11-7-11: Για ένα καλύτερο κράτος
05/08/2011
Το λεωφορείο τρέχει προς το γκρεμό με το γκάζι πατημένο, ο οδηγός κοιμάται στο τιμόνι, οι συνοδηγοί καυγαδίζουν για μια θέση στο παράθυρο. Όταν γκρεμιστούν θα διοριστεί επιτροπή για να επιρρίψει ευθύνες στο μηχανικό συντήρησης ότι δεν έλεγξε επαρκώς την πίεση στα λάστιχα!
Κάπως έτσι μοιάζει η είδηση ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα πυροσβέστες για την έκρηξη στο Μαρί. Ψάχνουμε να βρούμε ποιος πυροσβέστης φταίει. Αυτό είναι αποτέλεσμα της μη ανάληψης πολιτικών ευθυνών: Το κυνηγητό των πιο κάτω. Σίγουρα θα βρεθούν ευθύνες. Κάποιος δεν τήρησε ευλαβικά τις διαδικασίες. Να τιμωρηθεί; Όχι! Οι ευθύνες είναι πολιτικές. Το θέμα μου, όμως, δεν είναι τι πάει στραβά. Το θέμα πλέον είναι πώς πάμε μπροστά. Είναι η ώρα να διερωτηθούμε τι κράτος χρειαζόμαστε.
Ενώ τα εκρηκτικά αυτά-αναφλέγονταν, υπουργεία ανταλλάσουν επιστολές που διαπνέονται από μια διαχειριστική λογική. Αυτό βγάζει στην επιφάνεια κάτι άλλο. Ότι το κράτος μας εστιάζεται στις διαδικασίες και όχι στο αποτέλεσμα. Ότι στελεχώνουμε τη δημόσια υπηρεσία με γραφειοκρατικές διαδικασίες τυπικών προσόντων, που δεν αφήνουν χώρο για άσκηση κρίσης και επιλογή των αρίστων. Ενώ όταν μπορούμε να ασκήσουμε κρίση, κριτήριο είναι οι κομματικές ισορροπίες. Η διαρροή των ηλεκτρονικών μηνυμάτων του ΓΓ του κυβερνώντος κόμματος και ο τρόπος διορισμού Συμβουλίων στους δημόσιους οργανισμούς τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς μου. Η διαρροή των μηνυμάτων προκάλεσε αρχικά μια έξαρση αντιδράσεων και μετά ξεχάστηκε, διότι αυτή η συμπεριφορά δεν θεωρείται ηθικά απαράδεκτη στην κυπριακή πολιτική σκηνή.
Το πολιτικό σύστημα οδήγησε την Κύπρο σε αδιέξοδα. Οι προβληματισμοί για το ρόλο του κράτους στη σύγχρονη εποχή της «κατασκευασμένης αβεβαιότητας» δεν επηρεάζουν ουσιωδώς τις δικές μας πολιτικές συζητήσεις. Επικρατεί ο κρατισμός που συντηρεί πελατειακές σχέσεις προς εξυπηρέτηση κομματικών σκοπιμοτήτων. Όταν η δεξιά βρίσκεται στην αντιπολίτευση μιλά για λιγότερο κράτος. Όταν, όμως, βρίσκεται στην εξουσία δεν ακολουθεί τη δική της ιδεολογία. Αντί συνεπούς πολιτικής έχουμε αδιέξοδους τακτικισμούς. Για την αριστερά, βεβαίως, υπάρχει συνέπεια μεταξύ της ιδεολογίας για τον αυξημένο ρόλο του κράτους και την εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων. Αυτό δεν κάνει τη θέση της ισχυρότερη. Αντιθέτως, οδηγεί σε αδιέξοδα με ιδεολογία. Όπως και να το δούμε, για αδιέξοδα πρόκειται.
