις τράπεζες Ελληνικά ομόλογα?
λες 60% της Κύπρου σε ξένους και 45% της Λαικής σε ξένους? Η κύπρου ανήκει 60% σε ξένους?
ΝΑΙ χάθηκαν 4 δις απο τον Κυπριακό πλούτο με τον εξής τρόπο. Ποσοι Κύπριοι αγόρασαν μετοχές αυτών των τραπεζών τα τελευταια 3 χρόνια? Η Κύπρου είταν απο 3-6 ευρω και η Λαικη 2-3 ευρώ. Ποσοι αγορασαν , τεράστια ποσά . Εχασαν 85% των λεφτών τους. Αυτα δεν είναι ζημιά?
λες 60% της Κύπρου σε ξένους και 45% της Λαικής σε ξένους? Η κύπρου ανήκει 60% σε ξένους?
ΝΑΙ χάθηκαν 4 δις απο τον Κυπριακό πλούτο με τον εξής τρόπο. Ποσοι Κύπριοι αγόρασαν μετοχές αυτών των τραπεζών τα τελευταια 3 χρόνια? Η Κύπρου είταν απο 3-6 ευρω και η Λαικη 2-3 ευρώ. Ποσοι αγορασαν , τεράστια ποσά . Εχασαν 85% των λεφτών τους. Αυτα δεν είναι ζημιά?
02/03/2012
on Βεβαίως ας πρόσεχαν. Οι μέτοχοι έκλεξαν το Βγενόπουλο. Οι μέτοχοι αγόραζαν φουσκωμένες μετοχές εξαιτίας του φάκτορα Βγενόπουλλου. Αν υπήρχε τρόπος θα τον ψήφιζαν και για πρόεδρο της Δημοκρατίας. Αν δεν συμφωνούσαν όταν φόρτωνε ομόλογα ας πωλούσαν τις μετοχές τους. Για αυτό υπάρχει το Χρηματιστήριο.
Διάβασε καλύτερα την αναφορά μου σε ποσοστά Κυπρίων και ξένων. Εσυχύστηκες φαίνεται.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα που χάνουν οι πλούσιοι Κύπριοι τα λεφτά τους. Παρόλο που θεωρώ τον εαυτό μου πλούσιο, αντιθέτως χαίρομε. Πιθανόν οι περισσότεροι να είναι επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν, δημόσιοι υπάλληλοι που κουνοσκυλιάζουν ή κληρονόμοι του παππού του βοσκού που αγόρασε ξερότοπο στην παραλία για να βόσκουν τα ζώα και που πούλησαν τα εγγόνια για δεκάδες εκατομμύρια. Όλα εδώ πληρώνονται.
Λυπούμε τα ταμεία προνοίας που επενδύουν τα λεφτά των εργαζομένων σε μετοχές. Cash is King, my friend.
Διάβασε καλύτερα την αναφορά μου σε ποσοστά Κυπρίων και ξένων. Εσυχύστηκες φαίνεται.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα που χάνουν οι πλούσιοι Κύπριοι τα λεφτά τους. Παρόλο που θεωρώ τον εαυτό μου πλούσιο, αντιθέτως χαίρομε. Πιθανόν οι περισσότεροι να είναι επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν, δημόσιοι υπάλληλοι που κουνοσκυλιάζουν ή κληρονόμοι του παππού του βοσκού που αγόρασε ξερότοπο στην παραλία για να βόσκουν τα ζώα και που πούλησαν τα εγγόνια για δεκάδες εκατομμύρια. Όλα εδώ πληρώνονται.
Λυπούμε τα ταμεία προνοίας που επενδύουν τα λεφτά των εργαζομένων σε μετοχές. Cash is King, my friend.
02/03/2012
on Βεβαίως Σάββα μου, ας πρόσεχαν οι μέτοχοι. Όταν επενδύεις αναλαμβάνεις ρίσκο. Αν έβγαζες λεφτά θα το έπαιζες ότι είσαι και σπουδαίος χρηματιστής. Αν ήσουν τόσο σπουδαίος θα έβλεπες τις ματσαράγκες που έκαμναν οι τράπεζες και θα έμενες μακριά.
02/03/2012
on Eπαμεινώνδα μιλώ για τους Κύπριους επενδυτές , τα ταμεία προνοιας, ασφαλιστικές εταιρείες κλπ κλπ και οχι για μένα.
Αυτοί είναι το θέμα μας , αυτοί ειναι η Οικονομία μας. Για αυτό εγώ λέω οτι πρέπει να στηρικτουν οι τράπεζες να μπορούν αυτές με την σειρά τους να βοηθήσουν την οικονομία .
Παναγιώτη δεν επέλεξαν οι μέτοχοι τον Βγενόπουλο, ήρθε μονος toy αφού τον άφησε ο Λαζαρίδης να αγοράσει το ποσοστό της HSBC.
