ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ Μ. Μουσιούττας: Δεν θέλουμε Σανζ Ελιζέ την Μακαρίου

Μ. Μουσιούττας: Δεν θέλουμε Σανζ Ελιζέ την Μακαρίου

Μ. Μουσιούττας: Δεν θέλουμε Σανζ Ελιζέ την Μακαρίου
From
18/12/2022 6:00

Με βάση της ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της Λευκωσίας, θα έπρεπε να γίνεται η ανάπλαση του κέντρου της πόλης και πιο συγκεκριμένα της Λεωφόρου Μακαρίου και όχι σε πρότυπα άλλων πόλεων, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, βουλευτή της ΔΗΠΑ, Μαρίνο Μουσιούττα.

Κληθείς σε συνέντευξή του στη StockWatch, να σχολιάσει τοποθέτηση εκπροσώπου της κυβέρνησης ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, ότι η ανάπλαση της Λεωφόρου Μακαρίου γίνεται στα πρότυπα της Σανζ Ελιζέ του Παρισιού και της Oxford Street του Λονδίνου, ο κ. Μουσιούττας δήλωσε συγκεκριμένα ότι δεν γνωρίζει τα πρότυπα που έχουν σχεδιαστεί οι δύο μεγάλες λεωφόροι, αλλά τόνισε πως η κάθε πόλη έχει της δικές της ιδιαιτερότητες και ανάγκες και θα πρέπει οι αρμόδιες αρχές να τις λάβουν σοβαρά υπόψιν, για καλύτερο δυνατό σχεδιασμό του όλου έργου της ανάπλασης των πόλεων. 

Στην συνέντευξη που παραχώρησε στη StockWatch, ο κ. Μουσιούττας απαντά επίσης σε ερωτήσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και τη συμβολή της Βουλής για επίλυσή του. 

Καταθέτει τις θέσεις του για τα «αποσπασματικά μέτρα» που εφαρμόζονται για άμβλυνση του κυκλοφοριακού, ενώ ενημερώνει ότι στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Μεταφορών, με την επανέναρξη των εργασιών της το Μάρτιο, θα βρεθούν μεγάλα έργα ανάπτυξης, όπως ο δρόμος Αστρομερίτη-Δένειας-Ευρύχου, ο δρόμος Σαϊτά-Λεμεσού,  ο περιμετρικός δρόμος Λευκωσίας, ο δρόμος Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και η μαρίνα Λάρνακας.

Τέλος, καταθέτει την άποψη του, αν με τη νέα κυβέρνηση θα αλλάξουν οι ισορροπίες στην Βουλή.

Της Ελένης Χαραλάμπους

Η συνέντευξη

Ερ.: Ποια είναι τα σημαντικότερα νομοσχέδια, κανονισμοί και προτάσεις νόμου που εξέτασε η Επιτροπή Μεταφορών, τα οποία ψηφίστηκαν σε νόμους στον ενάμισι περίπου χρόνο που βρίσκεστε στη θέση του πρόεδρου;

Απ.: Η μετάβαση στη νέα εποχή πραγμάτων σημαίνει και εκσυγχρονισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς, του οδικού δικτύου και της νομοθεσίας για την ασφάλεια στους δρόμους.

Με αυτό το σκεπτικό η επιτροπή εξέτασε, ανάμεσα σε άλλα, νομοσχέδια και κανονισμούς που αφορούσαν το νόμο για την οδική ασφάλεια και τα scooters, τη χρήση προστατευτικού κράνους σε ποδηλάτες και το νόμο για τη φωτοεπισήμανση, τις γνωστές κάμερες.

Επίσης η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για την επέκταση της κυπριακής ναυτιλίας ήταν εξίσου σημαντική, γι' αυτό και η επιτροπή ολοκλήρωσε τις εργασίες της με γοργούς ρυθμούς και το νομοσχέδιο ψηφίστηκε σε νόμο τον περασμένο Οκτώβριο.

Ερ.: Ποιες είναι οι σημαντικότερες εκκρεμότητες όσον αφορά επίσης νομοσχέδια, κανονισμούς και προτάσεις νόμου που δεν ολοκληρώθηκε η συζήτηση τους στην επιτροπή και θα συνεχιστεί με την επαναλειτουργία του σώματος το Μάρτιο;

Απ.: Σίγουρα θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια, όπως για παράδειγμα το νομοσχέδιο που αφορά τον εξοπλισμό των μοτοσικλετιστών και τη μαθητική άδεια οδήγησης, θα επανεξεταστούν στην επιτροπή, όπως επίσης και η πρόταση νόμου για την ταυτοποίηση των κατόχων καρτών κινητής τηλεφωνίας (so easy).