Στο δίλημμα «μεγαλύτερο ή μικρότερο κράτος» που θέτουν οι ιδεολογικοί δογματισμοί, η απάντηση είναι «καλύτερο κράτος». Καλύτερο κράτος σημαίνει αποτελεσματικό και κοινωνικά ευαίσθητο κράτος. Καλύτερο κράτος είναι το υπεύθυνο κράτος, που μεριμνά για το μακροπρόθεσμο συμφέρον της χώρας και είναι φειδωλό στη χρήση περιορισμένων πόρων.
Χρειαζόμαστε κράτος που να στηρίζεται στα αποτελέσματα και όχι στις διαδικασίες. Χρειαζόμαστε ενδυνάμωση αλλά και υπευθυνότητα των δημόσιων λειτουργών.
Χρειαζόμαστε όμως ακόμη κάτι. Σε ένα δυναμικό περιβάλλον χρειαζόμαστε «δομικό πλουραλισμό». Συνδυασμό δηλαδή κράτους, αυτόνομων θεσμών και ενώσεων πολιτών. Η οικονομική κρίση που περνάμε δεν είναι μόνο δημοσιονομική κρίση. Είναι κρίση θεσμών. Με την έκρηξη στο Μαρί και την εκρηκτική κατάσταση της οικονομίας, οι κρίσεις οικονομίας και θεσμών έχουν (επιτέλους) ταυτιστεί.
Ο απόλυτος έλεγχος του δημόσιου βίου από την κυβέρνηση και τα κόμματα, η ανεπαρκής κατανόηση της σημασίας των αυτόνομων θεσμών χαρακτηρίζουν την πολιτική ζωή. Από εδώ πηγάζει η κριτική που ασκείται στο Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας (και παλαιότερα στο Πανεπιστήμιο Κύπρου για τα κριτήρια εισδοχής φοιτητών στην Πολυτεχνική Σχολή). Δεν διαφωνώ με την άσκηση κριτικής καθ’ εαυτής. Είναι βασικό δικαίωμα των πολιτικών δυνάμεων να διαφωνούν με τους ανεξάρτητους θεσμούς. Κανένας θεσμός δεν είναι αλάθητος. Ο νηφάλιος δημόσιος διάλογος βελτιώνει τις θέσεις μας και ενδυναμώνει την κοινωνία. Όμως, ο περιορισμός της αυτονομίας των θεσμών εξασθενεί τη δημιουργική δυναμική και αποδυναμώνει την κοινωνία. Ο συγκεντρωτισμός είναι αναποτελεσματικός σε ένα δυναμικό περιβάλλον.
Υπάρχει ελπίδα να τα καταφέρουμε; Υπάρχει ελπίδα, κ. Πρόεδρε.
Δημιουργήστε Υπηρεσία Αξιολόγησης Επιδόσεων του Δημοσίου. Στελεχώστε την με επαγγελματίες, αναθέστε στον Υφυπουργό σας να της ηγηθεί για να υπάρχει η ανώτατη πολιτική κάλυψη (εννοείται βεβαίως ότι θα χρειαστείτε ικανό υφυπουργό). Απαιτείστε εφαρμογή διεθνών προτύπων όπως εκείνων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαχείρισης Ποιότητας. Χωρίς πρότυπα δεν υπάρχει συστηματική κατεύθυνση. Γίνονται μόνο αποσπασματικές και ερασιτεχνικές παρεμβάσεις που, στην καλύτερη περίπτωση, επιφέρουν οριακές βελτιώσεις και στη χειρότερη απογοητεύουν όλους. Απαιτείστε μετρήσιμους στόχους εξυπηρέτησης και απόδοσης, διαφάνεια, ανάπτυξη συνεταιρισμών εργαζομένων - διεύθυνσης, συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα για δραστηριότητες που δεν αφορούν τον πυρήνα της κρατικής μηχανής. Χρειάζεται όραμα και στρατηγική, με μακροπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους. Έτσι δουλεύουν οι σωστές γραφειοκρατίες.