Επαμεινώνδα, τις ματσαράγκες τις έβλεπα......και όταν μιλώ για καταστραμένους μετόχους δεν σημαίνει οτι είμαι και εγώ σε αυτούς.. Εδώ συζητάμε για την οικονομία μας, λέμε κάποια πράγματα με την ελπίδα οτι θα βοηθήσουμε κάπως. Δέν είμαι εδώ για να γράφω αγοράστε την τάδε μετοχή πουλάτε την άλλη μετοχή. Επαμεινώνδα δεν υπάρχουν "σπουδαιοι χρηματιστές" δέν υπάρχουν τέτοιοι στα χρηματιστήρια.......μόνον στα παραμύθια..
Αυτοί είναι το θέμα μας , αυτοί ειναι η Οικονομία μας. Για αυτό εγώ λέω οτι πρέπει να στηρικτουν οι τράπεζες να μπορούν αυτές με την σειρά τους να βοηθήσουν την οικονομία .
Παναγιώτη δεν επέλεξαν οι μέτοχοι τον Βγενόπουλο, ήρθε μονος toy αφού τον άφησε ο Λαζαρίδης να αγοράσει το ποσοστό της HSBC.
Επαμεινώνδα, τις ματσαράγκες τις έβλεπα......και όταν μιλώ για καταστραμένους μετόχους δεν σημαίνει οτι είμαι και εγώ σε αυτούς.. Εδώ συζητάμε για την οικονομία μας, λέμε κάποια πράγματα με την ελπίδα οτι θα βοηθήσουμε κάπως. Δέν είμαι εδώ για να γράφω αγοράστε την τάδε μετοχή πουλάτε την άλλη μετοχή. Επαμεινώνδα δεν υπάρχουν "σπουδαιοι χρηματιστές" δέν υπάρχουν τέτοιοι στα χρηματιστήρια.......μόνον στα παραμύθια..
02/03/2012
on Ο Λαζαρίδης (διοικητικός) δεν τον ήθελε αλλά ο Λανίτης (μέτοχος) τον ήθελε.
Με καλύπτει πλήρως το ακόλουθο. https://www.valueadded.com.cy/News/Cyprus/2904.aspx
Best of the best.
"...και ο πρόεδρος της ΕΤΥΚ Λοΐζος Χατζηκωστή ο οποίος δεν παρέλειψε σε κάποια σημεία της ομιλίας Βγενόπουλου να τον χειροκροτήσει."
Με καλύπτει πλήρως το ακόλουθο. https://www.valueadded.com.cy/News/Cyprus/2904.aspx
Best of the best.
"...και ο πρόεδρος της ΕΤΥΚ Λοΐζος Χατζηκωστή ο οποίος δεν παρέλειψε σε κάποια σημεία της ομιλίας Βγενόπουλου να τον χειροκροτήσει."
02/03/2012
on Υπάρχει κάποιος που νομίζει ότι αυτές είναι οι ζημιές των τραπεζών μόνο? Αντί να στρουθοκαμιλίζουν, γιατι δεν κάνουν και μια επανεκτίμηση των υποθηκών που έχουν να μας δείξουν τις πραγματικές ζημιές, μετά την φούσκα των κτηματικών? Υπολογίζει κανείς? Αν μπει το κράτος μέσα παέι και αυτό!
02/03/2012
on Banks are not updating the valuations of the properties they are holding as collateral in their books they have properties valued at bubble values of 2008-2009 and they are not revaluing therefore hiding the fact that their collateral value would fall. Therefore they are undereporting the Non Performing Loans they have(the CBC considers fully collateralised loans with more than 90 days past due as performing contrary to international practice)...the CBC is turning a blind eye the next losses will be on their Cypriot loan books. If BlackRock came to Cyprus, like in Greece, NPL's would not be 10% but closer to 15%! We don't even need BlackRock just Dr O to instruct his head of regulation to apply the rules!
03/03/2012
on Αγαπητέ Ταυλορ, παρόλο που έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα όσα αναφέρεις πιο πάνω , οι τράπεζες μας δεν μπορούν να διαγράψουν άλλες ζημίες αυτή την στιγμή διότι δεν θα τους μείνουν κεφάλαια , και άρα θα χρειαστούνε μεγαλύτερες αυξήσεις......
οι τράπεζες θα διαγράφουν σιγά σιγά στα επόμενα χρόνια τις ζημίες απο την φούσκα ακινήτων,δεν θα δίνουν μερίσματα και σε 5-10 χρονια θα είναι ΟΚ. Θα συνεχίσουμε να έχουμε ψηλά επιτόκια στην Κύπρο για να έχουν κέρδη απο εργασίες οι τράπεζες για να μπορούν να κάνουν διαγραφές δανείων , θα κάνουν τερλαστια ζημία στην οικονομία και στο κράτος αφού οι φόροι για το κράτος θα ειναι λιγότεροι για πολλά χρόνια....και όποιος αντέξει.......
