StockWatch

Κυπριακή Οικονομία
Οι μεταφορείς απέρριψαν έκκληση ΠτΔ Ημερομηνία Δημοσίευσης: 17/02/2017 07:19

image
Οι μεταφορείς απέρριψαν έκκληση του προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη να αναστείλουν τη στάση εργασίας και να βοηθήσουν στις προσπάθειες που καταβάλλονται για ομαλοποίηση της κατάστασης στο λιμάνι Λεμεσού.

Η έκκληση του προέδρου έγινε χθες το βράδυ στον επαρχιακό γραμματέα της ΠΟΒΕΚ Κυριάκο Μουστάκα προς τον οποίο εξέφρασε την επιθυμία να επιστρέψουν στην εργασία τους οι μεταφορείς από σήμερα και όχι από την ερχόμενη Δευτέρα όπως ανακοίνωσαν.

Η έκκληση του προέδρου τέθηκε το πρωί ενώπιον της νέας επιτροπής του συνδέσμου μεταφορέων στο πλαίσιο συνάντησης στην οποία παρέστη και ο υπουργός μεταφορών Μάριος Δημητριάδης.

Οι μεταφορείς αρνούνται να επιστρέψουν στην εργασία τους πριν από την ερχόμενη Δευτέρα, για να δοθεί ο απαραίτητος, όπως λένε, στη διαχειρίστρια εταιρεία Eurogate, να ετοιμαστεί κατάλληλα για την ομαλή λειτουργία του λιμανιού.

Οι μεταφορείς, παρά τα δυναμικά μέτρα που εκδηλώνουν εδώ και τρείς μέρες, συγκατατέθηκαν να μεταφέρουν μόνο ευπαθή προϊόντα και φάρμακα.

Στην ουρά 2 χιλ. εμπορευματοκιβώτια

Η διαχειρίστρια εταιρεία καλεί εκ νέου τους οδηγούς τρέιλερ Α` να επιστρέψουν στην εργασία τους αναφέροντας ότι τεράστιος αριθμός εμπορευματοκιβωτίων έχει συσσωρευτεί στο τερματικό εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Λεμεσού, γεγονός που διογκώνει το πρόβλημα.

Σε δηλώσεις του, το μεσημέρι, ο διευθυντής της εταιρείας, Γιώργος Πούρος, ανέφερε πως αυτή τη στιγμή έχουν συσσωρευτεί πέραν των 2.000 εμπορευματοκιβωτίων, ενώ μέχρι τη Δευτέρα που οι μεταφορείς προτίθενται να επιστρέψουν στην εργασία τους, ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τα 2.800 εμπορευματοκιβώτια.

«Η άρνηση των μεταφορέων να επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στο Λιμάνι Λεμεσού», είπε ο κ. Πούρος και συμπλήρωσε:

«Φανταστείτε τον όγκο εργασίας που θα έχουμε να διεκπεραιώσουμε εάν η στάση εργασίας των μεταφορέων συνεχιστεί και το Σαββατοκύριακο».

Διαμήνυσε παράλληλα ότι η Eurogate εργάζεται εντατικά και διεκπεραιώνει σειρά εργασιών, ενώ επανέλαβε πως η εταιρεία έχει λάβει πρόσθετα μέτρα με στόχο την επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν, ενισχύοντας το προσωπικό και τον εξοπλισμό, ενώ εργάζεται επί 24ώρου βάσεως.

Από πλευράς μας, συνέχισε, «κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στο λιμάνι το συντομότερο δυνατό, θα πρέπει ωστόσο και οι μεταφορείς να αναθεωρήσουν τη στάση τους και να προσέλθουν άμεσα στην εργασία τους».

Ο διευθυντής της Eurogate απηύθυνε εκ νέου έκκληση στους μεταφορείς «όπως επιδείξουν υπευθυνότητα και όλοι μαζί να εργαστούμε για την επίλυση των προβλημάτων και την εξυπηρέτηση της αγοράς».

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Πούρος ανέφερε πως εάν η αποχή των μεταφορέων συνεχιστεί και το Σαββατοκύριακο, τότε τη Δευτέρα που θα επιστρέψουν όπως είπαν στην εργασία τους, η παράδοση εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ακόμα πιο δύσκολη και θα χρειαστούν μέχρι και τρεις ημέρες για να παραδοθούν τα εμπορευματοκιβώτια που συσσωρεύονται στο τερματικό.

