03/09/2001 14:03
Την επιμονή εκατέρωθεν στις αρχικές τους θέσεις αναφορικά με την ανάθεση από την κυβέρνηση της κατασκευής και διαχείρισης των αεροδρομίων σε στρατηγικούς επενδυτές, εξέφρασαν σε σημερινή τους συνάντηση τόσο ο Υπουργός Συγκοινωνιών Αβέρωφ Νεοφύτου όσο και οι εκπρόσωποι των Συντεχνιών ΣΕΚ-ΠΕΟ-ΠΑΣΥΔΥ-ΔΕΟΚ.
Σύμφωνα με δηλώσεις στη STOCKWATCH, του Πέτρου Θεοφάνους εκ μέρους της ΣΕΚ και του Ανδρέα Λουκά Ανώτερου Μόνιμου Γραμματέα της ΠΑΣΥΔΥ, στη συνάντηση οι συντεχνίες επιχειρηματολόγησαν με στοιχεία και ανέλυσαν τι θέσεις τους κατά την ανάθεσης της διαχείρισης των αεροδρομίων με τη μέθοδο BOT. Σύμφωνα με τις Συντεχνίες η κυβέρνηση έχει την οικονομική δυνατότητα να αναλάβει η ίδια τόσο την κατασκευή όσο και τη διαχείριση των κυπριακών αερολιμένων.
Από την πλευρά του ο Υπουργός Συγκοινωνιών επέδωσε στις συντεχνίες έγγραφο σύμφωνα με το οποίο διασφαλίζονται τα κεκτημένα των εργαζομένων στα αεροδρόμια, στην περίπτωση αλλαγής του σημερινού στάτους λειτουργίας και διαχείρισης των κυπριακών αερολιμένων.
Στη συνέχεια οι συντεχνίες θα αποστείλουν γραπτώς τις θέσεις και εισηγήσεις τους στα πολιτικά κόμματα έτσι ώστε να μελετηθούν από αυτά για να υπάρξουν τελικές τοποθετήσεις πριν την συζήτηση του θέματος στη Βουλή. Οι συντεχνίες, σύμφωνα με τον κ. Λουκά, θα επιδιώξουν συναντήσεις με τα κοινοβουλευτικά κόμματα κατά τις οποίες θα ζητήσουν τη μή ψήφιση του νομοσχεδίου για ανάθεση σε ιδιώτες της κατασκευής/διαχείρισης των αεροδρομίων.
Η συζήτηση για την ανάθεση των αεροδρομίων σε στρατηγικούς επενδυτές ξεκίνησε στη Βουλή τον Ιούνιο με κοινή συνεδρία των Επιτροπών Οικονομικών και Συγκοινωνιών, κατά την οποία παρευρέθησαν και ανέπτυξαν τις θέσεις τους τόσο ο Υπουργός Συγκοινωνιών όσο και εκπρόσωποι των τριών Συντεχνιών οι οποίες είχαν εκφράσει έντονα την αντίδρασή τους για αυτή την πρόθεση της κυβέρνησης.
Η περαιτέρω μελέτη στοιχείων και η δυνατότητα ύπαρξης ευρύτερου κοινωνικού διαλόγου μεταξύ κυβέρνησης και συνδικαλιστικών οργανώσεων, ήταν τα θέματα τα οποία οδήγησαν το ΑΚΕΛ, να ζητήσει στις 9 Ιουλίου από την Επιτροπή Οικονομικών την αναβολή της ψήφισης του τροποποιητικού νομοσχεδίου για τα αεροδρόμια, η οποία έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία.
Υπέρ της πρότασης αναβολής είχαν ταχθεί ΔΗΚΟ και ΚΙΣΟΣ ενώ ο ΔΗΣΥ αντέδρασε σε αυτό το ενδεχόμενο, στηρίζοντας την αντίθεσή του στο γεγονός ότι πιστεύει ότι έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του θέματος και δεν δικαιολογείται καμμία αναβολή.
