Το βέτο των συντεχνιών
23/08/2011
Η αλλαγή στο πηδάλιο του υπουργείου Οικονομικών έχει δημιουργήσει μια νέα δυναμική στο χώρο της οικονομίας. Ο νέος ΥΠΟΙΚ έδωσε νωρίς το στίγμα του αναγνωρίζοντας από την πρώτη μέρα την κρίσιμη φάση που περνά η οικονομία και την επιτακτική ανάγκη λήψης δραστικών μέτρων. Υπερβαίνοντας τις όποιες κυβερνητικές αναστολές, εγκαινίασε τακτικές επαφές με το Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας και έδωσε το μήνυμα ότι όλοι παίζουμε για την ίδια ομάδα. Όλα αυτά είναι θετικά και δείχνουν ότι μπαίνουμε σε μια νέα περίοδο εποικοδομητικού διαλόγου για τα θέματα της οικονομίας.
Υπάρχουν όμως και άλλα πράγματα που πρέπει να αλλάξουν. Στην προσπάθεια που γίνεται για εξασφάλιση συναίνεσης για τη λήψη μέτρων για την οικονομία, ο νέος ΥΠΟΙΚ ακολουθεί μέχρι τώρα την πεπατημένη, η οποία έχει περίπου ως εξής:
Η πιο πάνω διαδικασία δεν μπορεί να οδηγήσει σε συναινετικές λύσεις γιατί δεν δείχνει τον απαραίτητο σεβασμό στις θέσεις των κομμάτων. Δίνει ουσιαστικά δικαίωμα βέτο στις συντεχνίες. Ακόμα κι αν ολόκληρη η πολιτική ηγεσία του τόπου συμφωνεί σε κάποια μέτρα, τίποτα δεν προχωρά αν οι συντεχνίες δεν το εγκρίνουν.
Το θέμα είναι σοβαρό και άπτεται της ίδιας της λειτουργίας της δημοκρατίας. Η εκτελεστική και η νομοθετική εξουσία είναι εντεταλμένες από τους πολίτες να τους εκπροσωπούν και να λαμβάνουν αποφάσεις εκ μέρους τους. Η υποταγή των εκλελεγμένων αντιπροσώπων του λαού στις εκβιαστικές πρακτικές συντεχνιών που εκπροσωπούν τα συμφέροντα μιας μειοψηφίας εργαζομένων έρχεται σε σύγκρουση με βασικές δημοκρατικές αρχές.
Το πρόβλημα δημιουργείται γιατί οι φορολογούμενοι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα δεν έχουν φωνή σε αυτή τη διαδικασία. Οι συντεχνίες ΠΕΟ και ΣΕΚ που θα έπρεπε να τους εκπροσωπούν δεν ανταποκρίνονται σε αυτή την αποστολή. Η μεν ΠΕΟ νιώθει την υποχρέωση να στηρίζει την κυβέρνηση, η δε ΣΕΚ δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για τα μέλη της στους ημικρατικούς οργανισμούς παρά για τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα.
Όλοι παραδέχονται ότι τα προβλήματα της οικονομίας είναι διαρθρωτικά. Είναι δηλαδή μόνιμα, και τα μόνιμα προβλήματα απαιτούν μόνιμες λύσεις και όχι έκτακτες εισφορές. Ποια είναι αυτά τα προβλήματα; Είναι η ανεξέλεγκτη αύξηση των δημοσίων δαπανών (κυρίως μισθών και κοινωνικών παροχών) και των συνταξιοδοτικών υποχρεώσεων του κράτους προς τους υπαλλήλους του. Αυτά είναι τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν, και η λύση δεν μπορεί να είναι άλλη από τον περιορισμό αυτών των δαπανών. Η θέση ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι υποχρεωμένος να συντηρεί το δημόσιο τομέα με όλα του τα προνόμια και τις σπατάλες καταστρατηγεί κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης αλλά είναι και εκτός οικονομικής πραγματικότητας.
Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης δηλώνουν έτοιμα να στηρίξουν πιο τολμηρά μέτρα από αυτά που προτείνει η κυβέρνηση. Υπάρχουν όλα τα εχέγγυα για την επίτευξη ευρείας συναίνεσης της πολιτικής ηγεσίας, φτάνει η κυβέρνηση και ο ΥΠΟΙΚ να απεξαρτηθούν από τις συντεχνίες του δημοσίου και να καταστήσουν σαφές ότι πρωταρχικός στόχος είναι το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον και όχι τα συμφέροντα μεμονωμένων ομάδων.
Σωφρόνης Κληρίδης
Αναπληρωτής Καθηγητής Οικονομικών
Πανεπιστήμιο Κύπρου
Υπάρχουν όμως και άλλα πράγματα που πρέπει να αλλάξουν. Στην προσπάθεια που γίνεται για εξασφάλιση συναίνεσης για τη λήψη μέτρων για την οικονομία, ο νέος ΥΠΟΙΚ ακολουθεί μέχρι τώρα την πεπατημένη, η οποία έχει περίπου ως εξής:
- Ξεκινά μια διαβούλευση με τα κόμματα και αν όλα πάνε καλά - όπως όντως έγινε - επιτυγχάνεται συμφωνία για υιοθέτηση κάποιου πακέτου μέτρων.
- Η κυβέρνηση παίρνει τα μέτρα στις συντεχνίες που εκπροσωπούν τους υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα για να πάρει και τη δική τους έγκριση.
- Οι συντεχνίες απορρίπτουν τα μέτρα που πλήττουν τα συμφέροντα των μελών τους και προτείνουν αντί αυτών εναλλακτικά μέτρα που επιβαρύνουν κυρίως άλλες ομάδες πολιτών.
- Η κυβέρνηση στέλλει στη βουλή ένα κουτσουρεμένο πακέτο που περιέχει κυρίως φορολογίες και ελάχιστα μέτρα μείωσης των δημοσίων δαπανών και ζητά να ψηφιστεί στο όνομα της συναίνεσης.
Η πιο πάνω διαδικασία δεν μπορεί να οδηγήσει σε συναινετικές λύσεις γιατί δεν δείχνει τον απαραίτητο σεβασμό στις θέσεις των κομμάτων. Δίνει ουσιαστικά δικαίωμα βέτο στις συντεχνίες. Ακόμα κι αν ολόκληρη η πολιτική ηγεσία του τόπου συμφωνεί σε κάποια μέτρα, τίποτα δεν προχωρά αν οι συντεχνίες δεν το εγκρίνουν.
Το θέμα είναι σοβαρό και άπτεται της ίδιας της λειτουργίας της δημοκρατίας. Η εκτελεστική και η νομοθετική εξουσία είναι εντεταλμένες από τους πολίτες να τους εκπροσωπούν και να λαμβάνουν αποφάσεις εκ μέρους τους. Η υποταγή των εκλελεγμένων αντιπροσώπων του λαού στις εκβιαστικές πρακτικές συντεχνιών που εκπροσωπούν τα συμφέροντα μιας μειοψηφίας εργαζομένων έρχεται σε σύγκρουση με βασικές δημοκρατικές αρχές.
Το πρόβλημα δημιουργείται γιατί οι φορολογούμενοι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα δεν έχουν φωνή σε αυτή τη διαδικασία. Οι συντεχνίες ΠΕΟ και ΣΕΚ που θα έπρεπε να τους εκπροσωπούν δεν ανταποκρίνονται σε αυτή την αποστολή. Η μεν ΠΕΟ νιώθει την υποχρέωση να στηρίζει την κυβέρνηση, η δε ΣΕΚ δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για τα μέλη της στους ημικρατικούς οργανισμούς παρά για τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα.
Όλοι παραδέχονται ότι τα προβλήματα της οικονομίας είναι διαρθρωτικά. Είναι δηλαδή μόνιμα, και τα μόνιμα προβλήματα απαιτούν μόνιμες λύσεις και όχι έκτακτες εισφορές. Ποια είναι αυτά τα προβλήματα; Είναι η ανεξέλεγκτη αύξηση των δημοσίων δαπανών (κυρίως μισθών και κοινωνικών παροχών) και των συνταξιοδοτικών υποχρεώσεων του κράτους προς τους υπαλλήλους του. Αυτά είναι τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν, και η λύση δεν μπορεί να είναι άλλη από τον περιορισμό αυτών των δαπανών. Η θέση ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι υποχρεωμένος να συντηρεί το δημόσιο τομέα με όλα του τα προνόμια και τις σπατάλες καταστρατηγεί κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης αλλά είναι και εκτός οικονομικής πραγματικότητας.
Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης δηλώνουν έτοιμα να στηρίξουν πιο τολμηρά μέτρα από αυτά που προτείνει η κυβέρνηση. Υπάρχουν όλα τα εχέγγυα για την επίτευξη ευρείας συναίνεσης της πολιτικής ηγεσίας, φτάνει η κυβέρνηση και ο ΥΠΟΙΚ να απεξαρτηθούν από τις συντεχνίες του δημοσίου και να καταστήσουν σαφές ότι πρωταρχικός στόχος είναι το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον και όχι τα συμφέροντα μεμονωμένων ομάδων.
Σωφρόνης Κληρίδης
Αναπληρωτής Καθηγητής Οικονομικών
Πανεπιστήμιο Κύπρου
46 σχόλια
23/08/2011
on Προτιμότερο είναι να αντιμετωπίσουμε τυχόν μέτρα (απεργίες) από τις συντεχνίες των δημοσίων και των ημικρατικών μετά την επιβολή επιπρόσθετων δημόσιο-οικονομικών μέτρων από τα κόμματα, παρά να αντιμετωπίσουμε διαρθρωτικά μέτρα που θα μας επιβάλει ένας μηχανισμός διάσωσης όπου πέραν των συντεχνιακών μέτρων θα αντιμετωπίσουμε μείωση της ανταγωνιστικότητας, αύξηση φόρων, φυγή ξένων επιχειρήσεων και μείωση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
23/08/2011
on Κάθε μέρα απεργία ισοδυναμεί με €10,344,827 που δεν πληρώνει το κράτος στους απεργούς υπαλλήλους του (2.7 δισ κόστος προσωπικού το χρόνο στο ευρήτερο δημοσιο διαιρούμενο δια 261 εργάσιμες ημέρες).
10 μέρες απεργία και το πρόβλημα λύθηκε.
10 μέρες απεργία και το πρόβλημα λύθηκε.
23/08/2011
on Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του καθηγητή, ο οποίος με απλά λόγια με ένα σύντομο κείμενο αναδεικνύει μια θεσμική εκτροπή, των κυβερνώσων συντεχνιών. Οι εργατοπατέρες της κυπριακής κοινωνίας δεν έχουν αντιληφθεί ότι αν δεν αποδεκτούν τα ήπια μέτρα που προτείνουν τα κόμματα θα οδηγήσουν την Κύπρο στον μηχανισμό στήριξης με τα επακόλουθα που βλέπουμε στην Ελλάδα.
23/08/2011
on Θα ήθελα να σημειώσω στον αρθρογράφο ότι το οικονομικό πακέτο δεν το δημιούργησε ο Υπουργός Οικονομικών αλλά το Προεδρικό όπου οι κουτοπόνηροι υπάλληλοι του ΑΚΕΛ Χριστόφιας (από 1974), Στεφάνου (από 1989) και Χριστοφίδης (από 1996) [κανένας δεν έχει εργαστεί σε άλλο εργοδότη εκτός από το ΑΚΕΛ] πήραν τις απόψεις των συντεχνιών και τις φορολογικές προτάσεις των κομμάτων (για αυτό το λόγο τα κόμματα είναι αφηνιασμένα) και τα έκαναν πακέτο και τα έστειλαν στην Βουλή.
Ο Κίκης δεν κάνει τίποτα και το λέει. Απλά είναι ο άνθρωπος βιτρίνα για τις αποφάσεις του Χριστόφια στην οικονομία. Άραγε θα μπορέσει να αποκόψει τον Χριστόφια από τις ιδεοληψίες του και τους λαδέμπορους yes men του;
Ο Κίκης δεν κάνει τίποτα και το λέει. Απλά είναι ο άνθρωπος βιτρίνα για τις αποφάσεις του Χριστόφια στην οικονομία. Άραγε θα μπορέσει να αποκόψει τον Χριστόφια από τις ιδεοληψίες του και τους λαδέμπορους yes men του;
23/08/2011
on Κύριε καθηγητά,παρόλο που συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο σας,θα περίμενα απο εσάς τους ακαδημα'ι'κούς και μιά πρόταση.Διότι,αν μείνουμε μόνο στα αίτια του προβλήματος,είναι σαν να '' κομίζομεν γλαύκαν εις Αθήνας''.Εδώ ανοίγει το στόμα του ο κραταιός Χατζηπέτρου και σχεδόν όλο το πολιτικό σύστημα κάθεται προσοχή! Εκτιμώ ιδιαίτερα το γεγονός ότι,άνκαι ανήκετε στον ευρύτερο δημ.τομέα,εντούτοις βγαίνετε με παρρησία να μιλήσετε.Υπάρχουν πολλές απορίες,π.χ.ο κ.Χατζηπέτρου για αρκετά απο τα ''κεκτημένα'' του,θεωρεί πως προστατεύονται απο το σύνταγμα.Είναι έτσι τα πράγματα;Και αν μπούμε σε μηχανισμό στήριξης, η εργατική νομοθεσία πάει περίπατο; Ζητούνται απαντήσεις.
23/08/2011
on Ετσι του είπαν δικαστές του Ανωτάτου.
24/08/2011
on Δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω για τα συνταγματικά θέματα. Είναι θέμα Γενικής Εισαγγελίας και Ανωτάτου Δικαστηρίου.
Η αναγνώριση των αιτίων είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Προτάσεις έχουν γίνει πολλές, και από ακαδημαϊκούς και από άλλους. Το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη ιδεών, είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης.
Ευχαριστώ για τα σχόλια.
Η αναγνώριση των αιτίων είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Προτάσεις έχουν γίνει πολλές, και από ακαδημαϊκούς και από άλλους. Το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη ιδεών, είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης.
Ευχαριστώ για τα σχόλια.
on 23/08/2011
Το Σύνταγμα μπορεί να πληρώνει; Να τους στείλουμε στην Ελλάδα αυτόν το Δικαστή να τους λύσει να προβλήματα τους. Να μη χάνουν και το χρόνο τους στην Πλατεία Συντάγματος οι άνθρωποι...
on 23/08/2011
Exoume 30000 anergous. Na tus kalesun san ektatus na antikatastisun tus dimosius apergous. Na niosun oti mporun na xasun tin dulia tus na dume an tha apergisun.
23/08/2011
on Η απειλή της απεργίας είναι όπως τον σκύλο που γαβγίζει πολύ. Ξέρεις ότι δεν δαγκώνει. Όταν χρησιμοποιείς την απειλή και μπλοφάρεις σε μια φάση θα σε αφήσουν να απεργήσεις. Αν δεν καταφέρεις να κάνεις τίποτα ή ελάχιστα, τότε οι οποιεσδήποτε απειλές σου θα είναι περιορισμένης εμβέλειας. Αυτό το ξέρει ο Χατζηπέτρου;
23/08/2011
on Στην Ελλάδα,εδώ και ένα χρόνο απεργούν τη μιά την άλλη και στην ουσία τρώνε τις ίδιες τους τις σάρκες.Εδώ ο Χατζηπετρής το παίζει και νούσιμος,γι'αυτό λέει,επικρατούσε γιά χρόνια εργατική ειρήνη.Εμ βέβαια,επειδή ότι ζητούσε το έπαιρνε,γιατί να απεργήσει; Πάντως συμφωνούμε Παναγιώτη γιά το σκύλλο που γαυγίζει.Το θέμα όμως είναι πως έχουν σύμμαχο,τον συνδικαλιστή,άκουσον-άκουσον,Χριστόφια!
23/08/2011
on Η ίδια η Κυβέρνηση παραδέχεται ότι το φορολογικό πακέτο μέτρων, που έχει καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή, είναι ανεπαρκές και δεν θα ικανοποιήσει τους οίκους πιστοληπτικής αξιολόγησης ούτε και τις αγορές που θέλουν μόνιμα μέτρα διαρθρωτικής φύσεως.
Πρώτον, οι οίκοι αξιολόγησης, θεωρούν ότι οι κινήσεις στο συνταξιοδοτικό πρέπει να έχουν διαρθρωτικό χαρακτήρα και η εισφορά θα πρέπει να είναι μόνιμη.
Δεύτερο, πρέπει να πειστούν οι αγορές, ότι το συνταξιοδοτικό δεν έχει κλείσει και θα επιλυθεί με μόνιμο τρόπο.