Μιμηθείτε το παράδειγμα αρχηγών άλλων κρατών που διορίζουν Επιτροπή για να στελεχώσουν τα συμβούλια τον δημόσιων οργανισμών. Ο αρχηγός του κράτους επιλέγει τους ικανότερους, με γνώσεις και εμπειρία, αφού διαβουλευτεί με συμβούλους ειδικούς για αυτόν το σκοπό. Όχι αφού συναντήσει τους αρχηγούς των συνεργαζομένων κομμάτων.
Είναι και κάτι άλλο ακόμη. Το κράτος πρόνοιας οδηγείται σε πτώχευση. Γιατί; Δεν είναι απλά πρόβλημα δημόσιων οικονομικών. Είναι θέμα επαναπροσδιορισμού του ρόλου του κράτους - πρόνοιας που να συνάδει με τις συνθήκες της κατασκευασμένης αβεβαιότητας, των κοινωνικών και δημογραφικών αλλαγών, της κινητικότητας και των τεχνολογιών. Η αρμόδια υπουργός θα σας έχει υποθέτω υποβάλει τεκμηριωμένο υπόμνημα, εξηγώντας σας γιατί οι θεωρίες του καθηγητή Πισσαρίδη «δεν γνωρίζουν την κυπριακή πραγματικότητα».
Εγώ γνωρίζω ότι δεν γνωρίζω εις βάθος αυτά τα θέματα. Γνωρίζω, όμως, ότι υπάρχουν λύσεις που δούλεψαν σε μεγαλύτερες χώρες. Δουλεύουν ακόμη καλύτερα σε μικρότερες κλίμακες. Γράφω αυτό το άρθρο για να γνωρίζετε και εσείς.
Γνωρίζω κάτι άλλο επίσης. Ότι εκείνοι που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση δεν μπορούν να ανασχεδιάσουν το κράτος. Ναι, υπάρχει ακόμη ελπίδα. Υπάρχει ελπίδα για τη χώρα και τους νέους. Όχι για αυτούς που μας κυβερνούν.
Ο Σταύρος Α. Ζένιος είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και πρόεδρος της Συνόδου των Πανεπιστημίων των Ευρωπαϊκών Πρωτευουσών.
11 σχόλια
05/08/2011
on Ενδιαφέροντα τα όσα λέει ο κ. Ζένιος. Είναι κάτι σαν μανιφέστο για new public management.
Κάτι τέτοιο σκέφτηκαν και οι Osborne και Gaebler στις ΗΠΑ όταν βγήκε ο Κλίντον και ο Γκορ (Reinventing Government).
Πέτυχαν;
Κάτι τέτοιο σκέφτηκαν και οι Osborne και Gaebler στις ΗΠΑ όταν βγήκε ο Κλίντον και ο Γκορ (Reinventing Government).
Πέτυχαν;
05/08/2011
on Πολύ καλή σκέψη και γεμάτη με ευκαιρίες για σχόλια.
Σχετικά με τις διαθεσιμότητες στην Πυροσβεστική. Πολύ καλό βήμα γιατί στέλνει ένα μήνυμα πλέον στους ανώτερους λειτουργούς του κράτους ότι τυχόν παραλείψεις να ακολουθήσουν τους κανονισμούς θα έχουν κόστος, και ας είναι μόνο διαθεσιμότητα ακόμη και αν αργότερα δεν θα γίνει καμία δίωξη. Αν ήμουν ανώτερος υπάλληλος στο κράτος θα άρχιζα από αύριο να διαβάσω όλους τους κανονισμούς. Αν ερχόταν υπουργός και μου έλεγε ότι ο Πρόεδρος του κράτους του είπε να βάλουν τα εκρηκτικά στην ναυτική βάση, θα διάβαζα τους κανονισμούς και αν δεν το επέτρεπαν, θα του έλεγα πρώτα να πάει να αλλάξει τους κανονισμούς και μετά να έρθει να μου μιλήσει.
