Εντός Ιανουαρίου του 2025 υπολογίζεται από τον Υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφειάδη ότι θα είναι έτοιμη η μελέτη κυκλοφοριακών μετρήσεων σε όλες τις φωτοελεγχόμενες συμβολές παγκύπρια, όπου έχουν τοποθετηθεί κάμερες φωτοεπισήμανσης, με σκοπό την επαναρρύθμιση της λειτουργίας, μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν για το χρόνο διάρκειας του πράσινου σηματοδότη που έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή χιλιάδων προστίμων.
Σύμφωνα με τον κ. Βαφειάδη, το τμήμα Δημοσίων Έργων μετά από οδηγίες του βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης αλλαγών στη λειτουργία των φώτων τροχαίας σε όλα τα σημεία που έχουν τοποθετηθεί κάμερες, ενώ παράλληλα διενεργείται και μελέτη για την επαναρρύθμιση της λειτουργίας των φωτοελεγχόμενων συμβολών όπου απαιτείται.
Σε απαντητική επιστολή στον πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών, βουλευτή της ΔΗΠΑ Μαρίνο Μουσιούττα, σε ερωτήματα που τέθηκαν δια της κοινοβουλευτικής οδούς, ανέφερε ότι ήδη έχει προβεί σε αλλαγές στον χρόνο του πράσινου σηματοδότη και στον τρόπο λειτουργίας του σε πέντε φωτοελεγχόμενες συμβολές, ενώ διορθωτικές ρυθμίσεις θα εφαρμοσθούν σε άλλες δύο.
Συγκεκριμένα πληροφορεί ότι το Τμήμα Δημοσίων Έργων έχει ήδη προβεί σε διορθωτικές ρυθμίσεις σε δύο συμβολές στη Λευκωσία (Λεωφόρος Γρίβα Διγενή/Προδρόμου και Λεωφόρος Γρίβα Διγενή/Δημοσθένη Σεβέρη), σε δύο συμβολές στη Λάρνακα (Λεωφόρος Σπύρου Κυπριανού/Παναγούλη/Πατρών και Λεωφόρος Σπύρου Κυπριανού/Luther King/Βαλδασερίδη), και σε μία συμβολή στη Λεμεσό (Λεωφόρος Φρ. Ρούσβελτ/Ομονοίας).
Επιπλέον, ότι θα προβεί σε αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και στον χρόνο του πράσινου σηματοδότη στη διασταύρωση της Λεωφόρου Ελλάδος με τη Λεωφόρο Τάσσου Παπαδόπουλου (φώτα Βιοφώς) στην Πάφο.
Παράλληλα ενημερώνει ότι σε έξι φωτοελεγχόμενες συμβολές στη Λεμεσό και Πάφο, όπου υπάρχει στον σηματοδότη διπλό δεξιόστροφο τόξο δεν απαιτήθηκαν αλλαγές στη ρύθμιση του χρόνου των φώτων τροχαίας.
Συγκεκριμένα στη Λεωφόρο Αρχ. Μακαρίου Γ’ στη Λεμεσό στις συμβολές της Αγίας Ζώνης και της Αγίας Φυλάξεως, καθώς και στην Σπύρου Κυπριανού στις συμβολές Αγίας Φυλάξεως και Νίκου Παττίχη, αλλά και στην Πάφο στις λεωφόρους Ευρώπης με Γ. Κρανιδιώτη και Αγ. Αναργύρων με Σπύρου Κυπριανού.
Επισημαίνει επίσης ότι η αστυνόμευση της παραβίασης του φωτεινού κόκκινου σηματοδότη από το σύστημα φωτοεπίσημανσης δεν διενεργείται τη στιγμή που σβήνει το πράσινο φανάρι, αλλά μετά από κάποιο χρόνο “ανοχής” (grace period) εντός της περιόδου του χρόνου ασφαλείας (intergreen).
«Ο χρόνος ασφαλείας μετά το σβήσιμο του πράσινου σηματοδότη διαρκεί για αρκετό διάστημα, ώστε να καθαρίσει η συμβολή από τα οχήματα που είναι εντός της, μέχρι να δοθεί πράσινο στην επόμενη κίνηση», εξηγεί και προσθέτει ότι ο τρόπος λειτουργίας αυτός εφαρμόζεται με επιτυχία, ειδικά σε θέματα οδικής ασφάλειας εδώ και 20 χρόνια.
Μελέτη κυκλοφοριακών δεδομένων εντός Ιανουαρίου
Αναφορικά με άλλες ενέργειες που προγραμματίζονται από το Υπουργείο, για βελτίωση της λειτουργίας των φώτων τροχαίας στα σημεία όπου υπάρχει στον σηματοδότη βέλος δεξιά και αφορούν την αύξηση της διάρκειας του χρόνου και τον συγχρονισμό του σηματοδότη στην ευθεία κατεύθυνση και του βέλους, όταν ο σηματοδότης ανάβει πράσινο, ο κ. Βαφειάδης απάντησε πως το Τμήμα Δημοσίων Έργων θα προκηρύξει προσφορά για τη διεξαγωγή κυκλοφοριακών μετρήσεων σε όλες τις φωτοελεγχόμενες συμβολές παγκύπρια, όπου έχουν τοποθετηθεί κάμερες φωτοεπισήμανσης.
Σημειώνει ότι η συλλογή των κυκλοφοριακών δεδομένων αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του χρόνου και θα υποβληθούν σε επεξεργάσιμη μορφή στο Τμήμα Δημοσίων Έργων μέχρι τον Ιανουάριο του 2025 το αργότερο.
Στη συνέχεια το Τμήμα Δημοσιών Έργων θα προχωρήσει στην κυκλοφοριακή αξιολόγηση των συμβολών αυτών με κατάλληλο λογισμικό, καθώς ο στόχος της μελέτης είναι η επαναρρύθμιση της λειτουργίας των φωτοελεγχόμενων συμβολών, βελτιστοποιώντας τους χρόνους στις συμβολές αυτές όπου απαιτείται, ιδιαίτερα όπου λειτουργούν επί του παρόντος διπλά δεξιόστροφα τόξα, καθώς και του τρόπου λειτουργίας τους.
Αξίζει να αναφερθεί ότι παγκύπρια σε λειτουργία βρίσκονται συνολικά 90 σταθερές κάμερες σε 29 σημεία και συγκεκριμένα σε 7 σημεία στη Λευκωσία, σε 10 στη Λεμεσό, σε 7 στην επαρχία Λάρνακας και σε 5 σημεία στην επαρχία Πάφου.
Παράλληλα άλλες 20 κινητές κάμερες είναι καθημερινά σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου, σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι σοβαρές και θανατηφόρες συγκρούσεις, καθώς και η εμπέδωση της ορθής οδικής συνείδησης.