Τρίτο, τα νομοσχέδια που συζητήθηκαν δεν έχουν καμία σχέση με όσα είχαν συμφωνήσει τα κόμματα, καθώς έχουν εξαφανιστεί όλες οι προβλέψεις διαρθρωτικού χαρακτήρα. Έμειναν μόνο οι φορολογίες, τα μέτρα βολεύουν τους ήδη βολεμένους, συνεπώς επιβάλλεται η επαναφορά της φιλοσοφίας των μέτρων που είχαν συμφωνηθεί με τα κόμματα στις 22 Ιουλίου.
Πρώτον, οι οίκοι αξιολόγησης, θεωρούν ότι οι κινήσεις στο συνταξιοδοτικό πρέπει να έχουν διαρθρωτικό χαρακτήρα και η εισφορά θα πρέπει να είναι μόνιμη.
Δεύτερο, πρέπει να πειστούν οι αγορές, ότι το συνταξιοδοτικό δεν έχει κλείσει και θα επιλυθεί με μόνιμο τρόπο.
Τρίτο, τα νομοσχέδια που συζητήθηκαν δεν έχουν καμία σχέση με όσα είχαν συμφωνήσει τα κόμματα, καθώς έχουν εξαφανιστεί όλες οι προβλέψεις διαρθρωτικού χαρακτήρα. Έμειναν μόνο οι φορολογίες, τα μέτρα βολεύουν τους ήδη βολεμένους, συνεπώς επιβάλλεται η επαναφορά της φιλοσοφίας των μέτρων που είχαν συμφωνηθεί με τα κόμματα στις 22 Ιουλίου.
23/08/2011
on Να αγιάσει το στόμα σου καθηγητάρα μου!!!
Έλεος πια με τον εμπαιγμό των ιδιωτικών υπαλλήλων που μια ζωή πληρώνουν τα προνόμια των δημοσίων.
Αν κατέβουν όλοι οι ιδιωτικοί (αμάν και πότε) στον δρόμο τότε θα δεις για πότε ο Χατζηπέτρου θα χάσει την λαλιά του.
Επειδή σε αυτό τον τόπο αν δεν μας το επιβάλλουν από έξω δεν πρόκειτε να δούμε φως, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι μόνο οι Τρόικα μπορεί να ισοσκελίσει τα προνόμια σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Μέχρι τον Γενάρη άντε Φεβράρη τα πιαδιά της Τρόικας θα μας κατέβουν όχι γιατί μας γουστάρουν αλλά γιατί ο Δημητράκης θα τους καλέσει για να μην κάνει στάση πληρωμών!!!
Θα το χαρώ να τον γράψει η ιστορία ως τον ένα και μοναδικό Πρόεδρο της Κύπρου που έφερε την χώρα και το λάο της σε πτώχευση! Τότε να δω τι θα λέει και πως θα κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη!!!
Έλεος πια με τον εμπαιγμό των ιδιωτικών υπαλλήλων που μια ζωή πληρώνουν τα προνόμια των δημοσίων.
Αν κατέβουν όλοι οι ιδιωτικοί (αμάν και πότε) στον δρόμο τότε θα δεις για πότε ο Χατζηπέτρου θα χάσει την λαλιά του.
Επειδή σε αυτό τον τόπο αν δεν μας το επιβάλλουν από έξω δεν πρόκειτε να δούμε φως, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι μόνο οι Τρόικα μπορεί να ισοσκελίσει τα προνόμια σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Μέχρι τον Γενάρη άντε Φεβράρη τα πιαδιά της Τρόικας θα μας κατέβουν όχι γιατί μας γουστάρουν αλλά γιατί ο Δημητράκης θα τους καλέσει για να μην κάνει στάση πληρωμών!!!
Θα το χαρώ να τον γράψει η ιστορία ως τον ένα και μοναδικό Πρόεδρο της Κύπρου που έφερε την χώρα και το λάο της σε πτώχευση! Τότε να δω τι θα λέει και πως θα κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη!!!
23/08/2011
on Δηλαδή έχεις την εντύπωση Αγανακτισμένε μου, πως το ΑΚΕΛ θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια; Ηδη από τώρα κάνουν ασκήσεις επί χάρτου σε ποιούς θα φορτώσουν την ευθύνη.Κι'άμα δεν τους κάτσει,παραιτείται το αστέρι,και ας βγάλει ο επόμενος πρόεδρος τα κάστανα από τη φωτιά.
23/08/2011
on Το ΑΚΕΛ αγαπητή Αθηνά είναι διαχρονικά και ιστορικά εξειδικευμένο στην μετατώπιση ευθυνών άρα συμφωνώ μαζί σου.
Η κατάσταση μυρίζει σαπίλα στον τόπο μας και θυμίζει παράδοση εξουσίας Καραμανλή προς Γιωργάκη. Οι επόμενοι θα φάνε και αυτοί τα μούτρα τους γιατί με τέτοιο έλλειμα και χρέος των νοικοκυριών (που το ξεχνάμε..το πιο υψηλό στην Ε.Ε) και με την Τρόικα να μας πηγαίνει στο 15% τον εταιρικό φόρο δεν θα υπάρχει ελπίδα σωτηρίας!
Εγώ πάντως πιστεύω στον Δημήτρη:) Θα γίνει η Κύπρος η σύγχρονη Ατλαντίδα!
Η κατάσταση μυρίζει σαπίλα στον τόπο μας και θυμίζει παράδοση εξουσίας Καραμανλή προς Γιωργάκη. Οι επόμενοι θα φάνε και αυτοί τα μούτρα τους γιατί με τέτοιο έλλειμα και χρέος των νοικοκυριών (που το ξεχνάμε..το πιο υψηλό στην Ε.Ε) και με την Τρόικα να μας πηγαίνει στο 15% τον εταιρικό φόρο δεν θα υπάρχει ελπίδα σωτηρίας!
Εγώ πάντως πιστεύω στον Δημήτρη:) Θα γίνει η Κύπρος η σύγχρονη Ατλαντίδα!
24/08/2011
on Δημήτρη μου, Δημήτρη μου,που μού'κλεισες το σπίτι μου,κατά πως ''έκλαιγε'' η Βουγιουκλάκη.
24/08/2011
on It was about time somebody in this country to raise the question of Democratic legitimacy in the so called social dialog...What it remains is for a good Lawyer or political party to decide to take the issue to the Supreme Court. If we want to speak about unconstitutional issues. This is the one.
In Cyprus as well as numerous developing countries, the "public employees" manage to take advantage of weak institutions and democracy and became public employers. They are not EMPLOYEES at the service of the people but the PEOPLE is at their service. The "public employees" oppression is about to end in few months in a peaceful, fair and remarkable way by the unforgiving power of the markets. This correction may destroy the Cypriot financial sector who happen to be an "innocent" bystander.
DO PUBLIC EMPLOYEES KNOW THAT IF CYPRUS GOES DOWN THEY WILL GO DOWN WITH IT SINCE IT IS HARDER FOR THEM, RELATIVE TO PRIVATE SECTOR EMPLOYEE, TO FIND A JOB OUTSIDE CYPRUS ?
Το γινάτι βάζει μάτι ή είναι η ίδεα μου.
In Cyprus as well as numerous developing countries, the "public employees" manage to take advantage of weak institutions and democracy and became public employers. They are not EMPLOYEES at the service of the people but the PEOPLE is at their service. The "public employees" oppression is about to end in few months in a peaceful, fair and remarkable way by the unforgiving power of the markets. This correction may destroy the Cypriot financial sector who happen to be an "innocent" bystander.
DO PUBLIC EMPLOYEES KNOW THAT IF CYPRUS GOES DOWN THEY WILL GO DOWN WITH IT SINCE IT IS HARDER FOR THEM, RELATIVE TO PRIVATE SECTOR EMPLOYEE, TO FIND A JOB OUTSIDE CYPRUS ?
Το γινάτι βάζει μάτι ή είναι η ίδεα μου.
on 24/08/2011
I do i agree with you. However i dont think Cyprus can be defined as a Developing country
24/08/2011
on weak democracy is a characteristic of developing country. Our level of democracy is indeed low since for all these years, we have accepted this situation and have wasted many millions of potential growth in our GDP. In other words, everyone in Cyprus could be better off (except the 75000 public employee) if the 75000 public employees were paid according to their ability to produce and not according to their ability to blackmail. What is going on for the past few decades in Cyprus is a type of blackmailing. If I am wrong correct me.
Μια του κλέφτη, δύο του κλέφτη...