Εδώ θα ήθελα να προσθέσω ότι οι εργασίες της επιτροπής δεν εστιάζονται μόνο στο νομοθετικό έργο, γι’ αυτό και θα δούμε στην επιτροπή να επανεξετάζονται θέματα που απασχολούν τους πολίτες στην καθημερινότητα τους, όπως το κυκλοφοριακό, η πρόοδος των εργασιών σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου σε όλες τις επαρχίες και φυσικά η πρόοδος των εργασιών για μεγάλα έργα ανάπτυξης, όπως ο δρόμος Αστρομερίτη-Δένειας-Ευρύχου, ο δρόμος Σαϊτά-Λεμεσού, ο περιμετρικός δρόμος Λευκωσίας, ο δρόμος Πάφου-Πόλις, το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και η μαρίνα Λάρνακας. 

Ερ.: Ποιοι νόμοι που πέρασαν θεωρείτε τις μεγαλύτερες επιτυχίες της επιτροπής και ποια είναι τα νομοσχέδια ή προτάσεις νόμου που σας δυσκόλεψαν κατά τη συζήτηση τους και πιθανόν, να έμειναν πίσω για να τα ξαναδείτε;

Απ.: Όλα τα νομοσχέδια είναι εξίσου σημαντικά. Μικρά ή μεγάλα έχουν όλα πολύ σημαντική θέση στη νομοθετική εργασία. Παρόλα αυτά, θα σταθώ σε δύο πολύ σημαντικά νομοσχέδια, αυτό της φωτοεπισήμανσης, που εστιάζει στην οδική ασφάλεια και σε αυτό της ΝΕΠΕ που αφορά τη ναυτιλία στην Κύπρο.

Το νομοσχέδιο που αφήσαμε για την επόμενη περίοδο είναι αυτό με τον εξοπλισμό των οδηγών και τη μαθητική άδεια και η πρόταση νόμου για τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας.

Και τα δύο αυτά θέματα θα τα δούμε και πάλι το Μάρτιο με την έναρξη των εργασιών της Βουλής.    

Ερ.: Ποια είναι τα μεγάλα θέματα που αναμένετε ότι θα δούμε ενώπιον της επιτροπής με την επαναλειτουργία του σώματος;

Απ.: Με την αλλαγή της κυβέρνησης τον ερχόμενο Μάρτιο, μπορεί να υπάρξουν αλλαγές ή και νέες καταθέσεις νομοσχεδίων και προτάσεων νόμου.

Σίγουρα η επιτροπή θα εξετάσει θέματα που παραμένουν ως εκκρεμότητες και ταλαιπωρούν χιλιάδες πολίτες, για παράδειγμα το κυκλοφοριακό, η μετακίνηση των πολιτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και θέματα που άπτονται ασφάλειας του οδικού δικτύου.

Μάστιγα το κυκλοφοριακό

Ερ.: Το κυκλοφοριακό είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Τι θα πρέπει να γίνει για ολιστική επίλυση του προβλήματος και πως μπορεί η Βουλή να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση;

Απ.: Έχω δηλώσει επανειλημμένα ότι η Βουλή και η Επιτροπή Μεταφορών, είναι εδώ για να βοηθήσει όπου και όπως μπορεί με αλλαγές στη νομοθεσία αν χρειάζεται και με αυτεπάγγελτες εξετάσεις.

Για αυτό και η επιτροπή εξέτασε σε δύο συνεδρίες το θέμα του κυκλοφοριακού, ζητώντας από τις αρμόδιες αρχές πρακτικές, αλλά και άμεσες εισηγήσεις για την εξομάλυνση του προβλήματος.

Θα ήμαστε εκεί και το Μάρτιο για να δούμε ποιες λύσεις έχουν βρεθεί, έτσι ώστε να βοηθηθούν οι συμπολίτες μας.

Ερ.: Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση κάποια μέτρα που βλέπουμε να γίνονται για άμβλυνση του κυκλοφοριακού, όπως μονοδρομήσεις και λεωφορειολωρίδες, καθώς η γενική εικόνα είναι ότι επιβαρύνουν αντί να βελτιώνουν το πρόβλημα;

Απ.: Οι μονοδρομήσεις και οι λεωφορειολωρίδες είναι μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδιασμού για την πόλη της Λευκωσίας, αλλά ίσως θα πρέπει να επανεξεταστούν από τις αρμόδιες αρχές στη βάση νέων δεδομένων και χρονοδιαγραμμάτων.  