Σχετικά με τις πολιτικές ευθύνες, αυτές αναλαμβάνονται από πολιτικούς που αντιλαμβάνονται τις ευθύνες τους, τώρα τι περιμένεις από ένα άτομο που ήταν και ίσως να εξακολουθεί να είναι υπάλληλος τους ΑΚΕΛ για 37 χρόνια.
Σχετικά με τις διαθεσιμότητες στην Πυροσβεστική. Πολύ καλό βήμα γιατί στέλνει ένα μήνυμα πλέον στους ανώτερους λειτουργούς του κράτους ότι τυχόν παραλείψεις να ακολουθήσουν τους κανονισμούς θα έχουν κόστος, και ας είναι μόνο διαθεσιμότητα ακόμη και αν αργότερα δεν θα γίνει καμία δίωξη. Αν ήμουν ανώτερος υπάλληλος στο κράτος θα άρχιζα από αύριο να διαβάσω όλους τους κανονισμούς. Αν ερχόταν υπουργός και μου έλεγε ότι ο Πρόεδρος του κράτους του είπε να βάλουν τα εκρηκτικά στην ναυτική βάση, θα διάβαζα τους κανονισμούς και αν δεν το επέτρεπαν, θα του έλεγα πρώτα να πάει να αλλάξει τους κανονισμούς και μετά να έρθει να μου μιλήσει.
Σχετικά με τις πολιτικές ευθύνες, αυτές αναλαμβάνονται από πολιτικούς που αντιλαμβάνονται τις ευθύνες τους, τώρα τι περιμένεις από ένα άτομο που ήταν και ίσως να εξακολουθεί να είναι υπάλληλος τους ΑΚΕΛ για 37 χρόνια.
05/08/2011
on Συμφωνώ απόλυτα. Δυστυχώς είναι πρόωρο να γεννηθεί οποιαδήποτε ελπίδα για όσα γράφει ο κ.Ζένιος αυτή τη στιγμή και ενόσω βρίσκεται στην εξουσία ο κ.Χριστόφιας με ότι εκφράζει. Το τι θα μείνει ακόμα όρθιο στο υπόλοιπο της θητείας του και το κατά πόσον θα μπορούν μετά νε επουλωθούν οι συνέπειες αυτής της ολέθριας διακυβέρνησης είναι κάτι που δεν μπορούμε σήμερα να το διαγνώσουμε με βεβαιότητα...Βέβαια, και μόνο η απαλλαγή από Χριστόφια-ΑΚΕΛ θα αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμα, μια νέα αφετηρία για τον τόπο..
08/08/2011
on Ελπίδα θα υπήρχε αν τουλάχιστον βλέπαμε πως παραδέχονταν κάποιοι τις πολιτικές ευθύνες, αλλά όχι μόνο δεν τις παραδέχονται αλλά ο ίδιος ο πρόεδρος διχάζει το λαό μ ένα διάγγελμα όχι μόνο απαράδαικτο αλλά και επικίνδυνο.
Ο σοφός και αθώος πρόεδρος δε θα είχε ως στόχο να διχάσει το λαό. Στόχευση στο διχασμό και σε επιπόλαια επιχειρήματα έχει ο μωρός και ένοχος.
Πώς περιμένετε κ. Ζένιο να έιναι ικανοί να ανασχεδιάσουν το κράτος?
Ο σοφός και αθώος πρόεδρος δε θα είχε ως στόχο να διχάσει το λαό. Στόχευση στο διχασμό και σε επιπόλαια επιχειρήματα έχει ο μωρός και ένοχος.
Πώς περιμένετε κ. Ζένιο να έιναι ικανοί να ανασχεδιάσουν το κράτος?