Μια του κλέφτη, δύο του κλέφτη...
25/08/2011
on Σε ποιους κλέφτες αναφέρεστε? Στους φοροδιαφυγάδες?
Γιατί εαν ηταν όλοι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους ένατντι του κράτους, τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα (απο την μια οι δημόσιοι υπάλληλοι με την παραγωγηκότητα τους -όχι όλοι και απο την άλλη αυτοί που κλέβουν το κράτος και τους μισθωτούς αποφεύγοντας να πληρώσουν τους φόρους τους).
Γιατί εαν ηταν όλοι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους ένατντι του κράτους, τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα (απο την μια οι δημόσιοι υπάλληλοι με την παραγωγηκότητα τους -όχι όλοι και απο την άλλη αυτοί που κλέβουν το κράτος και τους μισθωτούς αποφεύγοντας να πληρώσουν τους φόρους τους).
24/08/2011
on Δηλαδη να πιστεψουμε οτι αν κανουμε οτι θελουν οι αγορες θα αναβαθμισουν την πιστολιπτικη μας ικανοτητα και θα μειωθουν τα επιτοκια στα ομολογα??? Γιατι δυσκολευομαι να το πιστεψω???
Εδω κυριοι γινονται συντονισμενες επιδρομες κατα της Εωρωζωνης.Ουτε τα ομολογα μας του ενδιαφερουν ουτε τιποτα.Και για να ειμαστε και ποιο σωστοι κυριε καθηγητα πρεπει να λεμε ολη την αληθεια και οχι την μιση.
"Ποια είναι αυτά τα προβλήματα; Είναι η ανεξέλεγκτη αύξηση των δημοσίων δαπανών (κυρίως μισθών και κοινωνικών παροχών) και των συνταξιοδοτικών υποχρεώσεων του κράτους προς τους υπαλλήλους του." Που ειναι η καθετη μειωση των εσοδων του κρατους?? Η μηπως αυτη δεν συνεβαλε στην κριση?? Και απο που ηλθε αυτη η μειωση??
Πιστευα και πιστευω οτι υπαρχει σοβαρη, αντισυνταγματικη διακριση εις βαρος των ιδιωτικων υπαλληλων στο συστημα κοινωνικων ασφαλεισεων που πρεπει να αρθει, οχι λογω της κρισης αλλα λογω της ισοτητας που επιβαλλει το συνταγμα μεταξυ των πολιτων.
Απο εκει και περα ομως θεωρω οτι ειναι ακρως επικυνδινο να δημιουργηθει διαμαχη μεταξυ δημοσιων και ιδιωτικων υπαλληλων.
Ο Δημοσιος τομεας που φτιαχτηκε μεσα σε 50 χρονια νοσει.Και πολυ σοβαρα μαλιστα.Αλλα για αυτο ποιοι ταχα ευθυνονται??Οι ιδιοι οι υπαλληλοι η μηπως τον μεγαλυτερο ρολο τον εχουν παιξει ολα τα κομματα???
Και γιατι τωρα η αποψη των κομμαων πρεπει να ειναι η καταλυτικη αφου κατα γενικη ομολογια αυτοι δημιουργησαν την λερναια υδρα?
Ο καιρος νομιζω πλησιαζει που θα πρεπει να παρουμε πολυ ποιο σοβαρες αποφασεις απο τα μετρα και τα πακετα.Επιτελους να ρωτηθει και ο λαος μια φορα για το μελλον του.
Οι σχεδιασμοι θα πρεπει να αρχισουν να γινονται για την μετα την Ευρωζωνη εποχη....Γιατι εκει οδευουμε.
Εδω κυριοι γινονται συντονισμενες επιδρομες κατα της Εωρωζωνης.Ουτε τα ομολογα μας του ενδιαφερουν ουτε τιποτα.Και για να ειμαστε και ποιο σωστοι κυριε καθηγητα πρεπει να λεμε ολη την αληθεια και οχι την μιση.
"Ποια είναι αυτά τα προβλήματα; Είναι η ανεξέλεγκτη αύξηση των δημοσίων δαπανών (κυρίως μισθών και κοινωνικών παροχών) και των συνταξιοδοτικών υποχρεώσεων του κράτους προς τους υπαλλήλους του." Που ειναι η καθετη μειωση των εσοδων του κρατους?? Η μηπως αυτη δεν συνεβαλε στην κριση?? Και απο που ηλθε αυτη η μειωση??
Πιστευα και πιστευω οτι υπαρχει σοβαρη, αντισυνταγματικη διακριση εις βαρος των ιδιωτικων υπαλληλων στο συστημα κοινωνικων ασφαλεισεων που πρεπει να αρθει, οχι λογω της κρισης αλλα λογω της ισοτητας που επιβαλλει το συνταγμα μεταξυ των πολιτων.
Απο εκει και περα ομως θεωρω οτι ειναι ακρως επικυνδινο να δημιουργηθει διαμαχη μεταξυ δημοσιων και ιδιωτικων υπαλληλων.
Ο Δημοσιος τομεας που φτιαχτηκε μεσα σε 50 χρονια νοσει.Και πολυ σοβαρα μαλιστα.Αλλα για αυτο ποιοι ταχα ευθυνονται??Οι ιδιοι οι υπαλληλοι η μηπως τον μεγαλυτερο ρολο τον εχουν παιξει ολα τα κομματα???
Και γιατι τωρα η αποψη των κομμαων πρεπει να ειναι η καταλυτικη αφου κατα γενικη ομολογια αυτοι δημιουργησαν την λερναια υδρα?
Ο καιρος νομιζω πλησιαζει που θα πρεπει να παρουμε πολυ ποιο σοβαρες αποφασεις απο τα μετρα και τα πακετα.Επιτελους να ρωτηθει και ο λαος μια φορα για το μελλον του.
Οι σχεδιασμοι θα πρεπει να αρχισουν να γινονται για την μετα την Ευρωζωνη εποχη....Γιατι εκει οδευουμε.
24/08/2011
on Soto,sorry δηλαδή,αλλά να μου επιτρέψεις να σου πω,ότι οι απόψεις σου είναι λίγο μπερδεμένες.Απο τη μιά δέχεσαι πως τα ωφελήματα των δημ. υπαλλήλων είναι μιά πληγή που αιμορραγεί,αλλά φταίνε γι'αυτό τα κόμματα που δημιούργησαν έναν δημ.τομέα που νοσεί. Αρα τι προτείνεις; Να τιμωρήσουμε τα κόμματα στις επόμενες βουλ.εκλογές το 2015; Μα θέλουμε λύσεις ΤΩΡΑ! Υστερα ζητάς να μην δημιουργηθεί διαμάχη μεταξύ δημοσίων και ιδ.υπαλλήλων.Μήπως έχεις να προτείνεις κάποια μαγική φόρμουλα γιά να είναι όλοι ευχαριστημένοι; Και κάτι για τις αγορές: Παρόλο που δέχομαι ότι οι οίκοι έχουν λερωμένη τη φωλιά τους,είναι εμείς που τούς δώσαμε το δικαίωμα να μας σπεκουλάρουν.Μπορεί να ισχύει και αυτό που λες για συντονισμένη επίθεση.Εκείνο που ξέρω όμως,είναι ότι προς το παρόν την τρώμε εμείς.Ούτε η Γερμανία,ούτε η μικροσκοπική Μάλτα,ούτε καν η Σλοβενία που εκβιάζει την Ελλάδα. Για το τελευταίο συμφωνούμε.Τη λύση πρέπει να τη δώσει ο λαός.Ειτε με εκλογές,είτε με δημοψήφισμα.
