Βουνό έγιναν οι κλήσεις προς οδηγούς, από τότε που τέθηκε σε λειτουργία το νέο σύστημα φωτοεπισήμανσης, δήλωσαν βουλευτές μέλη της επιτροπής Μεταφορών, που αναζητούν τρόπο για να αποφευχθεί η απώλεια αδειών οδήγησης.
Βουλευτές όλων των κομμάτων, ζητούν την παραγραφή των βαθμών ποινής για οδικές παραβάσεις, σε δύο αντί σε τρία χρόνια, προωθώντας την τροποποίηση του περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμο του 2023.
Ο εκ των εισηγητών της πρότασης βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Τορναρίτης, στην αρχική του τοποθέτηση, ενώπιον της επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, ανέφερε ότι στόχος της τροποποίησης της σχετικής νομοθεσίας είναι η παραγραφή των βαθμών ποινής να γίνεται μετά την παρέλευση δύο και όχι τριών ετών.
Τόνισε, ότι η ισχύουσα ρύθμιση επιβάλλεται και δεν έχει κανένα σκοπό μείωσης της απαραίτητης οδικής συνείδησης και ασφάλειας όμως την ίδια ώρα μετά από έρευνες που διενεργήσαμε διαπιστώσαμε ότι εκκρεμούν 80.000 εξώδικά τα οποία δεν έχουν επιδοθεί με αποτέλεσμα εάν συνεχίσει να εφαρμόζεται ως έχει η νομοθεσία σε 2 με 2,5 χρόνια ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού μας θα βρίσκεται ενώπιον των δικαστηρίων, απασχολώντας δεκάδες δικαστές και λειτουργούς χωρίς κανένα αποτέλεσμα για τους πολίτες και την κοινωνία.
Ο βοηθός διευθυντής του τμήματος της τροχαίας Χάρης Ευριπίδου, ανέφερε ενώπιον της επιτροπής ότι «η τροχαία δεν φέρει ένσταση στη μείωση των χρόνων διαγραφής των βαθμών των οδικών παραβάσεων» και ζήτησε να δοθεί χρόνος μέχρι αρχές Φεβρουαρίου ώστε να γίνουν οι απαιτούμενες αλλαγές στο μηχανογραφικό σύστημα.
Ο νομικός Αχιλέας Αιμιλιανίδης, εκπροσωπώντας το δικηγορικό σύλλογό, ανέφερε ότι δεν φέρουν ένσταση σημείωσε εντούτοις ότι, «σύμφωνα με τη νομολογία του ανωτάτου δικαστηρίου δεν θα υπάρχει αναδρομικότητα του νόμου».
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας ανέφερε ότι «θεωρούμε ότι η πρόταση νόμου κινείται προς την ορθή κατεύθυνση και δεν δημιουργεί εκπτώσεις στα θέματα οδικής ασφάλειας».
Σημείωσε ότι «με την έναρξη της λειτουργάς του συστήματος φωτοεπισήμανσης πάρα πολλοί οδηγοί έχουν φορτωθεί αρκετούς βαθμούς ποινής και κινδυνεύουν να χάσουν την άδεια οδήγησης τους».
Υποστήριξε ότι «το σύστημα φωτοεπισήμανσης θα πρέπει να αποτελεί μέτρο πρόληψης και προστασίας των χρηστών του οδικού δικτύου και όχι να μετατραπεί σε ένα φοροεισπρακτικό μέτρο στα χέρια της κυβέρνησης».
Την πρόταση νόμου, προσυπογράφουν οι βουλευτές Νίκος Τορναρίτης, Φωτεινή Τσιρίδου, Νίκος Γεωργίου, Ανδρέας Πασιουρτίδης, Πανίκος Λεωνίδου, Κωστής Ευσταθίου και Μαρίνος Μουσιούττας.
Ο κ. Τορναρίτης, μετά το πέρας της συνεδρίας δήλωσε ότι «χαίρομαι διότι ανεξάρτητα όλοι οι προσκεκλημένοι στην επιτροπή, το αρμόδιο Υπουργείο, η αστυνομία, το τμήμα που αφορά την οδική ασφάλεια, ο Παγκύπριος Δικηγορικός Σύλλογος και η Εισαγγελία τάχθηκαν υπέρ της πρότασης».
Εξέφρασε την πεποίθηση ότι η πρόταση νόμου το συντομότερο θα οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων για να γίνει νόμος της δημοκρατίας.