05/08/2011
on Με το ‘κανείς δεν εξαιρείται’ του κ. Καζαμια και την ‘μη αρνητική αντίδραση’ των ‘εχόντων και κατεχόντων’, που δεν είναι άλλοι από τους υπαλλήλους του ευρύτερου δημοσίου και τα κεκτημένα τους που βασίζονται στο δανεισμό σε βάρος των νέων ανθρώπων και σκοτώνουν τα όνειρα και τις ελπίδες των παιδιών, φάνηκε ότι για άλλη μια φορά χάνουμε την ευκαιρία να επανατοποθετήσουμε την οικονομία μας σε πιο στερεή, υγιεινή και παραγωγική βάση. που θα μπορέσει να επιβιώσει και να ανταγωνιστεί στον σημερινό κόσμο και στις προκλήσεις του μέλλοντος .
05/08/2011
on Αγαπητέ Παρατηρητή,ο μόνος τρόπος γιά να παραιτηθεί ο κ.Χριστόφιας,είναι αυτός που έχω επισημάνει σε άλλο σχόλιό μου.Να του αφαιρεθεί από την κυβερνώσα βουλή [όπως την κατηγορεί], η διαπραγμάτευση του Κυπριακού.Αυτό είναι το οξυγόνο του. Ειδάλλως θα τον ανεχθούμε μέχρι το 2013 και ο θεός βοηθός.
05/08/2011
on Αγαπητέ κε Ζένιο,
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας και για τις ιδέες που προτίνεται ως λύση στο πρόβλημα της υπο-παραγωγικότητας του δημόσιου και ημικρατικού τομέα. Θα πρόσθετα επίσης την απόλυτη διαφάνεια και έγκαιρης ανακοίνωσης των στόχων και αποτελεσμάτων που θα τέθονταν από την Υπηρεσία Αξιολόγησης Επιδόσεων του Δημοσίου για να επιτρέπεται στους πολίτες αλλά και στα ΜΜΕ να κρίνουν τα πιο πάνω αλλά και ως επιπρόσθετο μέτρο πίεσης για επιτυχία των προαναφερόμενων. Επίσης, επειδή δυστυχώς ο Πρόεδρος μάλλον δεν σερφάρει καθημερινά στο ίντερνετ, αλλά και να το κάνει αυτό, σίγουρα δεν θα επιλέξει να σχολιάσει το κείμενο και τις προτάσεις σας, θα ήθελα να δω τις συγκεκριμένες προτάσεις σε ένα ανοιχτό γράμμα προς όλους τους υπεύθυνους, συμπεριλαμβανομένων και των κομμάτων της Αντιπολίτευσης καθώς και των ΜΜΕ. Δυστυχώς, δεν υπάρχει άλλος τρόπος πίεσης σε αυτό το νησί πέραν της "διαφήμισης" θεμάτων από τα ΜΜΕ.
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας και για τις ιδέες που προτίνεται ως λύση στο πρόβλημα της υπο-παραγωγικότητας του δημόσιου και ημικρατικού τομέα. Θα πρόσθετα επίσης την απόλυτη διαφάνεια και έγκαιρης ανακοίνωσης των στόχων και αποτελεσμάτων που θα τέθονταν από την Υπηρεσία Αξιολόγησης Επιδόσεων του Δημοσίου για να επιτρέπεται στους πολίτες αλλά και στα ΜΜΕ να κρίνουν τα πιο πάνω αλλά και ως επιπρόσθετο μέτρο πίεσης για επιτυχία των προαναφερόμενων. Επίσης, επειδή δυστυχώς ο Πρόεδρος μάλλον δεν σερφάρει καθημερινά στο ίντερνετ, αλλά και να το κάνει αυτό, σίγουρα δεν θα επιλέξει να σχολιάσει το κείμενο και τις προτάσεις σας, θα ήθελα να δω τις συγκεκριμένες προτάσεις σε ένα ανοιχτό γράμμα προς όλους τους υπεύθυνους, συμπεριλαμβανομένων και των κομμάτων της Αντιπολίτευσης καθώς και των ΜΜΕ. Δυστυχώς, δεν υπάρχει άλλος τρόπος πίεσης σε αυτό το νησί πέραν της "διαφήμισης" θεμάτων από τα ΜΜΕ.
