ΑΠΟΨΕΙΣ To Μέλλον των Τηλεπικοινωνιών: Τάσεις και Στρατηγικές

To Μέλλον των Τηλεπικοινωνιών: Τάσεις και Στρατηγικές

To Μέλλον των Τηλεπικοινωνιών: Τάσεις και Στρατηγικές

Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών βιώνει ταχείες αλλαγές, χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις και στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Τα τελευταία ευρήματα της PwC, όπως δημοσιεύονται στο Global Telecoms Industry Outlook, επισημαίνουν συγκεκριμένες βασικές τάσεις και στρατηγικές στις οποίες πρέπει να επικεντρωθούν οι ηγέτες των τηλεπικοινωνιών για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη ανάπτυξη.

1. Υιοθέτηση της Ψηφιακής Συνδεσιμότητας

Η ψηφιακή συνδεσιμότητα είναι πιο σημαντική από ποτέ, ειδικά με την εισαγωγή των δικτύων 5G. Αυτή η νέα τεχνολογία υπόσχεται εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες διαδικτύου, περιορισμό των καθυστερήσεων και δυνατότητα σύνδεσης μεγάλου αριθμού συσκευών. Φανταστείτε έξυπνες πόλεις, αυτόνομα αυτοκίνητα και συσκευές IoT να λειτουργούν ομαλά ταυτόχρονα. Για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, η επένδυση στο 5G δεν είναι απλώς καλή ιδέα — είναι αναγκαιότητα. Τέτοιες επενδύσεις θα διανοίξουν νέες ευκαιρίες και θα βοηθήσουν στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για υψηλές ταχύτητες διαδικτύου.

2. Συνδυασμός των Μέσων με την Τεχνολογία

Τα όρια μεταξύ των τηλεπικοινωνιών, των μέσων και της τεχνολογίας γίνονται ολοένα και πιο ασαφή. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών χρησιμοποιούν προηγμένη τεχνολογία για να βελτιώσουν τον τρόπο παράδοσης περιεχομένου και την αλληλεπίδραση με το κοινό τους. Οι πλατφόρμες ροής είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα αυτού του συνδυασμού, χρησιμοποιώντας αλγόριθμους για να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες θέασης. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών πρέπει να υιοθετήσουν μια τεχνολογική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας ανάλυση δεδομένων και Τεχνητή Νοημοσύνη για να προσφέρουν διαφοροποιημένες και εξατομικευμένες υπηρεσίες προς τους πελάτες.

3. Προτεραιότητα στην Κυβερνοασφάλεια

Καθώς αυξάνεται η ροή δεδομένων μέσω ψηφιακών καναλιών, αυξάνεται και ο κίνδυνος των κυβερνοεπιθέσεων. Για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, η προστασία των δεδομένων των πελατών τους και η ακεραιότητα του δικτύου είναι κρίσιμη. Αυτό σημαίνει επένδυση σε ισχυρή κρυπτογράφηση, συνεχή παρακολούθηση και προληπτική ανίχνευση των απειλών. Έτσι, δεν προστατεύονται μόνο τα περιουσιακά στοιχεία, αλλά παράλληλα χτίζεται η σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες και τους συνεργάτες, κάτι που είναι ουσιαστικής σημασίας για τη διατήρηση ενός αξιόπιστου δικτύου τηλεπικοινωνιών.

4. Εστίαση στην Αειφορία

Το περιβάλλον, η κοινωνία και η εταιρική διακυβέρνηση (ESG) αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα σε όλους τους κλάδους, συμπεριλαμβανομένων και των τηλεπικοινωνιών. Οι καταναλωτές και οι επενδυτές αναζητούν ολοένα και πιο συχνά εταιρείες που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές και διακατέχονται από ηθική διακυβέρνηση. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών ανταποκρίνονται μειώνοντας το ανθρακικό τους αποτύπωμα, χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και προωθώντας την ποικιλομορφία και την ενσωμάτωση. Η ενσωμάτωση των αρχών ESG δεν ενισχύει μόνο τη φήμη της εταιρείας αλλά προσφέρει και νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία.

5. Αξιοποίηση των Συγχωνεύσεων και Εξαγορών

Οι συγχωνεύσεις και εξαγορές (Σ&Ε) παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των τηλεπικοινωνιών. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν τις Συγχωνεύσεις και τις Εξαγορές για να αποκτήσουν νέες τεχνολογίες, να εκτείνουν την εμβέλειά τους και να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας. Ωστόσο, η επιτυχία αυτών των συμφωνιών εξαρτάται από το πόσο καλά ενσωματώνονται στην υφιστάμενη λειτουργία οι εταιρείες που αποκτούνται. Οι ηγέτες των τηλεπικοινωνιών πρέπει να επικεντρωθούν στην ευθυγράμμιση των διαφορετικών νοοτροπιών και της κουλτούρας, στον εξορθολογισμό των λειτουργιών και στη διατήρηση κορυφαίων ταλέντων ώστε να εξασφαλίσουν μια ομαλή μετάβαση και δημιουργία αξίας. Οι στρατηγικές Σ&Ε μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να παραμείνουν μπροστά αποκτώντας νέες ικανότητες που οδηγούν στην καινοτομία και την ανάπτυξη.

6. Μετασχηματισμός του Εργατικού Δυναμικού

Η ψηφιακή επανάσταση αλλάζει το τοπίο του ανθρώπινου δυναμικού, δημιουργώντας ανάγκη για νέες δεξιότητες. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών πρέπει να επικεντρωθούν στην προσέλκυση, ανάπτυξη και διατήρηση ταλέντων για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Οι πρωτοβουλίες αναβάθμισης και επανακατάρτισης (re-skilling) είναι απαραίτητες ώστε να εφοδιάσουν τους εργαζόμενους με τις γνώσεις που χρειάζονται για να ανταπεξέλθουν και να αξιοποιήσουν  τις νέες τεχνολογίες. Η προώθηση μιας κουλτούρας καινοτομίας και ευελιξίας θα βοηθήσει τους οργανισμούς να προσαρμοστούν γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς.

Ο ρόλος των ηγετών

Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών βρίσκεται στο επίκεντρο μιας ψηφιακής επανάστασης, η οποία καθοδηγείται από τις εξελίξεις στη συνδεσιμότητα, τη σύγκλιση των μέσων και την κυβερνοασφάλεια. Για να επιβιώσουν σ’ αυτό το δυναμικό περιβάλλον, οι ηγέτες των τηλεπικοινωνιών πρέπει να αγκαλιάσουν αυτές τις τάσεις και να επικεντρωθούν στην αειφορία, τις στρατηγικές Σ&Ε και τον μετασχηματισμό του ανθρώπινου δυναμικού τους. Παραμένοντας ευέλικτες, καινοτόμες και επικεντρωμένες στους πελάτες τους, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών μπορούν να ξεκλειδώσουν νέες ευκαιρίες, να οδηγήσουν την ανάπτυξη και να διαμορφώσουν το μέλλον της ψηφιακής οικονομίας.

Του Νίκου Θεοδούλου, Συνέταιρος Ελεγκτικές υπηρεσίες, Υπεύθυνος για τον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, PwC Κύπρου.

NEWSLETTER