24/08/2011
on Ωραία ερώτηση: Ευθύνονται τα κόμματα ή οι δημόσιοι υπάλληλοι για την οικονομική μας κατάσταση;
Σίγουρα τα κόμματα έχουν ευθύνες, που ικανοποιούσαν τους οπαδούς τους με θέσεις και προαγωγές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και εξαγόραζαν ψήφους με ξένες τσέπες. Αλλά και οι πελάτες των κομμάτων που συμμετείχαν στην ανήθικη συνδιαλλαγή αυτή (και εξαιρώ βέβαια εκείνους τους πραγματικά εξαίρετους δημόσιους που διορίστικαν ή προάχθηκαν με την αξία τους)είναι αθώες και αποπλανημένες παρθένες; Και μπορεί να είναι κεκτημένο το προϊόν μιας τέτοιας εμπορίας;
Σίγουρα τα κόμματα έχουν ευθύνες, που ικανοποιούσαν τους οπαδούς τους με θέσεις και προαγωγές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και εξαγόραζαν ψήφους με ξένες τσέπες. Αλλά και οι πελάτες των κομμάτων που συμμετείχαν στην ανήθικη συνδιαλλαγή αυτή (και εξαιρώ βέβαια εκείνους τους πραγματικά εξαίρετους δημόσιους που διορίστικαν ή προάχθηκαν με την αξία τους)είναι αθώες και αποπλανημένες παρθένες; Και μπορεί να είναι κεκτημένο το προϊόν μιας τέτοιας εμπορίας;
24/08/2011
on Το πρόβλημα είναι διαχρονικό. Κατά την περίοδο 2000-2010 η μέση ετήσια αύξηση των δημοσίων δαπανών ήταν 8,5%. Αυτοί οι ρυθμοί δεν είναι βιώσιμοι.
Τη συγκεκριμένη περίοδο μπορέσαμε να αντεπεξέλθουμε γιατί είχαμε ανάπτυξη πάνω από 4% (σε πραγματικούς όρους, 7+% σε ονομαστικούς) και είχαμε έκτακτα έσοδα από τη φορολογική αμνηστία και από τη μεγάλη δραστηριότητα στην κτηματαγορά.
Η κρίση μας προσγείωσε. Οι εκτιμήσεις για τα επόμενα 3-4 χρόνια μιλούν για ρυθμούς ανάπτυξης 2-2,5% στην καλύτερη περίπτωση. Είναι απλά αδύνατο να συνεχίσουμε να ξοδεύουμε με τους παλιούς ρυθμούς.
Τη συγκεκριμένη περίοδο μπορέσαμε να αντεπεξέλθουμε γιατί είχαμε ανάπτυξη πάνω από 4% (σε πραγματικούς όρους, 7+% σε ονομαστικούς) και είχαμε έκτακτα έσοδα από τη φορολογική αμνηστία και από τη μεγάλη δραστηριότητα στην κτηματαγορά.
Η κρίση μας προσγείωσε. Οι εκτιμήσεις για τα επόμενα 3-4 χρόνια μιλούν για ρυθμούς ανάπτυξης 2-2,5% στην καλύτερη περίπτωση. Είναι απλά αδύνατο να συνεχίσουμε να ξοδεύουμε με τους παλιούς ρυθμούς.
24/08/2011
on Μπορείτε κύριε καθηγητά να μας πείτε πόση ήταν η αύξηση στο κρατικό μισθολόγιο το 2010 και πόση στις κοινωνικές παροχές και σε άλλες δαπάνες?
25/08/2011
on Τα στοιχεία είναι στην ιστοσελίδα της Στατιστικής Υπηρεσίας. Τα συγκεκριμένα βρίσκονται εδώ: http://www.mof.gov.cy/mof/cystat/statistics.nsf/All/81D2497CD03A5FBCC2257726003D0906/$file/GOV-MAIN_AGGREGATE-A2000_2010-EL-180411.xls?OpenElement.
25/08/2011
on Η αύξηση των απολαβών προσωπικού μεταξύ 2009-2010 σύμφωνα με τα στοιχεια σε αυτή την ιστοσελίδα ηταν μόλις 0.6%. και η σύγκριση με τους ρυθμούς των προηγούμενων χρόνων (κυμαινώνταν στο 5-7%) αποδεινύει ότι ο ρυθμός αυξησης του κρατικού μισθολογίου έχει μειωθεί σχεδόν στο ΜΗΔΕΝ. Ο λόγος, πέραν των μηδενικών αυξήσεων είναι ότι στο δημόσιο υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων (στον μέλλον θα υπάρχουν τρίων ταχυτήτων). Όσοι υπάλληλοι διορίστικαν πριν το 1997 εισέρχονται στην επόμενη κλίμακα μόλις φτάσουν την πρώτη της προσαύξηση ενώ όσοι διορίστικάν μετά το 1997 για να εισέλθουν στην επόμενη κλίμακα πρέπει να εξαντλήσουν όλες τις προσαυξήσεις. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο των χρόνων (με τις αφυπηρετήσεις αυτών που διορίστικαν πρό του 1997) ο ρυθμός αύξησης του κρατικού μισθολόγιου θα μειώνεται συνεχώς μέχρι να φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα (αυτό θεωρώ ήταν πραγματική διαρδθρωτική διόρθρωση). Εαν επίσης όπως δείχνουν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία ο ρυθμός αύξησης του κρατικού μισθολογίου μειώθηκε σχεδόν στο μηδεν (οι κρατικές δαπάνες αυξήθηκαν λόγο άλλων παραγόντων και το γνωρίζεται πολύ καλά) τότε ποιός ο πραγματικός στόχος επιμονής ορισμένων στις περεταίρω περικοπές τουν απολάβων των δημοσίων υπαλλήλων (εννόω πέραν του ήδη συμφωνημένου 1.25% και 3%). Κάλο επίσης θα ήταν να γίνει και μια επιστιμονική ανάλυση για το που θα βρεθούν οι μισθοί των ιδιωτικών υπαλλήλων μετά τα μέτρε που προτείνονται.
25/08/2011
on Δεν το ήξερα αυτό με τις προσαυξήσεις, ευχαριστώ που το ανάφερες. Δύσκολο να πει κανείς πόσο επηρεάζει τους μελλοντικούς ρυθμούς αύξησης των μισθών, χρειάζονται πολλά στοιχεία για να υπολογιστεί.
Είναι πολύ παρακινδυνευμένο να βγάζουμε συμπεράσματα από τα στοιχεία μιας χρονιάς. Το 2010 οι αυξήσεις ήταν μικρές γιατί ο πληθωρισμός ήταν πολύ χαμηλός (ήταν και αρνητικός για λίγο) λόγω κρίσης και γιατί δεν δόθηκαν γενικές αυξήσεις. Επίσης υπήρξε πάγωμα (ή τουλάχιστον σημαντικός περιορισμός) στις προσλήψεις, το οποίο επίσης συνέτεινε στο να συγκρατηθεί το συνολικό μισθολόγιο. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί επ΄ άπειρον.
Είναι πολύ παρακινδυνευμένο να βγάζουμε συμπεράσματα από τα στοιχεία μιας χρονιάς. Το 2010 οι αυξήσεις ήταν μικρές γιατί ο πληθωρισμός ήταν πολύ χαμηλός (ήταν και αρνητικός για λίγο) λόγω κρίσης και γιατί δεν δόθηκαν γενικές αυξήσεις. Επίσης υπήρξε πάγωμα (ή τουλάχιστον σημαντικός περιορισμός) στις προσλήψεις, το οποίο επίσης συνέτεινε στο να συγκρατηθεί το συνολικό μισθολόγιο. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί επ΄ άπειρον.
25/08/2011
on Πιστεύω ότι είναι σίγουρο ότι επηρεάζει τις αυξήσεις μισθών. Αυτό που δεν είναι σίγουρο είναι σε ποιο βαθμό τις επηρεάζει. Με ένα πρόχειρο υπολογισμό που έχω κάνει ένας υπάλληλος Α2-5-7 που προσλήφθηκε το 1999 για 33 χρόνια υπηρεσίας θα εισπράξει περίπου €47000 (ή 5.5%) λιγότερα (με σημερινές τιμές) χωρίς να υπολογιστούν μειώσεις στα εισοδήματα του από προαγωγές που θα χάσει λόγο της επιβράδυνσης της ανέλιξης του. Καλό θα ήταν να γινόταν μια μελέτη. Εάν είστε πρόθυμος θα μπορούσα να βοηθήσω με κάποια καθοδήγηση σας.
Γνωρίζω ότι είναι παρακινδυνευμένο να βγάζουμε συμπεράσματα με τα στοιχεία μόνο μιας χρονιάς. Ήθελα απλώς να δώσω έμφαση ότι, στην αύξηση δημοσιονομικού ελλείμματος (2010 και 2011) σημαντικό ρόλο έπαιξαν άλλοι παράγοντες όπως η αύξηση των κοινωνικών παροχών που έφτασε το 13.9% το 2010 καθώς και η αύξηση στο κόστος δανεισμού λόγο των υποβαθμίσεων που κυρίως οφείλονταν στην έκθεση των κυπριακών τραπεζών στην ελληνική αγορά. Να σημειώσω επίσης ότι για τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2011 ο ρυθμός αύξησης του κρατικού μισθολογίου ήταν μόλις 0.25% σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά.