Υπέδειξε πως η εταιρεία είναι έτοιμη με διπλάσιο σχεδόν αριθμό μηχανημάτων να εξυπηρετήσει τους μεταφορείς, λέγοντας πως «τις πρώτες μέρες που αρχίσαμε εργασία εξυπηρετούνταν με έξι μηχανήματα, τώρα θα έχουν στη διάθεση τους 11, οπότε η ροή και η εξυπηρέτηση θα είναι πολύ πιο γρήγορη».

Οι πρωινές συσκέψεις που έγιναν, δήλωσε ο Γιώργος Πούρος, δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα και οι μεταφορείς επέμειναν στη θέση τους πως θα επιστρέψουν τη Δευτέρα στην εργασία τους, για να δώσουν, όπως είπαν, χρονικό περιθώριο στην εταιρεία να προετοιμαστεί.

Ανέφερε δε πως στόχος της εταιρείας είναι όπως ο χρόνος αναμονής των μεταφορέων να είναι λιγότερος από δυο ώρες και να παραδίδονται περί τα 80 με 100 εμπορευματοκιβώτια την ώρα, ενώ ερωτηθείς κατά πόσο ισχύει η πρόταση που ο Σύνδεσμος των μεταφορέων είχε καταθέσει για καταβολή αποζημιώσεων μετά το πέρας δυο ωρών αναμονής, απάντησε πως «δεν μας ζητήθηκε ξανά κάτι τέτοιο, αυτό αφορούσε τις περασμένες μέρες και τότε το είχαμε αποδεχθεί με σκοπό την ομαλοποίηση».

Ο κ. Πούρος ενημερώνει επίσης τους ναυτικούς πράκτορες και ιδιοκτήτες φορτίων, πως η απόφαση της εταιρείας να μην επιβληθούν επιπλέον αποθηκευτικά τέλη μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου, παρατείνεται μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου.

Διαβουλεύσεις επί διαβουλεύσεων

Η κατάσταση στο λιμάνι Λεμεσού επιδεινώνεται με σοβαρές επιπτώσεις στο εμπόριο και στην οικονομία και ο αρμόδιος υπουργός μεταφορών βρέθηκε και σήμερα από νωρίς το πρωί στο λιμάνι Λεμεσού και συσκέπτεται με αρμόδιους φορείς για να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες επίλυσης των προβλημάτων.

Πάντως οι πολύωρες χθεσινές μεσολαβητικές προσπάθειες του υπουργού μεταφορών Μάριου Δημητριάδη να αρθούν τα μέτρα των μεταφορέων τρέιλερ Α, απέβησαν άκαρπες, παρά και την αποδοχή της πρότασης των επηρεαζόμενων οδηγών από τη διαχειρίστρια εταιρεία Eurogate, σε σχέση με το ύψος της αποζημίωσης €50 ανά ώρα για τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης.

Ενάντια στην απόφαση της παραιτηθείσας ηγεσίας τους, οι οδηγοί εμμένουν στην απόφαση τους να αφήσουν κλειστό το λιμάνι μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα με αποτέλεσμα η διακίνηση εμπορευμάτων να έχει παραλύσει καθώς παραμένουν καθηλωμένα σε χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Σύμφωνα με καταγγελίες των οργανώσεων των επηρεαζόμενων εισαγωγέων και εξαγωγέων, ευπαθή προϊόντα, κυρίως γεωργικά, έχουν καταστραφεί, πρώτες ύλες της κατασκευαστικής βιομηχανίας έχουν εξαντληθεί, εργοτάξια παραμένουν χωρίς βασικές πρώτες ύλες, η κτηνοτροφία εκπέμπει σήμα κινδύνου με τις αγροτικές οργανώσεις να προειδοποιούν ότι οι συνέπειες λόγω της δραματικής μείωσης των αποθεμάτων ζωοτροφών, είναι καταστροφικές ενώ σοβαρές ελλείψεις εισαγωγικών προϊόντων άρχισαν να έχουν οι υπεραγορές καθώς και άλλα πολυκαταστήματα.

Ο σύνδεσμος ναυτικών πρακτόρων με επιστολή του προς τον υπουργό μεταφορών Μάριο Δημητριάδη υποστηρίζει ότι από την πρώτη μέρα που προέκυψαν τα προβλήματα στο λιμάνι, περίπου 4 χιλ. εμπορευματοκιβώτια τα οποία προορίζονταν για την Κύπρο, έχουν ξεφορτωθεί σε άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια.