05/08/2011
on Αγαπητοι,
μια πρώτη απάντηση στα σχόλια:
1. Ναι, στον γ.χρ. καποιες ιδέες είναι από την αναφορά που λες, στο βιβλίο που ετοιμάζω υπάρχει σχετική βιβλιογραφία. Στηρίζονται και αυτοί σε αρχές του μαναττέμεντ τις οποιές διδάσκουν(με) σχολές διοίκησης εδω και χρόνια. Η προεδρία Κλίντον ήταν επιτυχημένη σε αυτο τον τομέα. Και μιλάμε για τεράστια χώρα. Η δική μας κυβ. μηχανή μοιάζει με (μικρο)μεσαία επιχείρηση με διεθνή πρότυπα. Το βιβλίο του Gore δίνει στοιχεία επιτυχιών.
2. Αυτά τα άρθρα δημοσιεύονται και στον τύπο. Όμως οι μπλογκερς (εσεις) είστε οι opinion makers.
3. Οφείλω μια παλαιότερη απάντηση, στο γιατι οι 30.000 άνεργοι δεν είναι στουσ δρόμους. Πιστέυω οτι 7.5% ανεργία δεν δημιουργεί κοινωνικέσ πιέσεις τέτοιου μεγέθους. Αυτο δεν σημαίνει οτι η Κυβέρνηση δεν πρέπει να ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ το μέγεθος του προβλήαμταος για να πάρει μέτρα. Να μην περιμένουμε ανεργία 25% και διαδηλώσεις στουσ δρόμους. Τότε θα είναι πολύ αργά. Θα δαπανούμε την ενέργεια οχι για να φτιάξουμε την οικονομία αλλά για να κρρατήσουμε κάποια βασική κοινωνική συνοχή.
μια πρώτη απάντηση στα σχόλια:
1. Ναι, στον γ.χρ. καποιες ιδέες είναι από την αναφορά που λες, στο βιβλίο που ετοιμάζω υπάρχει σχετική βιβλιογραφία. Στηρίζονται και αυτοί σε αρχές του μαναττέμεντ τις οποιές διδάσκουν(με) σχολές διοίκησης εδω και χρόνια. Η προεδρία Κλίντον ήταν επιτυχημένη σε αυτο τον τομέα. Και μιλάμε για τεράστια χώρα. Η δική μας κυβ. μηχανή μοιάζει με (μικρο)μεσαία επιχείρηση με διεθνή πρότυπα. Το βιβλίο του Gore δίνει στοιχεία επιτυχιών.
2. Αυτά τα άρθρα δημοσιεύονται και στον τύπο. Όμως οι μπλογκερς (εσεις) είστε οι opinion makers.
3. Οφείλω μια παλαιότερη απάντηση, στο γιατι οι 30.000 άνεργοι δεν είναι στουσ δρόμους. Πιστέυω οτι 7.5% ανεργία δεν δημιουργεί κοινωνικέσ πιέσεις τέτοιου μεγέθους. Αυτο δεν σημαίνει οτι η Κυβέρνηση δεν πρέπει να ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ το μέγεθος του προβλήαμταος για να πάρει μέτρα. Να μην περιμένουμε ανεργία 25% και διαδηλώσεις στουσ δρόμους. Τότε θα είναι πολύ αργά. Θα δαπανούμε την ενέργεια οχι για να φτιάξουμε την οικονομία αλλά για να κρρατήσουμε κάποια βασική κοινωνική συνοχή.