Γνωρίζω ότι είναι παρακινδυνευμένο να βγάζουμε συμπεράσματα με τα στοιχεία μόνο μιας χρονιάς. Ήθελα απλώς να δώσω έμφαση ότι, στην αύξηση δημοσιονομικού ελλείμματος (2010 και 2011) σημαντικό ρόλο έπαιξαν άλλοι παράγοντες όπως η αύξηση των κοινωνικών παροχών που έφτασε το 13.9% το 2010 καθώς και η αύξηση στο κόστος δανεισμού λόγο των υποβαθμίσεων που κυρίως οφείλονταν στην έκθεση των κυπριακών τραπεζών στην ελληνική αγορά. Να σημειώσω επίσης ότι για τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2011 ο ρυθμός αύξησης του κρατικού μισθολογίου ήταν μόλις 0.25% σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά.
25/08/2011
on Πρέπει να γίνουν διαρθρωτικές αλλαγές στην κυβέρνηση μεν, όμως ας μην κρίνουμε μόνο την ΠΑΣΥΔΥ που θέλει να προστατεύσει τα δικαιώματα των εργαζομένων . Ας μην ξεχνάμε ότι το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το ΤΕΠΑΚ απορροφούν τεράστια κονδύλια από τους κυβερνητικούς προϋπολογισμούς, δυσανάλογα με το έργο που παράγουν. Γνωρίζω καλά πως κι εκεί γίνονται τεράστιες σπατάλες. Εσείς είστε από τους πιο ψηλά αμειβόμενους που πληρώνει έμμεσα το κράτος, και μάλιστα οι μισθοί των ακαδημαϊκών στην Κύπρο είναι από τους πιο ψηλούς στην Ευρώπη, κάτι που δεν δικαιολογείται από το βιοτικό επίπεδο της χώρας. Τα μέτρα για τα οποία απειλούν οι δημόσιοι υπάλληλοι με απεργιακές κινητοποιήσεις, εσάς δεν σας αγγίζουν καν. Είναι ωραία να δίνεις μαθήματα οικονομίας όταν είσαι στο απυρόβλητο. Δεν προτείνετε όμως μέτρα εξυγίανσης που να είναι κοινωνικά δίκαια και σωστά διαβαθμισμένα. Εσείς πόσο είσαστε διατεθειμένοι να συνεισφέρετε? Πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι νομίζετε παίρνουν το μισθό που παίρνετε εσείς? Γιατί δεν προσφέρεστε κι εσείς οικειοθελώς να συνεισφέρετε από το μισθό σας των 70000+ (εκτός των άλλα ωφελήματα) αφού έχετε τόσο ισχυρές απόψεις είστε σίγουρος ότι τα χαμηλά στρώματα θα χαιρετίσουν μια τέτοια κίνηση.
25/08/2011
on Ακόμα και οι χαμηλόμισθοι στον Δημόσιο τομέα αν σκεφτεί κανείς το σύνολο των εργάσιμων ωρών (ελάχιστες) ανά εβδομάδα και την χαμηλή παραγωγικότητα τους τότε πάλι πολλά παίρνουν ασχέτως αν νομίζουν ότι είναι χαμηλόμισθοι.
25/08/2011
on Σήμερα στο δημόσιο τομέα εργάζονται 38 ώρες και στον ιδιωτικό 40 ώρες
Δηλαδή με μισθό 1000ε (είτε δημόσιος, είτε ιδιωτικός) πόσες ώρες την εβδομάδα πρέπει κάποιος να εργάζεται?
Δηλαδή με μισθό 1000ε (είτε δημόσιος, είτε ιδιωτικός) πόσες ώρες την εβδομάδα πρέπει κάποιος να εργάζεται?
25/08/2011
on Αγαπητέ Ανδρέα,
Σε ποιες 38 ώρες αναφέρεσαι? Των δημοσίων υπαλλήλων? Ούτε στον χειρότερο εφιάλτη τους δεν συγκεντρώνουν τόσες "πραγματικές" ώρες. Εκτός εάν στις 38 ώρες συνυπολογίζεις τα διαλείμματα, τους καφέδες, τις βόλτες στους διαδρόμους, την ανάγνωση όλου του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου. Πράγματι αν μετρήσεις όλα τα πιο πάνω τότε το σύνολο είναι 38 ώρες.
Και για να μην με χαρακτηρίσεις αφοριστικό θέλω να τονίσω ότι στον Δημόσιο Τομέα υπάρχει και μια μικρή μειοψηφία που τραβά το κουπί της βάρκας αλλά δυστυχώς είναι μικρό το ποσοστό σε σχέση με αυτούς που τεμπελιάζουν πίσω από το πεπλο της μονιμότητας.
π.χ Εάν σε μια ιδιωτική εταιρεία που διοικείται με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια έχουμε 100 υπαλλήλους τότε όσοι στην κλίμακα παραγωγικότητας με άριστα το 10 οι υπάλληλοι κάτω από το 5 απολύονται πολύ εύκολα. Ενώ στο δημόσιο τομέα αυτοι οι 5 δεν θα απολυθούν ποτέ. Συνεπώς οι 38 ώρες για την πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων δεν ανταποκρίνονται στον πραγματικό εργάσιμο χρόνο.
Σε ποιες 38 ώρες αναφέρεσαι? Των δημοσίων υπαλλήλων? Ούτε στον χειρότερο εφιάλτη τους δεν συγκεντρώνουν τόσες "πραγματικές" ώρες. Εκτός εάν στις 38 ώρες συνυπολογίζεις τα διαλείμματα, τους καφέδες, τις βόλτες στους διαδρόμους, την ανάγνωση όλου του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου. Πράγματι αν μετρήσεις όλα τα πιο πάνω τότε το σύνολο είναι 38 ώρες.
Και για να μην με χαρακτηρίσεις αφοριστικό θέλω να τονίσω ότι στον Δημόσιο Τομέα υπάρχει και μια μικρή μειοψηφία που τραβά το κουπί της βάρκας αλλά δυστυχώς είναι μικρό το ποσοστό σε σχέση με αυτούς που τεμπελιάζουν πίσω από το πεπλο της μονιμότητας.
π.χ Εάν σε μια ιδιωτική εταιρεία που διοικείται με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια έχουμε 100 υπαλλήλους τότε όσοι στην κλίμακα παραγωγικότητας με άριστα το 10 οι υπάλληλοι κάτω από το 5 απολύονται πολύ εύκολα. Ενώ στο δημόσιο τομέα αυτοι οι 5 δεν θα απολυθούν ποτέ. Συνεπώς οι 38 ώρες για την πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων δεν ανταποκρίνονται στον πραγματικό εργάσιμο χρόνο.
26/08/2011
on Καλό θα ήταν εάν μπορούσαμε να υπολογίσουμε αυτό το ¨μικρό¨ ποσοστό στον Δημόσιο Τομέα που τραβά το κουπί της βάρκας αλλά είναι πολύ δύσκολο. Επίσης πρέπει να αναλυθούν και οι λόγοι τις χαμηλής παραγωγικότητας στο Δημόσιο, γιατί σίγουρα δεν είναι μόνον η μονιμότητα. Παρόλα αυτά, παρατηρώ ότι αυτό το ποσοστό συνεχώς αυξάνεται και καλό θα ήταν να τουλάχιστον να το αναγνωρίζουμε…
25/08/2011
on Παρόλο που το σχόλιο αφορά τον κ.Κληρίδη και γιά να είμαστε δίκαιοι,οι πανεπιστημιακοί εμπίπτουν στον ευρύτερο δημ. τομέα,οπότε οτιδήποτε συμφωνηθεί γιά τους δημ.υπαλλήλους,αντιλαμβάνομαι ότι θα περιλαμβάνει και τους ακαδημα'ι'κούς.Αρα εφ'όσον είναι υψηλόμισθοι,αναλογικά θα έχουν και μεγαλύτερη συνεισφορά.Βέβαια υπάρχει και η άποψη, πως θα ήταν δικαιότερη η κλιμακωτή συνεισφορά.
25/08/2011
on Αγαπητή Μαριάννα,
Δεν είσαι σωστά πληροφορημένη. Όλα τα μέτρα αφορούν τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ο οποίος συμπεριλαμβάνει και τα Πανεπιστήμια. Τα μέτρα που φορτικά προτείνω εδώ και καιρό θα μου στοιχίσουν προσωπικά αρκετά ακριβά!