Οι τράπεζες θα έχουν ψηλά επιτόκια, μειωμένη ρευστότητα στην αγορά, οι αγορά θα έχει πτωχέυσεις, το κράτος θα παίρνει λιγότερους φόρους κλπ κλπ κλπ ο φαυλος Κυκλος , σπιράλ θανατου σε ένα αγώνα αντοχής (οχι ταχυτητας) και οποιος αντέξει. Το κράτος θα ελπίζει να αντέξει μέχρι να έρθουν κεφάλαια απο το φυσικό αέριο......οι τράπεζες θα ελπίζουν οτι οι διαγραφές κάθε έτος θα ειναι λιγότερες απο τα λειτουργικά κέρδη..........και ελπίζω να αντέξουν........
Πρέπει να προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα , ολοι μας, να προσαρμοστούμε σε συνεχή ανεργία στο 10%, ψηλά επιτόκια, λιγότερα κέρδη και γενικώς σε λιτότητα.....πρέπει να βρούμε τρόπους να έρχονται λεφτά απο το εξωτερικό , στην Κύπρο η ρευστότητα θα είναι περιορισμένη για πολλά χρόνια ακομη......
οι τράπεζες θα διαγράφουν σιγά σιγά στα επόμενα χρόνια τις ζημίες απο την φούσκα ακινήτων,δεν θα δίνουν μερίσματα και σε 5-10 χρονια θα είναι ΟΚ. Θα συνεχίσουμε να έχουμε ψηλά επιτόκια στην Κύπρο για να έχουν κέρδη απο εργασίες οι τράπεζες για να μπορούν να κάνουν διαγραφές δανείων , θα κάνουν τερλαστια ζημία στην οικονομία και στο κράτος αφού οι φόροι για το κράτος θα ειναι λιγότεροι για πολλά χρόνια....και όποιος αντέξει.......
Οι τράπεζες θα έχουν ψηλά επιτόκια, μειωμένη ρευστότητα στην αγορά, οι αγορά θα έχει πτωχέυσεις, το κράτος θα παίρνει λιγότερους φόρους κλπ κλπ κλπ ο φαυλος Κυκλος , σπιράλ θανατου σε ένα αγώνα αντοχής (οχι ταχυτητας) και οποιος αντέξει. Το κράτος θα ελπίζει να αντέξει μέχρι να έρθουν κεφάλαια απο το φυσικό αέριο......οι τράπεζες θα ελπίζουν οτι οι διαγραφές κάθε έτος θα ειναι λιγότερες απο τα λειτουργικά κέρδη..........και ελπίζω να αντέξουν........
Πρέπει να προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα , ολοι μας, να προσαρμοστούμε σε συνεχή ανεργία στο 10%, ψηλά επιτόκια, λιγότερα κέρδη και γενικώς σε λιτότητα.....πρέπει να βρούμε τρόπους να έρχονται λεφτά απο το εξωτερικό , στην Κύπρο η ρευστότητα θα είναι περιορισμένη για πολλά χρόνια ακομη......
03/03/2012
on Dear Savvas
I hear your point of view but I personally would prefer that our banks own up to all their problems now and try to raise all necessary capital in one shot now rather than later. I'm a fan of transparency and I'm against regulatory forbearance. Why let us consider the hopeful scenario that domestic shareholders or good foreign investors make up the capital shortfall declared now by our banks. If in 6 months time the rest of the losses on Greek loans and to Cypriot real estate developers are revealed and our banks need even more capital to reach 9% core tier 1 would any investor in his right mind buy more shares if they were not honestly told at the first round of capital raising what the true extent of the problem was? I therefore personally believe that instead of hiding the problems under the rug and kicking the can down the road all Cypriot banks should reveal the true extent of their non performing loans and hence losses now and try to find the investors to give them capital once if they can't find honest foreign investors or if Cypriot investors will not take up their shares then the state shoud intervene sooner rather than later as Anexartitos suggests!
I hear your point of view but I personally would prefer that our banks own up to all their problems now and try to raise all necessary capital in one shot now rather than later. I'm a fan of transparency and I'm against regulatory forbearance. Why let us consider the hopeful scenario that domestic shareholders or good foreign investors make up the capital shortfall declared now by our banks. If in 6 months time the rest of the losses on Greek loans and to Cypriot real estate developers are revealed and our banks need even more capital to reach 9% core tier 1 would any investor in his right mind buy more shares if they were not honestly told at the first round of capital raising what the true extent of the problem was? I therefore personally believe that instead of hiding the problems under the rug and kicking the can down the road all Cypriot banks should reveal the true extent of their non performing loans and hence losses now and try to find the investors to give them capital once if they can't find honest foreign investors or if Cypriot investors will not take up their shares then the state shoud intervene sooner rather than later as Anexartitos suggests!
04/03/2012
on Taylor
Your arguments are very insightful and you are absolutely right to insist on transparency regarding the full extend of the losses and the amount of capital that cypriot banks will need to sustain them in the years rather than just in the months to come.
Your arguments are very insightful and you are absolutely right to insist on transparency regarding the full extend of the losses and the amount of capital that cypriot banks will need to sustain them in the years rather than just in the months to come.
05/03/2012
on Ναι Ολύμπιε, και εσύ και ο Taylor είναι για το ...Trasparency που ενδιαφέρεστε, όχι για τίποτε άλλο :-)
04/03/2012
on O Κίκης καζαμίας προσφέρει στήριξη στον Ορφανίδη.