05/08/2011
on Και για τον panayiotis:
Συμφωνώ με την υπευθυνότητα των δημόσιων λειτουργών (αυτό είναι και ένα απο τα κύρια μηνύματα). Όμως στην προκειμένη περίτωση είναι τόσο μεγάλες οι πολιτικές ευθύνες, και σε αυτές πρέπει να εστιαστούμε, όχι στον τελευταίο μηχανικό του λεωφορείου. Θυμάται κανείς ΠΟΙΟΣ έκανε τις υποκλοπές στο Watergate? Δεν ήταν μάλλον ο Νίξον που σύνδεσε τα καλώδια.
Και αν αληθεύουν οι πληροφορίες οτι ο Διοικητής της Βάσης ζήτησε να επιστρέψουν τα πυροσβεστικά ελικόπτερα πίσω, τότε μπορείς να δείς την ενέργεια του με δύο τρόπους. Είτε οτι παρέβηκε τις διαδικασίες (άρα να τιμωρηθεί, αν δεν έχανε την ζωή του), ή οτι άσκησε επαγγελματική κρίση βλέποντας οτι τα πυροσβεστικά ελικόπτερα δεν μπορύσαν με ΝΕΡΟ να σβήσουν την φωτιά, ήταν θέμα πλέον ωρών ή λεπτών η τελική έκρηξη, και δεν χρειαζόταν να διακινδυνέψουμε και τα ελικόπτερα μας και τους πιλότους!
Συμφωνώ με την υπευθυνότητα των δημόσιων λειτουργών (αυτό είναι και ένα απο τα κύρια μηνύματα). Όμως στην προκειμένη περίτωση είναι τόσο μεγάλες οι πολιτικές ευθύνες, και σε αυτές πρέπει να εστιαστούμε, όχι στον τελευταίο μηχανικό του λεωφορείου. Θυμάται κανείς ΠΟΙΟΣ έκανε τις υποκλοπές στο Watergate? Δεν ήταν μάλλον ο Νίξον που σύνδεσε τα καλώδια.
Και αν αληθεύουν οι πληροφορίες οτι ο Διοικητής της Βάσης ζήτησε να επιστρέψουν τα πυροσβεστικά ελικόπτερα πίσω, τότε μπορείς να δείς την ενέργεια του με δύο τρόπους. Είτε οτι παρέβηκε τις διαδικασίες (άρα να τιμωρηθεί, αν δεν έχανε την ζωή του), ή οτι άσκησε επαγγελματική κρίση βλέποντας οτι τα πυροσβεστικά ελικόπτερα δεν μπορύσαν με ΝΕΡΟ να σβήσουν την φωτιά, ήταν θέμα πλέον ωρών ή λεπτών η τελική έκρηξη, και δεν χρειαζόταν να διακινδυνέψουμε και τα ελικόπτερα μας και τους πιλότους!
06/08/2011
on Αγαπητέ Σταύρο Ζένιο, πολύ Αξιόλογο! και πολύ Έυστοχο! το άρθρο σας. Ας ελπίσουμε ότι η κυβέρνηση αυτή ή όποια κυβέρνηση να διαβάσει και να κατανόησει εν πράξη τις πολύτιμες παρατηρήσεις και συμπέρασματα σας. Πολύ το αμφιβάλλω όμως διότι οι περισσότεροι τους στερούνται από ακαδημαική, επιστημονική, και τεχνολογική γνώση και έρευνα. Επίσης η κυπριακή αγορά, ο επιχειρηματικός κόσμος, και η κύβερνηση μας δεν παρέχουν τα εχέγγυα και τα μέσα για την Ανάπτυξη Έρευνας & Τεχνολογίας με δυνατά αντίκτυπα στην Καινοτομία και στην Έρευνητική Πρωτοτυπία για την ανάπτυξη και προώθηση Επιχειρηματικής Έρευνας και Νέων-Έξυπνων Προιόντων. Γι 'αυτό και δεν ύπαρχει μέλλον για Ανάπτυξη της Οικονομίας και νέων θέσεων εργασίας για νέους και νέες.