Όμως το θέμα δεν είναι προσωπικό. Και ακριβώς αυτό είναι το λάθος που κάνεις. Πυροβολείς τον αγγελιαφόρο αντί να πολεμήσεις το επιχείρημα.
Σε προσκαλώ να επισκεφτείς το oikonomein.clerides.com, όπου έχω αναρτήσει ότι έχω γράψει στον Κυπριακό τύπο την τελευταία δεκαετία. Θα βρεις πολλά κείμενα που επικρίνουν τον τρόπο λειτουργίας του δημοσίου και ζητούν περιορισμό των προνομίων των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν θα βρεις ούτε μια λέξη εναντίον των δημοσίων υπαλλλήλων ως άτομα. Η κριτική μου επικεντρώνεται πάντα στο σύστημα, ποτέ στους ανθρώπους (εκτός βέβαια αν κατέχουν θέση εξουσίας).
Ευχαριστώ για τις σκέψεις σου.
Δεν είσαι σωστά πληροφορημένη. Όλα τα μέτρα αφορούν τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ο οποίος συμπεριλαμβάνει και τα Πανεπιστήμια. Τα μέτρα που φορτικά προτείνω εδώ και καιρό θα μου στοιχίσουν προσωπικά αρκετά ακριβά!
Όμως το θέμα δεν είναι προσωπικό. Και ακριβώς αυτό είναι το λάθος που κάνεις. Πυροβολείς τον αγγελιαφόρο αντί να πολεμήσεις το επιχείρημα.
Σε προσκαλώ να επισκεφτείς το oikonomein.clerides.com, όπου έχω αναρτήσει ότι έχω γράψει στον Κυπριακό τύπο την τελευταία δεκαετία. Θα βρεις πολλά κείμενα που επικρίνουν τον τρόπο λειτουργίας του δημοσίου και ζητούν περιορισμό των προνομίων των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν θα βρεις ούτε μια λέξη εναντίον των δημοσίων υπαλλλήλων ως άτομα. Η κριτική μου επικεντρώνεται πάντα στο σύστημα, ποτέ στους ανθρώπους (εκτός βέβαια αν κατέχουν θέση εξουσίας).
Ευχαριστώ για τις σκέψεις σου.
25/08/2011
on Με όλο το σεβασμό στον αγγελιοφόρο, οφείλω να πυροβολήσω και να πολεμήσω το επιχείρημα. Θεωρείτε, σε αυτό το άρθρο τουλάχιστο, ότι οι δημόσιες δαπάνες είναι το πρόβλημα. Διαφωνώ κάθετα! Οι δημόσιες δαπάνες είναι μέρος του προβλήματος. Το άλλο μέρος του προβλήματος, που δεν αναφέρετε, είναι οι εισπράξεις. Για αναρωτηθείτε κι εσείς και οι υπόλοιποι αναγνώστες εδώ, ποιοι από εσάς έχουν πάρει ποτέ (ή έστω συστηματικά) απόδειξη από: δικηγόρο, γιατρό, υδραυλικό, τεχνίτη, αρχιτέκτονα, ... , ελεύθερο επαγγελματία γενικά; Ποιος από όλους εσάς πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις δηλώνουν όλα τα εισοδήματά τους και δε χώνουν τα "μαύρα"; Μας λέτε ότι τα πολιτικά κόμματα που μας εκπροσωπούν, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι του λαού, έχουν συναινέσει σε συγκεκριμένα μέτρα ενώ οι συντεχνίες αντιδρούν. Για αναρωτηθείτε ξανά εσείς και οι υπόλοιποι αναγνώστες εδώ: Τι επάγγελμα έκαναν/κάνουν οι βουλευτές (αλλά και οι υπουργοί της κάθε κυβέρνησης); Μήπως όλοι τους είναι: Δικηγόροι, γιατροί, ελεύθεροι επαγγελματίες; Ποιοι είναι οι χορηγοί τους, αυτοί που τους στηρίζουν οικονομικά και όχι μόνο, στις εκλογές; Είναι οι μεγαλοεπιχειρηματίες ή οι μισθωτοί; Πόσους βουλευτές ακούσατε να προτείνουν μέτρα που θα πλήξουν τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους μεγαλοεπιχειρηματίες; Κανέναν; Γιατί άραγε; Μήπως βολεύει όλο τον πολιτικό και επιχειρηματικό κόσμο (στις πλείστες περιπτώσεις 2 σε 1) να εστιάσουν το πρόβλημα στους μισθωτούς με τα υπερπρονόμιά τους και τους τεράστιους μισθούς τους; Αυτά είναι λαϊκισμοί για τις μάζες που, δυστυχώς, πιάνουν. Όχι όμως σε όλους! Ναι, δε θα διαφωνήσει κανείς, ούτε ακόμα και οι συντεχνιάρχες, ότι υπάρχουν αναρίθμητα προβλήματα και στρεβλώσεις σε κάποια από τα δικαιώματα των μισθωτών. Αλλά αυτό δεν απαλλάσσει αυτόματα όλους αυτούς τους ΚΛΕΦΤΕΣ που μας κοροϊδεύουν ότι είναι μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος. Με εκτίμηση...
25/08/2011
on Αξιοκράτη θα συμφωνήσω μαζί σου για τους ελεύθερους επαγγελματίες ότι είναι μεγάλοι φοροφυγάδες αλλά διαφωνήσω μαζί σου όσον αφορά τις επιχειρήσεις. Στα έσοδα από τις επιχειρήσεις είναι που στηρίχτηκε εδώ και 30 χρόνια η πιο αναποτελεσματική κρατική μηχανή της Ε.Ε.
Είναι απλά μαθηματικά ότι σε περιόδους ύφεσης τα έσοδα μειώνονται στα ταμεία του κράτους και είναι αδύνατον να συνεχιστούν ίδιου επιπέδου κρατικές δαπάνες.
Επίσης η πιο πασιφανής αντισυνταγματική διάκριση μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων υπαλλήλων στην Κύπρο μας, αποκρύπτεται δεκαετίες ενώ σε οποιαδήποτε άλλη ευνομούμενη πολιτεία θα ρυθμιζόταν άμεσα στο ανώτατο δικαστήριο χωρίς να ακούγονται ατάκες περί "κεκτημένων δικαιωμάτων". Δεν μπορεί να συνεχιστεί να πληρώνει ο ιδιωτικός υπάλληλος για το εφάπαξ που θα πάρει και ο δημόσιος να το πιάνει free!
Δεν μπορεί να συνεχιστεί ο ιδιωτικός να πληρώνει πολλά παραπάνω στο ταμείο κοινωνικών ασφαλίσεων και στο τέλος να πιάνει την μισή σύνταξη από τον αντίστοιχο δημόσιο υπάλληλο.
Όσον αφορά τους ανείσπρακτους φόρους δεν νομίζω ότι φταίνε οι βουλευτές αλλά η ίδια κρατική μηχανή που έχει στα αρμόδια τμήματα ανίκανους και πολλές φορές διεφθαρμένους εφοριακούς.
Το μαύρο χρήμα που κυκλοφορεί στην Κύπρο μας είναι γνωστό αλλά ως γνωστό την μαύρη αγορά (κυκλώματα) που ελέγχει το μαύρο χρήμα τι φοβάται ακόμα και ο ίδιος ο Εισαγγελέας!
Άρα ποιο είνα το συμπέρασμα? Δεν έχουμε υπόθεση!
Η Τρόικα έρχεται και οι κυβερνώντες το χαβά τους.
Είναι απλά μαθηματικά ότι σε περιόδους ύφεσης τα έσοδα μειώνονται στα ταμεία του κράτους και είναι αδύνατον να συνεχιστούν ίδιου επιπέδου κρατικές δαπάνες.
Επίσης η πιο πασιφανής αντισυνταγματική διάκριση μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων υπαλλήλων στην Κύπρο μας, αποκρύπτεται δεκαετίες ενώ σε οποιαδήποτε άλλη ευνομούμενη πολιτεία θα ρυθμιζόταν άμεσα στο ανώτατο δικαστήριο χωρίς να ακούγονται ατάκες περί "κεκτημένων δικαιωμάτων". Δεν μπορεί να συνεχιστεί να πληρώνει ο ιδιωτικός υπάλληλος για το εφάπαξ που θα πάρει και ο δημόσιος να το πιάνει free!