Από είδηση stockwatch:
"Νουθεσίες για τη «φιλολογία και κυρίως παραφιλολογία» που αναπτύσσεται τις τελευταίες μέρες για την κατάσταση που υπάρχει στο τραπεζικό σύστημα και τις ευρύτερες συνέπειες στην οικονομία απηύθυνε σήμερα ο Υπουργός Οικονομικών.
Προσφέροντας στήριξη στον Αθανάσιο Ορφανίδη, που βρίσκεται στο επίκεντρο κριτικής από σχολιαστές για τις ζημιές μαμούθ που ανακοίνωσαν πριν λίγες μέρες οι τράπεζες, ο Κίκης Καζαμίας είπε ότι δεν τον βρίσκει σύμφωνο «η προσπάθεια ειδημόνων και ειδημόνων σε εισαγωγικά να στοχοποιούν και να στήνουν στον τοίχο αξιωματούχους του κράτους που αυτούς τους μήνες λόγω των αρμοδιοτήτων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν τα πράγματα».
««Κάνω τη σημερινή αναφορά για επανειλημμένα έχω διαπιστώσει ότι αναπτύσσεται μια αχρείαστη συζήτηση ή μονόλογος για το θέμα που σας έχω καλύψει», είπε ο υπουργός, στην εναρκτήρια τοποθέτηση δημοσιογραφικής διάσκεψης που παραχώρησε.
Μίλησε για αναζήτηση «εξιλαστήριου θύματος» και, κάνοντας έμμεση αναφορά στον προκάτοχό του, ανέφερε ότι κάποιοι απαλλάσσονται των δικών τους ευθυνών."
Ο Κίκης Καζαμίας μίλησε!!! Και για μια ακόμη φορά απέδειξε το ήθος του και τα κότσια να λέει την αλήθεια. Τα όσα είπε δημόσια αποτελούν δικαίωση των όσων έγραφα εδώ στο blog για μήνες. Μιλούσα για σοβαροφανείς(αλλά όχι σοβαρούς) οικονομολόγους και ψευτο-οικονομολόγους και για σοβαροφανείς ψευδο-αναλυτές. Σήμερα ο Κίκης μίλησε για "ειδήμονες σε εισαγωγικά". Αυτή είναι η απλή αλήθεια και τίποτα παραπάνω!
Από είδηση stockwatch:
"Νουθεσίες για τη «φιλολογία και κυρίως παραφιλολογία» που αναπτύσσεται τις τελευταίες μέρες για την κατάσταση που υπάρχει στο τραπεζικό σύστημα και τις ευρύτερες συνέπειες στην οικονομία απηύθυνε σήμερα ο Υπουργός Οικονομικών.
Προσφέροντας στήριξη στον Αθανάσιο Ορφανίδη, που βρίσκεται στο επίκεντρο κριτικής από σχολιαστές για τις ζημιές μαμούθ που ανακοίνωσαν πριν λίγες μέρες οι τράπεζες, ο Κίκης Καζαμίας είπε ότι δεν τον βρίσκει σύμφωνο «η προσπάθεια ειδημόνων και ειδημόνων σε εισαγωγικά να στοχοποιούν και να στήνουν στον τοίχο αξιωματούχους του κράτους που αυτούς τους μήνες λόγω των αρμοδιοτήτων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν τα πράγματα».
««Κάνω τη σημερινή αναφορά για επανειλημμένα έχω διαπιστώσει ότι αναπτύσσεται μια αχρείαστη συζήτηση ή μονόλογος για το θέμα που σας έχω καλύψει», είπε ο υπουργός, στην εναρκτήρια τοποθέτηση δημοσιογραφικής διάσκεψης που παραχώρησε.
Μίλησε για αναζήτηση «εξιλαστήριου θύματος» και, κάνοντας έμμεση αναφορά στον προκάτοχό του, ανέφερε ότι κάποιοι απαλλάσσονται των δικών τους ευθυνών."
Ο Κίκης Καζαμίας μίλησε!!! Και για μια ακόμη φορά απέδειξε το ήθος του και τα κότσια να λέει την αλήθεια. Τα όσα είπε δημόσια αποτελούν δικαίωση των όσων έγραφα εδώ στο blog για μήνες. Μιλούσα για σοβαροφανείς(αλλά όχι σοβαρούς) οικονομολόγους και ψευτο-οικονομολόγους και για σοβαροφανείς ψευδο-αναλυτές. Σήμερα ο Κίκης μίλησε για "ειδήμονες σε εισαγωγικά". Αυτή είναι η απλή αλήθεια και τίποτα παραπάνω!
05/03/2012
on Ναι Παρατηρητή μου,όμως άλλο είναι Καζαμίας και άλλο... Taylor και Χριστόφιας,κυρίως ο τελευταίος, που θα κόψει την ποινή του Ορφανίδη τον Απρίλη.
