Landmark Nicosia: Σημείο αναφοράς με αρχιτεκτονικό χαρακτήρα
Το Landmark Nicosia πρόκειται να ανοίξει ξανά ως μέρος του Autograph Collection Hotels, αποτελώντας σημείο αναφοράς για την πρωτεύουσα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του παγκοσμίου φήμης στούντιο σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής D/DOCK, Coen van Dijck παρουσιάζει τα στοιχεία που ενέπνευσαν την εσωτερική διακόσμηση του λόμπι και άλλων κοινόχρηστων χώρων του ξενοδοχείου που αναμένεται να ανοίξει ξανά το 2024, ως The Landmark Nicosia, Autograph Collection, μετά από εκτεταμένη ανακαίνιση.
Σε συνέντευξή του στη Stockwatch, ο κ. van Dijck εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η εταιρεία του επέλεξε στοιχεία που σχετίζονται με το ταξίδι και τον χαρακτήρα του ιστορικού ξενοδοχείου για την εσωτερική διακόσμηση του έργου.
Παράλληλα, αναφέρεται στα υλικά που επιλέχθηκαν κατά την ανακαίνιση και αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τη διάταξη και τα χαρακτηριστικά των δημόσιων χώρων.
Της Γεωργίας Χαννή
H συνέντευξη
Ερ.: Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου ξενοδοχείου The Landmark Nicosia, Autograph Collection και ποιος ο στόχος της ανακαίνισης που πραγματοποιήθηκε;
Απ.: Το The Landmark Nicosia, Autograph Collection βρίσκεται σε μια νέα αναπτυξιακή περιοχή και περιλαμβάνει ένα δημόσιο πάρκο και δύο πολυώροφα κτίρια, το πρώτο για γραφεία και το δεύτερο για κατοικίες.
Θα αναπτυχθεί ένας τεράστιος υπόγειος χώρος στάθμευσης, ο οποίος θα βοηθήσει στην κάλυψη της ανάγκης της πόλης για περισσότερες θέσεις στάθμευσης.
Ως εκ τούτου, η ανακαίνιση θα ενισχύσει τη σημασία των κοινόχρηστων χώρων του ξενοδοχείου, με τα εστιατόρια, τα καταστήματα, το γυμναστήριο και τους χώρους ευεξίας και τους χώρους συνεδρίων, μετατρέποντας το The Landmark Nicosia, Autograph Collection σε σημαντικό κόμβο και σημείο συνάντησης για ντόπιους επισκέπτες αναψυχής και επαγγελματίες αλλά και για διεθνείς επισκέπτες, ενώ προσφέρει περισσότερες ιδιωτικές και αποκλειστικές επιλογές για μέλη. Από την μπροστινή πλευρά του ξενοδοχείου, οι επισκέπτες θα έχουν πρόσβαση στα εστιατόρια του συγκροτήματος, στην κύρια είσοδο του ξενοδοχείου και στους συνεδριακούς χώρους.
Το ισόγειο θα είναι ένας φιλόξενος δημόσιος χώρος που οδηγεί σε έναν εσωτερικό κήπο στο πίσω μέρος του ξενοδοχείου, προσφέροντας ένα πιο οικείο και ιδιωτικό περιβάλλον για συναντήσεις.
Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, με έναν αποκλειστικό και κοσμοπολίτικο τρόπο. Πιστεύουμε ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός του ξενοδοχείου και η χρήση των κοινόχρηστων χώρων θα ενισχύσει την πτυχή της ψυχαγωγίας του ξενοδοχείου, ικανοποιώντας τόσο τις επιχειρηματικές ανάγκες όσο και τις ανάγκες αναψυχής των πελατών του.
Ερ.: Ποια είναι τα κύρια υλικά που έχετε επιλέξει και γιατί;
Απ.: Έχουμε χρησιμοποιήσει μεγάλη ποικιλία υλικών, αφού στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μοναδικά προσαρμοσμένα σε συγκεκριμένες λειτουργίες. Ωστόσο, εργαζόμαστε με μια συνεπή βάση αρχιτεκτονικών υλικών, που βοηθά στη σύνδεση όλων των επιμέρους χώρων μεταξύ τους.
Παραδείγματα αυτού είναι τα δάπεδα terrazzo με μαρμάρινες ρίγες που δημιουργούν δομή και τοποθέτηση, οι οροφές που ποικίλλουν ανάλογα με την κάθε περιοχή αλλά εναρμονίζουν τον χώρο και τα διαφορετικά χωρίσματα που βοηθούν τους επισκέπτες να μετακινούνται από χώρο σε χώρο, όπως πάνελ καραμποτίνι, γυάλινες πόρτες , πύλες και συρόμενα πάνελ. Το σχέδιο εμπλουτίζεται μέσα από συναρπαστικά μοτίβα σε ταπετσαρίες και ταπετσαρίες τοίχου.