Δεν μπορεί να συνεχιστεί ο ιδιωτικός να πληρώνει πολλά παραπάνω στο ταμείο κοινωνικών ασφαλίσεων και στο τέλος να πιάνει την μισή σύνταξη από τον αντίστοιχο δημόσιο υπάλληλο.
Όσον αφορά τους ανείσπρακτους φόρους δεν νομίζω ότι φταίνε οι βουλευτές αλλά η ίδια κρατική μηχανή που έχει στα αρμόδια τμήματα ανίκανους και πολλές φορές διεφθαρμένους εφοριακούς.
Το μαύρο χρήμα που κυκλοφορεί στην Κύπρο μας είναι γνωστό αλλά ως γνωστό την μαύρη αγορά (κυκλώματα) που ελέγχει το μαύρο χρήμα τι φοβάται ακόμα και ο ίδιος ο Εισαγγελέας!
Άρα ποιο είνα το συμπέρασμα? Δεν έχουμε υπόθεση!
Η Τρόικα έρχεται και οι κυβερνώντες το χαβά τους.
25/08/2011
on Μα αγαπητέ Αξιοκράτη,αυτή την καραμέλα της φοροδιαφυγής,που την πιπιλάτε εδώ και χρόνια,δεν την βαρεθήκατε βρε παιδί μου; Εχω ξαναπεί σε άλλο σχόλιό μου,ότι ο κ.Χατζηπέτρου κρατά,λέει,έναν μακρύ κατάλογο με φοροφυγάδες εκατομμυρίων.Επιτέλους ποιόν περιμένει να τους κυνηγήσει,εκτός απο το ΤΕΠ που ανήκει στην ΠΑΣΥΔΥ. Μεγαλογιατροί και μεγαλοδικηγόροι κλπ φοροφυγάδες,ασφαλώς υπάρχουν.Αλλά να μην τους θυμόμαστε μόνο περιστασιακά,γιατί στο τέλος καταντά ανέκδοτο.
25/08/2011
on Μήπως πρέπει να περάσουν και τα κατάλληλα νομοσχέδια που θα ενισχύσουν το ΤΕΠ?
26/08/2011
on Ακριβώς! Η η υφιστάμενη νομοθεσία είναι ανεπαρκής γιατί έτσι συμφέρει να είναι. Οι βολευτές δε θα ψηφίσουν κάτι που θα στείλει το ΤΕΠ στο σπίτι τους ή στο σπίτι των χορηγών τους. Ακόμα και όταν το ΤΕΠ πάει να τσιμπήσει κάποιον, πέφτει τηλέφωνο και ο ερευνών υπάλληλος πάει πάρακατω. Ο κόσμος τό'χει τούμπανο και αυτοί κρυφό καμάρι!
26/08/2011
on Μα αγαπητή Αθηνά, δε με ήξερες και από χθες για να γνωρίζεις τι καραμέλες πιπιλάω :) Η φοροδιαφυγή ήταν, είναι και θα είναι τόσο μεγάλη που τα μέτρα που συζητάνε τώρα είναι, σχετικά, πενταροδεκάρες. Θα ήθελα κι εγώ πάααρα πολύ ο κ. Χατζηπέτρου ή κάποιος δημόσιος υπάλληλος με κότσια, να "διαρρεύσει" μια λίστα με τις δηλώσεις που κάνουν στο φόρο οι βουλευτές μας. Εκεί να δεις γέλια ή και κλάματα βέβαια...
26/08/2011
on Γι'αυτό είναι που μίλησα γιά καραμέλες και ανέκδοτα Αξιοκράτη. Διότι άν θα τα λέμε μόνο εμείς μέσα στα blogs γιά εκτόνωση,εντάξει,είναι κι'αυτό κάτι.
25/08/2011
on Αγαπητη Αθηνα,
οι αποψεις μου ειναι καθαρες οπως το χιονι' και επειδη βλεπω το δασος και οχι το δεντρο θα γραψω μονο τρια μετρα για να καταλαβεις τι εννοω.
1. Προσληψη σοβαρου οργανισμου που θα επιβαλει συστημα ποιοτητας σε ολο τον κρατικο μηχανισμο.Χρονοβορο μεν αναγκαιο δε, και θα εκπλαγουν ολοι απο τα αποτελεσματα μιας και οποιοδηποτε συστημα εχει γνομωνα και το οικονομικο κοστος. Η εφαρμογη αυτου του μετρου θα εχει μονο θετικα αποτελεσματα αφου θα επιφερει, μεγιστοποιηση στην αποδοση της κρατικης μηχανης,εισπραξη φορων που εκρεμουν, εφαρμογη νομων που κειτονται σχεδον νεκροι κλπ κλπ.
2. Αμεση αρση της Διακρισης εις βαρος των ιδιωτικων υπαλληλων
3.Δανισμος απο κρατη εκτος Ευρωπης , μεσω τεχνικων τρικ για να παρακαμφθουν τα προβληματα Μααστριχ.Πολυ ευκολο να γινει.
Βλεπεις η διαφορα μας Αθηνα ειναι οτι εγω δεν προσανατολιζομαι βασει του ποιος ειναι η οχι στην εξουσια μιας και θεωρω οτι το πολιτικο κατεστημενο ειναι το ιδιο και το αυτο.Διαφορετικες οψεις του ιδιου νομισματος.Για μενα ειναι ολοι συνυπευθηνοι για την κατασταση, ολοι τους μαζι φτιαξανε αυτη την κρατικη μηχανη, ολοι τους μαζι ειχαν αποφασισει χωρις να μας ρωτησουν εμας τους υπολοιπους ενταξη στην ΕΕ και ενταξη στην Ευρωζωνη.
Ακομα και σημερα που σειεται συθεμελα η ΕΕ επιμενουν να μας πουλανε παραμυθια...Ολοι τους.
οι αποψεις μου ειναι καθαρες οπως το χιονι' και επειδη βλεπω το δασος και οχι το δεντρο θα γραψω μονο τρια μετρα για να καταλαβεις τι εννοω.
1. Προσληψη σοβαρου οργανισμου που θα επιβαλει συστημα ποιοτητας σε ολο τον κρατικο μηχανισμο.Χρονοβορο μεν αναγκαιο δε, και θα εκπλαγουν ολοι απο τα αποτελεσματα μιας και οποιοδηποτε συστημα εχει γνομωνα και το οικονομικο κοστος. Η εφαρμογη αυτου του μετρου θα εχει μονο θετικα αποτελεσματα αφου θα επιφερει, μεγιστοποιηση στην αποδοση της κρατικης μηχανης,εισπραξη φορων που εκρεμουν, εφαρμογη νομων που κειτονται σχεδον νεκροι κλπ κλπ.
2. Αμεση αρση της Διακρισης εις βαρος των ιδιωτικων υπαλληλων
3.Δανισμος απο κρατη εκτος Ευρωπης , μεσω τεχνικων τρικ για να παρακαμφθουν τα προβληματα Μααστριχ.Πολυ ευκολο να γινει.
Βλεπεις η διαφορα μας Αθηνα ειναι οτι εγω δεν προσανατολιζομαι βασει του ποιος ειναι η οχι στην εξουσια μιας και θεωρω οτι το πολιτικο κατεστημενο ειναι το ιδιο και το αυτο.Διαφορετικες οψεις του ιδιου νομισματος.Για μενα ειναι ολοι συνυπευθηνοι για την κατασταση, ολοι τους μαζι φτιαξανε αυτη την κρατικη μηχανη, ολοι τους μαζι ειχαν αποφασισει χωρις να μας ρωτησουν εμας τους υπολοιπους ενταξη στην ΕΕ και ενταξη στην Ευρωζωνη.
Ακομα και σημερα που σειεται συθεμελα η ΕΕ επιμενουν να μας πουλανε παραμυθια...Ολοι τους.
25/08/2011
on Με αυτό σου το σχόλιο,συμφωνώ απόλυτα.
25/08/2011
on Αγαπητέ SOTO, συμφωνώ απόλυτα με την εισήγηση σου για εφαρμογή συστήματος διαχείρισης ποιότητας στις κρατικές υπηρεσίες. Πληροφοριακά να σε ενημερώσω ότι συστήματα ποιότητας έχουν ήδη εφαρμοστεί σε διάφορα τμήματα στο δημόσιο τομέα με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Και επειδή τελευταία γίνεται μια οργανωμένη επίθεση εναντίον του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων πρέπει να αναφέρω ότι αυτά τα συστήματα εφαρμόστηκαν με πρωτοβουλία και σκληρή δουλεία από τους ίδιους τους υπαλλήλους.