05/03/2012
on Φίλη Αθηνά,
γνωρίζεις τις προσωπικές μου απόψεις για τον πολιτικό Χριστόφια. Δεν πιστεύω όμως πως ως άνθρωπος δεν είναι τίμιος. Και αν κατάλαβε, και θέλω να πιστεύω ότι κατάλαβε, τι παιγνίδι παιζόταν για χρόνια από τον Σταυράκη και την παρέα του (Taylor κλπ), και αν έχει εμπιστοσύνη στην κρίση και τιμιότητα Καζαμία, που πιστεύω πως ασφαλώς έχει, τότε ναι, δεν βλέπω κανένα λόγο γιατί να μην πράξει, στο συγκεκριμένο θέμα, αυτό που επιβάλει το ίδιο το συμφέρον της πατρίδας του.
γνωρίζεις τις προσωπικές μου απόψεις για τον πολιτικό Χριστόφια. Δεν πιστεύω όμως πως ως άνθρωπος δεν είναι τίμιος. Και αν κατάλαβε, και θέλω να πιστεύω ότι κατάλαβε, τι παιγνίδι παιζόταν για χρόνια από τον Σταυράκη και την παρέα του (Taylor κλπ), και αν έχει εμπιστοσύνη στην κρίση και τιμιότητα Καζαμία, που πιστεύω πως ασφαλώς έχει, τότε ναι, δεν βλέπω κανένα λόγο γιατί να μην πράξει, στο συγκεκριμένο θέμα, αυτό που επιβάλει το ίδιο το συμφέρον της πατρίδας του.
05/03/2012
on Ιδωμεν,εξάλλου '' τα μακρά,κοντά εγίναν '' που έλεγε και η γιαγιά μου.
05/03/2012
on ακριβώς....
04/03/2012
on Συγχαρητήρια Παρατηρητή
Για να είμαι ειληκρινής και εμείς σαν ΠΑΣΕΧΑ προσανατολιζόμαστε πλέον να στηρίζουμε τον Ορφανίδη...(για τους επόμενους 1-2 μήνες διότι γνωρίζουμε τη κρισιμότητα των καιρών και τη μπορεί να συμβεί αν ο Αθανάσιος Ορφανίδης δεν κάνει αυτό που υπαγορεύει το δημόσιο συμφέρον.
Κατανοούμε επίσης ότι υπάρχουν στα σκαριά συμφωνίες για επενδύσεις ξένων σε κυπριακές τράπεζες για τις οποίες απαιτείται έγκριση του Ορφανίδη...διαφορετικά η Κύπρος θα καταφύγει στον μηχανισμό χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, κάτι που καμία συνετή κυβέρνηση δεν θα επιθυμούσε, ιδιαίτερα υπό το φως μεγαλύτερων ζημιών από τα χαρτοφυλάκια δανείων των τραπεζών μας στην Ελλάδα.
Όντως θα υπάρχει χρόνος για κριτική...
Για να είμαι ειληκρινής και εμείς σαν ΠΑΣΕΧΑ προσανατολιζόμαστε πλέον να στηρίζουμε τον Ορφανίδη...(για τους επόμενους 1-2 μήνες διότι γνωρίζουμε τη κρισιμότητα των καιρών και τη μπορεί να συμβεί αν ο Αθανάσιος Ορφανίδης δεν κάνει αυτό που υπαγορεύει το δημόσιο συμφέρον.
Κατανοούμε επίσης ότι υπάρχουν στα σκαριά συμφωνίες για επενδύσεις ξένων σε κυπριακές τράπεζες για τις οποίες απαιτείται έγκριση του Ορφανίδη...διαφορετικά η Κύπρος θα καταφύγει στον μηχανισμό χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, κάτι που καμία συνετή κυβέρνηση δεν θα επιθυμούσε, ιδιαίτερα υπό το φως μεγαλύτερων ζημιών από τα χαρτοφυλάκια δανείων των τραπεζών μας στην Ελλάδα.
Όντως θα υπάρχει χρόνος για κριτική...
05/03/2012
on Οι τίτλοι των σημερινών εφημερίδων για δηλώσεις Κίκη Καζαμία:
Φιλελεύθερος : Καρφιά Καζαμία κατά Σταυράκη για Ορφανίδη
Αλήθεια: Στήριξη στον Ορφανίδη έδωσε ο Καζαμίας
Πολίτης: Ασπίδα κάλυψης στον Διοικητή από Κίκη Καζαμία
Σημερινή: Καζαμίας: "Προσπαθούν να βρουν τη συτζιά του μαύρου"
Φιλελεύθερος : Καρφιά Καζαμία κατά Σταυράκη για Ορφανίδη
Αλήθεια: Στήριξη στον Ορφανίδη έδωσε ο Καζαμίας
Πολίτης: Ασπίδα κάλυψης στον Διοικητή από Κίκη Καζαμία
Σημερινή: Καζαμίας: "Προσπαθούν να βρουν τη συτζιά του μαύρου"
05/03/2012
on Ολύμπιε,
για όλα θα υπάρχει χρόνος μην ανησυχείς. Ειδικά για τους "ειδήμονες σε εισαγωγικά" και τους αυτοχριζόμενους ως "οικονομολόγους" με αμφιβόλου ποιότητας διπλώματα και το χειρότερο, με ευτελή κίνητρα, ασφαλώς και ο χρόνος από μόνος του θα φέρει στην επιφάνεια, αργά ή γρήγορα, την απλή αλήθεια.