Ερ.: Ποια θεωρείτε ως μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του έργου;
Απ.: Η σχεδιαστική μας προσέγγιση είναι να δημιουργήσουμε μια αποκλειστική σύγχρονη ατμόσφαιρα υψηλής ποιότητας που βοηθά στη διατήρηση της μνήμης του ξενοδοχείου.
Οι πιο δυνατές αναμνήσεις δημιουργούνται από μοναδικές εμπειρίες και όταν αυτές οι εμπειρίες γίνονται τελετουργίες, χτίζουν παραδόσεις.
Η μοναδικότητα του σχεδιασμού βασίζεται στην ανάπτυξη ενός ισογείου που προσφέρει στους επισκέπτες ένα ταξίδι ανακάλυψης, με διαφορετικές ατμόσφαιρες που περιλαμβάνουν κάθε ζώνη, όπου οι μεγάλοι χώροι χωρίζονται σε μικρότερους μοναδικούς και φιλόξενους χώρους, γεμάτους εκπλήξεις.
Ερ.: Μιλήστε μας για τους χώρους, όπως έχουν διαμορφωθεί και την εμπειρία που μπορεί να έχει ο επισκέπτης.
Απ.: Για δεκαετίες, το πρώην ξενοδοχείο χρησίμευε ως σημείο συνάντησης για εξέχουσες τοπικές και διεθνείς προσωπικότητες της διπλωματίας, της τέχνης και της μόδας.
Με την ένταξη στο Autograph Collection Hotels που υπερασπίζεται την ατομικότητα, το The Landmark Nicosia, η Autograph Collection πρόκειται να εντυπωσιάσει τους επισκέπτες προσφέροντας μια νέα έκδοση του ξενοδοχείου, εμπλουτισμένη από μια κοσμοπολίτικη ψηφιακή κοινότητα.
Παραμένει στο σταυροδρόμι μεταξύ Δύσης και Μέσης Ανατολής, χρησιμεύοντας ως το σημείο συνάντησης για την ανερχόμενη κυπριακή ελίτ – ένα μέρος όπου το νέο «savoir faire» συμβαδίζει με τον τρόπο ζωής των επισκεπτών.
Με βάση τις ξεχωριστές προοπτικές της Autograph Collection για το design και τη φιλοξενία, η μεταμόρφωση του ξενοδοχείου οραματίζεται μια νέα σύγχρονη ερμηνεία της παράδοσης, φέρνοντας κοντά προηγούμενες και νέες γενιές, διαφορετικούς πολιτισμούς και τρόπους ζωής – προσφέροντας μια άτυπη «εθιμοτυπία» για αποκλειστική διαμονή.
Παραδοσιακά, οι πρωτοποριακές ιδέες γεννιούνται συχνά σε ανεπίσημους χώρους, πίσω από την επίσημη διακόσμηση. Κατά τη διάρκεια του δείπνου, όταν το σπαθί αφήνεται στο τραπέζι. Ενδιάμεσα από τις επίσημες συναντήσεις, οι ανεπίσημες φήμες στο χαμμάμΚατά τη διάρκεια των συναντήσεων σε ένα υπέροχο αρχοντικό, κάνοντας χαλαρές συζητήσεις στο σαλόνι.
Κάθε Autograph Collection προσφέρει το "The Mark" - μια εμπειρία επισκεπτών μοναδική για το ξενοδοχείο.
Το adagio του "Do's of the Diplomat" εκτυλίσσεται σε πολλούς χώρους όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τον εαυτό τους, όπως το ζεστό και κομψά ανεπίσημο Grand Room, με τα διπλανά σαλόνια, μια βιβλιοθήκη και το Lobby Bar.
Αυτοί οι χώροι προσφέρουν έναν συνδυασμό ρυθμίσεων για μικρές συζητήσεις, πιο απομονωμένους θύλακες για διακριτές συναντήσεις, έναν άνετο προορισμό για να χαλαρώσετε, να διαβάσετε ή να εργαστείτε.
Ωστόσο, υπάρχει ένας κύριος χώρος που αντιπροσωπεύει το σήμα στην ουσία του: ο χώρος όπου καλωσορίζονται οι επισκέπτες. Είναι το Magic Box του ξενοδοχείου, ένα περίπτερο που μιλάει στη φαντασία: μια θρυλική αίθουσα δώρων, που εκθέτει αντικείμενα από αξιόλογους ανθρώπους και πολιτείες. Το τέλειο ξεκίνημα συνομιλίας όταν οι επισκέπτες κάνουν check in.
Ερ.: Πώς συνδέεται ο σχεδιασμός με την ευρύτερη εμπειρία που προσφέρει ο προορισμός;
Απ.: Ο σχεδιασμός έχει επηρεαστεί από την κυπριακή παράδοση και διαθέτει τοπικά υλικά.