Ο γενικός γραμματέας του ΚΕΒΕ Μάριος Τσιακκής και ο γενικός διευθυντής της ΟΕΒ Μιχάλης Αντωνίου με δηλώσεις τους στη StockWatch, αναφέρουν ότι η στάση εργασίας των μεταφορέων ως επιπρόσθετο πρόβλημα από τα λειτουργικά προβλήματα στο λιμάνι, είναι απαράδεκτη με καταστροφικές συνέπειες στο σύνολο της οικονομίας.

Επισημαίνουν ότι οι ζημιές μέχρι σήμερα είναι μεγάλες και οι απώλειες σε πολλές περιπτώσεις είναι μη αναστρέψιμες.

Η περιπέτεια στο λιμάνι Λεμεσού μετά την κήρυξη απεργίας από τους μεταφορείς αποκτά πλέον ανεξέλεγκτές διαστάσεις.

«Η άρνηση των μεταφορέων να συνεργαστούν παραλαμβάνοντας εμπορεύματα από το λιμάνι αποτελεί πράξη ανευθυνότητας έναντι των επιχειρήσεων πελατών τους και κατ’ επέκταση των εργαζόμενων και των καταναλωτών που άρχισαν να βιώνουν τις ελλείψεις προϊόντων στην αγορά», σημείωσε ο κ. Τσιακκής.

Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της ΟΕΒ τονίζει ότι ο αποκλεισμός των προσβάσεων στο λιμάνι και η αποχή από την εργασία των μεταφορέων, επιβαρύνει περαιτέρω τις ήδη βαρύτατα καταπονημένες αντοχές του συστήματος, καθυστερεί την εξομάλυνση των δραστηριοτήτων και πολλαπλασιάζει τις ζημιές όλων, περιλαμβανομένων και των μεταφορέων.

Στη βουλή τα επίμαχα συμβόλαια των επενδυτών

H κοινοβουλευτική επιτροπή ελέγχου ανακοίνωσε χθες ότι θα θέσει την ερχόμενη Δευτέρα στο μικροσκόπιο της το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού Λεμεσού, ενώ ο γενικός ελεγκτής της Δημοκρατίας Οδυσσέας Μιχαηλίδης, προτίθεται να επανεξετάσει τα σχετικά συμβόλαια και την εφαρμογή τους.

Ο κ. Μιχαηλίδης με δηλώσεις του σήμερα στη StockWatch αναφέρει ότι η ελεγκτική υπηρεσία είχε ενημερώσει για τις επιφυλάξεις της το αρμόδιο υπουργείο εν μέσω των διαπραγματεύσεων που είχε με τους σημερινούς επενδυτές διαχείρισης των υπηρεσιών του λιμένα Λεμεσού.

Εντείνονται οι πολιτικές αντιδράσεις

Σφοδρή κριτική ασκούν όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα της αντιπολίτευσης για τους χειρισμούς του αρμόδιου υπουργείου μεταφορών με τα κόμματα του ΑΚΕΛ, της Συμμαχίας Πολιτών και των Οικολόγων να ζητούν το κεφάλι του υπουργού Μάριου Δημητριάδη επί πίνακι.

Ο ίδιος δήλωσε χθες ότι είναι έτοιμος να αναλογιστεί τις ευθύνες που του αναλογούν, αλλά προέχει, τόνισε, η επίλυση των προβλημάτων στο λιμάνι.

Ο γγ του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού απέστειλε σήμερα επιστολή στον πρόεδρο της Δημοκρατίας με την οποία επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η συνεχιζόμενη κατάσταση στο λιμάνι πλήττει σοβαρά το εμπόριο, την οικονομία και τους εργαζόμενους.

Επικρίνει την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της και τον καλεί να καταγγείλει το συμβόλαιο με τη διαχειρίστρια εταιρεία και να επιστρέψει η συγκεκριμένη υπηρεσία στην αρχή λιμένων.

Eνισχύεται μετά από 18 μέρες η Eurogate

Μετά από 18 μέρες ανάληψης της διαχείρισης του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων η Eurogate ανακοίνωσε χθες ότι θα ενισχύσει εντός του Σαββατοκύριακου το δυναμικό της με 21 επιπλέον οδηγούς ενώ, όπως σημειώνει έχουν ήδη γίνει ενέργειες για την εξασφάλιση ακόμη επτά μηχανημάτων φορτοεκφόρτωσης.

Σημειώνει πως αναγνωρίζει τα προβλήματα που προκλήθηκαν στο λιμάνι Λεμεσού και διαβεβαιώνει ότι καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την άμεση επίλυσή τους.
 


Δημοφιλή