για όλα θα υπάρχει χρόνος μην ανησυχείς. Ειδικά για τους "ειδήμονες σε εισαγωγικά" και τους αυτοχριζόμενους ως "οικονομολόγους" με αμφιβόλου ποιότητας διπλώματα και το χειρότερο, με ευτελή κίνητρα, ασφαλώς και ο χρόνος από μόνος του θα φέρει στην επιφάνεια, αργά ή γρήγορα, την απλή αλήθεια.
05/03/2012
on Πες μας εσύ Παρατηρητή ποιοι είναι οι ειδήμονες για να ξέρουμε δηλαδή. Αυτοί που έχασαν τα 4.4 δις ή αυτοί που είχαν την εποπτεία τους;
06/03/2012
on Εσύ π.χ Ολύμπιε είσαι ένας από τους "ειδήμονες" που πληρούν όλα τα κριτήρια που περιέγραψα πιο πάνω, και όσον αφορά τα κίνητρα και όσον αφορά τα "πτυχία". Για τους υπόλοιπους μπορείς να αποταθείς στον Κίκη Καζαμία, είμαι σίγουρος πως γνωρίζει πολύ περισσότερα από εμένα και για τα κίνητρά τους, και τους στόχους τους και το ήθος τους. Γιαυτό αγανάκτησε τόσο ο άνθρωπος και τα είπε έξω απο τα δόντια. Και λίγα είπε, πολύ λιγα, μακάρι να μην χρειαστεί να πει παραπάνω, αν όμως χρειαστεί εκτιμώ πως έχει και τα κότσια και την τόλμη να το κάνει....
04/03/2012
on Παρατηρητή ζούμε την μεγαλύτερη οικονομική τραγωδία μετά το 1974.
Τα πράγματα βραχυπρόθεσμα θα εξελιχθούν πολύ άσχημα για την πραγματική οικονομία. Οι ευθύνες των τραπεζών και της κεντρικής τράπεζας είναι τεράστιες. Για την κατάσταση που έχουμε γύρω μας φταίει και ο ιδιωτικός τομέας. π.χ φούσκα ακινήτων, φουσκα δανεισμού (βλέπε 300% του ΑΕΠ μας)ο ιδιωτικός τομές θα έχει αναλάβει τις ευθύνες του , θα μάθουμε να ζούμε με λιγοτερα έξοδα,λιγοτερες σπατάλες κλπ
Η κεντρική Τράπεζα, οι τραπεζίτες ποιά ευθυνη έχουν αναλάβει? έχουν πάρει τα επιτόκια πάνω, κτυπούν την Οικονομια ,και θέλουν κεφαλαια απο μια οικονομία οι οποία ειναι αδύνατη.....
Παρατηρητή, έχω μερικές ερωτήσεις να σου κάνω....Η κεντρική τράπεζα τι έχει κάνει να βοηθήσει σε αυτή τη περιοδο την πραγματική οικονομία??? σηΤιποτα. Γιατί δέκτηκε την θέση της Ευρωπαικής αρχής τραπεζών να γίνουν αυξησεις κεφαλαίων τώρα? γιατί να μην πηγαινουν πάνω τα εποπτικα 1% τον χρονο και σε 4 χρονια θα ειμασταν ΟΚ? Τι θα γίνει σε περίπτωση που αποτύχουν οι εκδόσεις? να πουληθουν τώρα οι τράπεζες μας σε αυτές τις τιμές?? να τις δώσουμε ΔΩΡΑ?.???
Αυτο δεν ειναι σφάλμα????
τα πράγματα ειναι πολύ απλά και είναι μια τραγω
Τα πράγματα βραχυπρόθεσμα θα εξελιχθούν πολύ άσχημα για την πραγματική οικονομία. Οι ευθύνες των τραπεζών και της κεντρικής τράπεζας είναι τεράστιες. Για την κατάσταση που έχουμε γύρω μας φταίει και ο ιδιωτικός τομέας. π.χ φούσκα ακινήτων, φουσκα δανεισμού (βλέπε 300% του ΑΕΠ μας)ο ιδιωτικός τομές θα έχει αναλάβει τις ευθύνες του , θα μάθουμε να ζούμε με λιγοτερα έξοδα,λιγοτερες σπατάλες κλπ
Η κεντρική Τράπεζα, οι τραπεζίτες ποιά ευθυνη έχουν αναλάβει? έχουν πάρει τα επιτόκια πάνω, κτυπούν την Οικονομια ,και θέλουν κεφαλαια απο μια οικονομία οι οποία ειναι αδύνατη.....