Έχουμε ζητήσει από την αρμόδια αρχή να μας ενημερώσει επί του θέματος αυτού και αναμένουμε την απάντηση τους   

Ερ.: Η Επιτροπή Μεταφορών ενημερώθηκε από την κυβέρνηση, ότι η ανάπλαση της Λεωφόρου Μακαρίου γίνεται στα πρότυπα της Σανζ Ελιζέ του Παρισιού και της Oxford Street του Λονδίνου. Σχολιάστε μας τη σχετική δήλωση και ποια είναι η θέση σας;

Απ.: Δεν γνωρίζω τα πρότυπα που έχουν σχεδιαστεί οι μεγάλες λεωφόροι και δεν είμαι ειδικός για να σας απαντήσω σε αυτό σας το ερώτημα, αλλά σίγουρα κάθε πόλη έχει της δικές της ιδιαιτερότητες και ανάγκες και θα πρέπει οι αρμόδιες αρχές να τις λάβουν σοβαρά υπόψιν, για καλύτερο δυνατό σχεδιασμό του όλου έργου της ανάπλασης των πόλεων. 

Συμβόλαιο για Νέο Μουσείο

Ερ.: Την Τετάρτη υπογράφηκε το συμβόλαιο για την ανέγερση του νέου αρχαιολογικού μουσείου στη Λευκωσία, ενώ αρχές του 2023 αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής του έργου. Μιλήστε μας για το συγκεκριμένο έργο και το ρόλο της Βουλής σε αυτό, αλλά πείτε μας και αν θεωρείτε πως είναι η κατάλληλη στιγμή για την έναρξη ενός τέτοιου μεγάλου έργου, εν μέσω μιας κρίσης που δεν ξέρουμε που μπορεί να οδηγήσει;

Απ.: Το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και η ανέγερσή του, συζητείται εδώ και πάρα πολλά χρόνια αφού η δημιουργία του ίδιου του Μουσείου και του περιβάλλοντα χώρου του, θα αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών και ντόπιων.

Η ανάγκη δημιουργίας ενός νέου Αρχαιολογικού Μουσείου, προκύπτει από τη σημαντικότητα της προβολής των εκατοντάδων των αρχαιοτήτων μας που έχουν ανασκαφεί αλλά και στη σημαντικότητα της προβολής της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, εντός και εκτός των συνόρων της Κύπρου.

Πράγματι οι καιροί είναι δύσκολοι και αβέβαιοι, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι αυξήσεις τιμών δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων, παρόλα αυτά πρέπει να βλέπουμε με αισιοδοξία μπροστά και με σταθερά βήματα να προχωρούμε στην υλοποίηση τέτοιων μεγάλων έργων.

Η επιτροπή Μεταφορών, θα παρακολουθεί στενά τις εργασίες για την ανέγερση του Μουσείου και τα χρονοδιαγράμματα που έχουν δοθεί από τα αρμόδια Υπουργεία, για την υλοποίηση του έργου και αυτό αποδεικνύεται και από την αυτεπάγγελτη εξέταση του θέματος αυτού, κατά τη λειτουργία της Βουλής το προηγούμενο διάστημα. Εμείς θα παρακολουθούμε στενά τις εργασίες. 

Δεν επηρέασαν έργο οι διεργασίες για Προεδρικές

Ερ.: Πως είδατε τη συνεργασία των κοινοβουλευτικών κομμάτων, σε σχέση και με άλλες χρονιές; Επηρέασαν το έργο της Επιτροπής οι επερχόμενες προεδρικές εκλογές;

Απ.: Σε καμία περίπτωση οι εργασίες της Επιτροπής δεν επηρεάστηκαν από τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές. Αντίθετα, θα έλεγα ότι όλοι οι συνάδελφοι στην επιτροπή εργάστηκαν με συνέπεια και επαγγελματισμό κατά την εξέταση των θεμάτων.

Εδώ θα ήθελα για ακόμη μια φορά να ευχαριστήσω τους συναδέλφους για την αγαστή συνεργασία μας.

Ερ.: Πιστεύετε ότι θα αλλάξουν οι ισορροπίες στη Βουλή, με τη νέα κυβέρνηση;

Απ.: Από τη μέχρι τώρα συνεργασία μου με όλους τους συναδέλφους στη Βουλή, πιστεύω ότι δεν θα υπάρξουν δυσκολίες γιατί οι πλείστοι συνάδελφοι ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, εργάζονται με γνώμονα το καλό του τόπου μας.  

NEWSLETTER