12/08/2011
on Αγαπητέ κ. Ζένιο,
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Από την αρχή κερδίζει τον αναγνώστη, ο οποίος έχει πολλά να μάθει αλλά και να συλλογιστεί διαβάζοντας το. Θα ήθελα να σταθώ σε δύο σημεία.
1. “Δημιουργήστε Υπηρεσία Αξιολόγησης Επιδόσεων του Δημοσίου”; Ο δημόσιος τομέας δυστυχώς νοσεί. Ένα πρόγραμμα αντικειμενικής, «ανεξάρτητης» και αξιοκρατικής αξιολόγησης το οποίο θα δίνει χώρο στο ανθρώπινο δυναμικό αλλά ταυτόχρονα να αισθάνεται την ύπαρξη του θα βελτιώσει την παρούσα κατάσταση.
2."Ο αρχηγός του κράτους επιλέγει τους ικανότερους, με γνώσεις και εμπειρία, αφού διαβουλευτεί με συμβούλους ειδικούς για αυτόν το σκοπό. Όχι αφού συναντήσει τους αρχηγούς των συνεργαζομένων κομμάτων"; Εδώ θα ήθελα να συμπληρώσω ότι η πολιτική αυτή θα πρέπει να εφαρμόζεται όχι μόνο από τον αρχηγό του κράτους (ο οποίος εννοείται ότι δίνει το καλό παράδειγμα) αλλά και από όλους τους αρμόδιους φορείς. Στη χώρα μας υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι επιστήμονες που δυστυχώς δεν αξιοποιούνται λόγω της εμπλοκής των κομμάτων.
Ως αισιόδοξο άτομο συμφωνώ μαζί σας ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα, και αν αυτή κάπου έχει μαραζώσει, σύντομα θα ανθίσει μέσα από τα όνειρα, τις προσδοκίες και τις προσπάθειες των νέων μας αλλά και τις εμπειρίες και τα λάθη των παλαιότερων...
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Από την αρχή κερδίζει τον αναγνώστη, ο οποίος έχει πολλά να μάθει αλλά και να συλλογιστεί διαβάζοντας το. Θα ήθελα να σταθώ σε δύο σημεία.
1. “Δημιουργήστε Υπηρεσία Αξιολόγησης Επιδόσεων του Δημοσίου”; Ο δημόσιος τομέας δυστυχώς νοσεί. Ένα πρόγραμμα αντικειμενικής, «ανεξάρτητης» και αξιοκρατικής αξιολόγησης το οποίο θα δίνει χώρο στο ανθρώπινο δυναμικό αλλά ταυτόχρονα να αισθάνεται την ύπαρξη του θα βελτιώσει την παρούσα κατάσταση.
2."Ο αρχηγός του κράτους επιλέγει τους ικανότερους, με γνώσεις και εμπειρία, αφού διαβουλευτεί με συμβούλους ειδικούς για αυτόν το σκοπό. Όχι αφού συναντήσει τους αρχηγούς των συνεργαζομένων κομμάτων"; Εδώ θα ήθελα να συμπληρώσω ότι η πολιτική αυτή θα πρέπει να εφαρμόζεται όχι μόνο από τον αρχηγό του κράτους (ο οποίος εννοείται ότι δίνει το καλό παράδειγμα) αλλά και από όλους τους αρμόδιους φορείς. Στη χώρα μας υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι επιστήμονες που δυστυχώς δεν αξιοποιούνται λόγω της εμπλοκής των κομμάτων.
Ως αισιόδοξο άτομο συμφωνώ μαζί σας ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα, και αν αυτή κάπου έχει μαραζώσει, σύντομα θα ανθίσει μέσα από τα όνειρα, τις προσδοκίες και τις προσπάθειες των νέων μας αλλά και τις εμπειρίες και τα λάθη των παλαιότερων...