Παρατηρητή, έχω μερικές ερωτήσεις να σου κάνω....Η κεντρική τράπεζα τι έχει κάνει να βοηθήσει σε αυτή τη περιοδο την πραγματική οικονομία??? σηΤιποτα. Γιατί δέκτηκε την θέση της Ευρωπαικής αρχής τραπεζών να γίνουν αυξησεις κεφαλαίων τώρα? γιατί να μην πηγαινουν πάνω τα εποπτικα 1% τον χρονο και σε 4 χρονια θα ειμασταν ΟΚ? Τι θα γίνει σε περίπτωση που αποτύχουν οι εκδόσεις? να πουληθουν τώρα οι τράπεζες μας σε αυτές τις τιμές?? να τις δώσουμε ΔΩΡΑ?.???
Αυτο δεν ειναι σφάλμα????
τα πράγματα ειναι πολύ απλά και είναι μια τραγω
05/03/2012
on Κ. Ταντή,
Δεν θα ήθελα να ξαναμπώ σε διάλογο για το ποιος ευθύνεται και ποιος δεν ευθύνεται, οι απόψεις όλων μας εδώ στο blog για το θέμα αυτό έχουν εκφραστεί ουκ ολίγες φορές και η απανάληψή τους δεν εξυπηρετεί σε τίποτε.
Συστήνω απλά υπομονή και ψυχραιμία από όλους μας και πίστη στον τραπεζικό τομέα της Κύπρου. Προσωπικά έχω την πίστη πως ο τραπεζικός τομέας μια χαρά θα τα καταφέρει όπως και στις δύσκολες στιγμές του παρελθόντος.
Δεν θα ήθελα να ξαναμπώ σε διάλογο για το ποιος ευθύνεται και ποιος δεν ευθύνεται, οι απόψεις όλων μας εδώ στο blog για το θέμα αυτό έχουν εκφραστεί ουκ ολίγες φορές και η απανάληψή τους δεν εξυπηρετεί σε τίποτε.
Συστήνω απλά υπομονή και ψυχραιμία από όλους μας και πίστη στον τραπεζικό τομέα της Κύπρου. Προσωπικά έχω την πίστη πως ο τραπεζικός τομέας μια χαρά θα τα καταφέρει όπως και στις δύσκολες στιγμές του παρελθόντος.
04/03/2012
on συνέχεια του πιο πάνω τα πράγματα ειναι πολύ απλά, μια τραγωδία η οποία έχει 2 μέρη.
Μέρος Α, αγοράσαμε ομόλογα απο την δευτερογενή αγορά για να κερδοσκοπήσουμε, μιας χώρας η οποία το κούρεμα είταν η μόνη λύση για να έχει κάποιες πιθανότητες να τα καταφέρει. Οι Γερμανοί είναι πιθανόν να γνώριζαν τα σχέδια για ο κούρεμα και μας πούλησαν τα ομόλογα τους.
Μερος Β , Λόγο κουρέματος ΖΗΤΗΣΕ η ευρωπαική αρχή τραπεζών απο τις τράπεζες μας μεγάλες αυξήσεις κεφαλαίων.....Η κεντρική μας τράπεζα κακώς αποδέκτηκε αυτο το αιτημα και πάμε για αυτές τι μεγάλες αυξήσεις......πιστευώ οτι το αποτέλεσμα θα είναι να αγοραστούν μεγάλα κομμάτια των 2 μεγαλύτερων τραπεζών μας απο ξένους σε χαμηλές τιμές......το Β μέρος δεν τέλειωσε, θα το δούμε στις επόμενες εβδομάδες......
δέν έχω προβλημα με τους ξένους, αλλά προκειτε για τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεια της οικονομίας μας τα οποία θα πιάσουν σε χαμηλες τιμές , θα μπορούν να επηρεάσουν στρατηγικές οικονομικές και άλλες αποφάσεις σε μια περίοδο οπου θα παρθούν σημαντικές οικονομικές αποφάσεις και συμφωνίες για το οικονομικό(αέριο) μέλλον της Κύπρου..........
Μέρος Α, αγοράσαμε ομόλογα απο την δευτερογενή αγορά για να κερδοσκοπήσουμε, μιας χώρας η οποία το κούρεμα είταν η μόνη λύση για να έχει κάποιες πιθανότητες να τα καταφέρει. Οι Γερμανοί είναι πιθανόν να γνώριζαν τα σχέδια για ο κούρεμα και μας πούλησαν τα ομόλογα τους.
Μερος Β , Λόγο κουρέματος ΖΗΤΗΣΕ η ευρωπαική αρχή τραπεζών απο τις τράπεζες μας μεγάλες αυξήσεις κεφαλαίων.....Η κεντρική μας τράπεζα κακώς αποδέκτηκε αυτο το αιτημα και πάμε για αυτές τι μεγάλες αυξήσεις......πιστευώ οτι το αποτέλεσμα θα είναι να αγοραστούν μεγάλα κομμάτια των 2 μεγαλύτερων τραπεζών μας απο ξένους σε χαμηλές τιμές......το Β μέρος δεν τέλειωσε, θα το δούμε στις επόμενες εβδομάδες......
δέν έχω προβλημα με τους ξένους, αλλά προκειτε για τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεια της οικονομίας μας τα οποία θα πιάσουν σε χαμηλες τιμές , θα μπορούν να επηρεάσουν στρατηγικές οικονομικές και άλλες αποφάσεις σε μια περίοδο οπου θα παρθούν σημαντικές οικονομικές αποφάσεις και συμφωνίες για το οικονομικό(αέριο) μέλλον της Κύπρου..........