Ο σχεδιασμός του λόμπι βασίζεται κυρίως, στην πλούσια ιστορία του ίδιου του κτηρίου The Landmark Nicosia, Autograph Collection.
Ερ.: Ποια είναι η σχεδιαστική σας φιλοσοφία/προσέγγιση ως εταιρεία;
Απ.: Ως δυναμικό στούντιο ηγετών σκέψης και πρωτοπόρων σχεδιασμού, οδηγούμαστε από τη δημιουργική μας ακεραιότητα και το επιχειρηματικό πνεύμα.
Σχεδιάζουμε χώρους που υπερβαίνουν τη λειτουργικότητα και την αισθητική, αλλά προάγουν επίσης, την υγεία και την ευεξία, ενώ διευκολύνουν τον μετασχηματισμό της συμπεριφοράς και την κοινωνική συνεισφορά.
Το έργο μας βασίζεται σε ενδελεχή έρευνα και δέσμευση για περιβαλλοντική ευθύνη, αντικατοπτρίζοντας την αφοσίωσή μας σε ένα βιώσιμο και κυκλικό μέλλον.
Η προσέγγισή μας συνεπάγεται τη στενή συνεργασία με τους πελάτες για την κατανόηση των αναγκών τους, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι τα σχέδιά μας υπερβαίνουν τις προσδοκίες.
Πάντα αναζητούμε και εκτιμούμε τη συμβολή των πελατών μας, καθώς μας δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάζουμε χώρους που συνάδουν με το όραμα και τους στόχους τους.
Ερ.: Πώς συνδυάζετε μοντέρνα και παραδοσιακά στοιχεία;
Απ.: Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε αρμονικούς χώρους με διαχρονική αίσθηση. Συνδυάζουμε τα καλύτερα στοιχεία κάθε στυλ με τρόπο που το ένα συμπληρώνει το άλλο. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο που να αισθάνεται συνεκτικό και φιλόξενο, όπου ο συνδυασμός σύγχρονων και παραδοσιακών στοιχείων συμπληρώνει το χώρο στο σύνολό του, σεβόμενοι παράλληλα τη μοναδική ιστορία και την πρωτότυπη λειτουργία του.
Ερ.: Δώστε μας μερικά στοιχεία για την ταυτότητα του D/DOCK. Σε ποιες αγορές δραστηριοποιήστε;
Απ.: Το D/DOCK είναι ένα στούντιο σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής με έδρα το Άμστερνταμ, γνωστό για την καινοτόμο και ανθρωποκεντρική προσέγγισή του.
Το στούντιο επικεντρώνεται στη δημιουργία χώρων που εμπνέουν τους ανθρώπους, καθώς και προωθούν την ευημερία και τη συνεργασία.
Ταυτόχρονα, το στούντιο έχει αναγνωριστεί ευρέως για τη δουλειά του στις αγορές φιλοξενίας, εργασιακού χώρου και ακινήτων.
Μερικά παραδείγματα στον χώρο της φιλοξενίας είναι:
Le Meridien Frankfurt, M Marriott Amsterdam, Amstel Hotel Amsterdam, Hilton Chengdu, Hotel de L’ Europe, Tribute Amsterdam και Loopland Resort Puerto Rico.
Μέσω του σχεδιασμού του The Landmark Nicosia, Autograph Collection, η D/DOCK επεκτείνει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες σε μια άλλη χώρα.
Όσον αφορά τη βιομηχανία του χώρου εργασίας, η D/DOCK έχει σχεδιάσει γραφεία σε όλο τον κόσμο για εταιρείες όπως η Microsoft, η Google, το Facebook, η JetBrains, η Unilever και η Danone.
Ερ.: Ποια είναι η αποστολή της D/DOCK όσον αφορά τα έργα που αναλαμβάνει;
Ως πρωτοπόρος στο σχεδιασμό, η D/DOCK βοηθά τους οργανισμούς στις προσπάθειές τους να δημιουργήσουν τα υβριδικά γραφεία τους μετά την Covid και να τα μετατρέψουν σε ακμάζουσες κοινότητες.
Το χαρτοφυλάκιο της D/DOCK εκτείνεται πέρα από χώρους γραφείων και ξενοδοχείων, περιλαμβάνοντας ποικίλα έργα σε τομείς όπως η υγειονομική περίθαλψη και ο σχεδιασμός κατοικιών, τα οποία καθιέρωσαν το στούντιο ως εξέχοντα παίκτη στη σκηνή του σχεδιασμού και της αρχιτεκτονικής στην Ολλανδία και όχι μόνο, με γνώμονα μια αποστολή: Εφαρμοσμένη φαντασία.