Λόγω μη τελικής τοποθέτησης των κομμάτων το θέμα δεν στάληκε στην ολομέλεια του Νομοθετικού Σώματος προς ψήφιση και αναβλήθηκε για τον Οκτώβριο.
Σύμφωνα με δηλώσεις στη STOCKWATCH, του Πέτρου Θεοφάνους εκ μέρους της ΣΕΚ και του Ανδρέα Λουκά Ανώτερου Μόνιμου Γραμματέα της ΠΑΣΥΔΥ, στη συνάντηση οι συντεχνίες επιχειρηματολόγησαν με στοιχεία και ανέλυσαν τι θέσεις τους κατά την ανάθεσης της διαχείρισης των αεροδρομίων με τη μέθοδο BOT. Σύμφωνα με τις Συντεχνίες η κυβέρνηση έχει την οικονομική δυνατότητα να αναλάβει η ίδια τόσο την κατασκευή όσο και τη διαχείριση των κυπριακών αερολιμένων.
Από την πλευρά του ο Υπουργός Συγκοινωνιών επέδωσε στις συντεχνίες έγγραφο σύμφωνα με το οποίο διασφαλίζονται τα κεκτημένα των εργαζομένων στα αεροδρόμια, στην περίπτωση αλλαγής του σημερινού στάτους λειτουργίας και διαχείρισης των κυπριακών αερολιμένων.
Στη συνέχεια οι συντεχνίες θα αποστείλουν γραπτώς τις θέσεις και εισηγήσεις τους στα πολιτικά κόμματα έτσι ώστε να μελετηθούν από αυτά για να υπάρξουν τελικές τοποθετήσεις πριν την συζήτηση του θέματος στη Βουλή. Οι συντεχνίες, σύμφωνα με τον κ. Λουκά, θα επιδιώξουν συναντήσεις με τα κοινοβουλευτικά κόμματα κατά τις οποίες θα ζητήσουν τη μή ψήφιση του νομοσχεδίου για ανάθεση σε ιδιώτες της κατασκευής/διαχείρισης των αεροδρομίων.
Η συζήτηση για την ανάθεση των αεροδρομίων σε στρατηγικούς επενδυτές ξεκίνησε στη Βουλή τον Ιούνιο με κοινή συνεδρία των Επιτροπών Οικονομικών και Συγκοινωνιών, κατά την οποία παρευρέθησαν και ανέπτυξαν τις θέσεις τους τόσο ο Υπουργός Συγκοινωνιών όσο και εκπρόσωποι των τριών Συντεχνιών οι οποίες είχαν εκφράσει έντονα την αντίδρασή τους για αυτή την πρόθεση της κυβέρνησης.
Η περαιτέρω μελέτη στοιχείων και η δυνατότητα ύπαρξης ευρύτερου κοινωνικού διαλόγου μεταξύ κυβέρνησης και συνδικαλιστικών οργανώσεων, ήταν τα θέματα τα οποία οδήγησαν το ΑΚΕΛ, να ζητήσει στις 9 Ιουλίου από την Επιτροπή Οικονομικών την αναβολή της ψήφισης του τροποποιητικού νομοσχεδίου για τα αεροδρόμια, η οποία έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία.
Υπέρ της πρότασης αναβολής είχαν ταχθεί ΔΗΚΟ και ΚΙΣΟΣ ενώ ο ΔΗΣΥ αντέδρασε σε αυτό το ενδεχόμενο, στηρίζοντας την αντίθεσή του στο γεγονός ότι πιστεύει ότι έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του θέματος και δεν δικαιολογείται καμμία αναβολή.
Λόγω μη τελικής τοποθέτησης των κομμάτων το θέμα δεν στάληκε στην ολομέλεια του Νομοθετικού Σώματος προς ψήφιση και αναβλήθηκε για τον Οκτώβριο.