04/03/2012
on Παρατηρητή το Β μέρος του έργου δηλαδή οι αυξήσεις κεφαλαιων που ζήτησε η ΕΑΤ απο τις 2 τράπεζες (σχεδόν 4 δις) αντιστοιχουν με 23% του ΑΕΠ μας
Οι ελληνικές τράπεζες, οι τράπεζες της χώρας που πτώχευσε θα χρειαστούν κάπου 23 δις εώς 30 δις......δηλαδή στην χειρότερη περίπτωση το 12% του ΑΕΠ της Ελλάδος και απο αυτά το 85% θα δοθεί απο την στήριξη που θα πάρουν (νεο δάνειο ) μέσω του Ελληνικού Ταμειου ΧΣ!!!!!
Είμαστε σοβαροί σε αυτό τον τόπο? που πάμε?
Νομίζω αναφέρθηκε και στην ανακοινωση των προκαταρτικών αποτελεσμάτων της Κύπρου το θέμα με την ΕΑΤ που ζήτησε να πάνε τώρα στο 9% τα εποπτικά άμεσα, δέν έπρεπε να γίνει αυτό τώρα, να πάμε σιγά σιγα πάνω....η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ τι έκανε? γιατί δέκτηκε αυξήσεις 23% του ΑΕΠ σε περιοδο ύφεσης? στην Ελλάδα θα βοηθήσει το ΤΧΣ επιδή γνωρίζουν οτι θα γίνει ζημια στην οικονομία οι μεγάλες αυξήσεις και εμεις δεκτήκαμε μεγαλύτερες!
Οι ελληνικές τράπεζες, οι τράπεζες της χώρας που πτώχευσε θα χρειαστούν κάπου 23 δις εώς 30 δις......δηλαδή στην χειρότερη περίπτωση το 12% του ΑΕΠ της Ελλάδος και απο αυτά το 85% θα δοθεί απο την στήριξη που θα πάρουν (νεο δάνειο ) μέσω του Ελληνικού Ταμειου ΧΣ!!!!!
Είμαστε σοβαροί σε αυτό τον τόπο? που πάμε?
Νομίζω αναφέρθηκε και στην ανακοινωση των προκαταρτικών αποτελεσμάτων της Κύπρου το θέμα με την ΕΑΤ που ζήτησε να πάνε τώρα στο 9% τα εποπτικά άμεσα, δέν έπρεπε να γίνει αυτό τώρα, να πάμε σιγά σιγα πάνω....η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ τι έκανε? γιατί δέκτηκε αυξήσεις 23% του ΑΕΠ σε περιοδο ύφεσης? στην Ελλάδα θα βοηθήσει το ΤΧΣ επιδή γνωρίζουν οτι θα γίνει ζημια στην οικονομία οι μεγάλες αυξήσεις και εμεις δεκτήκαμε μεγαλύτερες!
05/03/2012
on Kazamias is just being pragmatic, he would not want to undermine the governor now given he has only 2 months left and for the governor to take silly decisions...
Everyone knows that Dr Athanasios Orphanides PhD (MIT) messed up in bank regulation no excuses will change public opinion, the public understands more that the Orphanides/Bank friendly media want them to portray...
VTB for political reasons is buying Popular bank I heard.
Everyone knows that Dr Athanasios Orphanides PhD (MIT) messed up in bank regulation no excuses will change public opinion, the public understands more that the Orphanides/Bank friendly media want them to portray...
VTB for political reasons is buying Popular bank I heard.
05/03/2012
on Taylor,
από πότε έχεις διοριστεί και εκπρόσωπος του Κίκη Καζαμία και θα μας πεις κιόλας και τι σκέφτεται και γιατί έκανε τις δηλώσεις που έκανε? Να υπενθυμίσω σε όλους ότι έχεις κάνει αμέτρητα επικριτικά ως προσβλητικά σχόλια εδώ στο Blog για τον Κίκη Καζαμία και επομένως ο καθένας μπορεί να κρίνει...
από πότε έχεις διοριστεί και εκπρόσωπος του Κίκη Καζαμία και θα μας πεις κιόλας και τι σκέφτεται και γιατί έκανε τις δηλώσεις που έκανε? Να υπενθυμίσω σε όλους ότι έχεις κάνει αμέτρητα επικριτικά ως προσβλητικά σχόλια εδώ στο Blog για τον Κίκη Καζαμία και επομένως ο καθένας μπορεί να κρίνει...
06/03/2012
on Παρατηρητή
Εσύ Παρατηρητή από πότε διορίστηκες επρόσωπος του Αθανάσιου Ορφανίδη;
Εσύ Παρατηρητή από πότε διορίστηκες επρόσωπος του Αθανάσιου Ορφανίδη;
06/03/2012
on I have re-read Mr Ellinas article carefully, on the second and third reading I find myself even more in agreement with all of it, very good article well done!