«Κάποια καλά σημεία αλλά και κάποια που πρέπει να τροποποιηθούν», περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο που θα συζητηθεί σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής για το θέμα των ανακλήσεων μηχανοκίνητων οχημάτων, με αφορμή πρόσφατα περιστατικά ελαττωματικών αερόσακων οχημάτων, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Συντονιστής Επιχειρηματικών Συνδέσμων της ΟΕΒ Κυριάκος Αγγελίδης, ο οποίος ευχήθηκε «να πρυτανεύσει στη Βουλή η λογική και να ακούσουμε ότι το νομοσχέδιο είτε τροποποιήθηκε είτε εισακουστήκαν οι θέσεις του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ)».
Ανέφερε ότι στις 11.00 ξεκίνησε η εκλογική συνέλευση του ΣΕΜΗΟ την οποία κυρίως θα απασχολήσει το θέμα των ανακλήσεων οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Αγγελίδης, ο οποίος συμμετέχει στο ΔΣ του ΣΕΜΗΟ, είπε ότι το πρώτο σημείο του νομοσχεδίου που αναμένεται να τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας «έχει να κάνει με την χρονική διάρκεια της ανάκλησης» και σε περίπτωση που δεν έχει τροποποιηθεί, αυτό αναφέρεται σε «τρεις μήνες για να ολοκληρώνεται μια ανάκληση».
«Αυτό είναι εντελώς ανέφικτο», ανέφερε και πρόσθεσε πως στην Γερμανία χρειάζεται ενάμιση χρόνος για να γίνει όλη η εκστρατεία και στην Αυστραλία δύο χρόνια.
Ο κ. Αγγελίδης είπε ακόμη ότι δεν υπάρχει πρόνοια στο νέο νομοσχέδιο «σε ό,τι αφορά τις διαβαθμίσεις των ανακλήσεων» και πρόσθεσε πως «έχει διαβαθμίσεις που είναι κόκκινες και πρέπει να ακινητοποιηθεί το όχημα γιατί τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του οδηγού».
«Υπάρχουν και ανακλήσεις όπως τα καθρεφτάκια του αυτοκινήτου, η κλειδαριά της πόρτας που δεν έχουν να κάνουν άμεσα με την ασφάλεια», ανέφερε και πρόσθεσε πως τα εργοστάσια βγάζουν ανακλήσεις και για θέματα επιδιορθώσεων.
Ο κ. Αγγελίδης είπε ότι μεγάλη αντιπροσωπεία εισαγωγής οχημάτων με την οποία μίλησε χθες, είχε αναφερθεί στον «μεγάλο φόρτο εργασίας», με τα τηλεφωνήματα των ενδιαφερόμενων ιδιοκτητών οχημάτων να ξεπερνούν τα 500, και «τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν τα έχουν εμπορευθεί» και ότι «προσπαθούν να ενημερώσουν τον κόσμο αν είναι σε ανάκληση το όχημα ή όχι».
«Είναι τεράστιος ο φόρτος εργασίας», ενώ «κυκλοφόρησαν κάποιες πληροφορίες που δεν έχουν να κάνουν με την διαβάθμιση των ανακλήσεων», πρόσθεσε.
Ανέφερε ότι «υπάρχουν σοβαρές ανακλήσεις που πρέπει να γίνουν χθες, αλλά υπάρχουν και χιλιάδες άλλες που είναι για μικροδιορθώσεις και δεν πρέπει να χρήζουν τέτοιου χειρισμού που θα πρέπει να ακινητοποιηθεί το όχημα και να μην μπορείς να κάνεις ανανέωση του ΜΟΤ».
Επιπλέον, ο κ. Αγγελίδης αναφέρθηκε στο σημείο του νομοσχεδίου, στο οποίο σημειώνεται ότι σε πέντε εργάσιμες ημέρες ο επίσημος διανομέας θα πρέπει να εκδίδει πιστοποιητικό κατά πόσον είναι σε ανάκληση το όχημα ή όχι, λέγοντας ότι «οι πέντε εργάσιμες ημέρες για εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα μπορεί να μην αρκούν για τις επιχειρήσεις».
«Θέλουμε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», πρόσθεσε, ενώ αναφέρθηκε στις υψηλές ποινές που προβλέπονται στο νομοσχέδιο.